Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Tomin123 » 10.12.2019 12:33

fordkuga: viz. Odkaz zde :lol:
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
rob456
Junior
Junior
Příspěvky: 304
Registrován: 10.04.2018 20:03

Re: Baterie

Příspěvek od rob456 » 11.12.2019 09:51

:D :D :D
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od fordkuga » 11.12.2019 11:57

:D :D :D
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
rob456
Junior
Junior
Příspěvky: 304
Registrován: 10.04.2018 20:03

Re: Baterie

Příspěvek od rob456 » 11.12.2019 12:48

Pokročil jsi nejak s nastavením ?
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od fordkuga » 11.12.2019 14:21

Jestli je to otázka na mne, tak já zatím nijak.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
FLA
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1385
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Re: Baterie

Příspěvek od FLA » 12.12.2019 14:34

rob456 píše:Pokročil jsi nejak s nastavením ?
S akym nastavenim??
V BCM vyhladas „Battery Monitoring Sensor“ a zmenis nastavenie na „Not Configured“
Potom sa objaví nevymazateľná chyba, ale nebude to nijako ovplyvňovať BCM ci chod auta. Alebo odpojis F22 alebo deaktivujes monitorovací senzor (je na minusovom pole baterky).
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Baterie

Příspěvek od jivo » 17.12.2019 12:09

Máš to zde, i když je to Galaxy, ale to je jen takové nafouknuté, lepší ;-) Mondeo MK4. ;-)
viewtopic.php?p=1173186#p1173186
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
rob456
Junior
Junior
Příspěvky: 304
Registrován: 10.04.2018 20:03

Re: Baterie

Příspěvek od rob456 » 17.12.2019 18:06

FLA píše:
rob456 píše:Pokročil jsi nejak s nastavením ?
S akym nastavenim??
V BCM vyhladas „Battery Monitoring Sensor“ a zmenis nastavenie na „Not Configured“
Potom sa objaví nevymazateľná chyba, ale nebude to nijako ovplyvňovať BCM ci chod auta. Alebo odpojis F22 alebo deaktivujes monitorovací senzor (je na minusovom pole baterky).
Tak kabel k diagnostice nemám, A nemám ani pojistku F22. Zapomněl jsi na system SS.
BCM jednotku jsem nechal přenastavit, žádnou chybu to nehlásí. Zatím OK.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík » 29.12.2019 21:32

Objevila se mě na display Convers+ hláška "Low battery" po přeměření měla 12,05V. A to jsem ujel před včerejšky cca 120km a včera cca 50km tam dopoledne a večer zpátky. Teploty jsou tu -2 až 0°. Je to pro mě dlouhodobější problém, v podstatě už od koupě auta. Do auta jsem sice později doplňoval BT modul a kontrolku pro činnost DPF, ale problémky byly už dřív.

Ještě jsem si na diagnostice všiml, že za jízdy je napětí na baterce max 14,5V, byly ale časy kdy tam bylo i 13,8V. Baterka je pořízená v červenci 2017, nová 80A, 850Ah. Může být řešením výměna regulátoru napětí, usměrňovače – diodový můstek/diody alternátoru, na alternátoru?

Můžu se zeptat, jaký by měl být standardní odběr u vypnutého, zamčeného automobilu? Někde jsem četl max 0,1A, jinde max. 25-50 mA.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23472
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od ZaQik » 29.12.2019 22:41

a neni to nizke napeti baterie v klici pro bezklicove startovani? :)
standard klidoveho rezimu: 20mA (po cca 35 minutach od zamceni auta)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík » 29.12.2019 22:49

Ahoj, startuju klíčkem a baterka v něm si myslím že je ok. Mě jde spíše o příčiny vybíjení baterie v autě.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23472
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od ZaQik » 29.12.2019 22:53

dej baterii auta na nabijecku a uvidis, jestli pres noc udrzi kapacitu nebo jestli ji vybijes pri startovani ... a zmer si ten odber v klidovem rezimu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík » 29.12.2019 23:19

To je dobrá poznámka. Cca před 14 dny jsem to tak měl a baterka byla nabitá a nabíječka byla přepnuta do udržovacího režimu s napětím 12,9V. Startování pak bylo okamžitě. Ale párkrát se mě už stalo, že ani za cca 12h jsem baterku nenabil.

Ještě mě napadá, může mít vliv na životnost baterie když mám přepínač světel stále v poloze A, včetně startování, nebo předchůdcem dodělávané LED denní světla ?
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík » 30.12.2019 16:33

Tak dnes zmeřen odběr v klidovém režimu zamknutého auta s přepínačem světel v poloze A, no a výsledek je 0.021 až 0.019A. Sklidnění trvalo cca 20-30 minut. Pak už se hodnota neměnila. Tímto považuji elektroniku auta za dobrou.
Takže teď je řada na baterce. V 16h jsem ji dal nabít a uvidíme zítra.

Edit: ve 22:30h odpojena nabíječka, plný stav-nabito, udržovací napětí 13V. Uvidíme zítra. Venku je -2 stupně, baterka není připojena na auto.

Edit 31/12, 22:30h: ráno na baterce bylo 12,65V, teď večer tam je 12,62V. Teploty venku -2 sž +2°C.
Zítra baterku připojím jak je na auto a provedu zátěžový test. Bude mě zajímat:
1) pokles napětí při startování po cca 15 min od připojení a vypnutí všech spotřebičů
2) pokles napětí na baterce při zátěži na volnoběh: zapnout hlavní světlomety + oboje mlhovky + vyhřívání obou oken a zrcátek + vyhřívání obou předních sedaček naplno.

Ještě bych se chtěl zeptat, nevíte jak otestovat správnou funkci alternátoru?
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od otík » 02.01.2020 08:52

Tak jsem včera po obědě provedl zátěžový test, venkovní teplota cca 2°C, auto nemá BMS.
Ale nejdřív po pořádku, omlouvám se za obsáhlost, ale chtěl jsem podchytit co nejvíce stavů:

1) napětí těsně před připojením = 12,59V, čas 13:40h
2) napětí těsně po připojení = 12,51V
- Po dalších 5min a po odemknutí auta = 12,01V
- Po dalších 5min = 12,21V
- Po dalších 5min = 12,22-12,27V (nějaké relátka pořád cvakaly)
- Po dalších 10min = 12,39V (to už jsem seděl v autě, vše uvnitř vypnuto; v cca minutových intervalech se rozsvítila kontrolka parkovačky tak na 10-15s, při tom spadlo napětí na 12,22V, jinak 12,37-12,39V
3) Průběhy napětí s motorem:
- Při zapnutém zapalování zapalování = 12,02V
- V průběhu startování se mě nepodařilo napětí odchytit (motor naskočil okamžitě okamžitě)
- Po nastartování, volnoběh 800ot/min, bez zátěže = 14,35V
- Při 2500-2700ot/min, bez zátěže = 14,33V
- Volnoběh se zátěží (= potkávací světla a mlhovky - obojí přední+zadní, vyhřívání předního a zadního skla, obě vyhřívaná zrcátka, pomocné el. topení, výhřev obou předních sedaček naplno, ventilátor naplno, žhavení) = 12,90-13,30V
- Při 2500-2700ot/min, se zátěží = 14,18-14,32V
- Zpět volnoběh se zátěží = 14,29V, při vypnutí čelního skla = 14,18-14,34V)
- Pak volnoběh bez zátěže = 14,30V
4) Průběhy napětí po testu bez motoru a bez zátěže:
- hned po vypnutí = 13,05V, čas 14:30h
- po 5 minutách = 12,37V
- po dalších 5 minutách 12,38V
- po dalších 5 minutách 12,44V
5) Od 14:55h pak zpět na nabíječce, v 16:45h už plně nabito a přepnuto do stabilizačního režimu, napětí 12,80-13,10V

Chtěl bych poprosit někoho erudovaného o komentář ohledně chování baterky a alternátoru. Z mého pohledu je baterka měkká = při zátěži jde hned výrazně dolů.
Alternátor si myslím, že je OK.
Co mě ale zarazilo byl výrazný pokles napětí se zátěží na volnoběh. I motor měl projev jakoby se trochu dusil.
Ještě si uvědomuji,že někdy za tmy hůř svítí světla.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů