DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 14.03.2019 14:56

Mam Galaxy 2.0TDCI 120kW Mk3 s timto bazmekem, tedy asi patri sem k Mondeu. Nic moc info jsem nenasel, asi by to chtelo dovypnovat.

Zatim vse funguje OK, vypalovani se spousti asi pri 78% zaplaneni a vypali na nejakych 28%, coz se deje cca po 400km. Melo by byt lry slyset svakani cerpadla (neslysel jsem) a nepoznam. Planuji dodelat kontrolku, ktera se davas snad na rele R4 v motoru na zhaveni ci te pumpy. Odkaz na forum o DPF euro4 a euro5 doplnim. Ale nahnout drat do auto je docela orisek, a asi jen dirou v zaslepce a pak zadelat. Nebylo by reseni to vytahnout nekde od GEM apod?

2.)Jak vyvolam regeneraci z jizdy? Nedvno je se pokousel, auto melo skoro 70% a me cekala jizda dalnice, okresky a navrta do Prahy. Zahrate auto jsem vzal po dosti delsim.okruhu a na dalncii drzel 120-130km/h na petku. Na tech cca 50km dalnice nic a asi 4km.pred koncem.jsem to vzdal. Pak na okresce koukam na diag a teplota nahore. Nakonec se.nevypalilo na asi 28% zaplneni jako vetsinou, ale nekde kolem 36%. Mate zaruceny recept, jak na dalnici pri zaplneni nad 60% (mene me nezajima, to do dalsi dalnice vyjde) vyvolat regeneraci? U me bude po jizde vzdy par jizd cca 2-6 po meste 50-150km. Rad bych se vyvaroval vypalovani ve meste s vidinou neuspesnych regeneraci diky preruseni. Nebo jestli to pri poskakovani v kolone zvladne take?

3.) Co jeste krom vypnuti motoru prerusi regeneraci. Nekde jsem nasel infa (doplnim), ze i potreba prudke akcelerace ci brzdeni. Ja se na te sousce snazil drzet 80-100km/h, ale mirnemu brzdeni a rozjezdum jsme se nevyhnul a vypaleni nebylo uplne idelani.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od ZaQik » 16.03.2019 14:35

ad 1) muzes jit kolem pruchody s el. svazky nebo kolem tahla na otevirani kapoty

ad 2) za jizdy to nijak neurychlis, muzes jen diagnostikou udelat statickou regeneraci

ad 3) moc to resis, proste jed plynule
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 30.03.2019 13:20

Nojo, toto auto uz musi vydrzet na veky. Strasne me ve worku nastve, kdyz zaponemu vypnout nejaky asistent (nastesi Start-Stop zatim bus nema) a to pipani asistenta hlidani pruhu pteziju, ale ted mame s vibracni sedackou a to se clovek lekne. V zatacce nebo pri jizde v zuzeni fakt super a ta citlivost je desna. Kluci jiz maji zkusenosti s nouzovym brzdenim, kdy odbocujici auto v zatacce nebo ptak ci kus papiru zvednuteho ze zeme. Obavam se, ze nic co by nahradilo Galaxy MK3 neni a asi dokud nebude palivovy clanek ci vymenne 5min reseni baterii nebude. Jiny prostorny a pohodlny krabicovy rodinny osobak(vice jak 6mist a na kola apod) si nedokazi predstavit. Kupovat misto toho Sprintera nebo Customa neni asi reseni. Nemluve o tech dnesnich motorech a jinych kurvitkach.

Jeste vypalovani po cca 250km je u euroV OK? Zda se me.moc brzo a auto je smiseny provoz 1/3 dalnice 1/3 ryhle.okrsky a holt 2-4 jizdy skakani po Praze.

A holt prehled o aute mit chci, nejak na to navyklej. Stejme ne stve nekontrolka webasta jako prihrevu (coz se asi zapomnelo pridat do Convers+ pri flashovani).

U te regenerace je super system, kterej ma MB v busech. Pri zaplneni se rozsviti zelena kontrolka a filtr vypalinpri prvni vhodne prilezitosti. Toto mohu tlacitkem dolu zablokovat / nebo nahoru provest nucenou. Pokud je toho uz moc kontrolka bude zluta a pri poruse atd cervena. Jedna kontrolka, jedno tlacitko a vse je fajn. Pokud jsem nemehlo, tak se vse dela automaticky i kdyz s notifikaci. Ale pri 5min najeti na dalnici nebo tesne pred vypnutim motoru mohu zakazat, coz je to co bych rad.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 30.03.2019 15:43

Neni tu nejaky elektrotechnik? Ja se sbernicema neumim, ale preci nemuze byt slozite napojit treba Arduino na sbernici OBD, co bude vycitat hodnotu zaplneni a zda se vypaluje a identifikovat LED. Takova zelena do 50%, zelena a zluta do 60%, zluta do 70%, zluta a cervena do 80% a cervena na 80% ci vicebarevna LED dava smysl. Vypalovani blikani vsech. Myslim, ze u EuroIV docela potrebna vec a zda pobezi dle programu A,B,C resit nejakym prepinacem.

Jeste lepe napojeni primo na cidlo (predpokladam primitivni odporove ci napetove) a s moznosti ho +/-10% oblbnout. U toho odporoveho rozpojenim zkratovani predradneho nebo rozpojenim paraelniho rezistrotu. Nema nekdo povedomi,.co je to za cidla a jejich charakteristiku? Jeste lepe kam asi do GEM vedou? Doufam, ze to jiz neni nejaky bazmek komunukuji plne po sbernici.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od ZaQik » 31.03.2019 08:14

jivo píše:Jeste vypalovani po cca 250km je u euroV OK? Zda se me.moc brzo a auto je smiseny provoz 1/3 dalnice 1/3 ryhle.okrsky a holt 2-4 jizdy skakani po Praze.
ok to neni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 05.04.2019 11:43

Je pravda, že auto jezdí během 1-2 měsíců cca 4x 10-20km poskakování po Praze a pak se to protáhne ccs 150-300km v kuse. No, budu to sledovat, třeba se to zlepší až to proliju trošku víc vervou. Od odstavení v německu do nákupu v ČR se s tím dělo bůhví kde a co přes 3měsíce. Dokopal jsem se k tabulce (jeste schazi dva udaje) a pri ciste jizde podalnici to je něco přes tesně přes 300km, při tomto smíšeném provozu cca 200-250km. Až se bud někde nudit, zkusím tu statickou.

Není to nějaký elektrotechnik? Přece nemůže být problém udělat nějaký obvod se semaforem, co by ze sběrnice třeba po cca 1min vytáhnul údaj o zaplnění a zobrazil na LCD či lépe barevném malém LED semaforu. To musí být udělátko za pár set korun a Euro5 má hodnotu i na vypalování on/off vaporizér. Přes takové Arduin to musí být prkotina, jedna sběrnice, jedne vstup (na PIN euro4/euro5), tři výstupy na tři LED.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od CHiP » 06.05.2019 09:50

jivo píše:a pri ciste jizde podalnici to je něco přes tesně přes 300km, při tomto smíšeném provozu cca 200-250km.
Od opravy ve Fordu to mám s regeneracemi úplně stejně :nixw: Předtím v létě probíhala regenerace každých cca 1000km, teď se filtr zvládá regenerovat i 2x za den, když jedu někam dál :D
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

tezkac
Junior
Junior
Příspěvky: 313
Registrován: 11.09.2012 21:48
Bydliště: Kladno

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od tezkac » 06.05.2019 10:38

CHiP píše:
jivo píše:a pri ciste jizde podalnici to je něco přes tesně přes 300km, při tomto smíšeném provozu cca 200-250km.
Od opravy ve Fordu to mám s regeneracemi úplně stejně :nixw: Předtím v létě probíhala regenerace každých cca 1000km, teď se filtr zvládá regenerovat i 2x za den, když jedu někam dál :D
jak poznáš že probíhá regenerace? já na mém předchozím Mondeu nikdy nic nepoznal
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium
05/2018

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 150
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od CHiP » 10.05.2019 08:16

Auto Jede trošku jinak + slabounce pocukává na nižší kvalty (jako kdybych houpal nohou na plynu). Manželka když řídí, tak nic nepozná. Když se regenerace spustí, tak to maličko cukne autem, na V a VI téměř neznatelné, na I už to cukne celkem dost, že i manželka se zeptá, co to bylo :mrgreen:
A jasné ujištění o probíhající regeneraci je brzdění motorem, při kterém auto nemá nulovou spotřebu nebo při stání je aktuální spotřeba okolo 2l/h.
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 21.05.2019 18:10

Zde je ta moje chyba, kdy se hodnota DPF_SOOT_LD behem 1km zaplni cca o 20%. Jiz jsem si toho vsiml, ze pri cca 35% se to hned zaplni. Zde filtr pomalu leze na 35% u stavu km 113680km a behem 1km vyleze az na 58%. Bohuzel pri aktualizaci se me v mobilu vzdy smazou hodnoty a teda zde schazi parcilani tlak. Ten je celou dobu na minimech do asi 4kPa, pri v tomto rezimu vyleze az na hodnotu 14 snad kPa. Videa pridam pozdeji. Pote do zaplneni 70-85% opet parcilani tlak na minimech kolem 0-4kPa. Dle meho se to zde blbe spocita a filtr se vypaluje zbytecne.

Mate radu, kam se s tim obratit? Dela to opravdu priblizne v tech 35% pravidelne a je jedno zda dalnice, silnice, mesto. Toto bylo asi ve meste. Nebo co vse k tomu jeste sledovat? Zde schazi parcialni tlak a stav EGR, ktery se chova OK. Galaxyna zadne chyby v neukazuje. Nesetkal se s tim nekdo? Mam zkusit vypalovani pres diagnostiku (coz nekdo nedoporucuje) nebo zkusit nekde v autorizaku prehrani FW jednotek?

Predpokladam, ze reseni v Mondeu mk4 je OK, protoze stejny motor.

Jeste bych se zeptal, co je presne DPF_SOOT_LD a jen DPF_LOAD ?

Samotne poskočení cca o +20% během asi 1km popojíždění někde na semaforech je po 5:20.
YouTube Video


Pri vypaleni se dostanu cca na 24-26%
YouTube Video


Moje verze BCM
BG9T-14C
Verze BCM
Verze BCM
DPFIMG_20190521_182738.jpg (29.68 KiB) Zobrazeno 10075 x
Naposledy upravil(a) jivo dne 21.05.2019 23:11, celkem upraveno 1 x.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
HonzaV
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: okr. Litoměřice

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od HonzaV » 21.05.2019 22:00

CHiP píše: A jasné ujištění o probíhající regeneraci je brzdění motorem, při kterém auto nemá nulovou spotřebu nebo při stání je aktuální spotřeba okolo 2l/h.
Nemusí to tak být u všech. U mne se při brzdění motorem, i při probíhající regeneraci, ukáže okamžitá spotřeba 0l/h. Vyšší je jen při stání. Ostatní projevy regenerace jsou stejné (jiný zvuk motoru, běžící ventilátory, cuknutí na začátku regenerace, nerovnoměrný výkon a u mne občas i oblak kouře při zahájení regenerace)
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 120kW, 2014
dříve Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 85kW, 2008
Ford Focus kombi 1.8 TDCi, 74kW, 2003

Uživatelský avatar
Bobr53
Příspěvky: 1
Registrován: 16.05.2019 12:34
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od Bobr53 » 22.05.2019 01:34

Ahoj kolegové, jsem tady nový :roll:
Já mám na Citroen C5 X7 2,2 HDi, 125 kW, 2009 namontovanou signalizaci o probíhající regeneraci, signál beru z centrálního počítače BSI a dioda svítí po celou dobu, po kterou regenerace probíhá (cca 10 minut jízdy, teplota při regeneraci je v DPF 350°C - 500°C) a musím říci, že ačkoliv o každé probíhající regeneraci dobře vím, tak z chování motoru ji prostě nepozoruji :nixw:
Jak jsem zde zaregistroval nápad se "semaforem", který by signalizoval postupné zaplňování DPF, tak to by myslím zbytečně odvádělo pozornost řidiče, ale info o tom že vypalování DPF právě probíhá, považuji ze své praktické zkušenosti za informaci velmi užitečnou. Jízdu nepřeruším, usnadním tak zdárné dokončení regenerace a kilometrový proběh mezi regeneracemi dává přesný přehled o stavu filtru pevných částic. Nájezd menší jak 300 km mezi regeneracemi signalizuje blížící se konec DPF (pak výměna, respektive vyčištění od popílku na profi stolici).

Nově mám Ford Focus CC 2.0 TDCi, 100 kW, 2007 a i zde signalizaci zrealizuji, jen co se dostanu k elektrickým schématům Focus II - signál vezmu z GEM.

Mohu potvrdit, že pokud probíhá regenerace DPF, tak při brzdění motorem (stačí při jízdě prosté sundání nohy z plynu) není nikdy okamžitá spotřeba nulová - ale je cca 1,8 litrů/100 km.
FORD Focus CC 2.0 TDCi, 100 kW, 2007, kabriolet

Uživatelský avatar
HonzaV
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: okr. Litoměřice

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od HonzaV » 25.05.2019 07:36

Bobr53 píše:Ahoj kolegové, jsem tady nový :roll:

Mohu potvrdit, že pokud probíhá regenerace DPF, tak při brzdění motorem (stačí při jízdě prosté sundání nohy z plynu) není nikdy okamžitá spotřeba nulová - ale je cca 1,8 litrů/100 km.
Jak jsem napsal výše, neplatí to u všech. Je to způsobeno tím, že je nafta při regeneraci vstřikovaná přímo do DPF ("pátou" tryskou hned před DPF - na které se pravděpodobně nesleduje spotřeba zobrazená v BC). Starší systémy dostávaly naftu pro regeneraci do DPF přes motor. Nový systém má hlavní výhodu v tom, že nemůže dojít vlivem regenerace ke znehodnocení motorového oleje a i proto bylo, u novějších modelů Mondea, odstraněno čidlo kvality oleje.
(Informace ze servisu FORD)
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 120kW, 2014
dříve Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 85kW, 2008
Ford Focus kombi 1.8 TDCi, 74kW, 2003

Uživatelský avatar
bic.mac
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: 03.04.2010 10:52
Bydliště: Beroun, Praha, Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od bic.mac » 31.05.2019 15:17

Také přispěji do tohoto tématu. Mondeo 2.2 TDCI 147kw DPF s vaporizerem cca 155t najeto. Ucpaný filtr, kontrolka motoru, u Zaqika zjištěno že je plný filtr, staticka regenerace nedoběhla, nebyly splněny podmínky. Následovalo čištění, najel jsem cca 400km po dálnici DPF vypaluje a končí chybou. Nesplněné podmínky pro regeneraci. Doporučeno vyměnit vaporizer cca 7,5t Kč ve Fordu. Po výměně regenerace proběhla korektně.

U tohoto motoru je možné poznat (jak bylo psáno i výše), kdy filtr vypaluje, pokud auto stojí volnoběh standardně bez klima a zahráté okamžitá spotřeba 0,5l/h, při vypalování cca 1,7l/h. Při jízdě při zařazeném r.s. pokud sundáte nohu z plynu okamžitá spotřeba bez DPF 0,0, při vypalování 0,5l.
nyní VW Arteon Shooting Brake 2.0TDI 110kw 2022 R-line
dříve Mondeo Kombi 2.2TDCi 147kw 2011 Titanium S
dříve Mondeo Kombi 2.2TDCi 114kw 2005 GhiaX
dříve Mondeo 1.8TD 66kw 1998
Mondeo 2.2TDCi 147kw Obrázek
Arteon 2.0TDI 110kw Obrázek

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo

Příspěvek od jivo » 29.06.2019 18:02

Tak jsem si nasel data z vypalovani (ne vse jsme podcchytil, ale jiz ma predstavu o tom kdy z zatim pri tech cca 6jizdach mesicne to si to vyctu. Kdyz si pripocitam tech ztracenych 25%, dostanu se na cca 400km, coz je u EURO V bezne. Jiz me jeden uzivatel z jineho fora kontaktoval, ze ma auto z nemecka, priblizne stejny najezd a tu samou chybu.

Sleduji kdy se vypaluje, na jakou hodnotu a z toho poitam kolik se vypalilo a kolik se zaplnilo.
Tabulka: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Vypalovani zacina cca nad 74% pokud jsou splneny podminky a to zahrate auto a chvilku jizda cca 2500otacek a pokud se nejezdi po dalnici, dokaze se pozdrzet az do cca 90%. Minule jsem na dalnici potreboival za 10km zastavit a jel jak blbec pomalu na 1500, aby se to nespustilo pri tech 74%.
Budu muset vymyslet nejaky blokator vypalovani, treba vypnuti rele vaporizeru a pak smazat chybu. Ma li nekdo lepsi reseni, sem s nim. V tabulce D0 z kopce jssou tunely na okruhu, kdyz jsem neveril tomu, ze u studenho auta staci cca 10km ke spusteni regenerace a vypalovani se sputlilo pred zacatkem cholupickych tunelu cestou pres Ricany do centra (vedel jsem, ze je filt plny a predpokladal jsem , ze ho po tunelech na te D0 a D1 protahnu). A verte, ze pri blzdeni z kopce ze cca 140km na 85km/h v zime to jiste moc idelani nebylo. Ale vypaleni na hodnotu 24-26% se stale drzi.

Ted nedavno 113911 opet behem 1km z 38 na 58%asi od 3min
YouTube Video

(video dodam pozdeji) a ihned pote to same.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů