Chyba P2000

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Chyba P2000

Příspěvek od xkendy » 12.04.2023 19:27

Zdravim, bohuzel ne. Duvod opakujici se chyby P2000 je stale neznamy.

Ted jsem ve stavu, ze mam vymenene obe lambdy. Jakmile mi ve znackovem servisu prehrali sw jednotky, tak se projev teto chyby P2000 velmi razatne zmenil -> vyrazne se zkratily intervaly projevu te chyby (viz nize).
Leve cislo jsou km vyctene vzdy pres ForScan (to kdy je PCM v aute zacalo evidovat -> ne stav km na budikach) bud jentak, kdyz jsem si vzpomel, nebo hned po rozsviceni kontrolky motoru.

Kód: Vybrat vše

122700 - prvni rozsviceni kontrolky motoru (ca 120km po nakupu auta, aniz bych dojel domu), hned nasleduje prvni vymaz v autorizaku 123093 (muj bod 0)
126483 - bez rozsviceni -> 3390km od smazani (smazali v servisu, kdyz mi menili svetlo a zapomeli pripojit konektory, takze smazli vsechny chyby i zaroven s tou P2000. Tipuju ze mozna by se rozsvitila nasledne kontrolka taky)
127921 - sviti kontrolka -> 1438km od smazani
130075 - vymena prvni NOx sondy
132422 - sviti -> 2347km od vymeny NOx (a zase po dalsich cca 250km jizdy sama zhasla)
133184 - v servisu prehran sw jednotky - smazany chyby, ktere tam zustaly
133214 - nesviti -> 30km od prehrani sw
133283 - nesviti -> 69km od predchozi chyby
134158 - sviti -> 875km od predchozi chyby (a zase po dalsich 160km jizdy sama zhasla)
134786 - vymena druhe NOx sondy
135034 - sviti -> 248km od vymeny druhe NOx sondy -->> 135246 - v servisu (garaznik) chybu maze
135262 - sviti -> 16km od smazani chyby
136256 - pokus o vycisteni MAF pomoci spreje na mafky (liquid molly)
136273 - sama zhasla, nemyslim si vsak ze by to melo souvislost s vycistenim MAFky (*1)
136512 - kontrolka stale nesviti -> v PCM je jen ta stara chyba s kilometrama 135262 -> zatim zadna nova
136516 - kontrolka stale nesviti -> "kontrolni" smazani te stare chyby z PCM
136529 - kontrolka nesviti -> ale v PCM je uz nova stara chyba takze 13km od smazani
136813 - dnesni stav km -> zatim kontrolka nesviti -> 284km od zapisu do PCM
*1 vysledoval jsem, ze se kontrolka motoru rozsviti cca 160 az 250km od zapisu chyby do PCM, to same ocekavam obracene, tj. zhasne po cca 160-250km od zadne nenamerene chyby (odpovida to i radku z tabulky na kilometrech 132422 nebo 134158)



Souhrnem: 18mes a 13500km ujeto na stale se opakujici chybu, auto za tu dobu z pohledu ridice nezmenilo sve jakekoliv vlastnosti. Stale dobre startuje, neskube, nezere, dpf regenerace se samy pousti a to po docela krasne dobe (viz nize), turbo tahne... proste super.
Regenerace DPF byla naposledy na rovnych 136000 a dnes tam sviti 75% zaplnenosti, takze na tech 75% to je 512km. Je vsak mozne, ze jsem si jedne regeneraci pri jizde nevsiml, ale tezko rici, snazil jsem si toho vsimat. Pokud mi neutekla, tak se mi z toho vychazi, ze filtr neni vubec ucpany.

Garaznik pri konzultaci vyrkl podezreni (ze dle vsech indicii) by to mohl byt i nejaky uhnily kabel, ale mohl mit zastineny svuj usudek diky tomu, ze nedavno opravoval tranzita, kteremu prave uhnily kabely u dobijeni. Garaznik asi moc casu nema (aut tam ma dost), takze sem dle jeho rady znovu kontaktoval autorizovany servis, kde me rovnou za mesic objednali, takze pokud na neco prijdou tak to uz za 14dni budu vedet.
Minule si byli 2x smrtelne jisti, ze to je nejdrive jedna, pak druha lambda. Jenze evidentne i pres jejich vymenu chyba je stale nekde jinde.

Pokud na nic neprijdou, tak musim stuj co stuj zmenit servis, kam to auto dam na hledani priciny. Tohle bude urcite potrebovat jine oci a jinou hlavu k posouzeni a hlavne hledani na jinych mistech, nez hleda znackovy servis. Myslim si, ze maji jen (odhad) jedineho technika na motory a ten muze treba i nechtene neco soustavne prehlizet a nema tak sanci pricinu najit.

Dnes jsem mel rozhovor s jednim prijemnym servismanem (byvaly pracovnik servisu Fordu) a ten pojal podezreni smerem MAF ci (v tom horsim pripade) EGR nebo nejhorsim -> DPF.
Pokud by to bylo DPF, tak bych to stavajici DPFko asi nechal profi vycistit a auto bych poslal do bazaru (ikdyz jsem ve stavu, ze je pro me tohle mondeo to nejlepsi v cem sem kdy jezdil a nechtel bych menit...), jenze uz jsem z toho fakt zoufaly. Zlate predchozi fordy, nic takoveho jsem na nich neresil, proste jsem jen menil filtry a oleje a Fordi jezdily bez obtizi ... :(

PS: jen zduraznim, ze za tech ujetych 13500km se jina chyba motoru neprojevila, P2000 chodi vyhradne sama.
Naposledy upravil(a) xkendy dne 05.05.2023 16:48, celkem upraveno 4 x.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Chyba P2000

Příspěvek od Hoffis » 12.04.2023 22:44

xkendy píše: 12.04.2023 19:27 Zlate predchozi fordy, nic takoveho jsem na nich neresil, proste jsem jen menil filtry a oleje a Fordi jezdily bez obtizi ... :(

PS: jen zduraznim, ze za tech ujetych 13500km se jina chyba motoru neprojevila, P2000 chodi vyhradne sama.
Tohle není problém Fordu, ale neschopných mechaniků v servise.

je jasné, že chyba p2000 není špatný senzor, měnili lambdy úplně k ničemu.
Naopak to znamená, že senzory fungují dobře, ale spaliny nejsou OK.
Bude buď problém v palivové soustavě, zmíněném EGR, nebo DPF.
To by ale měli schopni ve Fordu zjistit a ne měnit díly na blind... Jsou to fakt mamlasove
V první řadě by jsi je měl hnát k tomu, ať ti vrátí peníze za výměnu dílů, které se měnit neměly a potom pryč do jiného servisu.
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12899
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Chyba P2000

Příspěvek od stano. » 12.04.2023 23:18

Po vymene senzorov resetli ich naucene hodnoty?

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Chyba P2000

Příspěvek od xkendy » 13.04.2023 08:42

Dotaz, zda to resetli, mam jako jeden z bodu k jednani za tech 13dni co tam auto povezu na dalsi zjistovani. Puvodne jsem se neptal, nepripadlo mi to korektni -> tim bych jim primo vyslovil neduveru k jejich praci... Navic jsem predpokladal, ze kdyz to je znackovy Ford servis (auto In), tak maji presne dane postupy, jak se vymeny sond delaji (vcetne resetu hodnot).
Dalsim bodem je, ze po nich budu chtit, aby mi presne rekli co na aute vlastne udelali, kdyz prehrali ten sw ridici jednotky, kde po tom prehrani se vyrazne zmenila cetnost vyskytu chyby.

A dale nevim, zda to je dobrej napad (co myslite ?): mam jim rict at se zameri na MAF, EGR, DPF ? Nebo radeji jim do toho nekecat ?

Preci jen nejsem mechanik. Sice vim v kostce jak to spalovani funguje, ale to ze me zadneho ucence nedela a kecat nekomu jak to ma diagnostikovat mi z meho postu pripada divny. Na druhou stranu auto tam bylo uz 3x a furt nic neodhalili (tedy ne tu pravou pricinu proc P2000 vznika) a treba postrceni nejakym smerem by se siklo.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Chyba P2000

Příspěvek od xkendy » 13.04.2023 08:56

Hoffis píše: 12.04.2023 22:44
xkendy píše: 12.04.2023 19:27 Zlate predchozi fordy, nic takoveho jsem na nich neresil, proste jsem jen menil filtry a oleje a Fordi jezdily bez obtizi ... :(

PS: jen zduraznim, ze za tech ujetych 13500km se jina chyba motoru neprojevila, P2000 chodi vyhradne sama.
Tohle není problém Fordu, ale neschopných mechaniků v servise.

je jasné, že chyba p2000 není špatný senzor, měnili lambdy úplně k ničemu.
Naopak to znamená, že senzory fungují dobře, ale spaliny nejsou OK.
Bude buď problém v palivové soustavě, zmíněném EGR, nebo DPF.
To by ale měli schopni ve Fordu zjistit a ne měnit díly na blind... Jsou to fakt mamlasove
V první řadě by jsi je měl hnát k tomu, ať ti vrátí peníze za výměnu dílů, které se měnit neměly a potom pryč do jiného servisu.
To jsem uz opatrne zkousel a prejimajici technik se podival do pocitace a prohlasil, ze lambdy se menily protoze byly na 100% obe spatny a ze za svym zjistenim/praci si stoji. Takze ac jsem nebyl neprijemny (neni duvod) pri jednani, tak jsem mel od nich jednu diagnostiku komplet zdarma a pri ni mi prave prehrali ten sw v ridici jednotce (jenze nevim jakej a v jake jednotce, mozna to byla ta zminovana mapa).
Ted mi pri objednavani do telefonu rikal, ze se budou zamerovat na kabelaz a dalsi senzory co jsou v palivove soustave (napada me, ze asi mel namysli teplotni cidla ci cidla tlaku u dpf).
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3920
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba P2000

Příspěvek od djdekl » 05.05.2023 19:48

Kalibraci v PCM mas dle systemu aktualni a prehravali ji nekdy v roce 22 spolecne s testama o2 sond a dalsich cidel...

MatoZV
Příspěvky: 1
Registrován: 14.08.2023 13:19

Re: Chyba P2000

Příspěvek od MatoZV » 14.08.2023 14:04

Ahojte, je nieco nove k tejto teme? Mam podobny problem na FF 2020 1.5 ecoblue. Najprv bol meneny senzor NOX, potom menene sitko na nizkotlakom EGR a teraz mi autorizak odporucil vymenu NOX filtra. A kedze je to spolocny diel s DPF, tak cena je 2300€. Auto je rok po zaruke a ma najazdene 124000km. Problem sa zacal objavovat po poslednej aktualizacii riadacej jednotky motora. Servis si vsak nemysli, ze za problem moze aktualizacia. Este ma napadlo, ci nemoze byt problem aj autobateria, nakolko start/stop mi funguje len den/dva po nabiti baterie potom uz nie.

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Chyba P2000

Příspěvek od xkendy » 15.08.2023 08:22

Mám teď týden nový OBDII adaptér (vlinker MC+ z Alíka) a koupenou licenci Forscan lite (pro dotazující: ano forscan s ní maká skvěle a to i přes skutečnost, že není uveden v seznamu kompatibilních krabiček na stránkách forscanu)
Včera se mi při měření chyba P2000 načetla. Hledám teď software, který mi přes 600.000 naměřených hodnot převede do grafu. PORADÍ NĚKDO?
Na webu jsem našel nějaký tool, ale zatím mi zobrazil jen jednu z měřených hodnot. Potřebuji nakombinovat do jednoho grafu alespoň tři hodnoty. Aby byla vidět jejich korelace v čase.
Nicméně i ta jedna se mi zdá dosti výstižná: EGR_A_ERR. Krátkou chvíli před příchodem P2000 vyplňovala tato hodnota (EGR_A_ERR) graf hodnotami 99% a to dosti dlouhou dobu. Nebyla to sice úplně rovná lajna, ale i tak byl graf výstižný...
Co mi je fakt divný, že kdyby to byl skutečně např. nedovírající EGR, tak proč auto nenahlásí chybu EGR, obzvlášť, když k rozhodnutí má dostatek dat.

Až najdu tool na kreslení grafů, kde na jedné ose bude vizuálně vidět x vstupních hodnot nejednou, tak si od toho slibuji, že uvidím co se s EGR děje v době, kdy se EGR_A_ERR plní vesměs hodnotami 99%.
Naposledy upravil(a) xkendy dne 15.08.2023 13:50, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 107
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Chyba P2000

Příspěvek od ica » 15.08.2023 12:40

https://chart-studio.plotly.com/create/#/

pre info posli mi ten subor z forscanu, podla mna sa to cez seriovu diag zmerat ani neda. A FCD nic ? Ti by to mali zvladnut , ale ta cena : )

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Chyba P2000

Příspěvek od xkendy » 15.08.2023 14:32

Dalkovou diagnostiku jsem jim uz zaplatil, jejich logger nic nenasel, ocekavam dle dohody, ze kdyz nic neodhali, tak ze vrati penize. Uvidime. Za logger vratit dle domluvy musi.
Ted odeme dostali screenshoty vsech PIDu z ForScanu (PCM) a cekam na vyjadreni, ktere PIDy mam nechat merit a jezdit a cekat na chybu.
S tim ze pak provedou analyzu mnou nasbiranych dat.

Aktualne jsem si tam nacvakal veci okolo EGR, DPF, korekce vstriku, teploty katalyzatoru, poloha plynu (pozadovany vykon motoru), MAF, MAP. Mam z toho zatim jedno mereni se zaznamenanou chybou..

Kdyby se chtelo nekomu v tom pokoukat, tak je tam videt pred zapisem chyby do ECU, tato hodnota: EGR_A_ERR hodnekrat na 99.2%

Auto chybu zapsalo takto:
km: 141270
LOAD: 56.86%
MAP: 121 kPa
RPM: 2334
VSS: 40.0km/h
MAF 38.99 g/s
FRP: 152200
EGR_PCT: 30.98%
CATTEMP1: 230
CATTEMP2: 218
Naposledy upravil(a) xkendy dne 10.11.2023 19:03, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Chyba P2000

Příspěvek od xkendy » 16.08.2023 07:32

stano. píše: 12.04.2023 23:18 Po vymene senzorov resetli ich naucene hodnoty?
Jsem schopen udělat toto přes Forscan? Nebo musím za někým, kdo má nějakou lepší či přímo originál diagnostiku?
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12899
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Chyba P2000

Příspěvek od stano. » 10.11.2023 20:37

Ano, da sa to aj cez Forscan, ale uz ti to po 3 mesiacoch je asi jedno.
Ako to cele skoncilo?

cardude
Příspěvky: 1
Registrován: 31.12.2023 16:33

Re: Chyba P2000

Příspěvek od cardude » 31.12.2023 16:39

Pozdravujem. Mam rovnaky problem, Focus 2020, 1.5 Tdci a auto hlasi chybu P2000. Vymenil som NOX2 senzor, urobili sa adaptacie ale chyba pretrvava. Neviem, ako dalej. 16 rokov jazdim Ford, ale tieto posledne ma uz prestavaju bavit. Nemam problem auto opravit ked treba, ale saliem z toho, ze nikto nevie, co s tym je. Ci je to 1.5 alebo 2.0, dookola problemy s emisiami a prevodovkami.

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk5 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů