Omlouvám se za možná hloupý dotaz, ale prolezl jsem skutečně všechno jak zde, tak jinde na internetu a YT, ale všude jsem našel návod pouze na Fiestu mk7 / JA8, kde jsou ty dveře jiné. Přiznám se že ani nevím, jestli tato naše Fiesta je mk6 nebo mk7, informace co jsem kde našel se různí a roky výroby se překrývají. Toto je Fiesta vyrobená 9/2010, 1.25/60kW, v TP je uvedeno JA8. Dle WIN mě to vyhledá, že je to Fiesta 2008-2012.
Fiesta je mé dcery, včera byla u mě na chatě a když odjela, za chvíli se vrátila že jí nejde zavřít okno u řidiče a neví co s tím, protože parkuje venku a otevřené to nemůže nechat. Nešlo okno u řidiče a nastavování zpětných zrcátek. Tak jsem na to kouknul a byla přerušená pojistka P26 / 7,5A (skříň v motorovém prostoru), která je pro Spínač vnějších elektricky ovládaných zrcátek, elektrického sklápění zrcátek a elektricky ovládaného okna ve dveřích řidiče. Pojistku jsem vyměnil a začalo to fungovat. Když pořijela domu, tak mě volala že to zase nejde, no okno už měla naštěstí zavřené. Chtěla si prý nastavit zrcátka, hlavně pravé zrcátko, no a pojistka je zřejmě opět přerušená.
Budu se muset podívat do zrcátek, ovšem předpokládám, že zřejmě budu muset také demontovat obložení dveří, ať už kvůli prohlídce a nebo pokud bych musel vyměnit zrcátko, případně alespoň zatím to vadné odpojit na konektoru ve dveřích...
Sadu nářadí na demontáž čalounění apod. mám, ale raději se chci zeptat, zda to už náhodou někdo na takovýchto dveřích nedělal, kde začít a tak.... Krytka pod klikou tam je, tam bude jeden šroub stejně, jako u již zde popsané demontáže mk7, ale jiné je to madlo, předpokládám, že to se musí také rozebrat/vycvaknout? Zítra s tím dcera přijede tak snad to nějak vystuduji, ale nerad bych něco zbytečně poničil, tak se pro jistotu raději ptám.
Předem moc děkuji.
Fiesta JA8 (2010) demontáž obložení dveří
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Fiesta JA8 (2010) demontáž obložení dveří
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23942
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Fiesta JA8 (2010) demontáž obložení dveří
1. vydloubnes oblozeni madla - pod nim jsou 2 srouby
2. vydloubnes krytku sroubu v prostoru vnitrni kliky - je tam jeden sroub
3. vydloubnes ovladac oken a odpojis ho od konektoru
4. na obvodu oblozeni dveri jsou tusim dva srouby (hledej na uhlopricku od zrcatka)
5. silou sundas (odtrhnes) oblozeni
2. vydloubnes krytku sroubu v prostoru vnitrni kliky - je tam jeden sroub
3. vydloubnes ovladac oken a odpojis ho od konektoru
4. na obvodu oblozeni dveri jsou tusim dva srouby (hledej na uhlopricku od zrcatka)
5. silou sundas (odtrhnes) oblozeni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiesta JA8 (2010) demontáž obložení dveří
Mnohokrát děkuji, velmi mě to usnadnilo práci .
Dovolím si postup doplnit obrázky:
Za mě nejchoulostivější je demontáž krytu madla, nenašel jsem nic, kam by se mě vešlo nějaké umělohmotné páčidlo, je to zacvaknuté na těsno. Použil jsem šroubovák, samozřejmě i přes maximální opatrnost tam nepatrná stopa po šroubováku zůstala, ale jenom když se podívám z blízka
V misce pro vnitřnní kliku vydloubneme kryt šroubu, stejně jako u Fiesty mk7 na kryt zatlačíme prstem (na levé straně, t.j. k čelnímu oknu) a kryt vyjmeme: Vydloubneme ovladač okna a odpojíme od konektoru: Odstraníme dva šrouby na obložení dveří. Jsou tam clipsy (nebo jak se to jmenuje): Dole na dveřích jsou tři "prohlubně". Použil jsem nástroj a postupně na všech třech místech jsem to vycvaknul. Následně to pak chtělo ještě poněkud větší sílu na úplné uvolnění obložení, vycvakáváme postupně od spodu a po stranách, avšak nikoliv nahoře u okna. Tam je bložení zaháknuté do těsnící gumy, po jeho uvolnění dole a po stranách se pak musí obložení nadzvednout / vysunout, čímž se nahoře uvolní. Ještě jednou děkuji ZaQikovi za nápovědu, hned se to lépe dělá, když člověk ví kam sáhnout. Byla to práce na chviličku.
Dovolím si postup doplnit obrázky:
Za mě nejchoulostivější je demontáž krytu madla, nenašel jsem nic, kam by se mě vešlo nějaké umělohmotné páčidlo, je to zacvaknuté na těsno. Použil jsem šroubovák, samozřejmě i přes maximální opatrnost tam nepatrná stopa po šroubováku zůstala, ale jenom když se podívám z blízka
V misce pro vnitřnní kliku vydloubneme kryt šroubu, stejně jako u Fiesty mk7 na kryt zatlačíme prstem (na levé straně, t.j. k čelnímu oknu) a kryt vyjmeme: Vydloubneme ovladač okna a odpojíme od konektoru: Odstraníme dva šrouby na obložení dveří. Jsou tam clipsy (nebo jak se to jmenuje): Dole na dveřích jsou tři "prohlubně". Použil jsem nástroj a postupně na všech třech místech jsem to vycvaknul. Následně to pak chtělo ještě poněkud větší sílu na úplné uvolnění obložení, vycvakáváme postupně od spodu a po stranách, avšak nikoliv nahoře u okna. Tam je bložení zaháknuté do těsnící gumy, po jeho uvolnění dole a po stranách se pak musí obložení nadzvednout / vysunout, čímž se nahoře uvolní. Ještě jednou děkuji ZaQikovi za nápovědu, hned se to lépe dělá, když člověk ví kam sáhnout. Byla to práce na chviličku.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23942
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Fiesta JA8 (2010) demontáž obložení dveří
fiesta 2010 je "mk7 predFL" (2008-2012)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiesta JA8 (2010) demontáž obložení dveří
No a nyní k vlastí závadě, proč se přerušovala pojistka P26 7,5A. Přepálila se okamžitě, když jsem chtěl nastavil pravé zrcátko. V lednu se dceři toto pravé zpětné zrcátko zcela rozpadlo, možná do něj někdo bouchnul... zkrátka spodní část byla kus vylomená. Dala si to do místního autoservisu, kde ji automechanik zrcátko vyměnil. Tak toto je práce soukromého autoservisu :
Zde je krásně to prodření vidět: Takto to má správně vypadat. Vodiče prochází gumovou průchodkou a kus ke konektoru ještě v bužírce: To už ale bylo pro automechanika asi moc práce, gumovou průchodku nechal uvnitř dveří a ven vytáhl jenom vodiče a konektor umístil přímo k díře.
Tedy řeknu vám, vážně se už bojím svěřit cokoliv, jakému-koliv autoservisu. Prošel jsem za svůj život servisů vcelku dost a vždycky, když už mám pocit že jsem našel konečně "ten správný", vyvede mě záhy z omylu. Ty nejhorší zkušenosti popisuji ve své galerce, tady nechci psát román.
A proto si dělám raději všechno, co zvládnu, sám. Omezený jsem jenom ročním obdobím, protože si vše dělám na zahradě na chatě, tedy od jara do podzimu. Přes zimu je to problém, proto letos na STK jedu místo v prosinci už v září, abych si případný problém mohl ještě opravit sám a nedopadl jsem, jako loni se servisem v Sokolově.
Tohle zrcátko na Fiestě mě vážně dostalo, to jsem si do této doby myslel, že právě tento automechanik je solidní. Ach jo....
Fotil jsem to, až když jsem už měl konektor v ruce. Původně všechny tři prodřené vodiče byly samozřejmě přimáčknuté přes otvor, přímo na plechu. Jinak umístěno to bylo přesně tak, jak je to na obrázku. Ven z otvoru koukaly vodiče a hned za tím byl umístěn konektor zrcátka.Zde je krásně to prodření vidět: Takto to má správně vypadat. Vodiče prochází gumovou průchodkou a kus ke konektoru ještě v bužírce: To už ale bylo pro automechanika asi moc práce, gumovou průchodku nechal uvnitř dveří a ven vytáhl jenom vodiče a konektor umístil přímo k díře.
Tedy řeknu vám, vážně se už bojím svěřit cokoliv, jakému-koliv autoservisu. Prošel jsem za svůj život servisů vcelku dost a vždycky, když už mám pocit že jsem našel konečně "ten správný", vyvede mě záhy z omylu. Ty nejhorší zkušenosti popisuji ve své galerce, tady nechci psát román.
A proto si dělám raději všechno, co zvládnu, sám. Omezený jsem jenom ročním obdobím, protože si vše dělám na zahradě na chatě, tedy od jara do podzimu. Přes zimu je to problém, proto letos na STK jedu místo v prosinci už v září, abych si případný problém mohl ještě opravit sám a nedopadl jsem, jako loni se servisem v Sokolově.
Tohle zrcátko na Fiestě mě vážně dostalo, to jsem si do této doby myslel, že právě tento automechanik je solidní. Ach jo....
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiesta JA8 (2010) demontáž obložení dveří
Super, moc děkuji. Já se v těch verzích Fiesty zcela ztrácel.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů