Ahojte,
přestal mi na Grand C-Maxu (2011) fungovat posilovač řízení - elektrický (Steering assist mallfunction Service req´d), hodil sem auto do servisu, kde mi naneštěstí řekli, že problém není v kabeláži ani v konektoru, to by bylo za několik stovek, ale bohužel v samotném posilovači - nějaké špatné čidlo snímání natočení kol...
Blbý je, že modul posilovače je součástí tyče řízení (https://ford.7zap.com/cs/car/52/code.ar ... 324/71238/), takže je potřeba vyměnit celou tyč komplet se vším všudy - řekli mi že Ford to nedoporučuje rozdělávat (samozřejmě přišly by o peníze). Za celý set, ale chtějí raketu = asi 35 000Kč. Navíc co sem se bavil s technikem, tak se "špatný" díl odesílá zpět na repas, jinak je to +7000. Takže za 35 000 dostanu repas? od Fordu jen s 2 letou zárukou - nic moc.
Trochu sem hledal na netu a existují OEM/repas díly za trochu lepší peníze a s 2 letou zárukou (https://www.autodoc.sk/nahradne-diely/oem/2337345 nebo https://www.euautodily.cz/dil/lizarte/13484237) Nemáte někdo zkušenosti s těmito OEM díly?
Taky sem našel inzerát, že to někdo opravuje (https://www.sbazar.cz/servoczech/detail ... ervorizeni) s tím má někdo zkušenosti s těmito opravami?
Moc se mi nechce dávat 35k za díl, který může zase po 2 letech zase odejít a budu dávat dalších 35k..
Děkuji
Výměna elektrického posilovače řízení
- Straces
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 04.05.2021 04:23
- Bydliště: Šternberk
Výměna elektrického posilovače řízení
Ford Grand C-Max 2011 Titanium, 1.6 Duratec Ti-VCT (92Kw),
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24242
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Výměna elektrického posilovače řízení
rizeni na vrakovisti koupis za 5-8kKc k tomu prace a geometrie ... sel bych touto cestou
mozna by se dalo vymenit jen to cidlo, pak bys mohl koupit rizeni z bouracky, kde je jeho cena skoro nulova
mozna by se dalo vymenit jen to cidlo, pak bys mohl koupit rizeni z bouracky, kde je jeho cena skoro nulova
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- FLA
- Zkušený
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Re: Výměna elektrického posilovače řízení
mna to stalo cez 1300€ na Cmaxe 2011, stávalo sa ze z ničoho nič úplne ztuhlo riadenie za jazdy atd.. najprv vo Forde skúšali prehrať SW, kalibrovat atd nakoniec komplet výmena za nový a starý som musel vrátiť, veľa šťastia
, inak
Technical service buletin
11-5-1
LACK OF POWER STEERINGASSIST ON VEHICLE START UP - DTC C102D - BUILT ON OR BEFORE 4/19/2011
, inak
Technical service buletin
11-5-1
LACK OF POWER STEERINGASSIST ON VEHICLE START UP - DTC C102D - BUILT ON OR BEFORE 4/19/2011
Kuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
- Straces
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 04.05.2021 04:23
- Bydliště: Šternberk
Re: Výměna elektrického posilovače řízení
Jo u mého auto taky přehrály software modulu, ale to nepomohlo.
Aktuálně hledám posilovač v bazarech/vrakovištích. Pokud neseženu, budu muset koupit repas, nebo repas nechat udělat.
Originál Ford je až poslední a ta nejdražší volba.
Aktuálně hledám posilovač v bazarech/vrakovištích. Pokud neseženu, budu muset koupit repas, nebo repas nechat udělat.
Originál Ford je až poslední a ta nejdražší volba.
Ford Grand C-Max 2011 Titanium, 1.6 Duratec Ti-VCT (92Kw),
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013
- Straces
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 04.05.2021 04:23
- Bydliště: Šternberk
Re: Výměna elektrického posilovače řízení
Tak už mám chvíli vyměněno a podělím se o řešení kdyby někdo řešil stejný problém:
Nenašel sem na žádném dostupném vrakáči díl na přehození desky, čidla... Takže sem zvolil repas (ne od Fordu).
Řízení sem zakoupil za víc než 12 tisíc, takže oproti 35 co po mě chtěli ve Fordu je to třetina se stejnou zárukou (2 roky).
Koupil sem v ten moment dostupný ELSTOCK ELS 17-1540, ještě se nabízely s podobnou cenou DRI 717521540 nebo LIZARTE LI 06.28.2500, ale ty zrovna eshop neměl. Stejně si myslím, že to jsou stejný díly a jen je na nich jiná "nálepka".
Na díl se vztahovala ještě vratná záloha asi 5000 (takže celkově sem naráz zacváčl víc než 17 000), zálohu mi ale po čase (asi po měsíci) vrátili.
V servisu sem nechal posilovač vymenit, starý díl sem vrátil (repasují jej a zase prodají) a už jezdím bez problémů.
Chvíli mi trvalo než sem si zase na posilovač zvyknul, vlastně bych ho na samotný řízení při jízdě ani nepotřeboval. Peklo ale bylo když sem měl podálně parkovat a nebo točit z místa. Točit koly a přetahovat se s nefunkčním posilovačem fakt nechceš
Mějte se
Straces
Nenašel sem na žádném dostupném vrakáči díl na přehození desky, čidla... Takže sem zvolil repas (ne od Fordu).
Řízení sem zakoupil za víc než 12 tisíc, takže oproti 35 co po mě chtěli ve Fordu je to třetina se stejnou zárukou (2 roky).
Koupil sem v ten moment dostupný ELSTOCK ELS 17-1540, ještě se nabízely s podobnou cenou DRI 717521540 nebo LIZARTE LI 06.28.2500, ale ty zrovna eshop neměl. Stejně si myslím, že to jsou stejný díly a jen je na nich jiná "nálepka".
Na díl se vztahovala ještě vratná záloha asi 5000 (takže celkově sem naráz zacváčl víc než 17 000), zálohu mi ale po čase (asi po měsíci) vrátili.
V servisu sem nechal posilovač vymenit, starý díl sem vrátil (repasují jej a zase prodají) a už jezdím bez problémů.
Chvíli mi trvalo než sem si zase na posilovač zvyknul, vlastně bych ho na samotný řízení při jízdě ani nepotřeboval. Peklo ale bylo když sem měl podálně parkovat a nebo točit z místa. Točit koly a přetahovat se s nefunkčním posilovačem fakt nechceš
Mějte se
Straces
Ford Grand C-Max 2011 Titanium, 1.6 Duratec Ti-VCT (92Kw),
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013
Seat Ibiza 2006 1.4 55Kw
Honda PCX 125 [JF47] 2013
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 223
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: Výměna elektrického posilovače řízení
V prosinci mě potkalo to stejné co popisuje Straces..
Odešla baterka (po 5 letech) a po výměne se objevila hláška Steering assist mallfunction Service req´d - a autu přestal jít posilovač. Jelikož s tím jezdí pouze manželka, která pozorovala že cca 2 měsíce vždy po startu se posilovač chytl až za pár vteřin.. no v tom prosinci odešel zcela.
Co teď. Bylo mi jasné co nabídne Ford servis... tak jsem zkusil známého mechoše. Vzal mě hned po Vánocích a alternativy byly - repas řízení za cca 27t Kč, nové řízení cca 40t Kč a poslední možnost zkusit to rozebrat.
Zvolil jsem repas, ale ten boužel nekomunikoval s řj. (prý druhý výrobce než potřebuju) nevim... origo jsem odmítl bo Vánoce už byly za náma
takže risk s třetí možností - rozebrat jednotku řízení. No dělal to někdo další, ale opravil to... prý nějaký vypálený kontakt, okruh nevím..
každopádně cena i s prací i s prvním neúspěšným pokusem z repasem, kdy šlo vše dolů, pak namontovat, pak zase dolů tak byla 15t Kč.
Funguje to 2 měsíce, takže doufám že to bude držet... funkčost vše OK.
Jelikož jde o finančně horší opravu a uživatel laik vlastně neví na čem je (tak jako já), ptám se zde odborníků co by k tomu napsali..
Ford nedoporučuje řízení opravovat pouze měnit... proč?
Čím se stane že se vypálí nějaká část řídící jednotky ... přepětová špička?
Jak je na tom s kvalitou ten plně elektronický posilovač ve FF3?
Sorry za delší story, ale snad se zde objasní aspoŇ něco , pro budoucí štastlivce
Ať to frčí.. čus
Odešla baterka (po 5 letech) a po výměne se objevila hláška Steering assist mallfunction Service req´d - a autu přestal jít posilovač. Jelikož s tím jezdí pouze manželka, která pozorovala že cca 2 měsíce vždy po startu se posilovač chytl až za pár vteřin.. no v tom prosinci odešel zcela.
Co teď. Bylo mi jasné co nabídne Ford servis... tak jsem zkusil známého mechoše. Vzal mě hned po Vánocích a alternativy byly - repas řízení za cca 27t Kč, nové řízení cca 40t Kč a poslední možnost zkusit to rozebrat.
Zvolil jsem repas, ale ten boužel nekomunikoval s řj. (prý druhý výrobce než potřebuju) nevim... origo jsem odmítl bo Vánoce už byly za náma
takže risk s třetí možností - rozebrat jednotku řízení. No dělal to někdo další, ale opravil to... prý nějaký vypálený kontakt, okruh nevím..
každopádně cena i s prací i s prvním neúspěšným pokusem z repasem, kdy šlo vše dolů, pak namontovat, pak zase dolů tak byla 15t Kč.
Funguje to 2 měsíce, takže doufám že to bude držet... funkčost vše OK.
Jelikož jde o finančně horší opravu a uživatel laik vlastně neví na čem je (tak jako já), ptám se zde odborníků co by k tomu napsali..
Ford nedoporučuje řízení opravovat pouze měnit... proč?
Čím se stane že se vypálí nějaká část řídící jednotky ... přepětová špička?
Jak je na tom s kvalitou ten plně elektronický posilovač ve FF3?
Sorry za delší story, ale snad se zde objasní aspoŇ něco , pro budoucí štastlivce
Ať to frčí.. čus
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti