Budoucí vývoj automobilismu
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13052
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A pro ty jednodušší vymyslíme sbírání zelených kytiček.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ma.rt: Ano, litr odpovídá objemu 1.33 u čtyřválce a tam není u atmo motoru problém mít 100 koní, tak aby si někdo nemyslel, že je ten motor z hlediska objemu vyhnaný nějak do extrému. Tříválcová 1.5 odpovídá 2.0, takže se oproti staré 1.6t a 1.5t jedná v podstatě o upsizing.
1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní
1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Uz jsem Ti myslim jednou psal, ze je mam takymiki21 píše:A pro ty jednodušší vymyslíme sbírání zelených kytiček.
Ale moc to se spotřebou nekoreluje. Kolikrat prijedu treba za 6 a pry mam radit driv
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4797
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Přijde mi,že už nevědí čeho se chytnout.Já mám v litru přes čtyři litry taky a každý svého štěstí strůjcem,kdy mění olej.321910336 píše:Ma.rt: Ano, litr odpovídá objemu 1.33 u čtyřválce a tam není u atmo motoru problém mít 100 koní, tak aby si někdo nemyslel, že je ten motor z hlediska objemu vyhnaný nějak do extrému. Tříválcová 1.5 odpovídá 2.0, takže se oproti staré 1.6t a 1.5t jedná v podstatě o upsizing.
1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Niceho se chytat nemusim, jsou dnes motory, ktere maji treba jen 3,5l oleje a neni to az tak vyjimecne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Někdo z konstruktérů kdysi prohlásil, není problém udělat rychlé auto, ale ubrzdit ho.
To samé u motorů, není problém udělat výkoný motor, ale uchladit ho. Neuchladíš, zadřeš. Ve starých knihách o závodních motorech to bylo suprově popsáno. Již u určeného obsahu motoru, jakou variantu volit, volba vrtání ,zdvih a počet válců, neuvěřitelné čarování s chladícími kanálky v hlavě.
A toto se v dnešní době odrbává, a vše se snaží řešit elektronikou, na vše čidla. Pak stačí jen jedno posrané čidlo z katóóda holomóc, a motor má infarkt.
To samé u motorů, není problém udělat výkoný motor, ale uchladit ho. Neuchladíš, zadřeš. Ve starých knihách o závodních motorech to bylo suprově popsáno. Již u určeného obsahu motoru, jakou variantu volit, volba vrtání ,zdvih a počet válců, neuvěřitelné čarování s chladícími kanálky v hlavě.
A toto se v dnešní době odrbává, a vše se snaží řešit elektronikou, na vše čidla. Pak stačí jen jedno posrané čidlo z katóóda holomóc, a motor má infarkt.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Já mám jen dva válceMa.rt píše:co?? Litr ma tretinky, takze valce jak u trinactistovky.321910336 píše:Nezapomeň, že tam jeden válec chybí, takže ty válce vzhledem k objemu zas tak malé nejsou.
99 vrtání a 70 zdvih a taky 100 koní a to chybí dva válce
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Myslím, že to docela odpovídá tématu.
https://www.youtube.com/watch?v=WwlNqaz9q_0
https://www.youtube.com/watch?v=WwlNqaz9q_0
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2988
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
BTW, svody integrované do hlavy není z konstrukčního hlediska žádná výhra.
A primovstrikovych atmosfericky plněných motorů není úplně málo. Jen jaksi z principu postrádají to kouzlo jednoduchosti a začly se rozšiřovat +- ve stejné době, jako přeplňované.
Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.
A primovstrikovych atmosfericky plněných motorů není úplně málo. Jen jaksi z principu postrádají to kouzlo jednoduchosti a začly se rozšiřovat +- ve stejné době, jako přeplňované.
Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ford v r. 2003 zacal delat primovstrikovy 1.8sci, dostalo to 6kvalt a uspora proti klasicke 1.8 papirove asi 0,7/100km, realne nic. Uz tehdy se vědělo, ze je problem s karbonem pri spalovani chude smesi. Motor byl mnohem složitější a pokud clovek resil poruchu, i servisy s tim mely co delat a casto auto dlouho stalo.
Jak uz jsem psal, kombinace přímého a neprimeho vstrikovani cast problemu vyresi, ale porad to bude slozity a zbytecne drahy motor s minimálním pozitivním (jestli vubec) prispevkem do skladby emisi.
Jak uz jsem psal, kombinace přímého a neprimeho vstrikovani cast problemu vyresi, ale porad to bude slozity a zbytecne drahy motor s minimálním pozitivním (jestli vubec) prispevkem do skladby emisi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ake? Viem iba o 1.4 multijet.jenikHK píše:Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.
Ma.rt: A tie vase ospevovane Skyactiv su co? To maju este viac kurvitok v sebe, nielen variabilne casovanie ventilov, ale aj variabilny zdvih. Priamy vstrek. EGR. Dvojhmota. A plne fora problemov.
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ještě Renault 1.0 aby mohla dáčka jezdit na LPG
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
stano: Já skyactive opěvuju jen v tom smyslu, že to docela drží na to, jak je to složité. A v podstatě neříkám nic jiného, že byla chyba zabít atmošky s nepřímým vstřikem, protože pro to není ani jeden racionální důvod. Naopak - ty motory u mnoho lidí budou mít mnohem mírnější dopad do ekologie než ty moderní. A tím, že z principu berou o něco víc, tak si je nekoupí asi nikdo na nájezd 50 tis. km ročně po dálnicích.
Jinak EGR a dvojhmota je v autech sakra dlouho. Dvojhmota už je třeba v Mondeu 20 let. A na ní je zrovna vidět, že postupem času se naučili dělat ty dvojhmoty kvalitnější, ze začátku se taky pěkně sypaly, hlavně v naftách. Stejně tak si tím prochází i ty moderní motory, ale kdo nevidí ty průsery, kterými si to prošlo, tak asi těžko pochopí názor, že někdo obětuje pár decek paliva a krouťák odspoda za statisticky jasně prokázanou spolehlivost.
Jinak EGR a dvojhmota je v autech sakra dlouho. Dvojhmota už je třeba v Mondeu 20 let. A na ní je zrovna vidět, že postupem času se naučili dělat ty dvojhmoty kvalitnější, ze začátku se taky pěkně sypaly, hlavně v naftách. Stejně tak si tím prochází i ty moderní motory, ale kdo nevidí ty průsery, kterými si to prošlo, tak asi těžko pochopí názor, že někdo obětuje pár decek paliva a krouťák odspoda za statisticky jasně prokázanou spolehlivost.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Posledny odstavec: Ved to je vyvoj. Aj tieto maloobjemky budu o par rokov vychytane a bez problemov (v ramci moznosti). Ci uz pred davnymi rokmi nemali nasadzovat commonrail, nechat komorkove dizle? Nenasadzovat dvojhmotu? Nedavat DPF, ani katalyzator? To by sa vonku nedalo dychat. Ci len hejtovat kazdy pokrok? Tak sa vratme na stromy. Ano, mozno sa ukaze, ze priamovstrek zakape. Zostane nepriamy vstrek, ale vylucne v kombinacii s elektro ako hybrid. Ale aby sme sa niekam dostali, spravime aj kroky, ktore sa ukazu ako chybne.
K pokroku: Nastuduj si historiu a ako sa ludia stavali k prvym autam. V porovnani s konmi. Auta boli pomale, komplikovane, drahe. Bola predstava, ze v buducnosti bude mat kazdy doma kona. Tie krcmove reci si viem predstavit....
K pokroku: Nastuduj si historiu a ako sa ludia stavali k prvym autam. V porovnani s konmi. Auta boli pomale, komplikovane, drahe. Bola predstava, ze v buducnosti bude mat kazdy doma kona. Tie krcmove reci si viem predstavit....
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Je to marné. Oni bezhlavě obhajují, co mají (měli) doma a nebo to, co neexistuje. Bez ohledu, jaký krám nebo kravina to je. Takový hospodský folklór.
Ford Focus ST 2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů