Vadne turbo FF 1,6 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: 30.06.2011 18:25
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Len dodam ze aj keby bolo turbo v prdeli, tak dymit moc nebude kedze mas pravdepodobne DPF.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ahoj, začalo mi pískat turbo jak píšťala, když turbo zabere a já pustím plyn tak to odfoukne, jak když mám blow off ventil, takový tcc tcccccc slyším to někde pod nohama řidiče. Když jedu normálně, tak krásně sviští a když trošku víc přidám, tak píská jak píšťala. Hadice jsem zkontroloval očistil a všechny jsem je dotáhnul. Mohl by jste mi někdo prosím poradit 

- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Jestli si to nechces sam rozebirat a koukat kde to muze byt napraskle, tak bych jel do servisu. Puklina muze byt okem neviditelna a roztahnout se s tlakem...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
hadice jsem měl všechny dole, ale za motor se prostě nedostanu ničím
Ještě jedna věc nemáte někdo fotku jak to vypadá z druhý strany motoru? Můžou tohle dělat podfouklý parohy?

-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04.04.2012 10:12
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Mohu-li ktomu něco říci, ten problém je jinde. Proplach olejem nic neřeši, protože ten karbon prostě nerozpustíte, jen ho jaksi omyjete aby nešpinil. Takových proplachů můžete udělat kolik je libo a i když poteče čistý olej tak tam karbon je. Jediná cesta je před vypuštěním aplikovat do starého oleje čištič motoru, který umí všechen karbon rozpustit a tím jej dostanete ven. Vědí to v každém autorizovaném servisu Citroen, protože toto čištění mají z továrny nařízené provádět při každé výměně oleje. Obzvláště při výměně turba je to nutné jinak budete stále kupovat turba a olej.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Phofy ty máš 1.8tdci seš ve špatném vláknu.Pokud to houká nebo píská tak zajet do turboservisu nechal bych ho opravit bude vyosené rozvážené.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9494
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
jestli bych mohl poprosit o přesunutí mých příspěvků sem http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... bo+1+8tdci děkuju 

- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Děláte někdo dekarbonizaci? Já ne , když si menim olej sám.. Ale třeba bych začal, co se tam lije? DíkyJarda B píše:Mohu-li ktomu něco říci, ten problém je jinde. Proplach olejem nic neřeši, protože ten karbon prostě nerozpustíte, jen ho jaksi omyjete aby nešpinil. Takových proplachů můžete udělat kolik je libo a i když poteče čistý olej tak tam karbon je. Jediná cesta je před vypuštěním aplikovat do starého oleje čištič motoru, který umí všechen karbon rozpustit a tím jej dostanete ven. Vědí to v každém autorizovaném servisu Citroen, protože toto čištění mají z továrny nařízené provádět při každé výměně oleje. Obzvláště při výměně turba je to nutné jinak budete stále kupovat turba a olej.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04.04.2012 10:12
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Dekarbonizaci je u těchto motorů opravdu nutné dělat, tento typ motoru produkuje neuvěřitelné množství karbonu. Informaci o nutnosti při každé výměně odkarbonovat motor mám od známého, který je vedoucím servisu Citroen a který mi říkal, že kvůli tomu byli na školení, kde jim říkali , že pokud se tato operace provede při každé výměně oleje, je tento typ motoru naprosto bez problému. Také jsem tomu nevěřil, ale byl jsem při odkarbonování mého motoru. Chvilku poté co to tam nalili motor změnil zvuk, zlepšil se chod a při vypouštění vytekl příšerný sajrajt tak už tomu věřím (mělo to v té době najeto 90tis.km). Zajímavé je, že v Citroenu Vám řeknou, že provádět odkarbonování mají nařízené přímo z automobilky, zatímco ve Fordu o tom nic neví. Pokud mohu poradit, vykašlete se na autorizovaný servis Ford a dejte to na výměnu oleje do Citroenu, kde Vám provedou výměnu oleje včetně odkarbonování.Ten motor je jejich produkt a vědí o něm nejvíce. Díval jsem se do faktury a odkarbonování motoru stojí 380,-Kč materiál, práci neúčtují.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Ak to stoji 380 kacek a ma to ochranit diely za 38 tisic kaciek, nevidim ziadny rozumny dovod to nerobit prave takto. Diky za velmi zaujimavu informaciu, budem ju sirit dalej. Snad sa potom prestane nadavat na tieto motory.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Obvolal jsem 3 servisy peugeot(v HK a Pardubicích) a ani v jednom o ničem takovým nevědí. V jednom mi bylo řečeno, že jestli někdo něco takovýho dělá, tak jen z vlastní iniciativy...
V tom samým servisu mi řekli že peugeot doporučil snížit nájezd km mezi výměnami, právě z důvodu větší tvorby karbonu a dodržování použití předepsaných olejů s danou normou.
No a pak se v tom vyznejte
Nicméně před poslední výměnou oleje na svým autě jsem použil přípravek na čištění mazacího systému a do nového oleje jsem nalil přípravek na snižování tvorby karbonu a jeho usazování. Budu to tak dělat i nadále. Je levnější prevence než léčba následků

No a pak se v tom vyznejte

Nicméně před poslední výměnou oleje na svým autě jsem použil přípravek na čištění mazacího systému a do nového oleje jsem nalil přípravek na snižování tvorby karbonu a jeho usazování. Budu to tak dělat i nadále. Je levnější prevence než léčba následků

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
lucky.jack :
Skus este obvolat citronove servisy...
Najlacnejsia prevencia pred prusermi 1.6TDCI je radsej to ani nekupovat a ked to uz clovek ma, po 150k km to rychlo predat.
Skus este obvolat citronove servisy...
Najlacnejsia prevencia pred prusermi 1.6TDCI je radsej to ani nekupovat a ked to uz clovek ma, po 150k km to rychlo predat.

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
TPCA... jsem se domníval, že by mohli mít stejný nařízení. Jak vidno asi tomu tak není.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Dekarbonizaci nabízí i servisy Ford.
Loni mi to dělali za cca 650 Kč.
Loni mi to dělali za cca 650 Kč.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04.04.2012 10:12
Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi
Tak jsem se byl dnes znovu v Citroenu, přípravek se jmenuje TEC2000 (je jich několik typů tento je v zelené plechovce)a postup je takový:
před výměnou oleje nalít do starého oleje celou plechovku přípravku a auto projet cca 50km, potom vypustit starý olej, vyměnit filtr a nalít nový olej.
Bylo mi řečeno, že tyto motory hodně karbonují, ale občas se najde motor (říkali jeden z tisíce), který karbonuje extrémě silně a nikdo neví proč. Pokud máte "štěstí" a právě tento vlastníte, tak jestliže nebudete pravidelně odstraňovat vzniklý karbon, bude se Vám hromadit v motoru a odejde Vám právě turbo.
Mimochodem TEC se prý dá koupit i mimo servis Citroen v Autokelly, ale cenu nevím.
Ptal jsem se ještě na postup výměny turba takže zde je:
-vypustit starý olej do čisté nádoby
-odmontovat staré turbo
-odmontovat olejovou vanu a vyčistit
-odmontovat olejové čerpadlo vyškrabat sitko, vše vyčistit a vyprat v mycím stole
-odstranit sítko z přívodu k turbu
-namontovat nové turbo včetně trubek (nové přijdou spolu s turbem) turbo zalít olejem
-namontovat zpět čerpadlo a vanu
-nalít zpět starý olej (i já jsem zíral, lze tam dát i nový olej, ale prý je to zbytečné)
-do starého oleje nalít 1-2 plechovky TEC2000
-projet cca 50km
-vypustit starý olej a dát nový olej a filtr
-předat zákazníkovi
U motoru toho typu při každé výměně olej odkarbonovat (obzvláště pokud se měnilo turbo)
olej měnit po 15tis.
Mechanik, co mi tenhle postup říkal tak ke dnešnímu dni měnil cca 8 turbodmychadel (samozřejmě na 8 autech)a ŽÁDNÉ se mu nevrátilo. Zejména říkal, že od doby co aplikují TEC tak problém s turby zmizel. Samozřejmě u aut, které k ním jezdí na oleje a pokud mění turbo tak je to vždy u auta, které nikdy nebylo odkarbonované.
Opět jsem se dnes díval na výměnu oleje s odkarb. a když to tam lil tak bylo krásně vidět jak v místě kam to teklo (TEC2000) se odplavuje černota a objevuje se čistý kov.
Věřte mi, že tady nechci nikomu a ničemu dělat reklamu, ale to co píši vím ze dvou servisů Citroen, kde mám dobré známé. Mám dva vozy C-max 1.6tdci jezdí pravidelně do Citroena jeden má 130tis, druhý 180tis a jediný problém byl únik chladíci kapaliny u toho co má méně najeto turba jsou původní.
Pokud máte zájem poskytnu tel. kontakt na servis Citroen kam chodím.
Jarda
před výměnou oleje nalít do starého oleje celou plechovku přípravku a auto projet cca 50km, potom vypustit starý olej, vyměnit filtr a nalít nový olej.
Bylo mi řečeno, že tyto motory hodně karbonují, ale občas se najde motor (říkali jeden z tisíce), který karbonuje extrémě silně a nikdo neví proč. Pokud máte "štěstí" a právě tento vlastníte, tak jestliže nebudete pravidelně odstraňovat vzniklý karbon, bude se Vám hromadit v motoru a odejde Vám právě turbo.
Mimochodem TEC se prý dá koupit i mimo servis Citroen v Autokelly, ale cenu nevím.
Ptal jsem se ještě na postup výměny turba takže zde je:
-vypustit starý olej do čisté nádoby
-odmontovat staré turbo
-odmontovat olejovou vanu a vyčistit
-odmontovat olejové čerpadlo vyškrabat sitko, vše vyčistit a vyprat v mycím stole
-odstranit sítko z přívodu k turbu
-namontovat nové turbo včetně trubek (nové přijdou spolu s turbem) turbo zalít olejem
-namontovat zpět čerpadlo a vanu
-nalít zpět starý olej (i já jsem zíral, lze tam dát i nový olej, ale prý je to zbytečné)
-do starého oleje nalít 1-2 plechovky TEC2000
-projet cca 50km
-vypustit starý olej a dát nový olej a filtr
-předat zákazníkovi
U motoru toho typu při každé výměně olej odkarbonovat (obzvláště pokud se měnilo turbo)
olej měnit po 15tis.
Mechanik, co mi tenhle postup říkal tak ke dnešnímu dni měnil cca 8 turbodmychadel (samozřejmě na 8 autech)a ŽÁDNÉ se mu nevrátilo. Zejména říkal, že od doby co aplikují TEC tak problém s turby zmizel. Samozřejmě u aut, které k ním jezdí na oleje a pokud mění turbo tak je to vždy u auta, které nikdy nebylo odkarbonované.
Opět jsem se dnes díval na výměnu oleje s odkarb. a když to tam lil tak bylo krásně vidět jak v místě kam to teklo (TEC2000) se odplavuje černota a objevuje se čistý kov.
Věřte mi, že tady nechci nikomu a ničemu dělat reklamu, ale to co píši vím ze dvou servisů Citroen, kde mám dobré známé. Mám dva vozy C-max 1.6tdci jezdí pravidelně do Citroena jeden má 130tis, druhý 180tis a jediný problém byl únik chladíci kapaliny u toho co má méně najeto turba jsou původní.
Pokud máte zájem poskytnu tel. kontakt na servis Citroen kam chodím.
Jarda
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti