Koroze u Focusu 2

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1078
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od jenikHK » 01.10.2018 20:49

Vosk je určitě lepší varianta, než bitumen. JInak mi ten článek zavání jako trochu product placement, ale výrobců vosků je celá řada.
Odrezovač doporučuji s taninem (už se skoro nedá sehnat) - kupuju Worko. Údajně původní receptura, když ještě odrezovače fakt odrezovaly :-). Osobní zkušenost - je určitě "výkonnější", nežli běžné odrezovače - kys. fosforečná.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od LeonardoTM » 02.10.2018 11:12

Díky za doplnění praktických informací k odrezovači. Já jsem měl doma něco od Kittfortu (2 lahve, co jsem si přelil do mechanického rozprašovače, abych to nanesl na členité podvozkové díly) a divil jsem se, proč jedna funguje lépe, než druhá (sobjektivní pocit z úpravy povrchu po lehkém oškrábání a zaschnutí odrezovače přes noc). Teď jsem to trochu prozkoumal na stránkách: http://www.kittfort.cz/?s=odrezova%C4%8D a zjistil jsem, že jsem tedy nevědomky otestoval rozdíl mezi odrezovačem "Forte" (ten s taninem) a "Extra" (ten s H3PO4). Musím přiznat, že i ten s fosforečnou nějak funguje, ale pomaleji a na méně zoxidované povrchy...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od LeonardoTM » 02.10.2018 11:35

Na jejich stránkách je to celkem hezky posáno, co ten odrezovač dělá:
http://www.worko.cz/clanek/odrezovac-s- ... koroze-118
Také tam mají nějaký produkt, co nazývají "Final-plus" a píšou o něm, že je na bázi parafínů, tedy vlastně voskový ochranný film: http://workocz.ekosik.cz/final-plus-40/
Jak se ptal "phofy", co bude dělat interakce vosku s nátěrem, tak na to právě na stránkách Worko jasně odpovídají. Tedy, když se tam jednou dá ten vosk, tak už na to žádná barva znovu nechytne... Takže se člověk asi musí rozhodnout, čím to ošetřit a u toho pak zůstat. Jako smysluplná kombinace se mi jeví třeba bitumen na povrchové díly podvozku a voskový nástřik do těch dutin nosníků...

Já jsem našel cenově zajímavé spreje pro "garážové kutily" tady:
VOSK do DUTIN: https://iolej.cz/cartechnic-ochrana-dutin-vosk-500-ml
VOSK na PODVOZEK: https://iolej.cz/cartechnic-ochrana-pod ... osk-500-ml
BITUMEN (asfalt): https://iolej.cz/cartechnic-ochrana-pod ... rna-500-ml
KAUČUK (proti kamínkům): https://iolej.cz/cartechnic-ochrana-pod ... rna-500-ml
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 02.11.2018 16:36, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
phofy
moderátor
Příspěvky: 8298
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od phofy » 02.10.2018 11:57

Takhle to mam, udelany, butumen na podvozek a vosk do dutin. U bitumenu je problem, ze ze pocase popraska a loupe se

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1078
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od jenikHK » 02.10.2018 20:22

Ten Final plus od Worko jsem posledně zkusil vzít taky a je to pro mě spíš zklamání, narozdíl od odrezovače, který funguje parádně.
Připomíná mi přebalený Rezistin ML, smrdí podobně, konzistence, barva podobná.
Nakonec jsem zkusil udělat testík - bez nějakého odrbávání jsem natřel z vnitřku orezlé, umyté, plechové ráfky odrezovačem a druhý den tím Final-em. Uvidím, co to dá. Na jaře zhodnotím - mám už mezitím silnější vapku, která odrbe i volnou rez.
S kyselinovejma odrezovačema jsem nadobro skoncoval, je to k ničemu. Akorát bacha, na trchu jsou odrezovače "s taninem", který mají kyselinový základ a trochu toho taninu, aby se neřeklo. Lidi se ptají po taninu, tak jim ho výrobci takhle dávají. To samozřejmě nefunguje, je to podvod.
Prý se to dá poznat podle chuti (kyselá vs. hořká u taninu) - ale já to zkoušet fakt nehodlám.

Ty bitumenový nástřiky jsou taková znouzecnost - dává se to, je to levný, lidi to chtějí - ale vosk je lepší, něco navzlíná, zateče. Focuse jsem v bitumenu měl taky, ale po první zimě bylo vidět, že to není ono, po druhé už volalo po další vrstvě. Znova už ne-e.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od LeonardoTM » 22.10.2018 13:25

phofy píše:Takhle to mam, udelany, butumen na podvozek a vosk do dutin. U bitumenu je problem, ze ze pocase popraska a loupe se
Tak jsem využil ještě poslední teplé dny a trochu jsem si poležel pod autem, abych to před zimou zkompletoval jako phofy. Měl jsem tam 2 roky starý nástřik (viz zde: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=304) a už to chtělo na některých místech opravit (ještě by asi chvíli vydržel, ale nějak mě vyhecovali tím článkem v SM :) ). Takže umýt wapkou, lehce okartáčovat, odrezovač (čerstvý Kittfort Forte s taninem - fungoval dobře) a pak nástřik:

prahy - opět stejný kaučukový sprej (tlustá vrstva s ochranou proti kamínkům, na některých místech už to bylo odřené na kov od zvedání auta při přezouvání)
FFII_nastrik-prahy.jpg
podběhy - také kaučukový sprej - zejména spodní část tlumiče a kovový kryt ložiska byly už hodně rezavé, dále pro jistotu ještě šroubení u brzdové hadičky a nějaké ty tyčky (jinak spodní nápravnice byla stříknutá asi před měsícem a brzdové třmeny tepelně odolnější základovou barvou před 2 lety - zatím +/- OK...)
FFII_nastrik-podbehu.jpg
nápravy - ten klasický bitumen (subjektivně tenčí, než kaučuk, povrchově se mi zamlouvá, vypadá elasticky, uvidíme po 2 zimách)
FFII_nastrik-bitumen.jpg
dutiny (různé duté díly náprav, zadních nosníků atd., tak prahy skrz gumové záslepky) - vosk do dutin
FFII_nastrik-dutin.jpg
FFII_nastrik-dutin-II.jpg
ostatní - např. plstěný podběh zadního kola, díly zavěšení kola v podběhu atd. - hustější vosk na podvozek (ten jsem měl bohužel jen ve světle hnědé barvě, takže to z dálky vypadá trochu jako koroze :oops: (příště zkusím raději najít vosk v černé nebo transparentní verzi)

Jsem zvědavý, jestli to s tím voskem vydrží déle, než ten předchozí kaučukový nástřik...
Je mi jasné, že tam, kam jsem dal vosk už nic jiného později nechytne (i když možná by to šlo umýt silnou wapkou ?)
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 05.11.2018 13:42, celkem upraveno 2 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
phofy
moderátor
Příspěvky: 8298
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od phofy » 22.10.2018 20:23

Dobrá práce :palec_nahoru: , mě to čeká příští rok :roll:

Uživatelský avatar
lwq
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 14.07.2013 23:41

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od lwq » 24.07.2019 08:05

Minuly mesic, kdyz sem se konecne dostal k vymene osvetleni SPZ za LEDky, tak sem zjistil ze tohle osvetleni zlobi, protoze po letech uz netesni poradne to "penove cosi" pod plastovym dile ktery osvetleni SPZ nese. Cele sem to sundal, stopy koroze vzal dezinfekci (ma v sobe rozpoustedlo a zena toho z prace nosi litry) a zatmelil SikaFlexem, snad uz se tam voda nedostane a svetla budou drzet ...

Tedy bych doporucil kazdemu se zde podivat, zda Vam nezacina reznout plech na viku kufru ... :idea:
Ford ST225 II | 2006+nonFL | Panther Black

Uživatelský avatar
RomanW
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24.12.2012 12:01
Bydliště: Vendryně

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od RomanW » 30.07.2019 12:11

Zdravím všechny. Zrovna teď řeším prorezlý levý přední blatník ve spodní části za kolem. Přemýšlel jsem o opravě laminátem a nástřikem, jelikož v autorizovaných servisech chtějí až 10 tis. Kč. Dnes jsem narazil na inzerci na polském vebu OTOMOTO.PL, kde inzeruje firma KIPARD. Vlastní WWW nemá ( nebo jsem spíš nenašel ), ale jsou na facebooku ( tam jsem je našel ). Nový přední blatník v mé mango barvě ( mají vzorník Ford ) by mně tam vyšel na 339 zlotých = cca 2000 Kč. Stačí jim pouze odeslat odstín, popř. kus něčeho z auta, např. krytku nádrže. To pak s novým dílem odešlou do 3 až 5-ti pracovních dní. Příkládám adresu, jinak určitě na facebooku. Snad to někomu pomůže. :palec_nahoru:
Adresa : Grabska 53, 98-273 Klonowa, Polsko
Telefon : +48 600 700 629

allex1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 18.02.2013 17:44

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od allex1 » 05.09.2019 05:07

Já včera jen tak náhodou kouknul za plastový podběh předního kola a ejhle. Našel jsem tam potenciální základ pro korozi. Hroudu mokrého bláta. Přitom u spolujezdce celkem nic nebylo ale u řidiče tuna.
Přílohy
20190903_135641.jpg
Ford Focus II 1,6 74kw kombi 2009

Uživatelský avatar
RomanW
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 24.12.2012 12:01
Bydliště: Vendryně

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od RomanW » 05.09.2019 12:47

Hm, zvláštní, že pouze na straně řidiče. Když jsem hledal v inzerátech náhradní blatník ( Strana řidiče - levý ), tak byla většina nabídek na levou stranu. Zvenčí všechny vypadaly OK, ale z vnitřní strany byla vždy začínající koroze.

allex1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 18.02.2013 17:44

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od allex1 » 05.09.2019 16:46

Mě k vyčištění Forda inspirovala Fabie I kterou jsem si koupil na hraní . I u ní bylo spousta mokrého bordelu za podběhama. Tam to vyrezlo totálně ty konce blatníků. Vyřešil jsem to nákupem zdravých konců na vrakáči a navařením.
Ford Focus II 1,6 74kw kombi 2009

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 176
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od LeonardoTM » 16.09.2019 11:00

allex1 píše:Já včera jen tak náhodou kouknul za plastový podběh předního kola a ejhle. Našel jsem tam potenciální základ pro korozi. Hroudu mokrého bláta. Přitom u spolujezdce celkem nic nebylo ale u řidiče tuna.
Ty jo, to je ale materiálu. Jak se to tam dostalo? To je mezi podběhem a plechem nějaká mezera? Vyřešily by to zástěrky?
Kdysi (podzim 2005) jsem něco podobného řešil u Escorta, kde ten podběh byl opravdu odfláknutý a sbíral se tam bordel fakt intenzivně. Hrál jsem si s tím několik dní a zkoušel různé zástěrky, až jsem si udělal vlastní "megaplácačky" na míru. Bylo to však pozdě, korozi prahů (10 leté auto bez pozinku) už bohužel nešlo zastavit. Pro pobavení přikládám fotky, co jsem ještě vyhrabal...
Přílohy
4-utesneni-zasterek-silikonem.jpg
3-nove-predni-zasterky.jpg
2-jedno-kilo-blata-za-podbehem.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~7,0l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (od 2012), ~7,5l/100km

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3947
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od Karel2 » 16.09.2019 11:25

Tohle jsem pred par lety taky zjistil a nejrychlejsi zpusob odstraneni je pri myti tam strcit wapku, do toho otvoru mezi blatnikem a podbehem. Zasterky mam taky a na tohle to nepomuze.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 2011 Hatchback
Galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1078
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Koroze u Focusu 2

Příspěvek od jenikHK » 16.09.2019 13:10

Přišlo mi, že na vyplavení bordelu z těchto kapes funguje i propláchnutí vodou skrz spáru mezi blatnikem a prahem.

Zástěrky to neřeší - ale díky zasterkam není otlučený práh/blatník hned za kolem (ale až tak pod dveřmi řidiče - a ne tolik).
Zkusil jsem nasadit i to trojúhelníkovité protažení podběhů, po roce bych mohl provést zhodnocení.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé