Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 27.07.2012 21:18

Pánové je todle už na výměnu? :ble2: Já myslím, že to ještě není tak špatný. Co říkáte?
Přílohy
Kompresorová strana
Kompresorová strana
Kluzné ložisko
Kluzné ložisko
Rozloženo na díly
Rozloženo na díly
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 27.07.2012 21:32

Ještě jsem si dovolil pár fotek toho co tu nikdo nemá rád.

Sítko
Přílohy
Demontované sítko, trochu ušpiněné ale nic fatálního
Demontované sítko, trochu ušpiněné ale nic fatálního
To je ale maličký co...
To je ale maličký co...
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 28.07.2012 00:21

raymon píše:
miluna píše:Protože se ke mně do dílny dostaly nějaké Focusy s turbo problémem, začal jsem hledat všemožné informace (tak jsem nalezl i toto fórum) a přemýšlel jsem, kde je asi zakopaný pes. Napadlo mne: turbo odejde, protože má nedostatečné mazání, které je zapříčiněné ucpaným přívodem oleje (sítko ve šroubu i v sacím koši) a sítka se ucpou protože je motor zakarbonovaný. Motor je zakarbonovaný protože se nedá dostatečně vypustit při výměně starý olej. To je podle mne prapříčinou a prvotně implementovaným kurvítkem z výroby (je to jen můj soukromý názor a možná se pletu). Rozhodl jsem se to vyřešit jednou provždy. Takže tuto úpravu, spolu s vyjmutím sítka z průtokového šroubu provedu každému dalšímu Focusu co přijede na výměnu oleje a časem uvidíme....
Nazdar focusaci.

Stvu ma tieto problemy, o ktorych tu pisete, lebo sam som majitelom 1.6 tdci 66kw, s nejasnym nabehom (tipujem tak 140 000), aj ked zatial sluzi bez problemov (ja som nabehal 19000)
Trosku som brazdil po internetovych forach a na viacerych som nasiel to iste info.
Keby mam doplnit miluna - preco je motor zakarbonovany?
Typci z GB pisu ze pricinou je netesnost vstrekovacov, vacsinou ide o 3. vstrekovac. Nevyznam sa presne do tech. detailov, ale tvrdia, ze kedze to je netesne, v dosledku vyssej teploty sa tam pripeka olej a vznika karbon, ktory potom vnika do oleja a ten potom upchava vsetko co sa da. Je to vraj vidno na vymontovanom vstrekovaci ze ma cierne steny.
Dava to zmysel? Ja len nechapem preco tam vznika vyssia teplota...

http://www.consumeractiongroup.co.uk/fo ... e-required

Tak to je dost zajímavý čtení. Hned to nadhodím v práci a zkusím o tom promluvit se servismanem :totlsmile: . Každopádně jsem zvědav co na říkají zkušení odborníci tohoto fóra :shocked: ???
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 28.07.2012 18:07

Podla mna ide o konstrukcnu vadu hlavy, ktora je v oblasti 3. vstreku najhorsie chladena a(lebo) najmenej torzne tuha. Vysledok je v oboch pripadoch rovnaky - vstrekovac sa postupne uvolni a zacne podfukovat. Mne na 2.0TDCI sice nepodfukol, ale zhodou okolnosti prave na c.3 praskol plastovy dielec naftoveho prepadu. A opat, nebol som sam, ten isty problem malo viacero ludi a vzdy to bolo c.3. To by mohlo nasvedcovat teorii o lokalnom prehrievani, ktore sa prejavuje aj na dvojlitroch, nastastie nie v takej miere ako u 1.6TDCI, takze to k podfucknutiu nevedie.

A to turbo - nemaj strach, poskladaj, daj do auta, 50k este natoci :mrgreen:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 28.07.2012 23:05

kiblik píše:Pánové je todle už na výměnu? :ble2: Já myslím, že to ještě není tak špatný. Co říkáte?
Nj, Honyewell. Muzu se zeptat lidi od fochu, jestli by toto uz menili, nebo by to jeste par tisic dalo:) Odkud jsou to fotky?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 28.07.2012 23:49

Z našeho Huberta naštěstí ne. :huraa: Tohle jsem našel v regálu v práci. Ono to vlastně ani nepasuje do sebe. Jen jsem to tak naaranžoval, aby to bylo zajímavější.

Co je ale víc zajímavý, je to, že ty mazací kanály na kluzným ložisku nejsou až tak malý jak jsem si myslel. Samozřejmě se to může lišit dle typu, ale tohle mělo dírky asi 1,2-1,5 mm čtyři dokola a myslím, že pod 0.75mm to určitě nepůjde.

Někde by jsme tam měli mít ještě celý GARETT turbo, nedávno jsem si ho prohlížela zkoušel radiální vůli, bohužel ho nemůžu rozebrat, nemáme tam ještě testovací místnost s vybavením. Ale snad se to brzo změní.
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Sagic » 29.07.2012 08:48

V12 píše:Podla mna ide o konstrukcnu vadu hlavy, ktora je v oblasti 3. vstreku najhorsie chladena a(lebo) najmenej torzne tuha. Vysledok je v oboch pripadoch rovnaky - vstrekovac sa postupne uvolni a zacne podfukovat. Mne na 2.0TDCI sice nepodfukol, ale zhodou okolnosti prave na c.3 praskol plastovy dielec naftoveho prepadu. A opat, nebol som sam, ten isty problem malo viacero ludi a vzdy to bolo c.3. To by mohlo nasvedcovat teorii o lokalnom prehrievani, ktore sa prejavuje aj na dvojlitroch, nastastie nie v takej miere ako u 1.6TDCI, takze to k podfucknutiu nevedie.

A to turbo - nemaj strach, poskladaj, daj do auta, 50k este natoci :mrgreen:
Taky jsem mel podfouknuty 3. vstrik, takze potvrzuji ze na tom neco bude :wink:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Tomin123 » 29.07.2012 10:53

Divne ze pisou ze u ostatnich vyrobcu a i u Fiesty se to zdaleka tak neprojevuje ...
Je mozne ze Focus ma jinou hlavu, nebo vstrik, nebo neco kolem ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
LosBanditos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 26.10.2011 19:44
Bydliště: Trutnov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od LosBanditos » 29.07.2012 12:06

Jaký je 3. vstři? 8O Jestli to je ten zleva, když stojím proti autu, tak jsem ho měl podfouknutej taky. Vlastně pořád mám. Už asi měsíc mi ten náš skvělej mechanik přetěsňuje a pořád po nějaký době se tam objeví nafta. Už mám pocit, že to asi teče tou přívodní trubičkou ve šroubu, nebo já nevím. Je to takový problém, když by to teklo přívodem, nebo je větší problém, když je to podfouknuté? Jo a turbo mi zatím vesele hvízdá. Zatím má ale zátah dobrý :perfect: ikdyž v určité fázi nad 2000 otáček cítím, že jakoby měl raketový zlomkový nárůst výkonu :hhura: , že to jako škubne z autem a pak zase lineárně zrychluje. Olej mi neubývá, ale zkoušel jsem axiální vůli a nepatrná tam je. Lopatky se ale zatím nedotýkají statoru. Sítko mám podle mechanika vyndaný. Jestli vůbec věděl co má hledat. :nixw: Dneska aby se z těch servisů jeden po.ral! :wallbash:
Přílohy
P1010873.jpg
Ford Focus combi II, 1.6 TDCi 80kW, r.v. 2005, bez DPF, autom. klima, Sony autorádio

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 29.07.2012 15:21

Pokial mam presne info, pocita sa od zotrvacniku - najblizsi k nemu je c.1, pri rozvodoch je c.4.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od paranmax » 29.07.2012 17:34

Podle toho co vidím na te foto tak by to mohlo být nedotaženou matičkou na tlakovém potrubí. Ja když jsem si doma sám opravoval podfouknuty vstřik tak jsem to málo dotáhnul a bylo to zasříkané naftou. Ale nebylo to tak černé jak když to podfukuje.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Marod22 » 29.07.2012 19:15

Losbanditos:
K tomu sitku. Vela z nevedomych mechanikov to sitko hlada v tej hornej skrutke (co ide od turba). Alebo sa mu nechcelo lebo k tej spodnej skrutke je dost blby pristup :wink:

bivn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.06.2010 10:48
Bydliště: Praha

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od bivn » 29.07.2012 22:03


Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od kiblik » 29.07.2012 23:58

Dobrá cena, ale všimnul sis doufám, že sou repasovaný? Když se výměna povede napopravé a turbo vydrží tak je to ok.

Repasovaný se i tady v ČR dají sehnat za 8500Kč+starý turbo
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8464
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od lucky.jack » 30.07.2012 07:45

V12 píše:Pokial mam presne info, pocita sa od zotrvacniku - najblizsi k nemu je c.1, pri rozvodoch je c.4.
Do dneška jsem žil s tím, že se to počítá od rozvodů 8O
Je možný, že by to různí výrobci měli různě značený? Třeba na koncernu to bylo vždycky od řemenice(rozvodů)...jsem z toho jelen :nixw:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host