Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 01.06.2023 06:58

Karel2 píše: 01.06.2023 06:31
Na ostrou akceleraci tak s pár desítkami procent zbývající kapacity baterek můžete zapomenout.
to jako ze pri malo nabite baterii nezafunguje klasika "podradim a vyrazim"? to je o zivot :shocked:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 01.06.2023 07:05

Spravanie zavisi od modelu, dokonca aj revizie, a asi bude od aktualizacie BMS modulu. Vo vseobecnosti: Cez nejakych 110km/h potrebujes rychlo vystrelit vpred? 0-100 neda za 6 sekund, ale mozno za 7. Je to ochrana baterky.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 01.06.2023 08:17

Stano: ty dojezdy to je teoreticky dojezd, nikdy nepojedes od 100% do 0% baterie, navic v zime to dost rapidne klesa, elektro auto je strasne haklive(spotreba) na vse mozne, napr. dest, protivitr, mraz atd. coz u spalovaku dela zanedbatelne zvyseni spotreby.

To zrychleni pekne ukazal manik na Akcelerace Elktric, kdy ukazal zrychleni pri ruznych urovnich nabiti baterie, myslim ze meril cas zrychleni.

Docela zajimave bylo porovnani dojezdu do Chorvatska s Pepou Vrtalem, 4 auta, Tesla(Elektro Dad) - nejakej benzin 3hrnek - starej ropak - moderni SUV taky ropak a nasledne vyhodnoceni nakladu. Schvalne kdo dojel bez dotankovani? :lol:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 01.06.2023 08:21

Nie. Mas to tam jasne napisane: Aktualizovaný dojezd elektromobilů při stálé rychlosti 130 km/h dle Auto Bildu, květen 2023
Zrychlenie mozno ukazal na jednom konkretnom modeli. Ako som uz pisal: Spravanie zavisi od modelu, dokonca aj revizie, a asi bude od aktualizacie BMS modulu.
Kedze to bol Pepa, tak samozrejme stary ropak bol najlepsi.

Elektrika nie je najlepsie riesenie na vsetko. Ale ani kokcafka ftedeicku. Lenze v druhom pripade nie je vlna hejtu kolko sraciek to vypusta do ovzdusia, ake znecistenie vznika pri tazbe ropy, kolko penazi stoji oprava na motore, napriklad vymena palivovej sustavy (vstreky cerpadlo) je rovna skoro zostatkovej cene auta, ze to nie je na nakupy a v nedelu do kostola, atd. Tema argumentov rovnaka ako pri elektre, ale krcmovym mudrlantom vadi len ten elektromobil. Ci to nebude tym, ze mudrlant v ziadnom nesedel. A pod heslom: co nepoznam, to je zle, tak to neznasam a ociernujem.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od pkadecka » 01.06.2023 12:00

stano. píše: 01.06.2023 06:55 Ja tam vidim 30 modelov cez 300km, 7 je cez 400km. Posledna MX-30 nie je dialnicne auto. Ked z casu na cas vyjde na dialnicu, pojde 110km/h. Dojazd sa rapidne zvysi.
Jak se pozná dálniční auto?

Na dálnici můžeš jet vlevo s davem 130-150 nebo vpravo s kamionama cca 90. Při 110 budeš ty v levým brzdit a naopak ti v pravým budou brzdit tebe.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 01.06.2023 13:00

No ale zachráníš planetu. :perfect: :totlsmile:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 09.06.2023 06:56

Tak jsem jednou bloumal po netu co ze je ta norma EURO 7. No nasel jsem tohle starsi video, kde docela vysoko postaveny a hlavne technik vysvetluje zpusob jak se ty homologace delaji a dalsi veci. Jen mne dokazal dal utvrdit v tom, ze urednici EU jsou banda diletantu zblblych zelenou ideologii, kteri napred vymysli a pak premysli jak na to, ikdyz pochybuju ze premysli. Ta norma ma 6900 stran :dih: .
YouTube Video
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1077
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od robbert » 15.06.2023 06:52

Zajímavé cteni:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ci ... emise-co2/

Otázka je, jak to vlastně bude.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 15.06.2023 07:11

Jasne, jasne. Hlavnym dovodom toho celeho je, ze dobrotiva uzasna Cina nechce klamat ludom, tak to ide robit uplne cisto a transparentne :roll:
O tej kupenej redakcii to bolo o com? Zas len tupa demagogia. Inak autoforum vobec neohyba realitu a nevelebi skodovku. Taketo kydy o dalsom vyvoji su presne dovod, preco ten portal necitam.

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 15.06.2023 08:13

:totlsmile:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 15.06.2023 09:21

stano a neco k tematu clanku misto ideologickych kecu bys nemel :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 15.06.2023 09:28

A v tom clanku je co? Hejt a ideologicke kecy. Nic ine.
Cine sa viac oplati predavat suroviny na vyrobu baterii na zapad, ako pouzivat na domacu produkciu. Kedze vacsinu elektriny vyrabaju z uhlia a spalovanim vselijakeho bordelu (odpad, mazut, zbytky po rafinacii), tak ich ovzdusie aj tak vyzera a uz aj oni si uvedomili, ze s tym treba nieco robit. Nemaju pripavenu distribucnu sustavu a uz teraz vyuzivaju obrovsku kapacitu dialkovych vedeni s relativne velkymi stratami.
Ale hej, urcite to robia z dobreho umyslu a lasky k obcanom :roll:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 15.06.2023 10:29

Cinani investovali uz roky pred EU, zajistovali si zdroje, suroviny, vyvoj a dalsi veci. Maji finance i na odborniky ze zapadu. Taky jsou v technologiich elektroaut(nejen) o parnik pred zapadem. Co udelala EU, dala jen termin a automobilky delejte. Nejakej zelenej mozek dal pozadavky na emise a vubec ho nezajimalo, ze je to technicky neproveditelne, ci co tim zakazem spalovaku zpusobi. Je to jako s emigrantama z vychodu, vsechno zvladnem a bude vse ruzove no a ted po 10(+-) letech jsou problemy vsude kde je "integrovali". To same bude s el. auty a vsema zakazama a narizenima slavne komise. Taky se nakonec ukaze, ze zavadet neco bez zdroju, technologii je nesmysl. Vzdy kdyz se do chodu zamichala ideologie, tak to skoncilo spatne a tak to bude i s tou zelenou. :nixw:
P.s. sorry, trochu jsem to rozved :wink: a k ovzdusi, nedavno jsem videl video jak manik pracujici v Cine porovnaval ovzdusi a auta co jezdi ve mestech. Vratil se tam po 3 letech. Obrovsky rozdil. Na zapadni auto skoro nenarazis a ovzdusi i diky elektromobilite bez smogu, azuro.
Naposledy upravil(a) Karel2 dne 15.06.2023 11:24, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1077
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od robbert » 15.06.2023 10:56

Stano: Četl jsi ten článek vůbec? Můžeš mi říct, co je ideologického na tom, udávat spotřebu elektroaut podle nějaké metodiky? předpokládám, že dneska už nikdo nebude tvrdit, že ta auta jezdí zcela bez emisně. A ano, jde o to, jak člověk získává elektřinu na nabíjení. A protože Čína si je vědoma toho, že nemá "čistou" elektřinu, bude přepočítávat spotřebu, aby se dala porovnat s konvenčními palivy. Pak lze hovořit o tom, že lze dělat účelná opatření.
A s touto optikou se v článku píše, že elektroauta z Evropy budou mít v Číně vysoké emise, protože tam ta čistá elektřina není a v Evropě se nic "levného" nevyrábí, protože spotřeba elektřiny se u aut defacto neřeší.
A jen taková drobnost. každé čtvrté auto prodané v Číně v roce 2022 je elektromobil. Celkem se v Číně prodalo 59% světových prodejů elektrických aut.
A podobně, největším světovým výrobcem baterií do aut je čínská společnost CATL. A co se týče výroby baterií tak 92% slovy devadesát dva procent se vyrábí v Asii.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12849
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 15.06.2023 11:17

robbert píše: 15.06.2023 10:56 a v Evropě se nic "levného" nevyrábí, protože spotřeba elektřiny se u aut defacto neřeší.
Prosim? Rozumies vobec o co ide?
robbert píše: 15.06.2023 10:56 A co se týče výroby baterií tak 92% slovy devadesát dva procent se vyrábí v Asii.
Co je pre nich ekonomicky vyhodnejsie: Dat tu bateriu do maleho lacneho auta pre domaci trh, alebo ju predat s poriadnou marzou do EU?

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ozzman a 14 hostů