za studena špatně startuje 1.6 16 v
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 208
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
K tomu, co napsal vladka1 bych přidal snad jen proplach olejového prostoru motoru před příští výměnou oleje, což by mohlo trochu zlepšit kompresní tlaky na kroužcích (např. BG 109 apod.). Nebo celý BG KIT 6577 nebo něco podobného od konkurence.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 605
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Proplach jsem na minulým fíkovi jednou dělal a místo 0,2L/1kkm začal žrát litr Radši jen změřit tlaky válců a pokusy dělat jen když by byly nízký..
Točit do 6k se neboj, motor je na to stavěný a spíš naopak mu to dělá dobře. Samozřejmě nesmíš těch 6k držet hodinu v kuse Prostě po komplet prohřátí motoru (ca 10 km v létě míň) typicky odjezd z kruháče, dvojku vytočit do 6k a pak řadit rovnou 5.
Rozvody někomu tady z fóra, pokud ti nehnije kastle tak se vyplatí jet i přes půl republiky (spojíš s výletem).. VP neni na rozvodech a jde měnit i bez sundání rozvodu, takže materiál jen ta sada řemen + kladka + šroub kliky za dvě kila. Gates je kvalitní srovnatelný s originálem, žádná čína. Podobně INA nebo Contitech. V autorizáku je to jen těžce předražený. A 20k za tyhle rozvody, to je doslova lichva. + tobě by navíc stačilo vyměnit jen řemen, ten stárne i časem. Napínací kladka je ložisko + pružina, tam je únava nájezdem, čas řešit nemusíš.
Delší start - změř tlak paliva na liště, pak diagnostikou koukni na čidlo teploty jestli sedí s reálem. Jako třetí asi vstřiky jestli rozprašujou správně (sundáš lištu stříkneš proti kartonu, pozor na blafnutí dobrý mít u toho hasičák po ruce
Můj FYDD startuje na drc, takže vlastnost to neni. V MK2 je motor ekologicky přidušenej, tam to vlastnost asi i je.. I pro start tam bude směs co nejvíc chudá a "cokoliv" se projeví. Můj tip je na ty karbony který při startu cucaj benzín a těch pár vteřin trvá než se nacucaj a směs už neni moc chudá.. Prohlásit to za vlastnost a neřešit je taky řešení, ráno tu před barákem spousta aut točí 10 vteřin nadvakrát a neřeší ani to
Točit do 6k se neboj, motor je na to stavěný a spíš naopak mu to dělá dobře. Samozřejmě nesmíš těch 6k držet hodinu v kuse Prostě po komplet prohřátí motoru (ca 10 km v létě míň) typicky odjezd z kruháče, dvojku vytočit do 6k a pak řadit rovnou 5.
Rozvody někomu tady z fóra, pokud ti nehnije kastle tak se vyplatí jet i přes půl republiky (spojíš s výletem).. VP neni na rozvodech a jde měnit i bez sundání rozvodu, takže materiál jen ta sada řemen + kladka + šroub kliky za dvě kila. Gates je kvalitní srovnatelný s originálem, žádná čína. Podobně INA nebo Contitech. V autorizáku je to jen těžce předražený. A 20k za tyhle rozvody, to je doslova lichva. + tobě by navíc stačilo vyměnit jen řemen, ten stárne i časem. Napínací kladka je ložisko + pružina, tam je únava nájezdem, čas řešit nemusíš.
Delší start - změř tlak paliva na liště, pak diagnostikou koukni na čidlo teploty jestli sedí s reálem. Jako třetí asi vstřiky jestli rozprašujou správně (sundáš lištu stříkneš proti kartonu, pozor na blafnutí dobrý mít u toho hasičák po ruce
Můj FYDD startuje na drc, takže vlastnost to neni. V MK2 je motor ekologicky přidušenej, tam to vlastnost asi i je.. I pro start tam bude směs co nejvíc chudá a "cokoliv" se projeví. Můj tip je na ty karbony který při startu cucaj benzín a těch pár vteřin trvá než se nacucaj a směs už neni moc chudá.. Prohlásit to za vlastnost a neřešit je taky řešení, ráno tu před barákem spousta aut točí 10 vteřin nadvakrát a neřeší ani to
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.08.2024 10:47
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Nakonec jsem objednaný do Carentu Brno, osobně bylo jednání lepší, komplet materiál 6800,orig , zbytek práce, dohromady 12-13 tis. Co se týče toho startování, podívají se na to, prý by to mohla být škrtící klapka, nebo hadička co nasává někde vzduch. Tak uvidíme.
Motor točím, točím, auto jede jak drak na těch 100 koní to opravdu jede velmi dobře a mám pocit že je to po pár dnech “italské údržby” lepší a lepší.
Auto bylo celý život v teplé garáži a v zimě nejezdilo, rez není absolutně nikde, ani kousek
Motor točím, točím, auto jede jak drak na těch 100 koní to opravdu jede velmi dobře a mám pocit že je to po pár dnech “italské údržby” lepší a lepší.
Auto bylo celý život v teplé garáži a v zimě nejezdilo, rez není absolutně nikde, ani kousek
Ford Focus Combi 1.6 74kw 08/2003
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 605
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Podle popisu bych to tam nedal. Rozvody předražený a ohledně startování - evidentně se nevyznaj, hlavně "děravá hadička" ať už T hadice odvětrání kliky nebo podtlaky, by neměly vliv na délku startování, ale byl by vysoký volnoběh.
= Hledej lepší servis, tady ti budou v lepším případě zbytečně měnit díly a v horším to dojebou.
Rozvody mají termín 140 kkm/ 10 let a komplet materiál koupíš do 2k (INA, GATES, Contitech apod.; s VP od Iny mám špatnou zkušenost, tu bych nedával). Ty máš malý nájezd tj. ložiska a pružiny OK a pokud to neparkovalo na slunci a nejezdilo v soli tak ani řemen zpuchřelý nebude. Otázka je jen kvalita rozvodů co tam je teď, pokud jsou origo nebo kvalitní tak bych se jich nebál..
Za 12k koupíš celý auto, za to dělat rozvody je nesmysl...
Tipuju že po italský úsržbě se postupně zlepší i ten start...
Pokud neni shnilý tak to ještě te´d v horku a suchu ošetři proti korozi, dutiny voskem a na spodek asi taky něco voskovýho. REznou hlavně začátky a konce prahů, podběhy, blatníky hlavně dole a lem, brzdový trubky v podběhu a nad vejfukem, palivový trubky a nalejvací potrubí do nádrže, přední nápravnice, trubky posilovače řízení..
= Hledej lepší servis, tady ti budou v lepším případě zbytečně měnit díly a v horším to dojebou.
Rozvody mají termín 140 kkm/ 10 let a komplet materiál koupíš do 2k (INA, GATES, Contitech apod.; s VP od Iny mám špatnou zkušenost, tu bych nedával). Ty máš malý nájezd tj. ložiska a pružiny OK a pokud to neparkovalo na slunci a nejezdilo v soli tak ani řemen zpuchřelý nebude. Otázka je jen kvalita rozvodů co tam je teď, pokud jsou origo nebo kvalitní tak bych se jich nebál..
Za 12k koupíš celý auto, za to dělat rozvody je nesmysl...
Tipuju že po italský úsržbě se postupně zlepší i ten start...
Pokud neni shnilý tak to ještě te´d v horku a suchu ošetři proti korozi, dutiny voskem a na spodek asi taky něco voskovýho. REznou hlavně začátky a konce prahů, podběhy, blatníky hlavně dole a lem, brzdový trubky v podběhu a nad vejfukem, palivový trubky a nalejvací potrubí do nádrže, přední nápravnice, trubky posilovače řízení..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13154
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Proti hrdzi to hlavne nestriekaj niecim, co spravi nepriepustnu vrstvu (nejaky gumoasfalt, alebo Dinitrol, co spravi skrupinu).
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.08.2024 10:47
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Ahoj, zdravím
To startování mě hodně zlobí a co by to mohlo být netuším při tak malém nájezdu. Někdy to naskočí lépe, někdy hůř, jedinou souvislost bych viděl měnící se teplota brzy ráno a třeba po obědě . Už se mi i stalo tento týden, že jsem musel startovat na 2x. Napodruhé naskočilo na brnk.
Nejsem žádný kutil a sám si toho na autě bohužel moc neudělám. Najít schopného člověka co tyhle auta zná a umí je problém jak už jsem psal dříve.
Rozvody byly dělané 3/2015 ve Fordu, použity originální díly, a je na nich najeto cca 12 tis. km. Výměnu si ještě rozmyslím vzhledem k nájezdu…mohlo by to asi ještě rok počkat, zas na druhou stranu má smysl to riskovat?
Cena za výměnu rozvodů v autorizáku i mimo nej okolo 10 tis, v autorizáku 12-13 je v dnešní době bohužel úplně normální. Za 7tis mi to nikdo dělat nebude
Ve Fordu dávají půl roku záruku na práci a standartně 2 roky na nové origo díly.
Nechci tam dávat neorigo sadu rozvodů, chci originál.
Parkoval to pán v suché garáži a v zimě to nejezdilo vůbec. Podvozek je téměř jako nový, několik let zpátky ošetřen podvozek, vystříkané dutiny.
Auto bylo na dnešní poměry Focusů hodně drahé, nechci na něm šetřit ani nechci a neber mě špatně, kupovat vrak za 20
To startování mě hodně zlobí a co by to mohlo být netuším při tak malém nájezdu. Někdy to naskočí lépe, někdy hůř, jedinou souvislost bych viděl měnící se teplota brzy ráno a třeba po obědě . Už se mi i stalo tento týden, že jsem musel startovat na 2x. Napodruhé naskočilo na brnk.
Nejsem žádný kutil a sám si toho na autě bohužel moc neudělám. Najít schopného člověka co tyhle auta zná a umí je problém jak už jsem psal dříve.
Rozvody byly dělané 3/2015 ve Fordu, použity originální díly, a je na nich najeto cca 12 tis. km. Výměnu si ještě rozmyslím vzhledem k nájezdu…mohlo by to asi ještě rok počkat, zas na druhou stranu má smysl to riskovat?
Cena za výměnu rozvodů v autorizáku i mimo nej okolo 10 tis, v autorizáku 12-13 je v dnešní době bohužel úplně normální. Za 7tis mi to nikdo dělat nebude
Ve Fordu dávají půl roku záruku na práci a standartně 2 roky na nové origo díly.
Nechci tam dávat neorigo sadu rozvodů, chci originál.
Parkoval to pán v suché garáži a v zimě to nejezdilo vůbec. Podvozek je téměř jako nový, několik let zpátky ošetřen podvozek, vystříkané dutiny.
Auto bylo na dnešní poměry Focusů hodně drahé, nechci na něm šetřit ani nechci a neber mě špatně, kupovat vrak za 20
Naposledy upravil(a) Ondras1985 dne 07.09.2024 13:10, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus Combi 1.6 74kw 08/2003
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13154
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Rozvody tam daj Ina/Gates. Naco origo? A tie druhovyrobne to auto uz doziju. Ak to stalo v garazi, s nizkym najazdom, 10 rokov na rozvodoch by som sa nebal. Vytahoval som aj 12 rocny remen so 100tis km a mohol by som ho este vratit na par rokov naspat
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.08.2024 10:47
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Mám kamaráda bývalého mechoše co se mi na to díval a prý vizuelně vypadají jako by byly dělané před rokem, i klínový řemen.
To samé říkal mechoš za kterým jsem byl udělat pár drobností na autě. Oba že by je ještě rok, dva nedělali.
Jenže ve mě pořád hlodá, že 10 let budou mít ty rozvody za 7 měsíců
Je pravda, že starý pán šel na první rozvody po skoro 12-ti letech a prý mu řekli že tam ještě mohli v pohodě pár let zůstat… Jenže já jsem takový “pan opatrný”
To samé říkal mechoš za kterým jsem byl udělat pár drobností na autě. Oba že by je ještě rok, dva nedělali.
Jenže ve mě pořád hlodá, že 10 let budou mít ty rozvody za 7 měsíců
Je pravda, že starý pán šel na první rozvody po skoro 12-ti letech a prý mu řekli že tam ještě mohli v pohodě pár let zůstat… Jenže já jsem takový “pan opatrný”
Ford Focus Combi 1.6 74kw 08/2003
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 605
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Nikdo nechce 5k čistýho za 3 hodiny práce, dělaj jen za 8-10? To je fakt dost nenažranost.. Pozor v autorizáku dobrý mechanici moc nejsou, tam připlácíš hlavně za kravaťáka s kafíčkem. Ad originál díly - myslíš že Ford si rozvody vyrábí sám? 100% to bude dělat INA, Gates nebo Contitech a Ford si to jen nechá zabalit do svojí krabice a přihodí "značkový příplatek". INA a Gates jezdí v tisících aut a neni s nima problém..
Tvoje rozvody - jak už jsem psal - ložiska a napínáky stárnou nájezdem, čas jim nevadí. A řemen stárne i časem, ale ten tvůj nebyl celý léto na slunci, nejel v mrazu atd. takže bych se vůbec nebál nechat to tam 15 let a až pak bych začínal být lehce nervózní jestli je už neudělat.
Velice často rozvody v autorizku ojebou, vim o spoustě případů blbě nastavených rozvodů a dělal je autorizák. Zaplatíš 13k a pak budeš řešit že při reklamaci s tebou vyjebou a budeš shánět jiný motor (= za odvoz auto se shnilou kastlí a dobrým motorem, přehodit motory a poslat do hutí)
Ad start - změř tlak paliva na liště. Zkontroluj vstřiky jestli nepropouští a jestli rozstřikujou všechny správně (stříkneš proti kartonu - bacha na blafnutí). Zkontroluj čidlo teploty, projdi konektory a kabeláž jestli nejsou ohnilý piny attd. a ECU nemá špatný hodnoty... Můžeš vyčistit volnoběžný ventil (prostříknout WD a rozhýbat), tim nic nezkazíš, ale tim to nebude. Vyčistit klapku můžeš, tim taky nic nezkazíš, ale tim to taky nebude. Pozor v klapce je těsnicí povlak, vypadá jak nános nečistot a dost často to inteligent odrbe a klapka pak netěsní
A pamatuj si: Do fungujícího stroje se nehrabe. Vyměň všechny náplně, olej. brzdovku, kapalinu serva, převodovka (origo olej je Castrol syntrans), dej kvalitní filtry např. Mann atd. do rozvodu být tebou zatim nehrabu...
Nech vystříkat dutiny a spodek ošetři proti korozi, ne asfaltový (bitumenový( věci, spíš vosk. To už se ale taky opakuju.
Tvoje rozvody - jak už jsem psal - ložiska a napínáky stárnou nájezdem, čas jim nevadí. A řemen stárne i časem, ale ten tvůj nebyl celý léto na slunci, nejel v mrazu atd. takže bych se vůbec nebál nechat to tam 15 let a až pak bych začínal být lehce nervózní jestli je už neudělat.
Velice často rozvody v autorizku ojebou, vim o spoustě případů blbě nastavených rozvodů a dělal je autorizák. Zaplatíš 13k a pak budeš řešit že při reklamaci s tebou vyjebou a budeš shánět jiný motor (= za odvoz auto se shnilou kastlí a dobrým motorem, přehodit motory a poslat do hutí)
Ad start - změř tlak paliva na liště. Zkontroluj vstřiky jestli nepropouští a jestli rozstřikujou všechny správně (stříkneš proti kartonu - bacha na blafnutí). Zkontroluj čidlo teploty, projdi konektory a kabeláž jestli nejsou ohnilý piny attd. a ECU nemá špatný hodnoty... Můžeš vyčistit volnoběžný ventil (prostříknout WD a rozhýbat), tim nic nezkazíš, ale tim to nebude. Vyčistit klapku můžeš, tim taky nic nezkazíš, ale tim to taky nebude. Pozor v klapce je těsnicí povlak, vypadá jak nános nečistot a dost často to inteligent odrbe a klapka pak netěsní
A pamatuj si: Do fungujícího stroje se nehrabe. Vyměň všechny náplně, olej. brzdovku, kapalinu serva, převodovka (origo olej je Castrol syntrans), dej kvalitní filtry např. Mann atd. do rozvodu být tebou zatim nehrabu...
Nech vystříkat dutiny a spodek ošetři proti korozi, ne asfaltový (bitumenový( věci, spíš vosk. To už se ale taky opakuju.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.08.2024 10:47
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Ano, rozvody vzhledem k nájezdu a okolnostem počkají.. říká mi to každý.
To startování budu dál pozorovat, startuje to, někdy líp, někdy trochu hůř, ale nastartuje vždy. Asi zbytečně plaším
To startování budu dál pozorovat, startuje to, někdy líp, někdy trochu hůř, ale nastartuje vždy. Asi zbytečně plaším
Ford Focus Combi 1.6 74kw 08/2003
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů