Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Pavel194
Nováček
Nováček
Příspěvky: 51
Registrován: 05.12.2011 17:17
Bydliště: Karvinsko

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Pavel194 » 23.05.2012 18:09

vita_k píše:tak co myslite podle meho videa? Je to jakz takz v norme to foukani cehosi z odvetrani nebo si mam nechat premerit tlaky? Nebo jeste neco jineho? diky

Je to normalni! Voda se ti taky odparuje, kdyz ji ohrivas. Kdyz je olej teply, tak se znej taky kouri. I z tlakoveho hrnce musi utect prebytecny tlak! Poskladej sani tak jak ma byt a zkus si otevrit na motoru vicko oleje, taky od tama pujde olejova mlha. Sorry, hledas problem tam kde neni!

Koukal jsem v praci na CRDi od Hyundai a ty maji odvetrani svedene primo pred turbo, tzn. ze tu mlhovinu zezere turbo hned za tepla. U nasich motoru je to napul cesty mezi filtrem a turbem.
Je: Peugeot 407 sw; 1.8 16v 92kW; 2010
Byl: Ford Focus Turnier; 1.6 TDCi 80kW; 2006

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 23.05.2012 18:12

vita_k píše:tak co myslite podle meho videa? Je to jakz takz v norme to foukani cehosi z odvetrani nebo si mam nechat premerit tlaky? Nebo jeste neco jineho? diky
Mal som na ELMa napichnuteho jedneho Focusa, na ktorom sa mi podarilo odmerat % otvorenia EGR. Pokial nebol motor v zatazi, EGR zostaval stale otvoreny, takze spaliny sli do sania. Zavrel sa az ked som sa s tym previezol a sliapol na plyn. Ked som s tym stal, mohol som robit cokolvek, vzdy zostaval otvoreny na cca 15 - 20 %. Bohuzial graf uz nemam :oops: a kachle tiez nie :hhura:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od foki » 23.05.2012 19:03

egr je otevreny na 20-30% po pridani plynu 0% , ted jsem nahraval novy tak jsem to kontroloval
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8457
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od lucky.jack » 23.05.2012 20:18

V12 píše:Nejdu povolit stefty od vstrekov ? To su tak zahrdzavene, alebo tak utiahnute ? To musel byt poriadny barnar, co to dotahoval...
Matice šly povolit v poho, vstřiky šly ven taky bez problémů, ale štefty ani bohovi. Ty největší siky co máme, asi 3/4 metru s tím ani nehnou. Takže se zítra budou vařit matice a budeme doufat, že se neurvou někde vevnitř.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 23.05.2012 21:05

asi hledam trable tam kde nejsou. To je zaklad me prace, jsem asi pracovne nemocnej :bebng:

Ja to zacal resit po te, co moje zasrspinena vaha vzduchu od oleje zacla davat P0100 a P0103 a auto pri rozjezdu sem tam ztratilo stavu.

Ale stale jezdim:-) diky za reakce.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Jardak » 23.05.2012 21:51

lucky.jack píše: ale štefty ani bohovi
Přeju hodně štěstí,vyndat zarostlej šteft z hliníku aniž by se závit v něm poškodil nebude jen tak.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od ballu » 24.05.2012 08:54

Ale jde, je třeba švajcem nebo letlampou zahřát hliník kolem šteftu. Na šteft dát nějakou rolničku z trubky aby se nenahříval. Hliník absorbuje teplo rychleji než železo, rychleji se zahřeje a tím se zapečený závit uvolní. :perfect: :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Jardak » 24.05.2012 14:25

Jj v litině tohle funguje celkem spolehlivě,tam většinou stačí navařit matku,nechat vychladnout a většinou se to povede vytočit,ale hliník to je ku.va.Zvlášť pokud je to pěkně zaoxidovaný.Řekl bych,že šance šteft vytočit a přitom závit nepoškodit je tak 50 na 50.I odvrtání ulomenýho števtu v hliníku je problematický,většinou to skončí vyvložkováním závitu pérovou vložkou,nebo větším závitem a šteftem na zakázku.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8457
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od lucky.jack » 24.05.2012 14:29

U nás pomohlo navaření matic a pomalý cukání. Všechny nakonec povolily :)

Na napínáku je ulomený kus vodící plochy. Zatím není vyndaný, ale divím se, že to vůbec chodilo.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Marod22 » 03.06.2012 18:39

Nazdar chalani, tak ja som prekutral takmer celé fórum, aby som sa nepýtal na niečo čo je tu už jasne vysvetlené ale na moju konkrétnu otázku by som predsalen potreboval konkrétne odpovede :-). Nie som veľmi technicky znalý, ale pokúsim sa opísať môj problém čo najviac zrozumiteľne. Takže pred asi mesiacom som kúpil moju srdcovku FF 1.6 tdci r.v. 2009 najazdené 125000 dovoz Francúzsko. Prvé čo som urobil bola návšteva autorizovaného servisu Ford BA kde mi oznámili, že mi tečie turbo, slzí IC a že mi to turbo v blízkej dobe odíde (je pravda že plastový kryt pod motorom bol dosť zanesený od spečeného oleja). O autorizákoch som už čítal aj počul všeličo, tak som s autom išiel za známim automechanikom, ktorý mi rozobral prívodné aj odvodné hadice k turbu a našiel roztrhnuté zelené tesnenie, ktoré sme vymenili a odvtedy nič netečie ani nestrieka (po dlhšej jazde som našiel kvapky oleja aj zospodu kapoty). stále mám však pocit, že keď je motor úplne studený, dosť počuť to známe húkanie ale len pri radení 1-2 od 1500 otáčok vyššie. Otázka znie..je to pri tomto motore za studena bežné, alebo mám očakávať problém? Vopred ďakujem za všetky odpovede

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 03.06.2012 18:42

Tak tohle houkání za studena jsem slyšel na hodně autech, je to prej jak se roztáčí turbínka a pak následně brzdí. Nejjednodušší bude když sundáš hadici od sání a podíváš se na vůli hřídelky. Nemáš někde prasklo hadici, že ti to takhle stříká olej?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 03.06.2012 18:59

Marod22 :
Ak si to auto kupil za 6 - 7 tis. EUR, tak nema 125 tisc, ale 225 tisic a odchadzajuce turbo je "v norme".

Ako uz bolo napisane, najlepsia kontrola je stiahnut hadicu z IC a skontrolovat, ci v nej nie je tecuci olej. Ked je tam iba taky olejovy povlak, to nevadi. Ak ho tam ale je viac, priprav si penazenku...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Radekjo » 03.06.2012 19:01

Taky ho slyším. Nedávno si kamarád koupil za 260k Mondeo kombi 09 se 150k automat Ghia v kůži a o turbu ani zmínka. Poslouchal jsem od volnoběhu až po pomalý nárust na tři tisíce a nic.
Závidím :blee:
To že turbo hučí (vyje nebo píská) může být způsobeno taky vykřivením lopatky od nárazu cizího tělesa nebo neasymetrickým opotřebením lopatek.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od tomason » 03.06.2012 19:25

Nebo taky tím že některé 1,8 prostě pískají trošku.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Radekjo » 03.06.2012 19:27

:mrgreen: taky
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti