Budoucí vývoj automobilismu
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
takže tam nemají výpadky ? tak samozřejmě zdrojů je víc tohle bylo jen namátkou >> jsi demagog, protože jako příklad sis vybral Norsko a to je hodně atypický příklad a jsem zvědav jak zajistíš stejné podmínky např. celé EU >> nemusím ani zmiňovat aktuální případ u "sousedů", kdy doporučují nevysávat a u nás FVE krásného půl procenta https://www.electricitymap.org/zone/CZ >> jaj ty OZE nás fakt spasí
" Přibývá obnovitelných zdrojů energie, které jsou obtížně řiditelné a obtížně predikovatelné a přispívají do soustavy příliš malým zkratovým výkonem, takže síť obecně destabilizují. S každým nárůstem technologie s negativním vlivem na stabilitu systému proto musíme připojit novou technologii, která naopak bude síť stabilizovat. "
https://eu.statesman.com/story/news/202 ... 771267002/
https://oenergetice.cz/elektrina/pred-m ... elektrarny
https://oenergetice.cz/prenos-elektriny ... ich-14-let
" Přibývá obnovitelných zdrojů energie, které jsou obtížně řiditelné a obtížně predikovatelné a přispívají do soustavy příliš malým zkratovým výkonem, takže síť obecně destabilizují. S každým nárůstem technologie s negativním vlivem na stabilitu systému proto musíme připojit novou technologii, která naopak bude síť stabilizovat. "
https://eu.statesman.com/story/news/202 ... 771267002/
https://oenergetice.cz/elektrina/pred-m ... elektrarny
https://oenergetice.cz/prenos-elektriny ... ich-14-let
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6579
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
pokud se pojede ve velkem(solary) tak to ma docela zasadni vliv i docela daleko od elektrarny, zajimava studie a vliv na zivotni prostredi
https://www.idnes.cz/technet/veda/solar ... ntent=main
https://www.idnes.cz/technet/veda/solar ... ntent=main
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Blackbox: Zas tomu trt rozumies. Ani pisany text nechapes. Zrazu uz ti argumenty padli, tak ma este obvinis, ze som si vraj Norsko vybral zamerne. Houby. Aj ty si jeden z tych, co argumentujes, ze BEV sa nebudu stihat nabijat. A ze zeleme elektrarne su zle, budi sposobovat vypadky, atd. Tak Norsko ma z oboch veci najviac a predsa to tam funguje. Demagog si ty tvojim mudrovanim od klavesnice.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jakou plochu půdy zabere solární elektrárna oproti atomové, aby měla stejný výkon jak ta jaderka? O výkyvech a nestabilitě výkonu nediskutuju, to se dá řešit, byť to zvedne náklady a jsou tam ztráty.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
zaprvé se uklidni čiší z tebe fanatizmus
co ti jiného mám odpovědět, když řeším globální problémy a ty si tam dosádíš Norsko, které má jako jedno z mála absolutně atypické možnosti vs. zbytek světa >> to už je čistokrevná demagogie z tvé strany a nebo jsi technický analfabet >> vyber si (navíc máš asi trochu problém s kognitivními funkcemi, protože bateriový koncept elektromobility/OZE řeším v širších souvislostech a ty se fokusneš na zlomku z toho co řeším a plácáš něco o Norsku ..
sáhni si do svědomí a zkus zapřemýšlet nad tím kolik zemí má možnost postavit vodní elektrárny se stabilním výkonem desítek GW a k tomu přečerpávačky a jako doplněk větrné elektrárny a mají vhodné podmínky jako Norsko ... Stano přemýšlej u toho a zamysli se taky nad tím, že spotřeba energie bude značně růst i bez BEV >> važně věříš, že to pokryje FVE a VtE (OZE) ? >> např. FVE má krásných 11% a za pár hodin to začne rapidně klesa k nule
co ti jiného mám odpovědět, když řeším globální problémy a ty si tam dosádíš Norsko, které má jako jedno z mála absolutně atypické možnosti vs. zbytek světa >> to už je čistokrevná demagogie z tvé strany a nebo jsi technický analfabet >> vyber si (navíc máš asi trochu problém s kognitivními funkcemi, protože bateriový koncept elektromobility/OZE řeším v širších souvislostech a ty se fokusneš na zlomku z toho co řeším a plácáš něco o Norsku ..
sáhni si do svědomí a zkus zapřemýšlet nad tím kolik zemí má možnost postavit vodní elektrárny se stabilním výkonem desítek GW a k tomu přečerpávačky a jako doplněk větrné elektrárny a mají vhodné podmínky jako Norsko ... Stano přemýšlej u toho a zamysli se taky nad tím, že spotřeba energie bude značně růst i bez BEV >> važně věříš, že to pokryje FVE a VtE (OZE) ? >> např. FVE má krásných 11% a za pár hodin to začne rapidně klesa k nule
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6579
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
stano, Norsko je skoro tak velke jako Svedsko, ale ma 1/2 obyvatel , ale spotrebu 2x tak velkou a pokud dobre ctu, tak 95% dela z vody a taky je nejvetsi vyvozce energie v Evrope, dokonce se mu rika "baterie evropy", takze taky si myslim, ze poukazovat na Norsko je mimo
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Montujete piate cez deviate. Najprv argumenty, ze kvoli zelenym elektrarnam a BEV tu budu blackouty a nebude sa dat ani vysavat. Norsko je jasnym prikladom, ze je to hlupost. Potom link na vypadky, ale dost mimo, vysvetlene vyssie.
Distribuciu bude treba zmenit. Ci sa prejde na CNG -> nie su cerpacky. Ci na vodik -> detto, plus skladovanie. Alebo baterie -> treba posilnit rozvodnu siet. Pred 50 rokmi by tiez sucasna spotreba domacnosti polozila rozvodnu siet.
Nie som zastanca 100% elektromobilov. Buducnost su hybridy, postupne sa bude pouzivat synteticke palivo.
Kolko zabera fotovoltaika je jedno, ak by bola postavena niekde na okraji Sahary. U nas je navratnost fotovoltaiky bez dotacii mizerna.
Tak znovu. Argumentovat, ze rozsirenie BEV a elektriny z obnovitelnych zdrojov bude znamenat vypadky je hlupost. V Norsku to tak maju a nevypadava im. V inych statoch to bude treba realizovat inym, lokalne specifickym sposobom. Ako vsetko. Vid opatrenia proti korone na zapade a u nas. U nas mame najprisnejsie opatrenia a aj tak sa to siri rapidne medzi ludmi. Na zapade sa uz pomaly otvaraju. Asi sa ten virus za hranicami siri inym sposobom. Ci dovodom su "specialne lokalne podmienky"?
Distribuciu bude treba zmenit. Ci sa prejde na CNG -> nie su cerpacky. Ci na vodik -> detto, plus skladovanie. Alebo baterie -> treba posilnit rozvodnu siet. Pred 50 rokmi by tiez sucasna spotreba domacnosti polozila rozvodnu siet.
Nie som zastanca 100% elektromobilov. Buducnost su hybridy, postupne sa bude pouzivat synteticke palivo.
Kolko zabera fotovoltaika je jedno, ak by bola postavena niekde na okraji Sahary. U nas je navratnost fotovoltaiky bez dotacii mizerna.
Tak znovu. Argumentovat, ze rozsirenie BEV a elektriny z obnovitelnych zdrojov bude znamenat vypadky je hlupost. V Norsku to tak maju a nevypadava im. V inych statoch to bude treba realizovat inym, lokalne specifickym sposobom. Ako vsetko. Vid opatrenia proti korone na zapade a u nas. U nas mame najprisnejsie opatrenia a aj tak sa to siri rapidne medzi ludmi. Na zapade sa uz pomaly otvaraju. Asi sa ten virus za hranicami siri inym sposobom. Ci dovodom su "specialne lokalne podmienky"?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
ty vole hele Stano to už nemyslíš vážně Norů je cca polovina a jen z vody jsou schopni vyrobit víc energie než mi ze všech zdrojů dohromady a navíc to mají profinancované penězmi za ropu .. .. nemůžeš stav v Norsku projektovat na zbytek světa, protože zbytek světa nemá stejné podmínky .. argumentovat Norskem že je to v pohodě je hodně velký úlet
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Argumentovat, ze to nejde, ze elektromobily a zelene elektrarne sposobia vypadky je klamstvo
Nikde nepisem, ze aj SAE maju vyrabat zelenu elektrinu na vodnych elektrarnach. To si si domyslel ty
Nikde nepisem, ze aj SAE maju vyrabat zelenu elektrinu na vodnych elektrarnach. To si si domyslel ty
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
1. Kde tvrdím, že to nejde ? Hlavně říkám, že argumentovat Norskem a projektovat si ho na zbytek světa je opravdu hodně mimo mísu
2. Jak chceš v ČR smysluplně a spolehlivě vyrábět "zelenou" energii po celý rok ?
3. Energetika má problémy i bez BEV a to se všichni fanatici kolem elektromobility shodují, že energie máme nadbytek, protože argumentují celoročním průměrem jak exportu, tak denního nájezdu... energetika ani komunikace si na průměry nehraje (ostatně to skoro žádný obor bytí a žití) >> asi jako říct, že plovárna s kapacitou 100 lidí je nevytížená, protože průměrnou návštěvnost měli 1 osobu denně, ale nikdo neřekne, že v jeden den tam bylo 365 lidí (obrazně řečeno abys neměl touhu někoho tahat za slovíčka)
2. Jak chceš v ČR smysluplně a spolehlivě vyrábět "zelenou" energii po celý rok ?
3. Energetika má problémy i bez BEV a to se všichni fanatici kolem elektromobility shodují, že energie máme nadbytek, protože argumentují celoročním průměrem jak exportu, tak denního nájezdu... energetika ani komunikace si na průměry nehraje (ostatně to skoro žádný obor bytí a žití) >> asi jako říct, že plovárna s kapacitou 100 lidí je nevytížená, protože průměrnou návštěvnost měli 1 osobu denně, ale nikdo neřekne, že v jeden den tam bylo 365 lidí (obrazně řečeno abys neměl touhu někoho tahat za slovíčka)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ach. Nie, to chapes iba ty, iba ty si taky mudry a vynimocny.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Stano hlavně nebreč
btw když už někomu podsouváš něco, co nenapsal, tak měj aspoň špetku slušnosti a zkus odpovědět na jednoduchý dotaz Třeba opravdu nevím něco podstatného(což je více než pravděpodobné) a nakonec prozřu jen díky tobě
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13029
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
stano to totiž jinak ani neumí. Když dojdou argumenty tak skočí na jiné téma, nebo napíše podobný nesmysl.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Elektromobily jsou prezentovány jako účinný způsob boje proti klimatickým změnám i když už výroba baterií vytváří značné množství škodlivin, které by jinak nevznikly.
Změřit emise CO2, vzniklé výrobou 1 kWh elektřiny je poměrně snadné. Lze použít třeba interaktivní ElektricityMap. Vynásobit spotřebu elektromobilu (běžný třeba 25 kWh na 100 km) těmi 428 g CO2, které vzniknou výrobou 1kWh v tuzemsku. Dostaneme se na 10700 g CO2 na 100 km, tedy 107 g CO2 na kilometr. To jsou emise se kterými už jezdí některá auta se spalovacími motory a dokonce to o 12 g překračuje těch 95 g CO2, které na kilometr požaduje Evropská komise od aut se spalovacími motory.
A to zanedbáváme přenosové ztráty. Vycházíme z toho, že 1kWh vyrobená rovná se 1kWh použitelná elektromobilem.
Sousední Polsko s vyšším podílem tepelných elektráren na uhlí limit překračuje dokonce o 68 g. Tam už je elektromobilita úplný nesmysl.
Nesmyslně nízké uzákoněné číslo ničí automobilový průmysl a není reálně dosažitelné ani s elektromobily.
Takže tlak na elektromobilitu zdůvodňovaný uhlíkovou neutralitou je velká lež.
Emisí vznikne třeba i více, jen jsou jinak rozmístěné na území státu.
Změřit emise CO2, vzniklé výrobou 1 kWh elektřiny je poměrně snadné. Lze použít třeba interaktivní ElektricityMap. Vynásobit spotřebu elektromobilu (běžný třeba 25 kWh na 100 km) těmi 428 g CO2, které vzniknou výrobou 1kWh v tuzemsku. Dostaneme se na 10700 g CO2 na 100 km, tedy 107 g CO2 na kilometr. To jsou emise se kterými už jezdí některá auta se spalovacími motory a dokonce to o 12 g překračuje těch 95 g CO2, které na kilometr požaduje Evropská komise od aut se spalovacími motory.
A to zanedbáváme přenosové ztráty. Vycházíme z toho, že 1kWh vyrobená rovná se 1kWh použitelná elektromobilem.
Sousední Polsko s vyšším podílem tepelných elektráren na uhlí limit překračuje dokonce o 68 g. Tam už je elektromobilita úplný nesmysl.
Nesmyslně nízké uzákoněné číslo ničí automobilový průmysl a není reálně dosažitelné ani s elektromobily.
Takže tlak na elektromobilitu zdůvodňovaný uhlíkovou neutralitou je velká lež.
Emisí vznikne třeba i více, jen jsou jinak rozmístěné na území státu.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A co třeba tohle řešení
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ja ... 2102271834
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ja ... 2102271834
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 12 hostů