Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
To uvidí jen jestli je šroub nový nebo starý, utažení neověří. Dotažení řemenice kliky je zásadní věc a tomuhle servisu se věřit moc nedá, chování motoru takhle muselo být hned po rozvodech a normální mechanik by to odchytil hned... Nebo se posunujou
Blbý je, že zkontrolovat dotažení asi nejde udělat jinak než povolit, dát nový šroub, dotáhnout znova a pak znova nastavovat rozvody...
PS: musí být dosedací plochy řemenice odmaštěný nebo se nemusí?
Blbý je, že zkontrolovat dotažení asi nejde udělat jinak než povolit, dát nový šroub, dotáhnout znova a pak znova nastavovat rozvody...
PS: musí být dosedací plochy řemenice odmaštěný nebo se nemusí?
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Myslim ze je vse ok nove tam neni nic krom vodni pumpy. Doufam ze to bude v pohode.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 655
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Přidal bych se se svým "problémem" po výměně rozvodů.
Auto před nějakým časem bylo na výměně rozvodů, všechno funguje jak má, auto dobře táhne ve všech otáčkách, zrychluje plynuje a bez cukání a spotřeba je stále stejná.
Jen od výměny trochu kolísá volnoběh (v rámci desítek ot/min) a spotřeba na volnoběh skáče mezi 0,8 - 1,0 l/hod. Před výměnou rozvodů se stabilně držela na 0,8/hod. Svíčky vyměněné, zapalovací kabely prohozené z jiného auta, škrtící klapka vyčištěná a všechno se zdá ok, všechno bez efektu a otáčky a spotřeba kolísají dál.
Může být něco špatně? Auto jezdí bezproblémově tak si nemyslím že by byly přeskočené nebo posunuté. Je možné že za to chování můžou vyměněné řemeny příslušenství které se měnily s rozvodama?
Edit: Jen dodám, auto je FF2 rok 2009, motor SHDA
Auto před nějakým časem bylo na výměně rozvodů, všechno funguje jak má, auto dobře táhne ve všech otáčkách, zrychluje plynuje a bez cukání a spotřeba je stále stejná.
Jen od výměny trochu kolísá volnoběh (v rámci desítek ot/min) a spotřeba na volnoběh skáče mezi 0,8 - 1,0 l/hod. Před výměnou rozvodů se stabilně držela na 0,8/hod. Svíčky vyměněné, zapalovací kabely prohozené z jiného auta, škrtící klapka vyčištěná a všechno se zdá ok, všechno bez efektu a otáčky a spotřeba kolísají dál.
Může být něco špatně? Auto jezdí bezproblémově tak si nemyslím že by byly přeskočené nebo posunuté. Je možné že za to chování můžou vyměněné řemeny příslušenství které se měnily s rozvodama?
Edit: Jen dodám, auto je FF2 rok 2009, motor SHDA
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Řemeny příslušenství těžko.
Kolísání volnoběhu může mít víc příčin, nepřesně nastavený rozvod je jedna z nich = kontrola nastavení (trn na kliku, ventildekl dolu a pravítko na vačky). Že to jede normálně vůbec neznamená že jsou přesně.
Pak volnoběžný ventil, podtlaky, odvětrání kliky, zakarbonovaný sání/ sací ventily...
Pokud to začlo hned po výměně rozvodu tak na 99%, nebo něco kolem čeho se u toho pracovalo..
Kolísání volnoběhu může mít víc příčin, nepřesně nastavený rozvod je jedna z nich = kontrola nastavení (trn na kliku, ventildekl dolu a pravítko na vačky). Že to jede normálně vůbec neznamená že jsou přesně.
Pak volnoběžný ventil, podtlaky, odvětrání kliky, zakarbonovaný sání/ sací ventily...
Pokud to začlo hned po výměně rozvodu tak na 99%, nebo něco kolem čeho se u toho pracovalo..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12873
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Ked robil rozvody, odpojil baterku (dufam). Vymazalo adaptacie. Nechaj auto naucit sa nove hodnoty. Ries to, ak by problem pretrvaval.
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 655
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Adaptace jsem mazal přes forscan, to nepomohlo. Baterka byla určitě na minimálně půl hodiny odpojená když jsem jí měnil. Tak těžko říct, nenapadá mě nic moc jiného On už je to nějaký čas co se rozvody dělaly, ale neřešil jsem to protože kromě zmíněného kolísání spotřeby a téměř neznatelného kolísání otáček (ručička otáčkoměru se skoro nehne, vidím to jen přes diagnostiku) s motorem nejsou žádný problémy.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 655
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Dneska jsem se dostal k autu tak jsem to pro zajímavost natočil.
https://www.youtube.com/watch?v=fIhSvjKuycI
https://www.youtube.com/watch?v=fIhSvjKuycI
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13052
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Taky může ten ukazatel spotřeby kecat.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Poradim test, na volnobeh zvysuj otacky a musi jit plynule do 3000. Ja mel na staren fofo1 neco podobneho tahlo spotreba ok jen volnobeh nestabilni. Neproslo emisema. Ono to do 2200 ot plynule slo pak skok na 3000 a neslo udrzet 3000. Byly posunute o 3mm.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 655
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Zkoušel jsem to, jde na naprosto plynule až někam k 5 tis, vyšší otáčky jsem nezkoušel, ale nepředpokládám že by to byl problém, prostě záhada
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
No na to uz jedine rict jak projde emise a stk tak to brat jako vlastnost. Koukal jsem na to video znovu a mozna nej rada je nekoukat na pocitac. Pripoj OBD koukni na otacky volnobehu jak jsou stabilni plus minus 30, tak bych to neresil.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 18.12.2023 10:27
- Bydliště: Praha
Při startování kolísají otáčky nejde za plynem a dusí se
Zdravím mám Fokuse 1,6 benzín 85kw 2009 občas se mě ráno stane že když auto nastartují tak neudrží otáčky plyn mám sešlápnutý na podlahu a strašně se motor hádá nejde do tahu a i do otáček a udusí se tak pak jestě dvakrát az třikrát nastartuji a najednou se to zmátoří a jede to normálně.Ted jsem dělal rozvody mám nové svíčky všechny filtry.Nevite co by to mohlo být.
Moc děkuji za odpověďi
Moc děkuji za odpověďi
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 667
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Při startování kolísají otáčky nejde za plynem a dusí se
Dělaly se s rozvodama i kola variabilniho časování ventilů?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 18.12.2023 10:27
- Bydliště: Praha
Re: Při startování kolísají otáčky nejde za plynem a dusí se
Moc děkuji za odpověď dělal mě to známý tak předpokládám že ano to by na to mělo vliv auto se jinak chová úplně normálně.Kdyz jezdím tak startuje úplně v pohodě udělalo mě to po druhé vždy ráno když jsem chtěl jet do práce.Takze mám tedy zajistit jestli se dělali i ty kola při těch rozvodech.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Po vymene rozvodu nestabilni chod motoru aj.
Ověř ty přesuvníky a zkontroloval bych i nastavení rozvodu (přípravky)..
Je tam volnoběžný ventil jako na MK1? Tam mi občas zůstal přilepený a bez šlápnutí na plyn (otevření klapky) motor neměl vzduch a zdechal, po protočení se to za pár vteřin rozchodilo.. Po vyčištění volnoběžnýho ventilu OK. Na 1,6 je snadno přístupnej zepředu, na 1,8 prima přístup zezadu
Je tam volnoběžný ventil jako na MK1? Tam mi občas zůstal přilepený a bez šlápnutí na plyn (otevření klapky) motor neměl vzduch a zdechal, po protočení se to za pár vteřin rozchodilo.. Po vyčištění volnoběžnýho ventilu OK. Na 1,6 je snadno přístupnej zepředu, na 1,8 prima přístup zezadu
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů