Fokus 2006 1,6TDCi skape
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2020 15:05
Fokus 2006 1,6TDCi skape
Dobrý deň,
otec má menší problém s pokusom 1,6TDCi 80kW (francúzska pomsta).
Občas motor pri akcelerácii trhá, neskôr skape.
Začalo sa to pred asi dvoma týždňami, motor začal pri akcelerácii trhať, o chvíľu neskôr skapal. Išiel opäť naštartovať, ale správalo sa to rovnako, takže na úseku 10km sme asi 4 krát stáli. V ten deň sa ešte vymenil palivový filter. Odvtedy bol nejaký čas pokoj - auto absolvovalo cestu do Rakúska, Senca, Trenčína a drobné behačky po meste (Nitra, všetky trasy z Nitry) bez najmenšieho problému. Včera sa problém zopakoval, asi 15km od mesta opäť začal pri akcelerácii trhať, neskôr skapal, chvíľu nešiel už ani naštartovať (neodpálil), potom opäť atď.
Moja otázka teda znie, či niekto niečo také už zažil, prípadne ak je tu nejaký fundovaný autoelektrikár, potreboval by som radu, čo podmieňuje chod motora a čo je kontrolované RJ, keďže ona sama nezapísala žiadne chybové hlásenia. Bude to teda niečo, čo je nutné k chodu motora, ale nie je prehnané cez RJ, resp. úroveň chýb, ktorá nezostáva zapísaná. Bohužiaľ, nie som autoelektrikár, tak nemám úplnu predstavu, ako to tam funguje a všetci mechanici okolo (dokonca aj tí, čo sa sami nazvali autoelektrikármi) vedia ešte menej, ako ja a ich diagnóza končí tým, že auto napichnú na diagnostiku.
Ak mi niekto vie priblížiť, ako to celé funguje, ja si viem porobiť merania, venujem sa automatizácii a metrológii, viem spraviť akékoľvek merania akoukoľvek metódou, viem čítať zbernice, no to všetko mi je na nič, keď neviem, ako je to v tom aute "pospájané" a nemám ani schému, z ktorej by som to vedel vyčítať.
Veľmi by som ocenil, keby poskytnuté rady boli buďto z vlastnej skúsenosti, alebo už priamo vyplývajúce z teórie o fungovaní a princípov. Samozrejme, nemôžem to od Vás žiadať, nie som pánom fóra, ale neprišiel som sem na to, aby som počúval "podľa mňa to budú vstreky, lebo si to myslím a ničím to nemám podložené", lebo na také tvrdenia môem ísť rovno do servisu (akurát tam za ich neznalosť ešte aj účtujú ).
Ďakujem krásne!
otec má menší problém s pokusom 1,6TDCi 80kW (francúzska pomsta).
Občas motor pri akcelerácii trhá, neskôr skape.
Začalo sa to pred asi dvoma týždňami, motor začal pri akcelerácii trhať, o chvíľu neskôr skapal. Išiel opäť naštartovať, ale správalo sa to rovnako, takže na úseku 10km sme asi 4 krát stáli. V ten deň sa ešte vymenil palivový filter. Odvtedy bol nejaký čas pokoj - auto absolvovalo cestu do Rakúska, Senca, Trenčína a drobné behačky po meste (Nitra, všetky trasy z Nitry) bez najmenšieho problému. Včera sa problém zopakoval, asi 15km od mesta opäť začal pri akcelerácii trhať, neskôr skapal, chvíľu nešiel už ani naštartovať (neodpálil), potom opäť atď.
Moja otázka teda znie, či niekto niečo také už zažil, prípadne ak je tu nejaký fundovaný autoelektrikár, potreboval by som radu, čo podmieňuje chod motora a čo je kontrolované RJ, keďže ona sama nezapísala žiadne chybové hlásenia. Bude to teda niečo, čo je nutné k chodu motora, ale nie je prehnané cez RJ, resp. úroveň chýb, ktorá nezostáva zapísaná. Bohužiaľ, nie som autoelektrikár, tak nemám úplnu predstavu, ako to tam funguje a všetci mechanici okolo (dokonca aj tí, čo sa sami nazvali autoelektrikármi) vedia ešte menej, ako ja a ich diagnóza končí tým, že auto napichnú na diagnostiku.
Ak mi niekto vie priblížiť, ako to celé funguje, ja si viem porobiť merania, venujem sa automatizácii a metrológii, viem spraviť akékoľvek merania akoukoľvek metódou, viem čítať zbernice, no to všetko mi je na nič, keď neviem, ako je to v tom aute "pospájané" a nemám ani schému, z ktorej by som to vedel vyčítať.
Veľmi by som ocenil, keby poskytnuté rady boli buďto z vlastnej skúsenosti, alebo už priamo vyplývajúce z teórie o fungovaní a princípov. Samozrejme, nemôžem to od Vás žiadať, nie som pánom fóra, ale neprišiel som sem na to, aby som počúval "podľa mňa to budú vstreky, lebo si to myslím a ničím to nemám podložené", lebo na také tvrdenia môem ísť rovno do servisu (akurát tam za ich neznalosť ešte aj účtujú ).
Ďakujem krásne!
- FLA
- Zkušený
- Příspěvky: 1385
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Pokus 2006 1,6TDCi skape
od PC ti auto nikto neopravi, zacal by som dobrou autodiagnostikou, a podľa chybovych kodov sa rozhodneš co dalej, bez toho sa nepohnes
kolko poctivých km ma auto, co bolo výmenene? kde tankujes naftu, v akom stave je dpf filter? nemáš zvyšné spotreby paliva, oleja? auto nedymi? vaha vzduchu je ok?
co všetko bolo skontrolovane?
kolko poctivých km ma auto, co bolo výmenene? kde tankujes naftu, v akom stave je dpf filter? nemáš zvyšné spotreby paliva, oleja? auto nedymi? vaha vzduchu je ok?
co všetko bolo skontrolovane?
Kuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2020 15:05
Re: Pokus 2006 1,6TDCi skape
Nechcem, aby mi niekto od PC opravil auto, potrebujem radu, kde začať. Čo podmieňuje chod motora. Na čo sa zamerať. Čomu venovať pozornosť.
Písal som, že diagnostika nič neukáže, to znamená, že to spôsobuje niečo, čo buď neprechádza RJ, aalebo je to tak banálne, že to nezostáva zapísané. To je momentálne všetko, čo viem. Nemá zmysel sa napr. venovať lambda sonde, keď ona chod motora nepodmieňuje, podmieňuje mapu - ak vypadne, ide sa na náhradnú - tú, ktorá je pevná. Neviem, či sa rozumieme, či som to napísal zrozumiteľne. Skrátka potrebujem vedieť, ktoré prvky sú nutné, aby RJ udelila povolenie štartu, ak ma chápeš.
Všetky tie otázky, čo si mi položil, sú zbytočné - neviem na ne odpovedať. Koľko km - netuším, čo je to poctivých? Poctivý som ja, poctivý si Ty, bol poctivý predajca?
Čo bolo vymenené? Ani srnky netušia, naposledy palivový filter. Ale kompletnú históriu neviem.
Kde tankujem naftu? Ja do svojej T5 na shellkách po celom Slovensku. Otec prevažne na Shellkách, prípadne Metro, ale je to zase zbytočné, keďže pumpy sú čistá frančíza a pôvod nafty Ti nikto negarantuje. Do Shellky sa vozí z viedenskej OMV, ale aj odhocikiaľ, prevádzkovateľ chce.
Palivo otcovi zhruba sedí, olej to nežerie, auto nedymí. To je všetko, čo viem.
Zamerajme sa radšej na to, čo som sa pýtal. Riešiť čokoľvek cez PC formou "skús toto a toto" je vždy zdĺhavé a neúčinné. Mne stačí, keď sa dozviem to, čo som dopytoval vyššie a ďalej ja s informáciámi naložiť už viem. Výhodou vlastne je, že mne elektrotechnika a elektronika nie je cudzia, takže vieme celé riešenie urýchliť. Okrem toho, auto nie je moje a nakoľko mám kopec práce, tak mu ani nevenujem veľkú pozornosť, takže nebudem vedieť odpovedať na otázky podobného typu :/
Každopádne ďakujem za reakciu
Písal som, že diagnostika nič neukáže, to znamená, že to spôsobuje niečo, čo buď neprechádza RJ, aalebo je to tak banálne, že to nezostáva zapísané. To je momentálne všetko, čo viem. Nemá zmysel sa napr. venovať lambda sonde, keď ona chod motora nepodmieňuje, podmieňuje mapu - ak vypadne, ide sa na náhradnú - tú, ktorá je pevná. Neviem, či sa rozumieme, či som to napísal zrozumiteľne. Skrátka potrebujem vedieť, ktoré prvky sú nutné, aby RJ udelila povolenie štartu, ak ma chápeš.
Všetky tie otázky, čo si mi položil, sú zbytočné - neviem na ne odpovedať. Koľko km - netuším, čo je to poctivých? Poctivý som ja, poctivý si Ty, bol poctivý predajca?
Čo bolo vymenené? Ani srnky netušia, naposledy palivový filter. Ale kompletnú históriu neviem.
Kde tankujem naftu? Ja do svojej T5 na shellkách po celom Slovensku. Otec prevažne na Shellkách, prípadne Metro, ale je to zase zbytočné, keďže pumpy sú čistá frančíza a pôvod nafty Ti nikto negarantuje. Do Shellky sa vozí z viedenskej OMV, ale aj odhocikiaľ, prevádzkovateľ chce.
Palivo otcovi zhruba sedí, olej to nežerie, auto nedymí. To je všetko, čo viem.
Zamerajme sa radšej na to, čo som sa pýtal. Riešiť čokoľvek cez PC formou "skús toto a toto" je vždy zdĺhavé a neúčinné. Mne stačí, keď sa dozviem to, čo som dopytoval vyššie a ďalej ja s informáciámi naložiť už viem. Výhodou vlastne je, že mne elektrotechnika a elektronika nie je cudzia, takže vieme celé riešenie urýchliť. Okrem toho, auto nie je moje a nakoľko mám kopec práce, tak mu ani nevenujem veľkú pozornosť, takže nebudem vedieť odpovedať na otázky podobného typu :/
Každopádne ďakujem za reakciu
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 30.09.2017 10:54
- Bydliště: Šternberk
Re: Pokus 2006 1,6TDCi skape
FLA ti chce pomoci a nějaké informace opět nikde. To že máš nějaké zkušenosti s elektronikou je hezké, ale auto ti neopraví.
Třeba kolik má auto najeto je celkem důležité, že neznáš historii OK stačilo napsat. Také bys mohl uvést rok výroby.
Také by bylo vhodné napsat co se diagnostikou hledalo a třeba co to bylo za diagnostiku. Jestli se např. zkoušely korekce vstřikovačů atd.
Jinak pokud se po výměně palivového filtru auto chovalo normálně, je problém asi někde v palivové soustavě. Takže třeba nějaká netěsnost např. hadička přepadu, nebo nějaká hadice okolo palivového filtru. Pak jsou možnosti jako vstřik nebo čerpadlo, ale to už chce mechanika, který má zkušenosti a ví co dělá a toho najít není jednoduché.
Třeba kolik má auto najeto je celkem důležité, že neznáš historii OK stačilo napsat. Také bys mohl uvést rok výroby.
Také by bylo vhodné napsat co se diagnostikou hledalo a třeba co to bylo za diagnostiku. Jestli se např. zkoušely korekce vstřikovačů atd.
Jinak pokud se po výměně palivového filtru auto chovalo normálně, je problém asi někde v palivové soustavě. Takže třeba nějaká netěsnost např. hadička přepadu, nebo nějaká hadice okolo palivového filtru. Pak jsou možnosti jako vstřik nebo čerpadlo, ale to už chce mechanika, který má zkušenosti a ví co dělá a toho najít není jednoduché.
FF mk2 kombi 1,6i 74kW 2006
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 443
- Registrován: 04.05.2013 16:57
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Pokus 2006 1,6TDCi skape
Znovu bych vyměnil palivový filtr. A starý rozříznout a podívat se v jakém je stavu.
Před cca půl rokem jsem řešil něco podobného u Cmaxu. Výměna filtru pomohla, ale jen na pár stovek kilometrů. Pak se znovu ucpal. Tak se kouklo do nádrže a v ní byl mazlavej, lepkavej hnus. Patrně natankoval nějaký svinstvo...
Před cca půl rokem jsem řešil něco podobného u Cmaxu. Výměna filtru pomohla, ale jen na pár stovek kilometrů. Pak se znovu ucpal. Tak se kouklo do nádrže a v ní byl mazlavej, lepkavej hnus. Patrně natankoval nějaký svinstvo...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.01.2020 15:05
Re: Fokus 2006 1,6TDCi skape
V dnešnej dobe je ťažké odpovedať na konkrétnu otázku... Auto som už opravil, nebolo to palivovým filtrom, ani rokom výroby. Čakal som tu viac odborníkov, nie žiadneho
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Fokus 2006 1,6TDCi skape
Odborníci došli zřejmě a proto i ty se můžeš stát zdejším odborníkem a předat cenné zkušenosti.
Na co si tedy přišel? A čím to bylo?
PS..kdyby jsi tu četl vlákna kdy auto (1.6D) skape, jistě by jsi indície kde hledat závadu našel. (jsou tu všechny důvody ,,skapani,, u 1.6d.
Stačí zde hledat, číst a podle toho postupovat dle svých schopností a vybavení.
Na co si tedy přišel? A čím to bylo?
PS..kdyby jsi tu četl vlákna kdy auto (1.6D) skape, jistě by jsi indície kde hledat závadu našel. (jsou tu všechny důvody ,,skapani,, u 1.6d.
Stačí zde hledat, číst a podle toho postupovat dle svých schopností a vybavení.
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20.01.2012 11:07
Re: Fokus 2006 1,6TDCi skape
A týmto si ako pomohol ostatným?fordpokus píše:V dnešnej dobe je ťažké odpovedať na konkrétnu otázku... Auto som už opravil, nebolo to palivovým filtrom, ani rokom výroby. Čakal som tu viac odborníkov, nie žiadneho
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 20.12.2015 18:02
Re: Fokus 2006 1,6TDCi skape
Chtěl bych se vás odborníku zeptat, čím to je, když při studeným motoru je vše ok, pokavaď se zahřeje tak po určité době začne kontrolka system engine fault blikat, ale to jen když popojíždím po městě, když jedu delší trasu tak je klid. Někdy se mi stává, když jedu např. na 3 stupen 2 000 ot/min delší domu, tak po vypnutí motoru nejde naskočit. Naskočí až po 3-4 startování. Jedná se o FF MK2 1.6 tdci 66 kw 2006. Kontrolka otravuje pul roku a při jízde jsem nic spatneho nezaznamenal. Díkes
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů