Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12903
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od stano. » 13.05.2023 09:00

Tak si to zhrnme.
Pevna kladka mala zo zaciatku remen 6PK1249 ELAST. Neskor to zmenili, teraz aj origo Ford je 6PK1213 ELAST. Ci menili aj priemer niektoreho kolieska na remeni, neviem. Lebo rozdiel 3,5cm v dlzke je uz celkom dost. Aj ked to mozno kompenzuju vyssou elasticitou remena :nixw: Alebo teda zmenili s tym aj velkost niektorej kladky :nixw:

Strunkovy napinak ma, podla toho, co pises (z hlavy si nepamatam presny rozmer), 6PK1309 klasicky.

Kam potom do prdele patri 6PK1240 ELAST? Lebo aj tento byva zalistovany v katalogoch pre 1.8 benzin. Rozumiem, ze ved dlzka je medzi 1249 a 1213, ale odkial sa to vzalo? Lebo 1220 nie je v zozname. Ze by naozaj zmenili aj priemer niektoreho kolieska? Lebo katalog nic take nespomina.

Strunovy napinak od vyroby sa tyka:
from 03.12.2007, to 09.01.2008, Focus 2008-
from 30.05.2011, to 01.07.2011, Focus 2008-, Ford Vsevolozhsk Plant

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2994
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od jenikHK » 13.05.2023 10:50

Dle mého je ta délka 1240 vs 1249 prostě takový alibismus aftermarket výrobců.
Mají podobný produkt, který označí jako ekvivalent a hotovo. Na druhou stranu, je to nominální rozdíl v délkách 0.72%, což nemusí být problém, řemen bude mít zcela jistě taky nějakou toleranci a hodnoty pod 1% mi přijde hodně slušné. Pokud odpovídá pružnost řemenu, která bude mít rovněž nějaký rozptyl, není v zásadě duvod proč by to nemělo fungovat.
Ono taky polohy řemenic vůči sobě budou také v toleranci několika milimetrů - pokud bych uvažoval 180° opásání, tak tolerance 2mm polohy řemenice znamená 4mm délky řemenu, který na různých kusech motoru musí řemeny kompenzovat

Každopádně nový řemen 6PK1213 ELAST, délky 1213 je dle Fordu z pružnějšího materiálu, řemenice zůstávají stejné.

Zde cituji vyjádření Fordu, které jsem dohledal, když jsem řešil výměnu řemenů před cca 3 lety:
"Old belt 7M5Q-6C301-DA, FINIS- 1517566 is replaced by new belt BM5E-6C301-AA, FINIS- 1760376.
Length of the old belt was 1249, new belt length is 1213. Part with FINIS-1760376 is made of a new, stretch material and will fit in place of the old part.
This replacement was confirmed by responsible engineer."
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12903
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od stano. » 13.05.2023 13:51

A to ma privadza k tomu, preco 1213 brat iba origo. Tam si (dufam) davaju pozor na pruznost. Ja som tam dal spominany Contitech 1213 a za boha som ho nevedel navliect. Pri druhovyrobe nedavaju pozor aj na elasticitu. Najma ak jeden remen (jeden typ) sa pouziva napriec znackami.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2994
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od jenikHK » 13.05.2023 14:46

Přesně - došel jsem k témuž závěru - a více než 3 roky provozu jsou bez problémů - o tom řemenu prostě nevím.

Nicméně i tak nutno dodat, že to navlečení řemenu od Fordu délky 1213 nebylo úplně jednoduché - opačný postup demontáže nešel tak snadno aplikovat, řemen byl zkrátka krátký na prosté nahození na kladku.
Bylo nutné uvolnit maticí na držáku kladky, kam jen závit povolil, kladku sundat z čepu.
Napřed nahodit řemen na kladku, pak kladku na čep a pak teprve vrátit držák kladky, s kladkou i řemenem na místo.
Řemen je skutečně velmi velmi pružný, jakmile má člověk páku, jde to snadno, ale v prstech není síla.
S pomocníkem bych si dovedl představit i jiný postup, při nasazeném řemenu na klíce, alternátoru a kladce by pomocník nahodil řemen kolem čerpadla chladící kapaliny a pak již dle známého postupu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od kPetr » 14.05.2023 02:21

jenikHK píše: 13.05.2023 08:54 ........Pokud člověk hledá v nabídce e-shopů, podle typu vozu, motorizace, je tam jasně uvedené do 01/2008 delší řemen, od 02/2008 kratší elastický......
Přesně tak. Ty datumy do.. a od.. bývají občas uvedeny i u některých ostatních dílů, na to si dávám při objednáváni vždycky pozor. Viděl jsem to například i u některého výfuku a pod.. Podle čeho si servis pana Sklenáře vyhledává a objednává potřebné díly a co má za dodavatele, to netuším. Podle nečeho to ale vyhledávat musí a řemen, který tam dali, t.j. Continental 6PK1240 se u žádného Forda nevyskytuje. V tomto rozměru vždy pouze ELAST.

Pochopím samozřejmě, že při objednání se může vloudit chybička. Pak je tady ale také odbornost a praxe mechanika. Chápu, že automobilů je obrovské množství a každá značka je jiná, každý model a každá motorizace má svá specifika apod.. Ale, takovou základní znalost v oboru, jako že motor s pružným napínákem má NEelast řemen a motor s pevnou kladkou má Elast, by měl snad každý automechanik vědět. Taková záměna by se prostě stávat neměla a už vůbec ne u pana "chytrého, neomylného", který ví všechno nejlépe a jedná s člověkem, jako s nějakým technickým analfabetem. A ještě mě pak řekne, jaká to byla fuška... no radši bych vůbec nechtěl vidět, jakým způsobem tam ten NEelast řemen vlastně narvali.
jenikHK píše: 13.05.2023 08:54 ........Ještě mě napadá jedna připomínka na adresu servisu - a sice, že při výměně kompresoru klimatizace, tedy i jeho řemenu, bych nabídnul i výměnu druhého řemenu (pokud není zánovní) - neboť při jeho selhání je třeba opět měnit i řemen kompresoru. Ale to bych chtěl už moc...
JJ, to už by jsi chtěl moc. Nemluvě o tom, že to by pak bylo o takové 2 až 3 tisíce určitě dražší, při jeho cenách (marže na materiálu je v tomto servisu naprosto běžně až 300%).
Já bohužel nevím, v jaké stavu ten řemen byl a zda se na něm už dalo nějak poznat, že není stoprocentní. Prasknul mě přesně za 4 týdny po opravě klimatizace a ujetí cca 1400km. A současně byl vylomený kus boku řemenice, což nevím, z jakého vlastně důvodu. Škoda, že jsem si to nevyfotil. Každopádně ano, je to přesně jak píšeš a právě proto by nabídka na výměnu druhého řemene byla rozhodně na místě. Každý slušný mechanik by to tak udělal.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12903
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od stano. » 14.05.2023 08:17

kPetr píše: 14.05.2023 02:21 Continental 6PK1240 se u žádného Forda nevyskytuje. V tomto rozměru vždy pouze ELAST.
Nie je pravda.
Neelasticky je na 2.0TDCi, Elast pisu na 1.8 a 2.0 benzin.

https://www.autodoc.sk/contitech/210290
https://www.autodoc.sk/contitech/10115550

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.8 / 92kW drážkový řemen

Příspěvek od kPetr » 15.05.2023 00:51

stano. píše: 14.05.2023 08:17 Nie je pravda.
Neelasticky je na 2.0TDCi, Elast pisu na 1.8 a 2.0 benzin.......
Tak je to samozřejmě možné. Napsal jsem to proto, že jsem ten neelastický řemen hledal na autodily-pema.cz a v autokelly.cz a tam není o Fordu ani zmínka:
https://www.autodily-pema.cz/ozubeny-kl ... am-6pk1240
https://www.autokelly.cz/Product/CT-6PK1240/12842857
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů