Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Moderátor:foki
stevexnitro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10.08.2009 14:42

Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od stevexnitro » 05.01.2015 19:53

Zdravim mistni odborniky, rád bych poprosil o rady s následujícím problémem:

Nepravidelně se mi rozsvěcuje kontrolka závady systému motoru (cervený vykricník uprostřed ozubeneho kola) a následné motor jde do nouzového režimu - auto nereaguje na plyn, motor má divný zvuk. Po restartu motoru kontrolka zmizí ale chyba se opakuje, nekdy za 2km nekdy za 50km, výhradně se to stává při pomalé jízdě, vypozorováno, že nejčastěji pří vyřazení a dojezdu k semaforu, přechodu když otáčky padají k úrovni volnoběhu se rozsvítí kontrolka a konec.

Četl jsem několik témat s podobnými závadami, svíčky mám suché, protimrazové zátky jsem menil pred rokem, kdy jsem řesil podobnou závadu, ale ta se projevovala hlavně nepravidelným tahem a ne nouzovým režimem motoru.

Byl jsem ve fordu na diagnostice tam mi dali přiložený protokol
IMAG0477.jpg
s tím, že chyba znamená závadu obvodu ŘJ a je to na výměnu, za nějakou raketu. Chyba P060A-68-PCM zajímavé je že v popisu závady je: "MIL vypnuto pro tuto DTC" MIL (Malfunction Indication Lamp) by měla být kontrolka motoru, což by naznačovalo, že tahle chyba ji nerozsvítila, ale spíš ta druhá u které popis chybí.

Jde mi o to, jestli mě ve Fordu (Autodílna Maier) netahají za nos a nechtějí vytahnout prachy za novou ŘJ místo toho, aby řesili skutečný problém, za mnohem menší výdělek.

Popřípadě jestli by mi někdo nedoporučil autoelektřikáře v Praze nebo okolí, který by si s tím uměl trochu pohrát a třeba objevil, že je to chyba softwarová a stačí přeprogramovat ŘJ atp.

Typ auta dle podpisu.

Předem díky.
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23329
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od ZaQik » 05.01.2015 19:58

P0686 ECM/PCM Power Relay Control Circuit Low

... na vrakovisti sezenes "novou" PCM levneji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stevexnitro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10.08.2009 14:42

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od stevexnitro » 05.01.2015 21:15

Ahoj,

ano to mi tez nabizeli, ale stejně 5+10.000,- čemuž rozumím jako 5k za jednotku z vrakáče a 10k z práci mi přijde dost. Je výměna ŘJ něco co se dá udělat v domácích podmínkách, tedy že vyměním ŘJ kus za kus, když seženu na vrakáči jednotku ze stejného motoru? Nebo je třeba programovat nějak software, což se bez specialního vybavení zřejmě neobejde?

Ste
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23329
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od ZaQik » 05.01.2015 22:03

vrakoviste, kdyz budes mit stesti, se nacha i za min nez za 5k ... vymena u 1.6 je "snadna" (jednotka je vedle baterie) - jen je potreba nariznout zalamovaci sroub ... uz jsem to s nekym u sebe delal :blee:
pak se jen naprogramuje jednotka pro auto a sparuji se oba klice pro nastartovani
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od Wolodyjowsski » 07.01.2015 09:17

Dneska jsou specializované firmy, které ŘJ opravují se zárukou, cena kolem 3000.

stevexnitro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10.08.2009 14:42

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od stevexnitro » 07.01.2015 15:45

Ahoj,

mas reference na nejakou firmu? Nasel jsem ecu.de ale do Zittau/Hradku nad Nisou s tim nepojedu a postovne za zaslani jednotky zpet 11€ svedci o poctivych nemeckych cenach.

Ste
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od foki » 09.01.2015 08:18

nez rezat je lepsi vyvrtat dve diry a tak povolit , pak nahrat klice jak pise zaqik a nainicialozovat modul se zmenou vin .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

stevexnitro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10.08.2009 14:42

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od stevexnitro » 03.04.2015 11:05

Tak s oteplenim jsem pristoupil k vymene RJ svepomoci, takze shanim fukncni jednotku na vrakaci.

Mam fofo mk2 1.6 16V 74kW 2006 a puvodni jednotka ma oznaceni 4M51-12A650-HG (seriove cislo S118934101 G) na vrakaci mi typek nabizi jednotku 5M51-12A650-FF (S118934102 F) a tvrdi mi, ze je to urcite ze stejneho motoru. Mam docela strach to koupit, kdyz to pak nebude kompatibilni, kdybys to nekdo mohl checknout?
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od foki » 04.04.2015 10:10

kdo ti ji nahraje a zmeni vin ? to asi svepomoci neudelas ?

neni lepsi to nechat na nekoho kdo tomu rozumi a ma moznost to prehrat ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23329
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od ZaQik » 06.04.2015 09:19

FF je z motoru s automatem ... takze to nebude plug&play (navic potrebujes nakodovat imobilizer)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stevexnitro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10.08.2009 14:42

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od stevexnitro » 07.04.2015 10:04

@foki:svepomoci jsem myslel hlavne to, ze nepojedu do fordu kde za to dam 15k. Predbezne jsem mluvil se ZaQik, ktery ma potrebne vybaveni i znalosti, a je v rozumne vzdalenosti, ze by byl schopen nakodovat klice

@ZaQik: je my jasny, ze i kdyz budu mit totozne oznaceni jednotky, tak se stejne musi kodovat klice, jak rikas. Doufal jsem, ze bys mi v tomhle mohl pomoct. Zatim resim pouze nakup jednotky, kde bude nejvyssi pravdepodobnost, ze to bude fungovat pouze prehratim klicu a nebude nutny vetsi zasah do software. Az budu mit jednotku, tak se poperu s tim zalamovacim sroubem u te stavajici a stavil bych se. Pokud to nevyjde, holt mi zbyde Ford servis.
FFII 1.6 16V 74kW 2005 hatchback

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23329
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od ZaQik » 07.04.2015 12:27

teoreticky by to melo fungovat ... ale praxe nekdy byva odlisna
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od foki » 09.04.2015 19:41

co 4M51-12A650-HF ? tu tady mam
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

perucci
Příspěvky: 1
Registrován: 01.10.2014 00:24

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od perucci » 05.10.2015 22:19

Mě se těch kontrolek rozsvítilo víc a diagonstika psala chybu CAN komunikace.
Přesně je moje závada popsána na:
http://www.hwservis.cz/ford-focus-ii-a- ... ubni-desky

Závada se většinou objeví z čista jasna. Jednoho dne přijdete k automobilu, chcete nastartovat a při otočení klíčkem na Vás začne blikat červená kontrolka immobilizéru. Na displeji se objeví výstražný nápis ENGINE SYSTEMS FAULT (především u verzí s navigací). V některých případech se chyba projevuje postupně, a to tak, že během jizdy z ničeho nic přestanou ukazovat ručičky (tachometr a otáčkoměr spadne na nulu nebo obě začnou chaoticky létat sem a tam). Automobil se přepne do nouzového režimu (nejde za plynem) a na displeji se místo počtu ujetých kilometrů objeví několik pomlček, rozsvítí se kontrolka motoru, mazání, ABS, ruční brzdy a zubaté kolečko s vykřičníkem. Standardní diagnostika v tomto případě vypíše chybu komunikace mezi ECO jednotkou a palubní deskou.


takže mi teď jeden servis opravuje palubní desku (studeňáky).

beranek1
Příspěvky: 1
Registrován: 24.06.2017 11:52

Re: Motor nahodile pada do nouzoveho rezimu

Příspěvek od beranek1 » 24.06.2017 12:00

Cau kluci poprosim o radu, mam focuse 03, 1.8 tdci, pri vytoceni motoru zhruba nad 1500 otacek zacne problikavat kontrolka zhaveni a auto prestane tahnout a zacne cerne kourit, po opetovnem nastartovani to zase jede, nevite cim by to mohlo byt?

Odpovědět

Zpět na „Technické informace + diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti