Syčení a pokles výkonu

Odpovědět
Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Syčení a pokles výkonu

Příspěvek od VH123 » 15.09.2015 08:51

Ahoj, asi měsíc se snažím přijít na příčinu poklesu výkonu motoru (mám problém dostat se a udržet dálničních 130). Něco mi syčí u motoru, intenzita závisí na otáčkách. Zatím jsem nedokázal dohledat přesně kde, ale zdá se že je to z pravé strany auta, takže vcelku daleko od sání. Ale když by byl problém s nějakou podtlakovou hadičkou, pomalu by padaly otáčky, kolísal by volnoběh, ale výkon... Mám auto předělané na LPG, ale na benzín to dělá úplně totéž. Syčení se ozývá i při šlapání na plyn při zastaveném autě, ale zatímco z kabiny to slyším výborně, při otevřené haubně je to hledání horší. Nějaký tip kam se cíleně koukat? Svíčky nové, filtry nové, cívka kabely ok.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12943
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Syčení a pokles výkonu

Příspěvek od stano. » 15.09.2015 09:31

Pokles vykonu je len vo vysokych rychlostiach, alebo v celom spektre? Ak prva moznost, nerobil si nejake upravy na aute typu zadne kridlo, predny naraznik, atd.?

Ak sycanie zavisi od otacok, mozno to najdes pod kapotou tak, ze (na teplom motore) rukou otvoris skrtiacu klapku, nech vyletia otacky nad 4000 a potom ju pustis. Ak to taha za klapkou, nasledny podtlak by mal byt dostatocne vyrazny.
Sycanie/sustanie moze sposobovat aj niektora kladka/lozisko na remeni.
Rozvody nemas dufam posunute. Nemenili sa?

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Syčení a pokles výkonu

Příspěvek od VH123 » 15.09.2015 10:07

Pokles výkonu jen ve vyšších otáčkách, řekněme nad 3500. Tuzing samozřejmě žádný, rozvody jsem měnil tak 3 roky zpátky a problémy začly až tak před měsícem až dvěma. Jednou to bylo slyšet skutečně výrazně a pokles výkonu byl hodně velký, bohužel jsem jel v obleku jako host na svatbu, tak jsem se v tom v tu chvíli nemohl povrtat víc. Jdu tahat za klapku, to mě nenapadlo. :) Pořád jsem čekal na někoho kompetentního (drahá polovička to není) kdo mi bude šlapat na plyn.
Nějak mě Focus poslední dobou s..e, poslední dobou si to vybírá nějak najednou...
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Syčení a pokles výkonu

Příspěvek od VH123 » 16.09.2015 10:03

Update - našel jsem slušně velkou díru v (na můj vkus) vcelku prasecky provedeném sváru mezi svody a vlnovcem, tohle pořešit jako první, odpojit baterku a pak se uvidí. Ale stejně si řikám, je to až za lambdou, to by nemělo mít až zas takovej vliv.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Syčení a pokles výkonu

Příspěvek od pkadecka » 16.09.2015 10:38

Až tu díru ucpeš a problém se zhorší, mohl by to být ucpaný výfuk.

Měl jsem teď děravou rouru před katalyzátorem (= v podobném místě jako ty, taky je to za lambdou, teda za tou první) a na výkon to nemělo vliv. Auto lítalo i po dálnici docela slušně.

Ale kdysi jsem zažil ucpaný výfuk, auto mělo taky mizerný výkon a mělo to docela rychlý progres - už po nastartování se mi něco nezdálo a během pár km se to natolik zhoršilo, že auto prakticky přestalo jet. Rozsypal se kat a ucpal výfukové potrubí. V poslední fázi už motor běžel jenom na volnoběh a po přidání plynu spíš chcípal, auto dokázalo jet jenom po rovině, do kopce se zastavilo a dál muselo na laně.

Až ti budou vařit tu díru, tak ať pak zkusí rozpojit přírubu před katem a projet auto, jestli se to zlepší.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Syčení a pokles výkonu

Příspěvek od VH123 » 21.09.2015 14:54

Tak verdikt jasný, ucpaný katalyzátor. díky tomu to začlo foukat z prasosváru před vlnovcem, netěsné to bylo do té míry že po ucpání vejfuku to foukalo dost na to, aby motor nechcípnul, apsoň ne hned po ucpání. Výměna za univerzální kat, i s prací za 3000.
No a 100 poníků je zpátky v plné síle, snad to tak nějakou dobu vydrží.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4754
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Syčení a pokles výkonu

Příspěvek od pkadecka » 21.09.2015 15:16

Tak jsem to trefil :palec_nahoru: Jinak katalyzátor jsem teď taky měnil (protože zreznul, funkčně by ještě vyhověl, auto s ním v dubnu prošlo technickou), ale než 3000-3500 za univerzální kat a vaření, jsem šel radši do nového katu MTS, ten stojí cca 4000 (+ nějaký ten montážní materiál + práce a bylo to asi za 4700). Je to sice o trochu dražší, ale zas to (doufám) dýl vydrží.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host