Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14.08.2019 13:30
Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Zdravím,
prošel jsem fórum a nenašel odpovídající řešení, proto vás chci poprosit - než začnu řešit servis - o vaše názory a tipy, co by mohlo být špatně. Jde o Focus II, 2010, benzín, kombi, 1.6/74 kW, nájezd asi 165tis. km.
Potíže:
- příznak 1: Po rozjezdu se do půl minuty ozve zadrnčení, které pocítím i v pedálu. Zvuky se těžko popisují, ale nejpřesnější je zvuk, jako by "zadrnčení, jako by se povolilo napnuté lanko". Prostě DRNK. Nezávisle na tom, jestli se rozjíždím na rovince nebo při rozjezdu na pěti metrech přejíždím retardéry nebo se auto zhoupne na odvodňovacím žlabu, až poté se ozve zadrnčení, nerovnost na to nemá vliv.
- příznak 2: Při průjezdu levotočivou zatáčkou se občas ozve stejné zadrnčení DRNK, někdy zakončené vyšším cvaknutím jako spojení nějakých kovových částí - DRNK, CVAK. Tohle zadrnčení (+cvaknutí) v pedálu necítím, ale je možné, že při vyšší rychlosti to prostě zanikne. Zato při průjezdu pravotočivou zatáčkou se občas ozve ostré drnčení, prostě DRRRRRRRRRRRRRRRRR a po narovnání cesty zase ok. Tohle v pedálech cítím určitě. Stává se to v rychlosti od cca 50 kmh, ale vždy se to ozve v pravotočivé zatáčce, která má nerovnost - tj. auto se při zatáčení nakloní doleva, ale silnice má v sobě trošku dolík, který nutí auto opětovně zatížit pravou stranu, přestože je zatáčka pravotočivá. Tzn. odlehčení levé strany a opětovné zatížení pravé. Kontrolky nesvítí (abs, esr, co všechno tam může svítit...).
Dosavadní snahy:
- výměna pružin a uložení (pružiny byly uhnité)
- výměna vymlácených předních tlumičů
- auto na STK ok (zajišťoval servis), ale je možné, že se závada začala projevovat chvíli po STK
Jinak auto jezdí fajn. Nehučí, nesjíždí gumy, nepíská, kromě výše zmíněného nevibruje, chová se normálně. Máte nějaký tip, na co se zaměřit?
Díky
jonlew
prošel jsem fórum a nenašel odpovídající řešení, proto vás chci poprosit - než začnu řešit servis - o vaše názory a tipy, co by mohlo být špatně. Jde o Focus II, 2010, benzín, kombi, 1.6/74 kW, nájezd asi 165tis. km.
Potíže:
- příznak 1: Po rozjezdu se do půl minuty ozve zadrnčení, které pocítím i v pedálu. Zvuky se těžko popisují, ale nejpřesnější je zvuk, jako by "zadrnčení, jako by se povolilo napnuté lanko". Prostě DRNK. Nezávisle na tom, jestli se rozjíždím na rovince nebo při rozjezdu na pěti metrech přejíždím retardéry nebo se auto zhoupne na odvodňovacím žlabu, až poté se ozve zadrnčení, nerovnost na to nemá vliv.
- příznak 2: Při průjezdu levotočivou zatáčkou se občas ozve stejné zadrnčení DRNK, někdy zakončené vyšším cvaknutím jako spojení nějakých kovových částí - DRNK, CVAK. Tohle zadrnčení (+cvaknutí) v pedálu necítím, ale je možné, že při vyšší rychlosti to prostě zanikne. Zato při průjezdu pravotočivou zatáčkou se občas ozve ostré drnčení, prostě DRRRRRRRRRRRRRRRRR a po narovnání cesty zase ok. Tohle v pedálech cítím určitě. Stává se to v rychlosti od cca 50 kmh, ale vždy se to ozve v pravotočivé zatáčce, která má nerovnost - tj. auto se při zatáčení nakloní doleva, ale silnice má v sobě trošku dolík, který nutí auto opětovně zatížit pravou stranu, přestože je zatáčka pravotočivá. Tzn. odlehčení levé strany a opětovné zatížení pravé. Kontrolky nesvítí (abs, esr, co všechno tam může svítit...).
Dosavadní snahy:
- výměna pružin a uložení (pružiny byly uhnité)
- výměna vymlácených předních tlumičů
- auto na STK ok (zajišťoval servis), ale je možné, že se závada začala projevovat chvíli po STK
Jinak auto jezdí fajn. Nehučí, nesjíždí gumy, nepíská, kromě výše zmíněného nevibruje, chová se normálně. Máte nějaký tip, na co se zaměřit?
Díky
jonlew
Naposledy upravil(a) jonlew dne 24.04.2022 17:33, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II 1.6 combi, 2010, DA3/SHDA, 74 kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Prve a jedine ma napadlo horne ulozenie pruziny a lozisko k tomu. Ak boli obe casti vymenene...
Pri vymene si zarovnal vystupok ulozenia s vystupkom na tlmici?
Pri vymene si zarovnal vystupok ulozenia s vystupkom na tlmici?
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Nemůže to rachocení být od ESP/ABS? Zkus zabrzdit pro srovnání třeba na mokré trávě. Je rachocení stejné?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14.08.2019 13:30
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Pruziny byly prvni, co me napadlo, ale nechal jsem to servisu. Autorizovany neni, ale zabyva se jenom Fordy, verim, ze vi, co delaji, jsou docela oblibeni... O zarovnani vystupku tak nic nevim
Ford Focus II 1.6 combi, 2010, DA3/SHDA, 74 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14.08.2019 13:30
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Dobry tip, vyzkousim. Tj. ze by spatne (?) fungovalo ESP, ktere da signal ABS a to zabrzdi kolo? To by mohlo byt. Vlastne i v zatackach, kdy to neudela DRRRRRR, ale jenom DRNK CVAK, to by mohlo byt tim ESP taky...
Na druhou stranu by to asi byla jina zavada nez drnknuti pri rozjezdu. DRNK. Tam by zadne ESP by na rovince byt aktivovane nemelo, navic vzdy ve stejny casovy okamzik po rozjezdu bez ohledu na teren.
Ford Focus II 1.6 combi, 2010, DA3/SHDA, 74 kW
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5089
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Pokud si to ještě pamatuju, tak zvuk po rozjezdu byl u FF2 normální a bylo to něco s ABS/ESP. Dělalo mi to taky a řešilo se to i tady na fóru. Ty další věci už ale normální nebudou.
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14.08.2019 13:30
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Da se rict, ze pri ukonceni aktivace ESP v zatacce to ESP udela 'cvak'? Jakoze ESP cvakne pri vyhodnoceni, ze uz neni potreba?
Jinak to zadrnceni v levotocive zatacce je prakticky stejne jako pri rozjezdu. Jenom je doprovozene cvaknutim. Musim vyzkouset zabrzdit na mokre trave nekde.
Jinak to zadrnceni v levotocive zatacce je prakticky stejne jako pri rozjezdu. Jenom je doprovozene cvaknutim. Musim vyzkouset zabrzdit na mokre trave nekde.
Ford Focus II 1.6 combi, 2010, DA3/SHDA, 74 kW
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 452
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Uhol natocenia volantu je OK?
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14.08.2019 13:30
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Pokud tim myslis, jestli jsou ramena volantu rovne, kdyz kola miri rovne, tak ano.
Prosel jsem cele forum a verim, ze drnknuti po rozjezdu asi bude fakt ESP, ktere se 'nastartuje', protoze dalsi drnknuti v nizke rychlosti je az po vypnuti motoru a pri dalsi jizde. Zastaveni s pustenym motorem treba na krizovatce nebo na zavorach a pote rozjeti k dalsimu drnknuti nevede. Mozna to delalo porad, jenom si toho vsimam az ted.
Vyhodi mi diagnostika v servisu zaznam o aktivaci ESP?
Prosel jsem cele forum a verim, ze drnknuti po rozjezdu asi bude fakt ESP, ktere se 'nastartuje', protoze dalsi drnknuti v nizke rychlosti je az po vypnuti motoru a pri dalsi jizde. Zastaveni s pustenym motorem treba na krizovatce nebo na zavorach a pote rozjeti k dalsimu drnknuti nevede. Mozna to delalo porad, jenom si toho vsimam az ted.
Vyhodi mi diagnostika v servisu zaznam o aktivaci ESP?
Naposledy upravil(a) jonlew dne 24.04.2022 09:27, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II 1.6 combi, 2010, DA3/SHDA, 74 kW
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 452
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Pod volantom je snimac natocenia volantu.
Cez diagnostiku sa da zistit jeho poloha.
Ak ideš rovno a aj ramena volantu su rovno ma ukazovat nulu+- max.5 °.
Pokial je to viacej môze zasahovat ESP. lebo RJ.vyhodnoti ze sa jedno koleso toci rychlejsie.
Cez diagnostiku sa da zistit jeho poloha.
Ak ideš rovno a aj ramena volantu su rovno ma ukazovat nulu+- max.5 °.
Pokial je to viacej môze zasahovat ESP. lebo RJ.vyhodnoti ze sa jedno koleso toci rychlejsie.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Bohužel zrovna u FF2 je úhel natočení volantu matoucí - respektive, pokud jej načítám přes ForScan, tak záleží, v jaké poloze byl volant při startu (zapnutí zapalování).
Pokud byla kola rovně, pak vše souhlasí, ale pokud zůstala kola v rejdu, pak je nulová poloha volantu dle diagnostiky ta, kdy bylo zapnuto zapalování.
Samozřejmě na funkci ESP to nemá vliv a funguje správně.
Jestli existuje jiný způsob, jak ověřit polohu volantu diagnostikou, rád se příručím.
Pokud byla kola rovně, pak vše souhlasí, ale pokud zůstala kola v rejdu, pak je nulová poloha volantu dle diagnostiky ta, kdy bylo zapnuto zapalování.
Samozřejmě na funkci ESP to nemá vliv a funguje správně.
Jestli existuje jiný způsob, jak ověřit polohu volantu diagnostikou, rád se příručím.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 452
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Ja pouzivam FoCom ale mam aj Forscan. Vyskusam nejako sa mi to nezda.
(aj blby šubler nacita spravnu hodnotu.)
(aj blby šubler nacita spravnu hodnotu.)
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 14.08.2019 13:30
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Musel bych to nechat na servisu, diagnostiku nemam...
Ale napadlo me vypnout ESP v palubnim pocitaci, jestli to jde, a vyzkouset v terenu. Znam jednu zatacku, ktera auto privede do vibraci vzdy
Ale napadlo me vypnout ESP v palubnim pocitaci, jestli to jde, a vyzkouset v terenu. Znam jednu zatacku, ktera auto privede do vibraci vzdy
Ford Focus II 1.6 combi, 2010, DA3/SHDA, 74 kW
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 452
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Skus to.Vypnut sa to da.(toto ma nenapadlo )
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13254
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Zadrnčení při rozjezdu + drnčení v zatáčkách
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů