Problém s komunikací s alternátorem

Odpovědět
xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 11.03.2023 17:21

Ahoj vespolek,

řeším následující problém s alternátorem po výměně originálního kusu (kde zlobily diody):

U náhradních dílů (zkoušel jsem BOSCH a Hellu, přesně vyhledány podle čísla originálu na stránkách výrobců), pokud jsou nepřipojeny ke sběrnici z řídicí jednotky motoru, režim autopilot bez problémů funguje a dávají napětí 14 V (samozřejmě přitom svítí kontrolka dobíjení za ztrátu komunikace, ale to je vedlejší).

Pokud se sběrnice připojí, komunikace se rozběhne (když zrovna náhradní díl není vadný - to jsem tu řešil v jiném vlákně), kontrolka dobíjení nesvítí, ale auto nedobíjí (takže najednou zůstanete stát na silnici s baterkou vybitou na 10 V).

Tady je zachycená komunikace:
lin_gen_ford.png
Je tam vidět rámec 0x29, kdy si řídicí jednotka motoru "objednává" napětí 15,3 V (a proudové omezení buzení na 6 A), a rámec 0x11, kdy alternátor odpovídá "všechno je OK, střída buzení (duty cycle) 0 %, proud buzení 0 A", tedy "OK, ale jsem vypnutý".

Proč generátor ignoruje požadavek řídicí jednotky? Co znamenají rámce 0x32 a 0x34, které jsem nenašel nikde zdokumentované?
Kdyby servis, ve kterém jsem altíky měnil, neměl zrovna po ruce stejné auto, jako mám já, a nevyzkoušel, že tam moje alternátory běží, myslel bych si, že se jedná o nekompatibilitu výrobků z druhovýroby, ale to takhle padá, tak nevím...

Velké díky předem, věděl-li by někdo!
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 13.03.2023 23:24

Zjistil jsem, že u mého druhého auta (2009 Fiesta 1,25 60 kW), kde všechno funguje, je tentýž alternátor (2265722), tak jsem komunikaci taky zachytil a tam běhají jen rámce 0x29 a 0x11, přesně jak to má být.
LeCroy4.png
Tak to skoro vypadá (hypotéza), jako by si řídicí jednotka u C-MAXe vymýšlela něco, co nemá být, a některé alternátory to pak mate (ačkoliv by nemělo, protože rámce s neznámými ID mají slavy ignorovat) - jako dvojchyba...
Naposledy upravil(a) xmrazik dne 14.03.2023 08:25, celkem upraveno 1 x.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 107
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od ica » 14.03.2023 05:19

v tomto momente by som spravil update pcm / bcm

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 17.03.2023 17:41

Update jednotek jsem udělal, ale na výsledku to nic neměnilo. Zprávy 0x32 a 0x34 evidentně nejsou problém.

Když LIN nového alternátoru Hella v C-MAXu připojím k počítači a "povídám" si s ním, funguje naprosto v pořádku (první sloupeček je čas v ms, druhý je ID zprávy):

Kód: Vybrat vše

26548	29	24 45 1f 00
28959	11	22 00
28979	11	22 00
28999	11	22 00
29019	11	22 00
Když komunikaci přehodím na řídicí jednotku, okamžitě přestane poslouchat a většinou i odpovídat:

Kód: Vybrat vše

11205	29	30 f2 18 00
11221	11	
11235	32	00 00 00 00
11255	34	
11270	11	
11285	29	30 f2 18 00
11300	11	
11315	32	00 00 00 00
11335	34	
11350	11	00 00
11365	29	30 f2 18 00
11380	11	
11394	32	00 00 00 00
11414	34	
11430	11	
11444	29	30 f2 18 00
11459	11	
Když ale k téže řídicí jednotce připojím originální alternátor, všechno jede, jak má:

Kód: Vybrat vše

11381	29	07 f2 18 00
11397	11	0a 01
11411	32	00 00 00 00
11431	34	
11446	11	0a 01
11461	29	07 f2 18 00
11476	11	0a 01
11491	32	00 00 00 00
11511	34	
11526	11	0a 01
11540	29	08 f2 18 00
11556	11	0a 01
11570	32	00 00 00 00
11590	34	
11605	11	0a 01
Ještě jsem tedy objednal Valeo a uvidíme, jestli jsem nakonec odsouzený k nákupu forďáckého OEM...
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 24.03.2023 23:09

Takže Valeo běží, stejně jako originál.

Není úplně zřejmé, proč to s Boschem a Hellou nešlo. Vzhledem k tomu, že komunikace zásadně nefungovala při běžícím motoru, nezbývá než předpokládat, že se jedná o problém elektromagnetické kompatibility.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů