Cukání motoru a jiné..
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Cukání motoru a jiné..
co sa tyka cukania pocas regeneracie nemecki sudruhovia to riesia vymenou telesa klapiek v sani kde sa casom plastove ozubenie zoderie, pocitam ze pred rokmi som sem tieto obrazky daval...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
odstraněna zbytečná citace m21
Super, konečně konstruktivní rada. Díky moc.
A kde přesně lajk jako já najde toto ozubení v mém 2.0 Tdci, je to někde na trubici sání z airboxu?
Jde to objednat (co je to za díl/y), vyndat, nandat jednoduše svépomoci?
Super, konečně konstruktivní rada. Díky moc.
A kde přesně lajk jako já najde toto ozubení v mém 2.0 Tdci, je to někde na trubici sání z airboxu?
Jde to objednat (co je to za díl/y), vyndat, nandat jednoduše svépomoci?
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Cukání motoru a jiné..
viac info najdes tu
http://www.motor-talk.de/forum/saugrohr ... 62759.html
zaujimave je konstatovanie ze u Forda je to snad najdrahsie-u Volva podstatne lacnejsie ale su aj ini dodavatelia lacnejsi
http://www.motor-talk.de/forum/saugrohr ... 62759.html
zaujimave je konstatovanie ze u Forda je to snad najdrahsie-u Volva podstatne lacnejsie ale su aj ini dodavatelia lacnejsi
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
odstraněna zbytečná citace m21
Jako neznalec němčiny jsem právě zjistil, že chrome browser překladač je u tohoto jazyku tedy dost tragický...Nicméně i tak jsem z toho pochopil správně, že ten díl stojí přes 400 EUR ???
To už si sakra musím být jist, že je problém skutečně zacílen zde...
Ale i dle toho popisu to tak vypadá a nahrává tomu i ten zvuk přerušovaného sání...
Jako neznalec němčiny jsem právě zjistil, že chrome browser překladač je u tohoto jazyku tedy dost tragický...Nicméně i tak jsem z toho pochopil správně, že ten díl stojí přes 400 EUR ???
To už si sakra musím být jist, že je problém skutečně zacílen zde...
Ale i dle toho popisu to tak vypadá a nahrává tomu i ten zvuk přerušovaného sání...
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Cukání motoru a jiné..
jj a mozes si to rozobrat a pozret ci mas to ozubenie vadne...
na 1. strane pisu ze u Volva len cez 100 a na poslednej strane je taliansky MM za 93,75 Eur...
mas suchy system filtru casticoveho, alebo mokry system (s aditivom Eolys) ? skoda ze v datach meranych nemas hodnoty ako LOAD (ciastocne sa da zrovnat s tvojou hodnotou krutaku), tlaku vzduchu - tam su o.i. vidiet dost silne zmeny sposobene prepinanim klapiek pri zacati regeneracie pri konstantnom zatazeni - u teba vidim zaciatok reg niekde na 105x sekunde a este aj na konci dat to vyzera ze regeneracia stale bezi, skoda ze si nedal aj dalsi priebeh - ze kde asi reg skoncila...casove by to uz malo byt blizko konca zaznamu...vies povedat ake mas vzdialenosti medzi renegeraciami ?
na 1. strane pisu ze u Volva len cez 100 a na poslednej strane je taliansky MM za 93,75 Eur...
mas suchy system filtru casticoveho, alebo mokry system (s aditivom Eolys) ? skoda ze v datach meranych nemas hodnoty ako LOAD (ciastocne sa da zrovnat s tvojou hodnotou krutaku), tlaku vzduchu - tam su o.i. vidiet dost silne zmeny sposobene prepinanim klapiek pri zacati regeneracie pri konstantnom zatazeni - u teba vidim zaciatok reg niekde na 105x sekunde a este aj na konci dat to vyzera ze regeneracia stale bezi, skoda ze si nedal aj dalsi priebeh - ze kde asi reg skoncila...casove by to uz malo byt blizko konca zaznamu...vies povedat ake mas vzdialenosti medzi renegeraciami ?
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
odstraněna zbytečná citace m21
Mám mokrou cestu, jinak toto se mi právě děje pravidelně v intervalech 1000 až 1100 km, tak si myslím, že to je můj interval regenerace, i když jsem někde četl, že to je obvykle 500-600km, ale jezdím většinou dálnice a spíše ostřeji...
Každopádně i jak jsem psal v tom příspěvku s live daty - v tom konkrétním případě to vypadalo, jako by regenerace neskončila ani po půl hodině..data mám kdyžtak v dalším xls..
Mám mokrou cestu, jinak toto se mi právě děje pravidelně v intervalech 1000 až 1100 km, tak si myslím, že to je můj interval regenerace, i když jsem někde četl, že to je obvykle 500-600km, ale jezdím většinou dálnice a spíše ostřeji...
Každopádně i jak jsem psal v tom příspěvku s live daty - v tom konkrétním případě to vypadalo, jako by regenerace neskončila ani po půl hodině..data mám kdyžtak v dalším xls..
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Cukání motoru a jiné..
Ked sa DPF tak skoro zaserie, ze regen pri ostrej jazde neskonci, vsetko to ukazuje na ponicene vstrekovace. Proste zle rozprasuju, motor cmudi do vyfuku takymi casticami, ze to nasledne nejde zregenerovat - prisun sadzi je vacsi, ako ich ubytok vypalovanim.
Treba ale este poznamenat, ze nemozes jazdit prilis divoko, pretoze pri plyne na podlahe a poziadavke plneho vykonu sa regeneracia okamzite prerusuje a motor saje vzduch cez IC.
Osobne by som dal vstreky na test a podla toho siel dalej - repas za 600 EUR je sprostost, to radsej kupit rovnako silny benzinak, pretoze toto je prva ziadost o zaplatenie dane za 200k km so spotrebou 6/100. Kupovat novy DPF za velke peniaze tiez nie je to prave orechove, pretoze vadne vstreky ho odpusu skor, nez povies svec, aj o tom sa presvedcilo uz zopar ludi. Proste kupit moderny diesel s 200k km v kolesach je dost blby tah. Na druhu stranu - 210 podla GPS je slusne, to som zo svojho nedostal ani s novym turbom, ani zanovnymi vstrekovacmi. Nemas to nachipovane ? Ten FRP takmer 1700 barov sa mi nezda, limiter je na 1600 a prisne strazeny. Ja som ho dosahoval skokovou zmenou, elektronika viac nedovolila. Chip by mohol sposobit aj uvedene problemy s regenom...
Treba ale este poznamenat, ze nemozes jazdit prilis divoko, pretoze pri plyne na podlahe a poziadavke plneho vykonu sa regeneracia okamzite prerusuje a motor saje vzduch cez IC.
Osobne by som dal vstreky na test a podla toho siel dalej - repas za 600 EUR je sprostost, to radsej kupit rovnako silny benzinak, pretoze toto je prva ziadost o zaplatenie dane za 200k km so spotrebou 6/100. Kupovat novy DPF za velke peniaze tiez nie je to prave orechove, pretoze vadne vstreky ho odpusu skor, nez povies svec, aj o tom sa presvedcilo uz zopar ludi. Proste kupit moderny diesel s 200k km v kolesach je dost blby tah. Na druhu stranu - 210 podla GPS je slusne, to som zo svojho nedostal ani s novym turbom, ani zanovnymi vstrekovacmi. Nemas to nachipovane ? Ten FRP takmer 1700 barov sa mi nezda, limiter je na 1600 a prisne strazeny. Ja som ho dosahoval skokovou zmenou, elektronika viac nedovolila. Chip by mohol sposobit aj uvedene problemy s regenom...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
odstraněna zbytečná citace m21
Ano bylo to čiplý (naměřeno nějakých 117kW) hned před rokem a tam my také poté čistili filtr, protože jim to taky začalo při výstupním měření cukat. Šel jsem tehdy na čip právě s tím, že auto buď tuhle zátěž na válci vydrží, nebo se projeví závada...a taky se potvrdila právě zacpaným DPF...po odmontování to nedělalo, tak ho vypálili...a od té doby se to chová stále stejně. Čili zlepšení intervalu cukání asi ze 50-100km na těch 1000km+. Jen ta poslední regen prostě cukala místo 10 minut půl hoďky až do chcípnutí před domovem...
od té doby dalších 500km bez jakéhokoliv problému...
Tak a teď zase babo raď, protože jeden tvrdí klapka sání, druhý tvrdí špatný DPF a třetí tvrdí špatné vstrikovače...
Vstřikovače mi ale přijde testovat poněkud nestandardní, pokud se mi auto mimo tento interval chová úplně vzorně (táhne plynule, bez vibrací, za studena taky ok, nesmrdí..).
Ano bylo to čiplý (naměřeno nějakých 117kW) hned před rokem a tam my také poté čistili filtr, protože jim to taky začalo při výstupním měření cukat. Šel jsem tehdy na čip právě s tím, že auto buď tuhle zátěž na válci vydrží, nebo se projeví závada...a taky se potvrdila právě zacpaným DPF...po odmontování to nedělalo, tak ho vypálili...a od té doby se to chová stále stejně. Čili zlepšení intervalu cukání asi ze 50-100km na těch 1000km+. Jen ta poslední regen prostě cukala místo 10 minut půl hoďky až do chcípnutí před domovem...
od té doby dalších 500km bez jakéhokoliv problému...
Tak a teď zase babo raď, protože jeden tvrdí klapka sání, druhý tvrdí špatný DPF a třetí tvrdí špatné vstrikovače...
Vstřikovače mi ale přijde testovat poněkud nestandardní, pokud se mi auto mimo tento interval chová úplně vzorně (táhne plynule, bez vibrací, za studena taky ok, nesmrdí..).
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Cukání motoru a jiné..
Smaž si kdyztak tu citaci. Je k ničemu. Pokud se ti do žádné varianty závady nechce stourat, tak to pošli dál. Co egr a eolys?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Cukání motoru a jiné..
Hmmm, chipovany motor, hmmm, to sa potom necudujem. Hned mi tych 1700 barov bolo divnych. Ziadny 2.0HDI ktory mi presiel cez ELM takto vysoke hodnoty neukazoval, aj tych 210 podla GPS mi davalo pozadovany vykon na kolesach okolo 118 az 122 kW.
V tomto pripade by som sa okamzite vratil k standardnemu nastaveniu riadiacej jednotky, poriadne otestoval a to cukanie odstranil. Bude sa to riesit jednoduchsie, ako s chipovanym motorom. Pretoze ked to chipoval nejaky pako, tak to nemusel urobit tak, ako by sa to malo, vo vysledku je jedna mapa modifikovana, ale ina nie, co za istych okolnosti moze viest k neziaducim efektom - riadenie emisii chce otvorit EGR, ale chip ho zatvori, RJ chce regen DPF a otvori bypas IC, chip ho ale zatvori atd. atd. atd.
Takze motor do standardu a znova zozbierat nejake data, aby bol obraz o realnych parametroch motora. Lahko sa moze stat, ze v standarde CR cerpadlo da iba 1400 barov, lebo je vylagrovane a vstreky maju velke prepady.
Apropo, kedy si menil palivovy filter ? Toto som sa mal spytat ako prve, no predpokladam, ze taku banalitu urobi kazdy v zmysle servisneho rozpisu, alebo ponakupneho servisu.
V tomto pripade by som sa okamzite vratil k standardnemu nastaveniu riadiacej jednotky, poriadne otestoval a to cukanie odstranil. Bude sa to riesit jednoduchsie, ako s chipovanym motorom. Pretoze ked to chipoval nejaky pako, tak to nemusel urobit tak, ako by sa to malo, vo vysledku je jedna mapa modifikovana, ale ina nie, co za istych okolnosti moze viest k neziaducim efektom - riadenie emisii chce otvorit EGR, ale chip ho zatvori, RJ chce regen DPF a otvori bypas IC, chip ho ale zatvori atd. atd. atd.
Takze motor do standardu a znova zozbierat nejake data, aby bol obraz o realnych parametroch motora. Lahko sa moze stat, ze v standarde CR cerpadlo da iba 1400 barov, lebo je vylagrovane a vstreky maju velke prepady.
Apropo, kedy si menil palivovy filter ? Toto som sa mal spytat ako prve, no predpokladam, ze taku banalitu urobi kazdy v zmysle servisneho rozpisu, alebo ponakupneho servisu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
Hm s tim překlopením do standardu to asi nebude úplně od věci...
Nicméně byl jsem ujištěn, že právě palivový filtr byl měněn ještě v DE před mou koupí prosinec 2014, jelikož nějak zlobil..Takže má ode mě najeto nějakých 28t km.
Otázkou je, co je pravda...
To je jediné, co mi k tomu řekli. Pak jsem samozřejmě měnil olej a filtry.
Jako teď se rozhoduji mezi dvěma variantama:
a) půjde do AAA...
b) kontrola toho ústrojí klapky sání + pokud bude ok a nepomůže, tak provrtání DPF od místního znalce z Fordu (nebudu radši jmenovat, pže dělá diagnostika u Fordu). Prý má dobrou zkušenost s tím, že se skrz filtr vyvrtají 3 díry o daném průměru, tím se minimalizuje difreneční tlak a ani se snad nemusí nic přeprogramovávat. Filtr je průchodný, ŘJ nevyhodnotí potřebu regenerovat...
Rád bych s tím najel ještě 20-40t km..Ano může odejít turbo, vstřiky, dvouhmota..
Nicméně byl jsem ujištěn, že právě palivový filtr byl měněn ještě v DE před mou koupí prosinec 2014, jelikož nějak zlobil..Takže má ode mě najeto nějakých 28t km.
Otázkou je, co je pravda...
To je jediné, co mi k tomu řekli. Pak jsem samozřejmě měnil olej a filtry.
Jako teď se rozhoduji mezi dvěma variantama:
a) půjde do AAA...
b) kontrola toho ústrojí klapky sání + pokud bude ok a nepomůže, tak provrtání DPF od místního znalce z Fordu (nebudu radši jmenovat, pže dělá diagnostika u Fordu). Prý má dobrou zkušenost s tím, že se skrz filtr vyvrtají 3 díry o daném průměru, tím se minimalizuje difreneční tlak a ani se snad nemusí nic přeprogramovávat. Filtr je průchodný, ŘJ nevyhodnotí potřebu regenerovat...
Rád bych s tím najel ještě 20-40t km..Ano může odejít turbo, vstřiky, dvouhmota..
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Cukání motoru a jiné..
Ked toto tvrdi miestny odbornik, tak k nemu uz viackrat nechod - o DPF vie este menej, ako ja. Regeneracie su 3 :bozda píše: b) kontrola toho ústrojí klapky sání + pokud bude ok a nepomůže, tak provrtání DPF od místního znalce z Fordu (nebudu radši jmenovat, pže dělá diagnostika u Fordu). Prý má dobrou zkušenost s tím, že se skrz filtr vyvrtají 3 díry o daném průměru, tím se minimalizuje difreneční tlak a ani se snad nemusí nic přeprogramovávat.
1) regeneracia aktivovana na zaklade narastu diferencneho tlaku
2) regeneracia kilometricka spustana po ubehnuti urciteho poctu kilometrov bez ohladu na diferencny tlak
3) regeneracia vynutena na mieste - tato sa robi cez diagnostiku, za beznej prevadzky nie je spustana. Prave hned po nej je potrebne vymenit olej, pokial ma auto filter regenerovany moktou cestou - teda pouziva aditivum EOLYS ci nieco podobne
Cisto teoreticky teda po prevrtani DPF by mala prebiehat iba kilometricka regeneracia, co by nebolo na zahodenie, ked to naozaj bude tak. Osobne by som odporucal nakup noveho DPF, to je jedine spravne riesenie - neprides o homologizaciu, nikto ta nepotentuje za emisie, auto bude normalne sposobile. Ked prevrtas DPF, mozes mat v buducnosti problemy s STK/EK, ked natrafis na poctiveho technika, tak neprejdes, pretoze zisti neopravneny zasah do emisneho systemu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Já bych to radši prodal něž mít dpf. Zprdele systém výrazně snižuje životnost motoru
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Cukání motoru a jiné..
Ak mas problemy len s cukanim po 1000+ km tak okrem klapky snad neni co riesit...ci ?
....tak ho vypálili...a od té doby se to chová stále stejně. Čili zlepšení intervalu cukání asi ze 50-100km na těch 1000km+...
....tak ho vypálili...a od té doby se to chová stále stejně. Čili zlepšení intervalu cukání asi ze 50-100km na těch 1000km+...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.01.2015 08:52
- Bydliště: Tetín
Re: Cukání motoru a jiné..
Komi: Jasně to zní pozitivně. Já taky furt doufám, že pokud ta chyba má tenhle průběh a charakter, tak by to mohlo být obdobným sekem klapky, ať už sání , či EGRu či něčeho jiného.
Ještě najít schéma motoru 2.0 tdci v detailu sacího vedení..
Ještě najít schéma motoru 2.0 tdci v detailu sacího vedení..
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti