Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Kain444
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.06.2011 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Kain444 » 01.04.2012 13:39

Len dodam ze aj keby bolo turbo v prdeli, tak dymit moc nebude kedze mas pravdepodobne DPF.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9494
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 01.04.2012 14:10

Ahoj, začalo mi pískat turbo jak píšťala, když turbo zabere a já pustím plyn tak to odfoukne, jak když mám blow off ventil, takový tcc tcccccc slyším to někde pod nohama řidiče. Když jedu normálně, tak krásně sviští a když trošku víc přidám, tak píská jak píšťala. Hadice jsem zkontroloval očistil a všechny jsem je dotáhnul. Mohl by jste mi někdo prosím poradit :(

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 01.04.2012 16:30

Jestli si to nechces sam rozebirat a koukat kde to muze byt napraskle, tak bych jel do servisu. Puklina muze byt okem neviditelna a roztahnout se s tlakem...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9494
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 01.04.2012 19:11

hadice jsem měl všechny dole, ale za motor se prostě nedostanu ničím :( Ještě jedna věc nemáte někdo fotku jak to vypadá z druhý strany motoru? Můžou tohle dělat podfouklý parohy?

Jarda B
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 04.04.2012 10:12

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Jarda B » 04.04.2012 10:34

Mohu-li ktomu něco říci, ten problém je jinde. Proplach olejem nic neřeši, protože ten karbon prostě nerozpustíte, jen ho jaksi omyjete aby nešpinil. Takových proplachů můžete udělat kolik je libo a i když poteče čistý olej tak tam karbon je. Jediná cesta je před vypuštěním aplikovat do starého oleje čištič motoru, který umí všechen karbon rozpustit a tím jej dostanete ven. Vědí to v každém autorizovaném servisu Citroen, protože toto čištění mají z továrny nařízené provádět při každé výměně oleje. Obzvláště při výměně turba je to nutné jinak budete stále kupovat turba a olej.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od tomason » 04.04.2012 12:00

Phofy ty máš 1.8tdci seš ve špatném vláknu.Pokud to houká nebo píská tak zajet do turboservisu nechal bych ho opravit bude vyosené rozvážené.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9494
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 04.04.2012 16:09

jestli bych mohl poprosit o přesunutí mých příspěvků sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... bo+1+8tdci děkuju :)

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 04.04.2012 20:04

Jarda B píše:Mohu-li ktomu něco říci, ten problém je jinde. Proplach olejem nic neřeši, protože ten karbon prostě nerozpustíte, jen ho jaksi omyjete aby nešpinil. Takových proplachů můžete udělat kolik je libo a i když poteče čistý olej tak tam karbon je. Jediná cesta je před vypuštěním aplikovat do starého oleje čištič motoru, který umí všechen karbon rozpustit a tím jej dostanete ven. Vědí to v každém autorizovaném servisu Citroen, protože toto čištění mají z továrny nařízené provádět při každé výměně oleje. Obzvláště při výměně turba je to nutné jinak budete stále kupovat turba a olej.
Děláte někdo dekarbonizaci? Já ne , když si menim olej sám.. Ale třeba bych začal, co se tam lije? Díky
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Jarda B
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 04.04.2012 10:12

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Jarda B » 04.04.2012 21:56

Dekarbonizaci je u těchto motorů opravdu nutné dělat, tento typ motoru produkuje neuvěřitelné množství karbonu. Informaci o nutnosti při každé výměně odkarbonovat motor mám od známého, který je vedoucím servisu Citroen a který mi říkal, že kvůli tomu byli na školení, kde jim říkali , že pokud se tato operace provede při každé výměně oleje, je tento typ motoru naprosto bez problému. Také jsem tomu nevěřil, ale byl jsem při odkarbonování mého motoru. Chvilku poté co to tam nalili motor změnil zvuk, zlepšil se chod a při vypouštění vytekl příšerný sajrajt tak už tomu věřím (mělo to v té době najeto 90tis.km). Zajímavé je, že v Citroenu Vám řeknou, že provádět odkarbonování mají nařízené přímo z automobilky, zatímco ve Fordu o tom nic neví. Pokud mohu poradit, vykašlete se na autorizovaný servis Ford a dejte to na výměnu oleje do Citroenu, kde Vám provedou výměnu oleje včetně odkarbonování.Ten motor je jejich produkt a vědí o něm nejvíce. Díval jsem se do faktury a odkarbonování motoru stojí 380,-Kč materiál, práci neúčtují.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 04.04.2012 22:06

Ak to stoji 380 kacek a ma to ochranit diely za 38 tisic kaciek, nevidim ziadny rozumny dovod to nerobit prave takto. Diky za velmi zaujimavu informaciu, budem ju sirit dalej. Snad sa potom prestane nadavat na tieto motory.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od lucky.jack » 05.04.2012 09:05

Obvolal jsem 3 servisy peugeot(v HK a Pardubicích) a ani v jednom o ničem takovým nevědí. V jednom mi bylo řečeno, že jestli někdo něco takovýho dělá, tak jen z vlastní iniciativy... :nixw: V tom samým servisu mi řekli že peugeot doporučil snížit nájezd km mezi výměnami, právě z důvodu větší tvorby karbonu a dodržování použití předepsaných olejů s danou normou.
No a pak se v tom vyznejte :nixw:

Nicméně před poslední výměnou oleje na svým autě jsem použil přípravek na čištění mazacího systému a do nového oleje jsem nalil přípravek na snižování tvorby karbonu a jeho usazování. Budu to tak dělat i nadále. Je levnější prevence než léčba následků :)
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 05.04.2012 11:43

lucky.jack :
Skus este obvolat citronove servisy...
Najlacnejsia prevencia pred prusermi 1.6TDCI je radsej to ani nekupovat a ked to uz clovek ma, po 150k km to rychlo predat. :idea:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od lucky.jack » 05.04.2012 12:10

TPCA... jsem se domníval, že by mohli mít stejný nařízení. Jak vidno asi tomu tak není.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od spanel » 05.04.2012 12:45

Dekarbonizaci nabízí i servisy Ford.
Loni mi to dělali za cca 650 Kč.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Jarda B
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 04.04.2012 10:12

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Jarda B » 05.04.2012 21:42

Tak jsem se byl dnes znovu v Citroenu, přípravek se jmenuje TEC2000 (je jich několik typů tento je v zelené plechovce)a postup je takový:
před výměnou oleje nalít do starého oleje celou plechovku přípravku a auto projet cca 50km, potom vypustit starý olej, vyměnit filtr a nalít nový olej.
Bylo mi řečeno, že tyto motory hodně karbonují, ale občas se najde motor (říkali jeden z tisíce), který karbonuje extrémě silně a nikdo neví proč. Pokud máte "štěstí" a právě tento vlastníte, tak jestliže nebudete pravidelně odstraňovat vzniklý karbon, bude se Vám hromadit v motoru a odejde Vám právě turbo.
Mimochodem TEC se prý dá koupit i mimo servis Citroen v Autokelly, ale cenu nevím.
Ptal jsem se ještě na postup výměny turba takže zde je:
-vypustit starý olej do čisté nádoby
-odmontovat staré turbo
-odmontovat olejovou vanu a vyčistit
-odmontovat olejové čerpadlo vyškrabat sitko, vše vyčistit a vyprat v mycím stole
-odstranit sítko z přívodu k turbu
-namontovat nové turbo včetně trubek (nové přijdou spolu s turbem) turbo zalít olejem
-namontovat zpět čerpadlo a vanu
-nalít zpět starý olej (i já jsem zíral, lze tam dát i nový olej, ale prý je to zbytečné)
-do starého oleje nalít 1-2 plechovky TEC2000
-projet cca 50km
-vypustit starý olej a dát nový olej a filtr
-předat zákazníkovi
U motoru toho typu při každé výměně olej odkarbonovat (obzvláště pokud se měnilo turbo)
olej měnit po 15tis.
Mechanik, co mi tenhle postup říkal tak ke dnešnímu dni měnil cca 8 turbodmychadel (samozřejmě na 8 autech)a ŽÁDNÉ se mu nevrátilo. Zejména říkal, že od doby co aplikují TEC tak problém s turby zmizel. Samozřejmě u aut, které k ním jezdí na oleje a pokud mění turbo tak je to vždy u auta, které nikdy nebylo odkarbonované.
Opět jsem se dnes díval na výměnu oleje s odkarb. a když to tam lil tak bylo krásně vidět jak v místě kam to teklo (TEC2000) se odplavuje černota a objevuje se čistý kov.
Věřte mi, že tady nechci nikomu a ničemu dělat reklamu, ale to co píši vím ze dvou servisů Citroen, kde mám dobré známé. Mám dva vozy C-max 1.6tdci jezdí pravidelně do Citroena jeden má 130tis, druhý 180tis a jediný problém byl únik chladíci kapaliny u toho co má méně najeto turba jsou původní.
Pokud máte zájem poskytnu tel. kontakt na servis Citroen kam chodím.

Jarda

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti