Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 25.03.2020 18:11

A pro ty jednodušší vymyslíme sbírání zelených kytiček. :totlsmile:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 25.03.2020 18:20

Ma.rt: Ano, litr odpovídá objemu 1.33 u čtyřválce a tam není u atmo motoru problém mít 100 koní, tak aby si někdo nemyslel, že je ten motor z hlediska objemu vyhnaný nějak do extrému. Tříválcová 1.5 odpovídá 2.0, takže se oproti staré 1.6t a 1.5t jedná v podstatě o upsizing.

1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 18:49

miki21 píše:A pro ty jednodušší vymyslíme sbírání zelených kytiček. :totlsmile:
Uz jsem Ti myslim jednou psal, ze je mam taky :Dancer:
Ale moc to se spotřebou nekoreluje. Kolikrat prijedu treba za 6 a pry mam radit driv :irre:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 25.03.2020 19:09

321910336 píše:Ma.rt: Ano, litr odpovídá objemu 1.33 u čtyřválce a tam není u atmo motoru problém mít 100 koní, tak aby si někdo nemyslel, že je ten motor z hlediska objemu vyhnaný nějak do extrému. Tříválcová 1.5 odpovídá 2.0, takže se oproti staré 1.6t a 1.5t jedná v podstatě o upsizing.

1.0 má 4.5l oleje, to je na tak malý motor docela adekvátní
Přijde mi,že už nevědí čeho se chytnout.Já mám v litru přes čtyři litry taky a každý svého štěstí strůjcem,kdy mění olej.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 19:23

Niceho se chytat nemusim, jsou dnes motory, ktere maji treba jen 3,5l oleje a neni to az tak vyjimecne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 25.03.2020 20:24

Někdo z konstruktérů kdysi prohlásil, není problém udělat rychlé auto, ale ubrzdit ho.
To samé u motorů, není problém udělat výkoný motor, ale uchladit ho. Neuchladíš, zadřeš. Ve starých knihách o závodních motorech to bylo suprově popsáno. Již u určeného obsahu motoru, jakou variantu volit, volba vrtání ,zdvih a počet válců, neuvěřitelné čarování s chladícími kanálky v hlavě.
A toto se v dnešní době odrbává, a vše se snaží řešit elektronikou, na vše čidla. Pak stačí jen jedno posrané čidlo z katóóda holomóc, a motor má infarkt.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 25.03.2020 20:36

Ma.rt píše:
321910336 píše:Nezapomeň, že tam jeden válec chybí, takže ty válce vzhledem k objemu zas tak malé nejsou.
co?? :) Litr ma tretinky, takze valce jak u trinactistovky.
Já mám jen dva válce :lol:
99 vrtání a 70 zdvih :lol: a taky 100 koní a to chybí dva válce :lol:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 25.03.2020 20:45

Myslím, že to docela odpovídá tématu.
https://www.youtube.com/watch?v=WwlNqaz9q_0
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od jenikHK » 25.03.2020 21:22

BTW, svody integrované do hlavy není z konstrukčního hlediska žádná výhra.
A primovstrikovych atmosfericky plněných motorů není úplně málo. Jen jaksi z principu postrádají to kouzlo jednoduchosti a začly se rozšiřovat +- ve stejné době, jako přeplňované.
Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 25.03.2020 22:23

Ford v r. 2003 zacal delat primovstrikovy 1.8sci, dostalo to 6kvalt a uspora proti klasicke 1.8 papirove asi 0,7/100km, realne nic. Uz tehdy se vědělo, ze je problem s karbonem pri spalovani chude smesi. Motor byl mnohem složitější a pokud clovek resil poruchu, i servisy s tim mely co delat a casto auto dlouho stalo.
Jak uz jsem psal, kombinace přímého a neprimeho vstrikovani cast problemu vyresi, ale porad to bude slozity a zbytecne drahy motor s minimálním pozitivním (jestli vubec) prispevkem do skladby emisi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 25.03.2020 23:21

jenikHK píše:Jsou na trhu i dneska přeplňované motory s nepřímým vstřikováním - zajímavá alternativa, byt spotřebu mají o fous vyšší.
Ake? Viem iba o 1.4 multijet.

Ma.rt: A tie vase ospevovane Skyactiv su co? To maju este viac kurvitok v sebe, nielen variabilne casovanie ventilov, ale aj variabilny zdvih. Priamy vstrek. EGR. Dvojhmota. A plne fora problemov.

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 25.03.2020 23:43

Ještě Renault 1.0 aby mohla dáčka jezdit na LPG
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 26.03.2020 10:15

stano: Já skyactive opěvuju jen v tom smyslu, že to docela drží na to, jak je to složité. A v podstatě neříkám nic jiného, že byla chyba zabít atmošky s nepřímým vstřikem, protože pro to není ani jeden racionální důvod. Naopak - ty motory u mnoho lidí budou mít mnohem mírnější dopad do ekologie než ty moderní. A tím, že z principu berou o něco víc, tak si je nekoupí asi nikdo na nájezd 50 tis. km ročně po dálnicích.
Jinak EGR a dvojhmota je v autech sakra dlouho. Dvojhmota už je třeba v Mondeu 20 let. A na ní je zrovna vidět, že postupem času se naučili dělat ty dvojhmoty kvalitnější, ze začátku se taky pěkně sypaly, hlavně v naftách. Stejně tak si tím prochází i ty moderní motory, ale kdo nevidí ty průsery, kterými si to prošlo, tak asi těžko pochopí názor, že někdo obětuje pár decek paliva a krouťák odspoda za statisticky jasně prokázanou spolehlivost.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 26.03.2020 13:27

Posledny odstavec: Ved to je vyvoj. Aj tieto maloobjemky budu o par rokov vychytane a bez problemov (v ramci moznosti). Ci uz pred davnymi rokmi nemali nasadzovat commonrail, nechat komorkove dizle? Nenasadzovat dvojhmotu? Nedavat DPF, ani katalyzator? To by sa vonku nedalo dychat. Ci len hejtovat kazdy pokrok? Tak sa vratme na stromy. Ano, mozno sa ukaze, ze priamovstrek zakape. Zostane nepriamy vstrek, ale vylucne v kombinacii s elektro ako hybrid. Ale aby sme sa niekam dostali, spravime aj kroky, ktore sa ukazu ako chybne.
K pokroku: Nastuduj si historiu a ako sa ludia stavali k prvym autam. V porovnani s konmi. Auta boli pomale, komplikovane, drahe. Bola predstava, ze v buducnosti bude mat kazdy doma kona. Tie krcmove reci si viem predstavit....

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 26.03.2020 13:59

Je to marné. Oni bezhlavě obhajují, co mají (měli) doma a nebo to, co neexistuje. Bez ohledu, jaký krám nebo kravina to je. Takový hospodský folklór.
Ford Focus ST 2014

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Stanley_vy a 5 hostů