Otázka NEJEN pro Jemara
Jemare, jak jsi se díval do toho Etisu, to je nějaký uzavřený systém, nebo je tam možnost volného přístupu? Pokud je přístup volný, jak se tam mohu dostat? Samozřejmě by se to hodilo i do budoucna, ale než se pustím do rozvodů, potřeboval bych znát utahovací momenty pro můj motor.
Většinu utahovacích momentů jsem našel, ale rád bych měl potvrzeno, že jsou vhodné pro můj motor.
Některé utahovací momenty sice nejsou třeba k výměně rozvodů, ale pokud bych se pustil s motorem o kousek dál, rád bych je měl také k dispozici.
Utahovací momenty které jsem zjistil, nebo bych potřeboval zjistit - chybí mi hlavně poslední dvě:
a) řemenice klikové hřídele - 100 Nm + 90°
b) řetězová kola vačkových hřídelí - 72 Nm
c) vodící lišty a napínáky řetězu - 10 Nm
d) snímač polohy klikového hřídele - 6 Nm
e) víko hlavy motoru - 10 Nm
f) sběrné sací potrubí - 18 Nm
g) sběrné výfukové potrubí - 48 Nm
h) šrouby olejové vany 25 Nm
i) šrouby hlavy válců 5, 15, 45 Nm, +90°, +90° - utahujeme v pěti krocích - návod na postup mám
j) třmen - (odborně zřejmě víko) ložiska vačkové hřídele - utahujeme postupně od krajů ke středu ve dvou krocích - nejprve 7 Nm, potom 16 Nm
k) ozubené kolo olejového čerpadla ?
l) třmen - (odborně zřejmě víko) ojničního ložiska ?
Děkuju za info
Jak identifikovat desatero možných zdrojů cvakání v motoru - vyřešeno
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 31.10.2023 19:02
- Bydliště: Nový Bor
Re: Jak identifikovat desatero možných zdrojů cvakání v motoru
Naposledy upravil(a) Pavel 123 dne 27.02.2024 18:47, celkem upraveno 1 x.
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Jak identifikovat desatero možných zdrojů cvakání v motoru
Ano, Etis není běžně přístupný pro běžného smrtelníka. Mám prastarou DVD verzi která už nekomunikuje s novými OS, takže je přes VirualBox. K mým vykopávkám co mám doma mi to ještě stačí
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 31.10.2023 19:02
- Bydliště: Nový Bor
Re: Jak identifikovat desatero možných zdrojů cvakání v motoru
A mohl by ses tam prosím podívat i na tu mou vykopávku?
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 31.10.2023 19:02
- Bydliště: Nový Bor
Re: Jak identifikovat desatero možných zdrojů cvakání v motoru
Tak bohužel vyřešeno, ale k mému velkému zklamání.
Nakonec nebylo třeba dělat ani rozvody. Sundal jsem olejovou vanu, koukl zespoda na ojnice, a jedna z nich byla totálně vylágrovaná!
Možná se to dalo zachránit, kdyby se ihned při prvních příznacích vyměnily šály. Co ale dělat, když vám dva profíci automechanici řeknou, že to jsou ventily nebo rozvodová kola.
Budiž jim omluvou, že v mém případě naprosto nefungovala hned v začátku uvedená poučka:
"Závada klikovky je údajně poznát podle kovového suchého zvuku, přičemž rychlost klepání se zvyšuje s rostoucími otáčkami. Příliš velká vůle v hlavním ložisku je poznat podle nepravidelného ostrého zvuku s přestávkami. Tento zvuk je nejpatrnější při rozjíždění."
Proč to v mém případě naprosto neodpovídalo, a zvuk se nesl opravdu odshora od ventilového víka blíže k rozvodům netuším.
Ale to, že mi jeden automechanik řekl, ať na to kašlu, že je to Ford a u něj ventily prostě klapají, a druhý automechanik, že jsou to rozvodová kola, ale že klidně můžu jezdit dál a přijet až za měsíc až bude mít čas, to rozdejchávám dost těžko.
Jediný za co jim můžu poděkovat, že jsem se mezi tím naučil něco o autech.
No nic, vezmu si krumpáč a lopatu, a půjdu pro C-Maxe vykopat na zahradu hrobeček.
Nakonec nebylo třeba dělat ani rozvody. Sundal jsem olejovou vanu, koukl zespoda na ojnice, a jedna z nich byla totálně vylágrovaná!
Možná se to dalo zachránit, kdyby se ihned při prvních příznacích vyměnily šály. Co ale dělat, když vám dva profíci automechanici řeknou, že to jsou ventily nebo rozvodová kola.
Budiž jim omluvou, že v mém případě naprosto nefungovala hned v začátku uvedená poučka:
"Závada klikovky je údajně poznát podle kovového suchého zvuku, přičemž rychlost klepání se zvyšuje s rostoucími otáčkami. Příliš velká vůle v hlavním ložisku je poznat podle nepravidelného ostrého zvuku s přestávkami. Tento zvuk je nejpatrnější při rozjíždění."
Proč to v mém případě naprosto neodpovídalo, a zvuk se nesl opravdu odshora od ventilového víka blíže k rozvodům netuším.
Ale to, že mi jeden automechanik řekl, ať na to kašlu, že je to Ford a u něj ventily prostě klapají, a druhý automechanik, že jsou to rozvodová kola, ale že klidně můžu jezdit dál a přijet až za měsíc až bude mít čas, to rozdejchávám dost těžko.
Jediný za co jim můžu poděkovat, že jsem se mezi tím naučil něco o autech.
No nic, vezmu si krumpáč a lopatu, a půjdu pro C-Maxe vykopat na zahradu hrobeček.
Focus C-Max LPG (DM2) 2004 Duratec HE 1.8 92 kW QQDB najeto 320.000 km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti