Baterie 100Ah Galaxy 2006 - 20015 /S-MAX/ mozna Modeo

Co nelze nikam zařadit pro Smax a Galaxy ...
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Baterie 100Ah Galaxy 2006 - 20015 /S-MAX/ mozna Modeo

Příspěvek od jivo » 07.01.2024 21:15

Napíšu do to třech příspěvků, zatím spíše spam, nechte čas.
ALE RÁD SI PŘEČTU VAŠE ŘEŠENÍ , nápady a pod.
Hlavně mě zajímá, má smysl EFB baterie bez BMS senzoru ?

Ahoj,
řeším po cca 5ti letech baterku.


Původní EFB FORD auto 11/2014 tedy 4 roky 3 měsíce najeto v DE 110.000KM. V CZ bazaru to moc dlouho nestálo a DE registrace zrušena 12/2018.
tato ta nová bez BMS vydržela více. Auto nemá START/STOP divné, ale toto kurvítko zde není.

Měl jsme EXIDE EA 852 85Ah/800A
obyč kupovaná koncem 02/19 pár týdnů po pořízení auta. Po nabití zatím a 3dnech dopojení (hrál jsem si , měřil a měl na to 100Ah) drží, ale načatá nejspíše bude. I když před vánocema anitbiotika, jen krátké a občasné popojíždění a 27.12 jsem již nenastartoval. Pak po dobití v autě a 4dnech stání zase GPS ukazovalo jen 11.2V. Tedy 4roky 10 měsíců najeto 70.000 km
První dny dostávala čočku, než jsem vypnum kurvítko BMS. Bohužel auto 4x ve vetším servisu (fólie, čelní sklo, výměna blatníku, čepadlo bufiku) a známe, jak oni je nechají vybít

Protože jako pražák jezím dost sockou, auto má bufika, přidaný ALARM nepovažuji skoro 5let za špatný výsledek. Ale v létě s kompresorovou ledničkou (také jednou do vybití) je prostě těch 85Ah málo. EPB prý netrpí tam moc na ty vybití, ale ve velikosti 315 x 175 x 175 je max 75Ah /630 A.
Co se vybije se bude pk muse toda, ale to ty časté víkedové jízdy nad 150km dotahnou. Ale těch skoro 20% navíc a ještě silnější na vybíjení EPB láká.

Ale pro testy jsem si od známého pujčíl 100Ah a hle , EXIDE dělá jak obyč tak EFB ve 100Ah v rozměru 353 x 175 x 195 a ono se to skoro vejde.


Myslel jsem úplně, ale po FL je blbě dělaný kratší zemnící kabel a s vrhcním krytem nevejde.
Návod přidávám pro ostatní jako inspiraci a doufám, že dořešíme. Poprosím ZAQIKA, zda by nemohl a pak dodám, jak vše dopadlo Držák začu vyrábět.

BUDE POTŘEBA
vyměnit kostřící kabel a málo upravit zadní kryt
nebo hodně upravit zadní kryt. Ale to by se pak asi nevešel.

posnout doraz baterie. Ta se sice vejde , ale doraz je hned na konci a není kam chytit.
K tomu se musí posunout i do strany, protože by nově byl v místě umístění AIRboxu.

Pak popřemýšlet, zda se babrat s přením krytem. Když nemám AGM uvidíme. Ale asi bych EFB bral.
Naposledy upravil(a) jivo dne 08.01.2024 22:49, celkem upraveno 4 x.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Baterie 100Ah Galaxy 2006 - 20015 /S-MAX/ mozna Modeo

Příspěvek od jivo » 07.01.2024 21:16

Baterie 100Ah VATRA H3<br />353 x 175 x 190
Baterie 100Ah VATRA H3
353 x 175 x 190
1.) Zadní kryt baterie a kostření.
Baterka 100Ah se bez krytů vejde OK.
myslel jsem, že zadní kryt se s malou úpravou vejde také. Nevejde. Vadí nějaké nesmyslné zkosení vpravo
a bacha, auta s BMC ji mají sice vyšší, ale nevejde se díky kabelu. Zde ja kostřící kabel přímo, kdežto starší modely bez do pravého úhlo. Tam by šlo vést bokem bez předního a byl by klid. Starý má délku asi 45cm a krásně jde mimo. Bohužel nový je kratší a pod kryt by se možná dal napresovat silou, ale to pak už nikdo nevyndá.

Tedy sehnat starý s BMC, předělal a nejlépe jen slabý pásek. Tento nevypadá španě, ale jen 400mm. . Ale BMC vypadá na zemnící svorce přinýtované a to nedám.
I když použít dva 400mm, tu původní svorku odříznout a přidělat na šroub dva by asi bylo řešení. Pouvažuji o tom. Něčím omoto, aby se při montáži neslušnul s + nebude problém.
Zemnící kabely
Zemnící kabely

Ty kryty vypadají takto.
To zkosení (naznačeno žlutě) je k nepochpení. Mísa je tam dost, aby se vešlo i bez něho. Zvednou o 2cm je blobost, to se fakt asi nevejde. Ale zde to naříznout , něčím spojit jako opravu nárazníku a zaetovat platovou pájecí pistolí by de mého bylo řešení. Ten nový je vyšší z důvodu toho kostření přímo. To asi nebude , že lepší startování, ale spíče levnější kabel s méně mědí.
Kryty baterie
Kryty baterie
Baterce nic nevadilo, zde vadí v tom zkosení cca v 1/2 to snížení. Spíše kurvítko, jen aby tam nešla dát pořádná baterka.
pak plus ten kabel, zde opravdu ten asi CU8 s izolací přes 1cm už vadí.
Problém držáku
Problém držáku
2. Nosič bateri
Zde problém nevidím. Napadlo mě zespodu rozšíření a protože VJ Rousek končí, tak předažený BAUHAUS a truhlářský spojník 120x240mm
Nosič držáku baterie
Nosič držáku baterie
Držák není přišroubován uprostřed, ale 3cm od kraje. Vnitřní šířka od kraje nosníku v autě je po konec baterie je cca 12.5cm. Krásně to vychází na truhlářské desky 120x240 mm I ta 3. řada děr je cca 3cm od kraje a dokonce dvě ze 4 vycházejí docela OK.
bazmek na nosník - rozměry
bazmek na nosník - rozměry
Zde je potřeba i posunout ten držál baterie. Proto to prodloužení.
Od AIRBoxu je místa dost, i když to nevypadá. Teda s tou 100Ah bude ten přední kryt asi opřenej.
Pokud budu předělávat zemnící kabel, bude to chtít prodloužit ty kabílky od BMC. Dost překáží v manipulaci.
Dále dát tu 100Ah na držál je také oříšek. Být o 10cm delší, už ji tam asi nikdo nedostane.
Držák testy
Držák testy
Předpkládám, že to bude vypadat nějak takto. To zelení je jak asi říznout a nakonec bude místo i na to 90^ ohnutí a obepnutí toho plastu. Zde problém není. I ten 4 šroub se nedotkne. To, že bude držák baterka v 1/2 cca 15cm o snad 2mm výše bych za problém neviděl. Pak zabrousit hrany apod.
Jen bacha, pod tím 4 šroubem nesmí být přichycení.
Doraz baterie
Doraz baterie
Místo AIRbox
Místo AIRbox
Naposledy upravil(a) jivo dne 07.01.2024 23:18, celkem upraveno 6 x.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Baterie 100Ah Galaxy 2006 - 20015 /S-MAX/ mozna Modeo

Příspěvek od jivo » 07.01.2024 21:16

Problémů bylo dost, již je to v autě s několika ALE

1.) Zadní kryt jsem zkusil zvednout, v tom pravém rohu přidal trochu plastu. Nevešel se, tedy to šlo českou kutilskou klasikou , izolačkou.
Nosník
Nosník
2.) Zatím je tam kostřící kabel bez BMS Uvidíme, zda to bude OK. Ale nejspíše origo kostřící kabel ustřhnu, vyvrtám uchycení , roztáhnu a necám dát delší kabel. Ale bude asi dost překážet. Ten držák kabeu je dost vypíčen a natočení bude vadit krytu.
Jinak starej kabel mám cca 35cm délka a 10cm dolu, tedy 45cm. Musle jsem vyhodti ty plasotvé krytky k zalomení a opět jen omotam izolačkou
nový je jen 25cm délka a 10cm dolu k ukostření auta. Tedy 35cm.

3.) Držá abeterie vyšel jen tak, musí být takto na druhé straně a těsně míjí ten spodní šroub.

4.) Mám zájem dodělat i ten čelní kryt a zakrytovat ji, ale to až bude teplo.

Ale Exide EL 1000 Ah, tedy i EPBščková baterka se vešla. Takže snad už bude lednice, bufik apod vždy bez problémů.
V aute
V aute
Naposledy upravil(a) jivo dne 14.01.2024 01:03, celkem upraveno 5 x.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 142
Registrován: 19.02.2019 20:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Baterie 100Ah Galaxy 2006 - 20015 /S-MAX/ mozna Modeo

Příspěvek od jivo » 07.01.2024 21:55

Rezerva
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů