1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Uživatelský avatar
Marlosk
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Marlosk » 24.03.2024 08:43

Ne, tak špatně na tom auto ještě neni, abych riskoval. Zatím jsem si vytacil s bg epr + bg 44k + vif a spokojenost. Ale nemám řetěz v oleji, tak se bg chemie nebojim...

petrvtr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 16.06.2022 17:29

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od petrvtr » 24.03.2024 08:57

Pet70 píše: 23.03.2024 20:50 a kolik se tam toho aditivovaného paliva může caa za 10 000km dostat??
a kolik procent nebo promile je v palivech ??
hlavně si myslím že se paliva "aditivují" kvůli ochraně palivové cesty a ne k ochraně "pod písty"
tam se dle mého dostanou promile aditiv z paliva , ty nic přeci nemohou ochránit :nixw:
No ze školy před 20 lety si matně pamatuju že že v olejové náplni jsou přípustné maximálně maximálně jednotky procent paliva, pak to už olej znehodnocuje zejména poklesem viskozity. Taky to, že se odpaří tak polovina benzínu co se do oleje dostane - jen lehké složky, zbytek zůstane v oleji. Ale máš pravdu, těch aditiv z paliva budou v oleji tak promile. Ale zřejmě to se i tohle nějak projevuje, teď to nemůžu najít, ale kdysi před lety byla diskuze kdy někteří pozorovali že po dlouhodobém užívání aditivovaného paliva pozorovali při výměně oleje, že vypouštěný olej je vizuálně víc zasranej karbonem než byli zvyklí a diskutovalo se proč a jak. Tenhle mechanismus zvažovali někteří jako možnost. Když už palivo v oleji dokáže rozežrat rozvodový řemen, nejen u ecoboostu..

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Karel2 » 24.03.2024 09:40

Jeste k vode, uz tehdy pred vice jak 10 lety jsem na to nemel koule, preci jenom kdyz rozpoustite karbon, vznikne "brusna pasta" a ta asi nedela dobre vsem trecim plocham, zvlast valci a co by to mohlo udelat dnesnim, z mensi vuli, si radsi nepredstavuju, mozna je to jen muj dohad a vsechno jde pryc vyfukem bez poskozeni, ale co na to treba dnesni katalizator ci DPF? Tehdy se to delalo na starsich motorech co zrejmne nemely nitridovane valce a preblafly to rychle i velke odkarbovani. Dokonce to nekdo delal i na ropaku 1,8 diesel. Na tunning foru s tim cistenim prisel cechoamik, co mel 2x do mesice rozdelanej motor a pokud si pamatuju, ukazoval i fotky. Ja mam jen video, kde u nas strika tu vodu do klapky, bohuzel neukazuje co jde z vyfuku, uz tehdy to foukal do RS motoru. 8O

Mm. voda je preci H2O, tedy se rozlozi na vodik a kyslik, tedy je to stejne(+-) jako dnesni cisteni vodikem ne? :D
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 24.03.2024 09:50

normálně měním oleje po 10 000km ve všech motorech jen v motorce po 5000km po každé proplach po výměně "aditiva" do oleje a "čistidlo" do paliva, jezdím tankovat k ono nebo euroil a občas 100oktanu jako poděkování za odvedené služby :palec_nahoru:

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 24.03.2024 10:05

Karel2 píše: 24.03.2024 09:40 Mm. voda je preci H2O, tedy se rozlozi na vodik a kyslik, tedy je to stejne(+-) jako dnesni cisteni vodikem ne? :D
nejsem na chemii odborník , ale podle toho co tu píšeš , tak od zítřka můžem jezdit na vodu :palec_nahoru:

nechce se mi to studovat ale tak jednoduché dle mého nebude , jelikož i do vyvíječe vodiku se leje voda a přidává "něco" a následně z toho leze vodík , tak pochybuji že bez toho "něco" bude vodík z vody , k tomu by se měl vyjádřit někdo chytřejší než ten kdo za jedničku z chemie rozvážel końský hnůj po zahradce naší chemikářky :palec_nahoru:

petrvtr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 16.06.2022 17:29

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od petrvtr » 24.03.2024 13:13

Pet70 píše: 24.03.2024 10:05
Karel2 píše: 24.03.2024 09:40 Mm. voda je preci H2O, tedy se rozlozi na vodik a kyslik, tedy je to stejne(+-) jako dnesni cisteni vodikem ne? :D
nejsem na chemii odborník , ale podle toho co tu píšeš , tak od zítřka můžem jezdit na vodu :palec_nahoru:

nechce se mi to studovat ale tak jednoduché dle mého nebude , jelikož i do vyvíječe vodiku se leje voda a přidává "něco" a následně z toho leze vodík , tak pochybuji že bez toho "něco" bude vodík z vody , k tomu by se měl vyjádřit někdo chytřejší než ten kdo za jedničku z chemie rozvážel końský hnůj po zahradce naší chemikářky :palec_nahoru:
To by bylo pěkný chemický perpetuum mobile :) Voda se vlivem vysoký teploty může disociavat na vodik a kyslík, přičemž odebere hodně energie. Spálením vodíku z kyslíkem se zase energie uvolní a vznikne zpátky voda. To asi tak k těm teoriím jak to zvýší výkon :D

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 24.03.2024 14:15

petrvtr píše: 24.03.2024 13:13
Pet70 píše: 24.03.2024 10:05
Karel2 píše: 24.03.2024 09:40 Mm. voda je preci H2O, tedy se rozlozi na vodik a kyslik, tedy je to stejne(+-) jako dnesni cisteni vodikem ne? :D
nejsem na chemii odborník , ale podle toho co tu píšeš , tak od zítřka můžem jezdit na vodu :palec_nahoru:

nechce se mi to studovat ale tak jednoduché dle mého nebude , jelikož i do vyvíječe vodiku se leje voda a přidává "něco" a následně z toho leze vodík , tak pochybuji že bez toho "něco" bude vodík z vody , k tomu by se měl vyjádřit někdo chytřejší než ten kdo za jedničku z chemie rozvážel końský hnůj po zahradce naší chemikářky :palec_nahoru:
To by bylo pěkný chemický perpetuum mobile :) Voda se vlivem vysoký teploty může disociavat na vodik a kyslík, přičemž odebere hodně energie. Spálením vodíku z kyslíkem se zase energie uvolní a vznikne zpátky voda. To asi tak k těm teoriím jak to zvýší výkon :D
tak na to dám klíďo hlavu na špalek , že to funguje a zvyšuje výkon , a ford to taky montoval do aut jak jsem psal , tak to je tedy už praxe že??

petrvtr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 16.06.2022 17:29

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od petrvtr » 24.03.2024 14:50

Vstřikování vody nebo vody s methanolem se používalo pro zvýšení výkonu už kdysi u leteckých motorů a to z důvodu ochlazení spalovacího prostoru což umožní zvýšit výkon zvýšením plnicího tlaku vzduchu a dávky paliva. Stejný efekt se s výhodou dnes používá u přímovstřikových motorů kdy se spalovací prostor ochlazuje přímo palivem resp. palivo odebere výparné teplo. I proto můžou a mají dnešní turbomotory vyšší kompresní poměr a účinnost než mívaly před lety .

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 24.03.2024 15:55

tak proč píšeš o teoriích ??

petrvtr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 16.06.2022 17:29

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od petrvtr » 24.03.2024 16:08

Nejak ti nerozumim. Píšu jak to je. Ale hádat se nepotřebuju, každý si může samozřejmě věřit i tomu že se voda v motoru rozloží na vodík a kyslík a že to generuje energii. Já budu dál věřit přírodním zákonům :D

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 24.03.2024 17:55

petrvtr píše: 24.03.2024 16:08 Nejak ti nerozumim. Píšu jak to je. Ale hádat se nepotřebuju, každý si může samozřejmě věřit i tomu že se voda v motoru rozloží na vodík a kyslík a že to generuje energii. Já budu dál věřit přírodním zákonům :D
já snad nikde nepsal že se voda rozloží na vodík :nixw:
já od začátku píši plus minus o tomhle jezdíval jsem to v devadesátkách na cosworthu a s ALS

Vstřikování vody do motoru
Budeme moci jezdit konečně pouze na vodu? Objev z počátku minulého století zvyšuje výkon dnešních špičkových motorů. Proč se nedočkal většího rozšíření?

K čemu vstřikování vody slouží?
Hlavní efekt je, že vstřikování vody umožní provozovat daný motor s vyšším výkonem. Dalšími pozitivy jsou snížení spotřeby, škodlivých emisí dusičnanů a provozní teploty motoru. Přidání vody do paliva působí v podstatě tak, jako byste použili benzín s vyšším oktanovým číslem - z motoru stejné konstrukce dostanete více drobnými zásahy, jako je úprava předstihu nebo kompresního poměru.

Jak vstřikování funguje?

Rozhodně se ve válci motoru nespaluje čistá voda. Ve směšovači (dříve karburátoru) se připravuje směs, která se poté nasaje do válce a tam shoří. Běžně se skládá pouze ze vzduchu a paliva. My tam ovšem chceme ještě vodu. Tak ji přidáme. To má několik pozitivních efektů. Voda se po vstříknutí do směsi vypaří. Pro vypaření je nutné velké množství tepla (2,27MJ/kg), takže se směs výrazně ochladí, zmenší se její objem a vejde se jí do válce více (větší hmotnost). Ochlazení nám vyhovuje také v tom, že po stlačení ve válci dosáhne směs nižší teploty, což znamená, že jí můžeme stlačit více, aniž by došlo k nežádoucímu samovznícení. To přináší další zvýšení výkonu. Samozřejmě nižší teplota znamená nižší namáhání válce a vyšší životnost.

Voda ve formě páry ve spalovacím prostoru přináší další pozitiva. Jelikož má vyšší teplenou kapacitu než vzduch (1,84 oproti 1,01 KJ/kg) ani při spalování nedojde k tak velkému nárůstu teploty při stejném dodaném teplu. To by teoreticky mělo vést ke snížení účinnosti, ale pára se za podmínek ve spalovacím prostoru ani zdaleka nechová jako ideální plyn, nedokáži tedy říci, jak se toto ve skutečnosti projeví. Bezvýhradně přínosné je zpomalení hoření nižší teplotou směsi, které nás u benzínového motoru přiblíží účinnějšímu Dieselovému cyklu. Všechny zmíněné faktory dohromady se projeví zvýšením výkonu motoru při stejné nebo nižší spotřebě oproti funkci bez vstřikování vody.
Kde jsou problémy?
SAAB 99 Turbo
Jediné běžné auto se vstřikováním vody do válce - SAAB 99 Turbo S
Když je voda v palivu tak přínosná, tak proč se v motorech nepoužívá běžně? Důvodem jsou zejména náklady, složitost zařízení a nutná údržba. Letadla za Druhé světové války vodu z výfukových plynů recyklovala a ještě využívala k ohřevu zamrzajících náběžných hran křídel. Mechanici po letu nádrž doplnili. Běžnému motoristovi by se asi často lít vodu do auta nechtělo. Saab 99 (model Turbo S) sice touto vymožeností disponoval, ale nepodařilo se mi zjistit, jestli to kromě dvaceti koní navíc s sebou neslo ještě nějaké obtíže. Nevýhodné je, že když palivo nepracuje na hranici svých možností - obvykle při plném výkonu motoru - účinnost a veškeré další výhody se mění na nevýhody. Motor pracuje podchlazený s nízkou účinností a špatným spalováním. U letadel, kde motor po celou dobu letu pracoval blízko oblasti maximálního výkonu to nevadilo.

A tak se vstřikování vody do motoru chopili jenom tunningáři jezdící na plný plyn.

vypůjčeno z internetu

petrvtr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 16.06.2022 17:29

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od petrvtr » 24.03.2024 19:01

Pet70 píše: 24.03.2024 17:55
petrvtr píše: 24.03.2024 16:08 Nejak ti nerozumim. Píšu jak to je. Ale hádat se nepotřebuju, každý si může samozřejmě věřit i tomu že se voda v motoru rozloží na vodík a kyslík a že to generuje energii. Já budu dál věřit přírodním zákonům :D
já snad nikde nepsal že se voda rozloží na vodík :nixw:
já od začátku píši plus minus o tomhle jezdíval jsem to v devadesátkách na cosworthu a s ALS
A tak to promiň, tak to napsal někdo jinej že se voda rozloží a vodík pak dekarbonizuje, asi jsem si to spojil s tím, že jsi psal že to zvyšuje výkon.
Článek který jsi postoval je zcela ve shodě s tím co jsem napsal ve 2 větách. Tady bych teda jen opravil tvrzení že vstřikování vody zvýší výkon. Nezvýší. I z toho článku je jasný že umožní další zvýšení výkonu tím že díky ochlazení spalovacího prostoru zevnitř tam lze natlačit více vzduchu a paliva .

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Karel2 » 24.03.2024 19:52

Pet70 píše: 24.03.2024 10:05
Karel2 píše: 24.03.2024 09:40 Mm. voda je preci H2O, tedy se rozlozi na vodik a kyslik, tedy je to stejne(+-) jako dnesni cisteni vodikem ne? :D
nejsem na chemii odborník , ale podle toho co tu píšeš , tak od zítřka můžem jezdit na vodu :palec_nahoru:

nechce se mi to studovat ale tak jednoduché dle mého nebude , jelikož i do vyvíječe vodiku se leje voda a přidává "něco" a následně z toho leze vodík , tak pochybuji že bez toho "něco" bude vodík z vody , k tomu by se měl vyjádřit někdo chytřejší než ten kdo za jedničku z chemie rozvážel końský hnůj po zahradce naší chemikářky :palec_nahoru:
Jenze ja to myslel tak, ze nekdo, kdo vymyslel cisteni vodikem se inspiroval cistenim vodou . No spis to byla ironie k H2O a proto i smajlik na konci. Tedy ne pohon, ale cisteni od karbonu, coz je tema ne? :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 24.03.2024 20:50

petrvtr píše: 24.03.2024 19:01
Pet70 píše: 24.03.2024 17:55
petrvtr píše: 24.03.2024 16:08 Nejak ti nerozumim. Píšu jak to je. Ale hádat se nepotřebuju, každý si může samozřejmě věřit i tomu že se voda v motoru rozloží na vodík a kyslík a že to generuje energii. Já budu dál věřit přírodním zákonům :D
já snad nikde nepsal že se voda rozloží na vodík :nixw:
já od začátku píši plus minus o tomhle jezdíval jsem to v devadesátkách na cosworthu a s ALS
A tak to promiň, tak to napsal někdo jinej že se voda rozloží a vodík pak dekarbonizuje, asi jsem si to spojil s tím, že jsi psal že to zvyšuje výkon.
Článek který jsi postoval je zcela ve shodě s tím co jsem napsal ve 2 větách. Tady bych teda jen opravil tvrzení že vstřikování vody zvýší výkon. Nezvýší. I z toho článku je jasný že umožní další zvýšení výkonu tím že díky ochlazení spalovacího prostoru zevnitř tam lze natlačit více vzduchu a paliva .
já s tím plus mínus souhlasím a shodujeme se , já to zkraje popsal krapet jinak , mám to prostě odzkoušené a kdysi za to vylučovali ze skupiny N jelikož tam bylo "přistrkávání vody "

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 24.03.2024 21:01

Karel2 píše: 24.03.2024 19:52
Jenze ja to myslel tak, ze nekdo, kdo vymyslel cisteni vodikem se inspiroval cistenim vodou . No spis to byla ironie k H2O a proto i smajlik na konci. Tedy ne pohon, ale cisteni od karbonu, coz je tema ne? :nixw:
už můj děda mi říkal "víš co znamená myslet?"
ale pokud by jsi někdy čistil motor stříkáním vody do sání běžícího motoru , rád bych se té taškařice zúčastnil :D

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti