Motor porucha, neodkladný servis "i"

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od Karel2 » 24.09.2023 10:34

koukaval jsem na videa tohohle servisu, kde zjistovali zavady, ktere i znackove servisy vzdavaly, docela mi to pripomina Tvuj problem, je to jen napad, tak koukni https://www.youtube.com/@FCD_Garage_cz
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od Antonín Plhal » 24.09.2023 19:55

Mohlo by toto na volnoběh způsobit chybnou korelaci plnícího tlaku?
https://www.youtube.com/watch?v=4t-Fik8-bUQ
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od Antonín Plhal » 01.10.2023 22:19

Ahoj všem.
V první řadě bych chtěl poděkovat všem, kteří byli ochotni mi pomoci!
Níže popsané budiž slouží budoucím podobným problémům a jejich rychlejšímu řešení.
ZaQuikovi za pomoc s řídící jednotkou a zaslání schematu zapojení pro proměření.
Stano za: "Takuto chybu MAPu ti nehodi hned po vyskutnuti anomalie v datach. To, co mu nesedi, musi trvat dlhsi cas."
Zjistil jsem mimo jiné, že pokud mám problém s autem, nemá cenu se obracet na autorizované servisy ve svém okolí. Pozor, tím neházím všechny do jednoho pytle.
Elektrika s problémem souvisela nepřímo. ŘJ a senzory ve skutečnosti celou dobu měly pravdu. Senzory celou dobu hlásily: "mám problém se vzduchem".
Očištění naoxidovaných koster mělo vliv ve skutečnosti takový, že chyba senzorů se ozvala o trochu dříve/očištění problém pouze trochu oddálilo.
Když nepomohly autorizované servisy a servis 1, vlezl jsem si před auto a znova vše procházel:
Když jsou senzory vpořádku, trubky taky. ŘJ je ok (vyměněná) a elektrika proměřená. Alternátor chybu nedělá a baterie je nová. Co říkají senzory? "mám problém se vzduchem". Co jediné tam ještě řeší vzduch?
Vzpomněl jsem si na servis 2, jak mi říká: "Tondo, vodešlo ti turbo"
"né, to né"
"no jak myslíš"
Objednal jsem si nové turbo od kamaráda ze servisu 2 a vsadil vše na jednu kartu.
Nečekal jsem, až mě nějaký servis vezme, sám jsem si ho vyměnil.
Já neautomechanik (ale vyučený zámečník), za sedm hodin v autě dýchalo nové (ne repas) Nissens. Postupoval jsem velmi opatrně, vše přetěsnil a před spuštěním turbo naplnil stříkačkou oleje, aby se nestartovalo na sucho. Zátky a krytky jsem sundaval až na poslední chvíli, aby nevnikly dovnitř nečistoty. Stejně tak sací potrubí po odpojení jsem ucpal hadrem.
První start proběhl po 200násobné kontrole všech hadiček. Ihned po startu jsem kontroloval těsnosti, hlavně oleje. Překročil jsem kritických 9 minut a po 15ti jsem si troufnul začít mačkat tlačítka. A představte si - autu to vůbec nevadilo!!!
Po cca 5ti minutách se z turba začalo kouřit. Po půlminutovém infarktovém 200/150 jsem zjistil, že se začal odpařovat konzervační olej.
Následovala 20km testovací jízda i přes kritickou křižovatku - vpořádku. To vše už 28. září.
Druhý den po vychladnutí opět kontrola těsnosti.
Dnes jsme už jeli trasu nějakých 120km - vše naprosto vpořádku.
Ono turbo vysloveně neodešlo. Ve skutečnosti zpuchřela membrána podtlakové regulace natočení klapky na turbu. Jenomže nerupla úplně, takže, dokud byl vyšší podtlak, jelo. Když byl nižší - spadlo to nouzáku. Turbo ale zadřené/přidřené není. Točí se hladce. A těch devět minut? ŘJ jednotka některé věci vyhodnocuje, až po nějakém času od satrtu. Proto jak na studený, tak na zahřátý motor pokaždé 550s +- pár sekund.
Stejně jsem šel do nového. To Nissens jsem pořídil za super cenu (skoro za cenu repasu) včetně sady těsnění.
Jen mě udivuje, že v tom autorizáku takovouhle základní věc ani nehledali, aby odhalili.
turbo.jpg
turbo02.jpg.jpeg
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 03.10.2023 13:51, celkem upraveno 2 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12903
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od stano. » 01.10.2023 23:01

:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
JackalMAX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 29.09.2012 16:23

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od JackalMAX » 01.10.2023 23:02

Tak paráda :cooler: . Gratulace k nalezení problému a řádného vyřešení. :bravo22:
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán


Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23499
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od ZaQik » 02.10.2023 13:21

dobry risk, ktery se vyplatil :palec_nahoru:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od reckoname » 02.10.2023 15:21

Paráda, celou dobu jsem to tu sledoval a držel ti palce. A kvalita servisů bude všude podobná.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 599
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od vladka1 » 04.10.2023 13:45

Chválit no nevim, ta membrána nejde měnit samostatně? Takhle to je spíš pokus - omyl.. Diagnostika neukáže na live datech požadovaný tlak - dodávaný tlak? To by jasně ukázalo na turbo/ regulaci tlaku/ díra za turbem.. I když po bitvě je každej generál..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm

Uživatelský avatar
Antonín Plhal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 02.07.2011 00:30

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od Antonín Plhal » 06.10.2023 22:08

vladka1 píše: 04.10.2023 13:45 I když po bitvě je každej generál..
Přesně, jak píšeš. Škoda, žes to nenapsal před dvěma měsíci. Jinak:
Podtlakový ventil stojí kolem 6000,- +-.
Repasované turbo stojí 8000,- +-.
Já tohle turbo pořídil za 9500,- včetně 2x sady těsnění, nových šroubů a pod.
Abych mohl podtlakový ventil vyměnit, musel bych turbo stejně vyndat. Tím pádem bych stejně zalomil 3 šrouby na výstupu výfukových spalin a musel bych je odvrtávat. Ventil je přístupný ze spodní strany. Nehledě, že jsem se na to turbo o pár příspěvků výše ptal:
Antonín Plhal píše: 23.09.2023 20:56 Mohlo by být turbo "slabší" a na těch 860ot prostě už dostatečně nefoukat?
Odpověď:
Ano, mohlo. Je hned několik možností. Jedna z nich je zpuchřelá membrána podtlakové regulace, která v nízkých otáčkách způsobí, že se klapka dostatečně neotevře.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW

Uživatelský avatar
Mirec.K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 28.12.2010 11:33

Re: Motor porucha, neodkladný servis "i"

Příspěvek od Mirec.K » 16.10.2023 09:22

Nie som mechanik, ani len amatérsky netuším, o čom si tu písal (o chybe a správaní auta áno), ale gratulujem, že všetko ide zas tak ako má. Máš môj obdiv. A tiež pochválim aj servis 2, niekto proste vie.
Ford Focus Kombi Mk4, 1,0 EcoBoost mHEV, 114kW (2023)
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů