Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6607
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 22.03.2024 08:16

No ono je to slozitejsi, jeho oduvodneni se mne zda logicke(mimo PR kecu o sve tvorbe :) ) a z pohledu zakaznika by me ty zkusenosti se servisem stvaly
a asi bych se rozhodoval stejne, tedy jina znacka. Elektroauta maji nadsenci a bohatsi lide, z pohledu prumerneho cecha(MORAVAKA :mrgreen: ) dat za auto meloun+ i s jeho nedostatky, to nema ekonom. smysl. Osobne kdyz vidim, ze je noco "ekologicke", tak se tomu radsi vyhnu, protoze je tam vyzdycky nejake ale.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23493
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 26.03.2024 11:16

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6607
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 27.03.2024 06:36

Relativne nedavno jsem si koupil special 1/2024 Sveta motoru o mytech co jsou o elektroautech, ted udelali video, kde to probrali trochu dukladneji. Zaujalo me napriklad to, ze je prima souvislost zavadeni dieslovych auta a zvyseni poctu lidi s alergi, nebo ze DPF filtr sice odstranil velke castice, ale zato se zvysil pocet mikrocastic. Nebo ze vodni elektrarna neni bezemisni. No probrali toho dost i fuzni reaktor. :D
YouTube Video
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12902
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 27.03.2024 10:05

vegan.jpg

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23493
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 29.03.2024 06:25

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 432
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 13.04.2024 20:45

Karel2 píše: 27.03.2024 06:36 Relativne nedavno jsem si koupil special 1/2024 Sveta motoru o mytech co jsou o elektroautech, ted udelali video, kde to probrali trochu dukladneji.

Škoda peněz.
Pokud se něco dokáže prosadit jen za cenu všemožných zvýhodnění a dotací a všemožných znevýhodnění a zákazů konkurenčních druhů pohonů, tak to něco asi samo o sobě nebude dost dobré.
To přece dokáže pochopit i laik bez technického nebo ekonomického vzdělání.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 15.04.2024 10:51

dobré je za 3 ;)

Problém je hlavně vysoká cena, protože většině řidičů by slušné BEV bohatě stačilo na pokrytí 99-100% potřeb..

Samozřejmě i v tom Světě motorů sklouznuli trochu na "elektro" větev a šíří polopravdy v prospěch BEV..

Smutné je, že v placeném časopisu to probírají podle Karla více povrchně jak v podcastu, který je zadarmo :D

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6607
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 15.04.2024 11:23

problem neni jen vysoka cena auta, ale vysoka cena elektriny od ktere se pak vsechno odviji, bohuzel v EU vladnou melouni :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 15.04.2024 13:13

však palivo vychází dráž a za chvíli tu bude ještě přirážka formou CO2 poplatku :D Takže i ta předražená elektřina vyjde pořád levněji :)

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13069
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 15.04.2024 13:26

To myslíš jak zbytek světa jede na uhlí, jen my točíme vrtulemi a v noci svítíme baterkou na panely? :mrgreen:
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... .seznam.cz
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od robbert » 15.04.2024 15:36

blackbox80 píše: 15.04.2024 13:13 však palivo vychází dráž a za chvíli tu bude ještě přirážka formou CO2 poplatku :D Takže i ta předražená elektřina vyjde pořád levněji :)
Ono to tak je teď, ale v Kaifornii už uvažují o uvalení daní na elektřinu na nabíjení. Ostatně, pokud bys přešel jen na elektro auta, tak výpadek příjmů státu ze spotřební daně na paliva se bude muset někde kompenzovat. A kde asi by to bylo?
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 15.04.2024 16:06

aktuálně je vše podřízené podpoře elektromobility > např. Island zavedl poplatek za ujetý km, ale pro ICEV je(bude) za ujetý km násobně vyšší.

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 432
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Tonda-B » 15.04.2024 21:29

blackbox80 píše: 15.04.2024 10:51 dobré je za 3 ;)
Problém je hlavně vysoká cena, protože většině řidičů by slušné BEV bohatě stačilo na pokrytí 99-100% potřeb..
Většině řidičů by stačilo auto se spalovacím motorem, kdyby díky vnucené elektromobilitě nebyly pořád dražší a dražší.
Jako řešení 100% individuální mobility je elektromobilita nesmysl, dokud nebudou vyřešeny 3 problémy:
1) Baterie. Drahé, těžké, s malou hustotou uchovávané energie, dlouho se nabíjejí.
2) Nabíjecí infrastruktura. Nedostatečná a drahá. Ve Velké Británii si firma, které provozuje veřejné nabíječky najímá bodyguardy,
aby se jí lidé u nabíječek neprali...
3) Ohromný nárůst potřeby elektřiny. A potřeby ji rozvést po celé EU i jinde.
Kde ji máme vzít, když se jaderné elektrárny odpojují od sítě a odstavení se plánuje i u uhelných elektráren?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 15.04.2024 22:14

Tak to nikdo nepopírá, ale člověk s nižšími nároky si bohatě vystačí s BEV a faktický problém jsou právě ty provozní náklady.. ;) Např. kdo si dnes kupuje úplně nový vůz v ceně kolem 1 milionu, tak by byl hloupý, kdyby si koupil např. Octavii, když vzhledem k provozním nákladům to BEV vyjde mnohem lépe a je vhodný i na pravidelné delší trasy. Samozřejmě pokud potřebuje v šibeničním čase stíhat velké porce km 800+/den a nebo jiné náročné práce, které BEV není schopné pokrýt, tak musí koupit ICEV, ale to jsme u toho, že takové scénáře se týkají drtivé menšiny..

1. drahé, těžké, s malou hustotou na váhu/objem - ano >> ALE takový velkoobjemový mtoor s pořádnou převodovkou taky není nejlehčí :)
- nabíjení není pro tu nenáročnou většinu obvykle problém
2. ano i ne a jsme zase u těch nenáročných(většina), kteří zdaleka nenajezdí ani ten průměr = ti mohou nabíjet pomalu v momentě, kdy vozidlo nejezdí a ničemu to nevadí ba právě naopak, kdy je pomalé nabíjení vhodnější pro masovou elektromobilitu jak to rychlé..
3. ano to je problém, ale problém není ani tak nárůst rozložený v čase(když tedy budeme stavět zdroje, když ty stávající dosluhují >> naivně věřím, že se konečně proberou), ale špičkové odběry způsobené v první řadě těmi náročnějšími a pak v období dovolených, prázdnin, víkendů,... kdy se dá do pohybu velká část občanů EU :D

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1100
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od robbert » 16.04.2024 06:14

Ten problém je, myslím, někde jinde.

V minulosti se bojovalo proti spoustě věcí, třeba auta vs. provozy. Ale lidé s postupem času přišli na to, co je pro ně výhodnější, levnější a lepší.
U BEV to tak není. Jde o politické rozhodnutí, které se prostě musí respektovat. Jde o to, že pokud jsou BEV pro někoho vhodné, lepší, levnější pořídí si je bez ohledu na cokoli. Prostě se mu vyplatí.
Bohužel tento přirozený vývoj je nahrazen výše uvedený, což automaticky vede ke zvýšení počtu odpůrců, zvýšení cen konvenčních vozidel atd.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti