Stavitelné podvozky,kvalita,cena,zkušenosti.

Co a jak vylepšit ...
Moderátor:miki21
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Stavitelné podvozky,kvalita,cena,zkušenosti.

Příspěvek od stano. » 18.03.2015 11:40

Ak je to o znizeni, dajme tomu. Len ta cena je nehorazna. To je uz na zvazeni. Ja by som tolko za to nedal. Zas ostatni by nekupili bicykel za 3000€ ako ja :mrgreen:
Ak ide o jazdne vlastnosti, tak dostat seriovy podvozok (po GO) v normalnej premavke na limit je problem. Aj tak nemozes vpalit stovkou do zakruty, kam nevidis na 20 metrov...

Maser
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1156
Registrován: 30.04.2011 15:33

Re: Stavitelné podvozky,kvalita,cena,zkušenosti.

Příspěvek od Maser » 18.03.2015 19:09

Petulak: :palec_nahoru: :palec_nahoru: presne tak

Jasně,kazdeho bavi neco jineho,já bych nesníženého Focuse popravde nechtěl :oops:
Ford Focus I black 2.0 96KWWW, 17"+215/40/17,polokůže,štelovák supersport,LED.....

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Stavitelné podvozky,kvalita,cena,zkušenosti.

Příspěvek od stano. » 18.03.2015 23:12

Hej. To je na zvazeni kazdeho. Len ta suma penazi je v podstate iba na znizenie. Na zlepsenie jazdnych vlastnosti staci opravit seriovy.

Maser
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1156
Registrován: 30.04.2011 15:33

Re: Stavitelné podvozky,kvalita,cena,zkušenosti.

Příspěvek od Maser » 19.03.2015 21:47

asi jo,spis je to o tom kdo co chce. :perfect:
Ford Focus I black 2.0 96KWWW, 17"+215/40/17,polokůže,štelovák supersport,LED.....

Lobista
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 31.12.2013 11:47

Re: Stavitelné podvozky,kvalita,cena,zkušenosti.

Příspěvek od Lobista » 25.08.2017 12:12

Pročítal jsem si celé téma a tak nějak se to zvrhlo. Prvně je nutný rozebrat celý čtyři kategorie podvozků...

Prvně lidi hodně volej sportovní pružiny na sériových tlumičích. Funguje to dobře do nějakých -15 až 20mm. Kolem 40mm je hrana vůbec nějaké funkčnosti a pod 40mm už to je extrémně nebezpečný.
Lidi to tam dávají a jsou z toho zmatený, protože poklesne těžiště. Zkoušeli jsme to v mondeu na okruhu v mostě. Eibachy -35mm + série tlumiče horší než tatechnix 30/30mm sportovní kompletní podvozek.

Tahle volba je dobrá například u lidí co nechtěj zlepšit jízdní vlastnosti a chtěj zachovat maximum komfortu. Maximální snížení je 40mm a je zde potřeba častěji měnit tlumiče.

Druhá volba je sportovní pevný podvozek. To je nejlepší volba ze všech stran jízdních vlastností. Jsou to pevné komplety s přesně napočítanou pružinou a tlumičem na dané snížení. Paradoxně komplety za pár korun fungují skvěle. Dělají se v optimálním rozsahu snížení tzn 30-50mm, kde je optimální pokles těžistě a ještě lze zaručit skvělou funkci. Nejsou tvrdé, ale poměrně pohodlné. Oproti sportovním pružinám jsou tvrdší. Oproti stavíkům měkčí. Často si je lidi pletou se stavíky, takže jsou pak zmatený..

Testovali jsme na klasický octavii 1 tyhle tři podvozky a dá se to aplikovat na každý auto.. Všechno bylo na stejnym autě se stejnými pneu a stejnými koly..

TAčko cena cca 5,6tis
http://tatechnix.cz/43824-sportovni-pod ... 39681.html

APčko cena cca 9,6 tis
http://vwshop.cz/sportovni-podvozky/695 ... werke.html

STčko 14,2tis
https://www.hothatchshop.cz/skoda/octav ... -2148.html

Výsledek byl takový, že na projetí po silnici cca 7km každý jsme pozorovali jen drobné rozdíly.. Na okruhu byl rozdíl nejlépe vyjádřeno 70% / 85% / 100%.. Tačko se chovalo nejhůře ale naprosto přijatelně. Apčko se chovalo špičkově. STčko ukázkově. Pokud na to kouknu z hlediska toho co dostanu, tak se nedá říct, že za trojnásobný peníze dostanu více jak 30% zlepšení. K úvaze pak stojí to, že na silnici je to pro běžného uživatele téměř nepoznatelné..

Propastný rozdíl je ve výdrži. Co máme zkušenosti tak TAćka daj 100 - 120 tis km. APčka 150tis.. ST 150 a více.. Kdo to změří?.. Na zvážení zase je to, kdo to ale na takové staré bréce najede..



Kategorie stavíků..
To je nejproblematičtější kategorie viz tohle celý téma. Lidi prostě nechápou o co se jedná a k čemu ty podvozky jsou. Je to ve své podstatě pojízdná pružina po tlumiči, která používá sportovní tlumič, který je univerzál, aby dokázal přijatelně fungovat na každém nastavení. Což samo o době dává pochopení, že to moc dobře udělat nejde. Taky do toho vstupuje fakt, že je celý ten komplet těžší. Každý určitě pozná každé kg na nových kolech. Auto se hned chová těžkopádněji. Tohle co jsem napsal se týká všech stavíků ať to vyrobí kdo to vyrobí -> pokud to teda nemá nastavení průtoku oleje..

To co se stavíkům nedá upřít je luxusní variabilita. Lidi co si na Focuse daj 19ky + kupu podložek se bez stavíku nehnou.. Tady se daj vychytat milimetry.. Taky každý chápe, že takhle těžký kola + podložky nadělaj s jízdou pěknou neplechu.

Problém stavíků je ten, že jsou dostupný. Lidi si je dávaj na autě v davech. Montujou je bez představných pružin. Nenasatvují je a nepovolují ramena a silentbloky. Ty auta pak skáčou. Lidi jsou tak nadutý, že si nepoklepou na vlastní čelo a neřeknou si "ty jsi ale pytlík". Řeknou si ten JOM, to TAčko, APčko atd to je pěkný šmejd..



Poslední kategorie vzduchy
To je kategorie sama o sobě.. Tady se nedá o jízdních vlastnostech úplně hovořit. To se zvrhlo o dosažení co největšího břichoplaza. Na druhou stranu už jsou vzduchy s TÜV--

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů