Vibrace a třepání

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
rh1980
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 794
Registrován: 06.10.2012 09:39
Bydliště: Vysočina

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od rh1980 » 07.08.2014 15:16

pokud máš zvlněný kotouče, třepe to volantem při brždění
Ford Focus II kombi 1,6TDCi, 80kW (chip 96kW), 08/2007, Panther Black, DPF OFF, GALERIE

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13424
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od miki21 » 07.08.2014 15:16

Zvlněné kotouče poznáš jedině na soustruhu. Pokud to nedělá při brzdění, tak to s kotoučema nemá nic společného, spíše bych to viděl na tu poloosu.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od Klvys » 07.08.2014 19:01

při brždění to nic neděla... jen prostě rozjedu auto na 120km/h pustím nohu z plynu a volant se tak roztřepe ze nejde ani udržet...ale když zase šlapnu na plyn tak volant možná trošku třepe ale jde už normalně držet

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9480
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od phofy » 08.08.2014 20:42

A když řežeš ostřeji zatáčky na levo i na pravo, tak necuká do volantu?

Uživatelský avatar
viduka55
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1985
Registrován: 17.03.2013 13:38
Bydliště: Plzeň

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od viduka55 » 08.08.2014 20:44

Mozna homokineticky klouby...
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od vitr73 » 10.08.2014 09:58

mne tohle delali uplne v haji silonboky predniho ramene...presne tohle....dokud byl motor v tahu tak nic...pri brzdeni taky nic ale pri jizde(treba na neutral) tak od 100km v h to delalo presne tohle
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Achiler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 26.02.2012 14:08
Bydliště: Mírovice, Praha-východ

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od Achiler » 16.08.2014 23:40

cau, take pocituji pri akceleraci na 5ku okolo 100km/h do kopce vibrace, ale pouze volant. Auto je v klidu. Jakmile plyn pustim, je klid. Dnes jsem videl, ze to dela i na 4ku pri stejne rychlosti pri razantnejsim plynu -takze s otackami to nesouvisi. Pri zataceni nic nevibruje. Kola jsou vyvazena, podvozek po GO, tlumice a i komplet rizeni. Muze to delat bouchly disk? Po prehazeni v servisu mi mozna dali ten spatnej na predek. Nema symetrickou stredovou diru - oval. Zase je ale divne, ze by to delalo jen pri akceleraci. To rizeni jsem menil pred 2 mesici, nikdo nevi proc odeslo a ja tam zahucel 15 tisic. Nechci ted dat dalsich 10 za poloosu. Auto ma najeto sotva 120 tis km.
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia

Uživatelský avatar
Achiler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 26.02.2012 14:08
Bydliště: Mírovice, Praha-východ

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od Achiler » 17.08.2014 00:31

Tak mi to nedalo a jeste ted jsem vlezl pod auto. Vezmu za poloosy a ze strany na stranu maj male vule obe. Pri otaceni okolo osy je prava nehybna, ale leva ma malinkou vuli - je slyset lupani pri krouceni s ni. Takze pocitam, ze to bude ona. Na origo jsem rovnou zapomnel a nevim jestli Spidan nebo SKF (levnejsi). Navrhy?
Ford Focus (1999) 1.6 74kw, Aquamarine Frost, Ghia

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od spooon » 28.08.2014 22:22

takže po přečtení mám jasno, vnitřní kloub na převodovce. Ale co bych chtěl ověřit, když mě cuká auto pod plynem do LEVÉ zatáčky, tak je špatná PRAVÁ poloosa? Manžeta není poškozená ani jedna, takže tím to neidentifikuju...
Focus 1999, benzín 1.8

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13489
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od stano. » 28.08.2014 22:28

Ak ti to trha do zatacky, je to pravdepodobne vonkajsi klb...

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od spooon » 29.08.2014 16:25

tak to by odpovídalo i tomu, že na vnějším pravém kloubu byla povolená manžeta...

Jen se bojím toho, že koupím vnější kloub a bude to vibrovat stále a já budu moct koupit celou poloosu a venkovní kloub budu mít dvakrát... :D
Focus 1999, benzín 1.8

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13489
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od stano. » 29.08.2014 16:40

Vnutorny trasie pod plnym plynom aj (a hlavne) v priamom smere. Vonkajsi v zakrutach a ked je uz uplne v haji, tak aj v priamom smere.
Ak si mal fakt povolenu manzetu a jazdil si tak uz par stoviek kilometrov, ten klb je v haji. Ak jazdievas pod plynom do zakrut, tiez si to odserie vonkajsi.

Ak kupis teraz vonkajsi a nebodaj zistis, ze aj vnutorny je zly, kupis celu poloos a ten vonkajsi ti zostane ako nahrada na opacnu stranu :)

spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 162
Registrován: 26.08.2014 19:31

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od spooon » 29.08.2014 18:57

díky za vysvětlení. Tak koupím vnější a budu doufat. Už je asi dost v háji, dříve to vibrovalo jen v zatáčce, teď už začíná i trošku v přímým směru.

Jak dlouho tento stav trvá nevím, auto jsem kupoval před 3 tisíci km a už to vibrovalo(dle majitele kloub či poloosa - což se potvrdilo). A na manžetu sem přišel až při výměně brzd.
Focus 1999, benzín 1.8

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13489
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od stano. » 30.08.2014 10:57

Mne to tiez robil vonkajsi. Triasol na dialnici a pri vytocenych kolesach sa naprava skoro rozpadla. Najlahsie to zistis tak, ze v okruznych krizovatkach alebo na prazdnom parkovisku tam supnes dvojku a pri vytocenych kolesach (nie nadoraz!) pridas plyn (poriadne). Prave tie okruzne krizovatky maju taky dobry polomer, ze ani vela, ani malo. Ak sa roztrasie cele auto a hlavne volant, potom s vyrovnavanim volantu to prestane, tak je to vonkajsi klb.

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace a třepání

Příspěvek od vitr73 » 31.08.2014 20:50

na cvakavou polosu do rejdu dat "poradne"plym ale podle mne muze jen ten co "nepotrebuje" pojizdne auto....kvuli prdlemu kloubu :D ..mne na Daihatsu cvakal kloub 100 tisic km...ale jen proto ze jsem mu do rejdu nikdy nedal "poradne" plynu...muj dvorni mechanik rikal ze kdyz na nej budu opatrnej tak jeste 20 tisic da...a dal 100
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host