Příspěvek
od V12 » 30.06.2012 13:33
Moj sluzobny P307 SW 1.6HDI 80kW taha plynulo bez nakopnutia od 1500 otacok az takmer do obmedzovaca, akoby to bol benzinak. Najlepsie zrychluje niekde okolo 2000 otacok, tam ma najvacsi krutiaci moment (a teda aj silu na kolesach). Po prekroceni 3500 otacok ochota tahu zacne klesat, od 4000 do 4500 toci uz iba z povinnosti. Ked bolo pridrete turbo, robilo to presne ako je to popisane vyssie - do cca 2200 nic, potom prudky kopanec a po 2500 otackach rychla smrt a takmer ziadna ochota tahat. A 1.6TDCI 80 kW je presne ten isty motor. Ako pise lucky.jack - ako prve treba skontrolovat, ci funguje variabil. Regulacna tycka by sa mala zlahka pohybovat po celej svojej drahe. Ak je variabil pridrety, tiez to moze robit taketo psie kusy.
Moj 2.0 TDCI s chytenymi vstrekovacmi sa spraval podobne - do 1500 skoro nic, od 1600 do 2200 explozia vykonu (hrabalo to za jazdy na dvojke - stacilo zasliapnut plyn do podlahy, hned bolo citit pach spalenej gumy). Po 2500 otackach nasledovalo citelne ochabovanie, po prekroceni 4000 s nim uz nebola ziadna spolupraca. Idealne bolo ho drzat do 3000, potial fungoval velmi dobre. Po vymene vstrekovacov sa ale situacia zmenila - maximum tahu bolo roztiahnute v oblasti od 1900 do cca 2500 rpm, potom tah plynulo klesal k cca 3500 rpm. V pasme od 3500 do 4000 bol pokles tahu citelny, po prekroceni 4000 az do obmedzovaca som sa citil, akoby auto vbehlo do hlbokej mlaky.
Takze je toho viac ako turbo. Ked to nehuka a nehuli, jazdi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO