Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 27.03.2020 17:59

Kdybych jezdil podle palubního rádce, tak už jsem ten svůj motor oddělal. Napiš model co si koupil, malá SUV jiných značek s litrem berou docela spolehlivě do 7.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 27.03.2020 18:44

No to je i u me v atmosfere. Kdyz nepospicham a radim kolem 2500-2700, tak plnou kytku za řazení nemam ani nahodou :)

Úplně spolehlive do 7 bych netvrdil, kdyz tobe v podpisu sviti 6,5. SUV si vezme vic nez normalni hezky auto :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 27.03.2020 19:17

Psal malé SUV s litrem, pod tím si představím Aronu, Kamiq, Pumu, 2008 atd. takže lehčí a menší auto než je můj Focus. Jinak s dvojkovým Focusem 1.6 jsem jezdil za 8.7l LPG pomalejším tempem.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4797
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 27.03.2020 19:25

ballu píše:Druhý kolega si koupil malé SUV s motorem1,0 od Renaultu. Z prodejny, o které jsem kdysi psal, že auta s těmito motory nepřelezou 100 tisíc.
Jirka prohlásil, již nejsem žádný závodník, i to svižně jede, a má to mít i nízkou spotřebu. A můj dotaz, Jirko, kolik ti to při tvé nezávodnické jízdě bere? Mám najeto necelých 5 tisíc a vezme si to osmičku. Ale má se motor uvolnit a spotřeba jít dolů.
Tak teda nevím Maruš, kde je ta snížená spotřeba pro ekologii. :lol:
To je možné.Ten litr v Dácii jestli je stejnej 74kw žere v nynějším čísle Světa Motorů 7l a Kamiq 1,0 TSI 70 kW 6 l .Dacia nepřímej vstřik a turbo,ale podle redaktorů ve všem lepší jak stará jadnašvestka i ve spotřebě ta žrala 8l.Takže tam pokrok nějakej bude.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Skoupe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 20.01.2018 13:48
Bydliště: Loužnice

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Skoupe » 27.03.2020 20:33

Mám Megane IV GrandTour, 1,33Tce, 85kw, 115k.. Najeto něco přes 4 tisíce a spotřebu to říká 7,3. Ale jezdim z 90% město.. PREJ by to mělo spadnout ale kdybych řadil podle toho, co to radí, tak jezdim od 40 na šestku.
Dálka na tempomat se s tím zatím dala jet za 6 litrů na sto.. Na spotřebu to koupené není a přijde mi to celkem adekvátní k tomu, jak a co jezdim..
Přílohy
20palubal.jpg
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5339
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 27.03.2020 21:08

miki21 píše:Nebo jezdí stylem jak byl doteď zvyklý a nebojí se to pustit do vyšších otáček. :wink:
Já s 1.5, když se opravdu nehlidam a točim 3 - 5 tis., pohybuju se kolem těch 8 litrů. Jen jestli nám ballu nezapomněl říct, že jeho kamarád z hospody má pořád v kufru michacku nebo ta autem vozík s palatou cihel. :cooler:
Naposledy upravil(a) Stanley_vy dne 27.03.2020 21:26, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5339
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 27.03.2020 21:12

Jestli jezdí podle rádce, je opravdu trotl. Nicméně s citem se dá i s dobrou spotrebou a niceni motoru.

Ta tisícovka měla tak přes 100k?

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 27.03.2020 21:23

Hlavně vážila skoro polovinu toho co dnešní průměrné auto.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 27.03.2020 22:16

Uz som to tu pisal.
stano. píše:....Maloobjemove turbomotory su nachylnejsie na sposob zaobchadzania..... A zaroven tym, ze "tahaju odspodu" motivuju ludi jazdit v nizkych otackach..... Nie su stavane na to - a to ani atmosfery - ze davaju plny plyn pri 1600 otackach......
Potom ten motor dojebe a mozete sa odbavovat, aki ste vizionari, ze mu nevydrzal ani 100t km. Tak nechapem tie staznosti.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od enjoy » 27.03.2020 22:37

Atmosféra je hakliva na jediný režim použití a to jest netopit pod kotlem za studena. Jinak ji můžeš drtit jak chceš.
Co se tice obecně této diskuse, bylo by fajn řešit konkrétní motor v konkrétním autě. Protože když si vezmu (pro místní intelektuály) můj slabý a mrtvý dvoulitr a dám ho do Mondea, tak se z toho chcipleho dvoulitru stava najednou plně dostačující jednotka, která ve spojení se schopnostmi podvozku dává velmi zajímavý potenciál. Totéž může platit u oturbeneho litru, ve správném autě.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 27.03.2020 23:06

enjoy píše: Protože když si vezmu (pro místní intelektuály) můj slabý a mrtvý dvoulitr a dám ho do Mondea, tak se z toho chcipleho dvoulitru stava najednou plně dostačující jednotka, která ve spojení se schopnostmi podvozku dává velmi zajímavý potenciál.
A není ten podvozek zbytečně moderní a složitý? Kdo bude bojovat za návrat tuhé nápravy s listovým pérem.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od enjoy » 27.03.2020 23:38

Od toho mám Rangera :D
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 28.03.2020 05:22

Stanley_vy píše:
miki21 píše:Nebo jezdí stylem jak byl doteď zvyklý a nebojí se to pustit do vyšších otáček. :wink:
Já s 1.5, když se opravdu nehlidam a točim 3 - 5 tis., pohybuju se kolem těch 8 litrů. Jen jestli nám ballu nezapomněl říct, že jeho kamarád z hospody má pořád v kufru michacku nebo ta autem vozík s palatou cihel. :cooler:
A ejhle, již to z tebe leze. Já když se nehlídal a jezdil v těchto otáčkách, tak ten dvoulitr bral 7,6. Nesmíš být trotl s dřevěnou nohou, a půjdeš níž jak já. :lol:
A nauč se číst, spolupracovník, musíš méně chodit do cukrárny, v hospodě se dovíš více. Ale nesmíš sedět u stolu s majiteli EB, to si budete přicmrndávat, jak máte výborné motory.
Třeba 1,1 Hunday, bral 9 L, motor se po 11 tis.km uvolnil a ustálil se na 7,5L. A tak mohu pokračovat, papírová spotřeba je jen papírová, realita je však jiná.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 28.03.2020 13:29

321910336 píše:Psal malé SUV s litrem, pod tím si představím Aronu, Kamiq, Pumu, 2008 atd. takže lehčí a menší auto než je můj Focus. Jinak s dvojkovým Focusem 1.6 jsem jezdil za 8.7l LPG pomalejším tempem.
Na spotrebu ma dost vliv celni plocha, hmotnost uz to pak moc nezachrani.
8.7 i kdyz s plynem, s tim bych se snad ani nechlubil. Ale treba na kratkych trasach je to hned.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 28.03.2020 13:35

Stanley_vy píše:
miki21 píše:Nebo jezdí stylem jak byl doteď zvyklý a nebojí se to pustit do vyšších otáček. :wink:
Já s 1.5, když se opravdu nehlidam a točim 3 - 5 tis., pohybuju se kolem těch 8 litrů. Jen jestli nám ballu nezapomněl říct, že jeho kamarád z hospody má pořád v kufru michacku nebo ta autem vozík s palatou cihel. :cooler:
8O :totlsmile:
Nehlidas se a dostanes se na 3 i na 5 tis.ot.? Tak pak uz chapu, proc jsou pro Tebe mrtvé atmosfery :) a jsi pak na 8 jako ja s tou atmoskou, kdyz ji takhle tocim - bavime-li se tedy o nejake akceleraci, pri ustalene rychosti tam samozrejme mam co nejvyssi kvalt.
Ona prave i ta gradace vykonu u te atmosky a ta vyrovnanost od volnobehu je takova ridicska radost, kterou to turbo moc nema.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 7 hostů