Ztráta komunikace s alternátorem

Odpovědět
xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 25.02.2023 12:51

Ahoj všichni,

prosím o radu, pokud máte zkušenost nebo nápad:

U dvojkového C-MAXe (1,6 Ti-VCT, 92 kW, 2012, ŘJ EMS2204) mě zlobí ztráta komunikace mezi řídicí jednotkou a generátorem (kód U012D), kvůli které setrvale svítí kontrolka dobíjení.

Měl jsem s původním generátorem potíže (např. přepětí P0563, přehřátí P0A3B), kdy auto během jízdy zničehonic vyhlásilo "přepětí v palubní síti" a odpojilo všechno. Bylo třeba za jízdy znovu nastartovat a pak zase bez problémů nějakou dobu jelo. Vyskytoval se příležitostně i problém ztráty komunikace, ale připisoval jsem to vadnému generátoru.

Bohužel výměna generátoru nepřinesla řešení se ztrátou komunikace, naopak kontrolka dobíjení kvůli tomu svítí trvale. Zvláštní je, že na sběrnici LIN z ŘJ přichází akorát break, ale třeba už vůbec sync:
Screenshot_20230225-105906.png
Navíc napětí 8 V v horní úrovni je celkem nízko.

Setkal se někdo s tímhle problémem? Byla to porucha řídicí jednotky, nebo něco jiného? Pokud šlo o ŘJ, čím to, že na výskyt chyby (zhoršení) má vliv výměna generátoru, když ten je na sběrnici v pozici slave (tedy jen čeká na oslovení z ŘJ, k čemuž nedochází)?

Velké díky předem!
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23495
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 25.02.2023 17:20

a jaka je aktualni chyba vyctena diagnostikou?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 25.02.2023 17:42

U012D
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23495
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 25.02.2023 17:59

predpokladam, ze drat LINbus mezi PCM a alternatorem jsi promeril a je v poradku (tj. je pruchozi) ... jake napeti (kolik voltu) nameris s nastartovanym motorem na volnobeh? a kdyz vyndas pojistku F22 v motorove pojistkovnici, tak je napeti kolik?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 27.02.2023 17:07

Vypadá to na nějaký problém s novým generátorem.

Pokud ho odpojím od sběrnice, je na zdířce konektoru komunikace z ŘJ normálně přítomna:
Screenshot_20230227-125246.png
(Na vstupním pinu konektoru odpojené sběrnice u generátoru je trvale přítomné napětí cca 1,1 V.)

Generátor z nějakého důvodu stahuje napětí recesivního stavu ze 14 V na 8 V, což se může ŘJ nelíbit.

Nevím, jestli je to porucha nového dílu, nebo nekompatibilita, ale výrobce tvrdí, že kompatibilní je:

https://www.boschaftermarket.com/cz/cs/ ... /S14npIrt/
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23495
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 28.02.2023 13:22

jake cislo pinu meris? nebo barvu dratu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 28.02.2023 13:29

Snad si vybavuji správně, že barva je zeleno-hnědá, ale vodič je jen jeden. Měřím na odpojeném konektoru na straně generátoru...
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23495
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 28.02.2023 17:00

mel by byt modro-hnedy, ale podle ostatniho to vypada, ze meris spravny drat ... jen nechapu, proc meris rozpojene na strane alternatoru ... potrebujes merit i protikus, tj. rozpojeny konektor ale ze strany PCM ... je tam neco?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 28.02.2023 17:09

ŘJ funguje jako master komunikace, tedy ona komunikaci začíná. Generátor je slave, který odpovídá, je-li vyzván. U altíku je na vstupu jen napětí 1,1 V, když je odpojený.

Už jsem objednal další alternátor. Myslím, že jsem měl prostě smůlu na vadný díl. Jsem zvědavý, jestli se moje domněnka ukáže jako platná. Dám vědět.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23495
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 28.02.2023 18:22

nechapu, jak to meris

kdyz odpojis LINbus a nastartujes, tak altik musi davat pres 14V
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 28.02.2023 18:39

Vytáhnu konektor sběrnice z alternátoru a podívám se jak na zdířku konektoru (odtamtud jsou oscilografy komunikace přicházející z ŘJ), tak na pin zásuvky na šasi altíku (tam je stálé napětí okolo 1,1 V, a to i tehdy, když alternátor běží, tedy dodává napětí 14 V do baterky). Souhlasím, že by se 14 V mělo objevit i na zásuvce sběrnice na altíku, protože se tam dá čekat nějaký pull-up rezistor na plus, ale právě že se neobjevuje. To, že tam je stálá hodnota napětí 1,1 V naprázdno, a když se sběrnice připojí, stáhne to její napětí ze 14 V na 8 V, vidím jako vadu linovského vstupu regulátoru altíku. Uvidíme, jestli se to potvrdí, až dorazí další kus...
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Ztráta komunikace s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 02.03.2023 15:29

Tak s dalším novým kusem to komunikuje bez problémů, tedy první výrobek byl vadný. "Alternátory z programu Bosch eXchange procházejí přísným testovacím procesem" evidentně není až tak pravda, jak se výrobce na webu chlubí...

Děkuji moc za ochotu pomoct!
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů