spolocne chyby EGT a EGR
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
spolocne chyby EGT a EGR
Mondeo mk4 pred FL, 2.0 TDCi, 100kW.
Mozno ma problem suvis s dazdivym/vlhkym pocasim.
Chyba motora, auto prislo na parkovisko a uz nenastartovalo. To bol dazdivy den. V PCM chyby
P0544, P0545, P244D - EGT senzor pred DPF
P042E, P0490 - EGR
+ TCM chyba cidla otacok ak si dobre pamatam, plus dalsie drobnosti.
Zmazanie chyb nepomohlo P244D blokovala start. Servisna procedura vymeny cidla teploty tiez nepomohla. Tak vymena cidla, znovu servisna procedura, zmazanie chyb, auto par dni jazdilo.
Potom opat v dazdi (mozno suvisi, mozno nie), znovu chyba motora. Tentoraz startovalo. Tak som to podrobil skumaniu. Dnes zrovna po dazi, mokra cesta.
Podla live dat senzor teploty vyfuku skoci z cca 180-200°C na 800°C. O par sekund zas spadne. Potom vyleti zas. Ak v tomto momente auto zastane, zdochne motor a nejde nastartovat kvoli ulozenej P244D. Skok je samozrejme nerealny, je to niekde chyba pravdepodobne na kabelazi.
Zaroven niekedy pri tomto prudkom skoku teploty skoci aj EGR_ERR na 70-80%. Nie vzdy.
Zastanem, chyby zmazem, auto ide dalej. Ak zdochne pri 800 stupnoch, musim spustit servisnu proceduru vymeny EGT. Potom ide istu dobu ok, a znovu chyba s EGT a EGR. Raz sa dokonca objavila aj P02FA.
Pozeral som schemy, stiahol som Mondeo.tif, na 36. strane, je EGT aj EGR priamo pripojeny do PCM a nemaju nikde spolocnu kabel (napajanie/zem).
Vzhladom na polohu na motore ani nemaju velmi spolocny zvazok.
Auto je u znamych uz par rokov. Nebolo do neho zasahovane, opravovane (po havarii) posledne roky, nikto s nim nic nerobil okrem mna.
Mate nejaky tip co s tym?
Mozno ma problem suvis s dazdivym/vlhkym pocasim.
Chyba motora, auto prislo na parkovisko a uz nenastartovalo. To bol dazdivy den. V PCM chyby
P0544, P0545, P244D - EGT senzor pred DPF
P042E, P0490 - EGR
+ TCM chyba cidla otacok ak si dobre pamatam, plus dalsie drobnosti.
Zmazanie chyb nepomohlo P244D blokovala start. Servisna procedura vymeny cidla teploty tiez nepomohla. Tak vymena cidla, znovu servisna procedura, zmazanie chyb, auto par dni jazdilo.
Potom opat v dazdi (mozno suvisi, mozno nie), znovu chyba motora. Tentoraz startovalo. Tak som to podrobil skumaniu. Dnes zrovna po dazi, mokra cesta.
Podla live dat senzor teploty vyfuku skoci z cca 180-200°C na 800°C. O par sekund zas spadne. Potom vyleti zas. Ak v tomto momente auto zastane, zdochne motor a nejde nastartovat kvoli ulozenej P244D. Skok je samozrejme nerealny, je to niekde chyba pravdepodobne na kabelazi.
Zaroven niekedy pri tomto prudkom skoku teploty skoci aj EGR_ERR na 70-80%. Nie vzdy.
Zastanem, chyby zmazem, auto ide dalej. Ak zdochne pri 800 stupnoch, musim spustit servisnu proceduru vymeny EGT. Potom ide istu dobu ok, a znovu chyba s EGT a EGR. Raz sa dokonca objavila aj P02FA.
Pozeral som schemy, stiahol som Mondeo.tif, na 36. strane, je EGT aj EGR priamo pripojeny do PCM a nemaju nikde spolocnu kabel (napajanie/zem).
Vzhladom na polohu na motore ani nemaju velmi spolocny zvazok.
Auto je u znamych uz par rokov. Nebolo do neho zasahovane, opravovane (po havarii) posledne roky, nikto s nim nic nerobil okrem mna.
Mate nejaky tip co s tym?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24118
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: spolocne chyby EGT a EGR
napajeni/kostra muze byt propojene uvnitr PCM ... koukals do konektoru PCM? nejsou tam stopy po vlhku?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spolocne chyby EGT a EGR
Este som to nerozoberal. Presne to som mal v plane, kedze inde mi nenapada, kde by bol spolocny suvis.
Len mi pride divne, ze roky vsetko ok a teraz zrazu sa tam dostane voda? Ako som pisal, urcite sa s tym nehybalo.
Ak ani teba nenapada ina moznost dufam, ze to bude v konektore. Lebo ak nie...
Len mi pride divne, ze roky vsetko ok a teraz zrazu sa tam dostane voda? Ako som pisal, urcite sa s tym nehybalo.
Ak ani teba nenapada ina moznost dufam, ze to bude v konektore. Lebo ak nie...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spolocne chyby EGT a EGR
Konektory PCM ciste, bez vody a oxidacie. Nikde nevidim poskodenie kablov. Napada ti dalsi postup?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spolocne chyby EGT a EGR
Spominana chyba v TCM P0715. Ale to mohla byt nejaka historicka, potom sa neobjavila.
Je tam zapisana aj chyba vyhrievania lamdby, P0135 a P0130. Podla nejakeho TSB ci co to, co som tu nasiel, pri tychto motoroch nemusi byt funkcna a tieto chyby sa mozu ignorovat, aj na emisnej kontrole. Toto teraz neriesim - ak to nema nejaky zazracny suvis.
Na grafoch to vyzera takto:
Prvy je dif. tlak DPF.
Potom teplota vyfuku pred DPF a za DPF.
Ruzovou je ECT.
A potom 4 hodnoty su EGR.
Je tam zapisana aj chyba vyhrievania lamdby, P0135 a P0130. Podla nejakeho TSB ci co to, co som tu nasiel, pri tychto motoroch nemusi byt funkcna a tieto chyby sa mozu ignorovat, aj na emisnej kontrole. Toto teraz neriesim - ak to nema nejaky zazracny suvis.
Na grafoch to vyzera takto:
Prvy je dif. tlak DPF.
Potom teplota vyfuku pred DPF a za DPF.
Ruzovou je ECT.
A potom 4 hodnoty su EGR.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24118
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: spolocne chyby EGT a EGR
asi bych zacal s resenim tohoto ... takze jine cidlo i s konektorem a draty natahnout az k PCM, kde je zapojit misto puvodnich
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spolocne chyby EGT a EGR
Takze PCM je v pejtchi. Vystup do EGT, kontrolne napatie, aj s odpojenym senzorom po istom case zacne lietat a s tym aj domnela teplota vyfuku.
Na PCM je BG91-12A650-SE, vyrobca Delphi. Mozno tam nie je origo, ale auto s nou roky jazdilo. No podla VINka tam ma byt AG91-12B684-DC. To je ok? Zamenitelne?
Toto je Mondeo 2010 2.0TDCi 100kW powershift. Ak tomu dobre chapem, nie vsetky DW10 motory maju rovnaku PCM (?)
Na PCM je BG91-12A650-SE, vyrobca Delphi. Mozno tam nie je origo, ale auto s nou roky jazdilo. No podla VINka tam ma byt AG91-12B684-DC. To je ok? Zamenitelne?
Toto je Mondeo 2010 2.0TDCi 100kW powershift. Ak tomu dobre chapem, nie vsetky DW10 motory maju rovnaku PCM (?)
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24118
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: spolocne chyby EGT a EGR
typ PCM je stejny, ruzne jsou fw uvnitr, ale daji se bez problemu prehravat ... jo, neplati to pro motory s tremi cidly na vyfukove soustave, tam je typ PCM jiny a prehrani nepomuze (uvnitr "chybi" soucastky pro treti cidlo)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spolocne chyby EGT a EGR
Jednotku Delphi som zohnal. Podarilo sa mi tam dostat FW z inej vetvy (podla origo PCM). ASbuilt prehodene z povodnej.
Zostala chyba v PCM U0426 - Invalid Data Received From Vehicle Immobilizer Control Module. Budiky pisu Imobiliser Active.
Predpokladam, ze treba zbehnut inicializaciu klucov. Ako na aute s keyless startovanim? Dvere nie su keyless.
Vo Forscane mam spustit pod RFA - Remote Keyless Entry and Start Programming?
Zostala chyba v PCM U0426 - Invalid Data Received From Vehicle Immobilizer Control Module. Budiky pisu Imobiliser Active.
Predpokladam, ze treba zbehnut inicializaciu klucov. Ako na aute s keyless startovanim? Dvere nie su keyless.
Vo Forscane mam spustit pod RFA - Remote Keyless Entry and Start Programming?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24118
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: spolocne chyby EGT a EGR
ano, potrebujes udelat inicializaci modulu v programovani PATS
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spolocne chyby EGT a EGR
Tak som skoncil na Incode pri PATS inicializacii. Ma to novsi system, na ktory nie su kalkulacky. Moze mi to niekto prosim prehnat cez ETIS?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24118
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: spolocne chyby EGT a EGR
forscan to neumi pri nektere placene verzi?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spolocne chyby EGT a EGR
Licenciu mam. Nejde. Skusim este dnes tam nieco vyskumat.
update: od 2010 Mondeo/Smax s novsou verziou PATS musi ist do Fordu - treba online pristup a IDS.
update: od 2010 Mondeo/Smax s novsou verziou PATS musi ist do Fordu - treba online pristup a IDS.
Naposledy upravil(a) stano. dne 06.11.2024 12:05, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13256
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: spolocne chyby EGT a EGR
Nasiel som schemu, ktora sa asi zhoduje:
http://navody.ford-focus.cz/Ford_Focus_ ... hemata.pdf
strana 28.
EGT cidla maju jeden spolocny vstup do PCM, nie je kazde samostatne ako na inych schemach, co som nasiel pre Mondeo. Jednotka je Delphi, nie Continental alebo Siemens/VDO, mozno preto.
Je to DW10C. Uz Euro5, ale este s 2 cidlami teploty na DPF.
Co som spravil:
- odpajane EGR (oba konektory), MAF, este nejaky konektor, nespominam - chyba sa stale objavovala
- nanovo natiahnute kable medzi PCM a oboma cidlami teploty v DPF
- nova PCM
- vizualne prekontrolovany kablovy zvazok, cast, ktora ide poza motor a dolu k turbu, EGT, vaporizeru a pumpe som mal vymotanu von, bez poskodenia
- nove cidlo teploty pred DPF
Zmena je v tom, ze uz nehadze chyby EGR. Nedava mi zmysel preco.
Co som odpozoroval, tak v momente, ked zacne stupat teplota za DPF (takze asi pumpuje a zohrieva naftu cez vaporizer), tak teplota na prvom cidle skoci na 800stupnov a napatie na nom padne na nulu. Toto drzi par sekund. Hodi chybu motora. Potom teplota za DPF zacne pomaly klesat a napatie na prvom cidle skokovo ide na spravnu hodnotu.
Cidla maju kable uplne nanovo natiahnute, tam sa to nemoze ovplyvnovat. Jedine vnutri PCM (ta je tiez nova).
Nejaky napad?
EGR bypass valve je kde presne a kedy sa otvara/zatvara?
http://navody.ford-focus.cz/Ford_Focus_ ... hemata.pdf
strana 28.
EGT cidla maju jeden spolocny vstup do PCM, nie je kazde samostatne ako na inych schemach, co som nasiel pre Mondeo. Jednotka je Delphi, nie Continental alebo Siemens/VDO, mozno preto.
Je to DW10C. Uz Euro5, ale este s 2 cidlami teploty na DPF.
Co som spravil:
- odpajane EGR (oba konektory), MAF, este nejaky konektor, nespominam - chyba sa stale objavovala
- nanovo natiahnute kable medzi PCM a oboma cidlami teploty v DPF
- nova PCM
- vizualne prekontrolovany kablovy zvazok, cast, ktora ide poza motor a dolu k turbu, EGT, vaporizeru a pumpe som mal vymotanu von, bez poskodenia
- nove cidlo teploty pred DPF
Zmena je v tom, ze uz nehadze chyby EGR. Nedava mi zmysel preco.
Co som odpozoroval, tak v momente, ked zacne stupat teplota za DPF (takze asi pumpuje a zohrieva naftu cez vaporizer), tak teplota na prvom cidle skoci na 800stupnov a napatie na nom padne na nulu. Toto drzi par sekund. Hodi chybu motora. Potom teplota za DPF zacne pomaly klesat a napatie na prvom cidle skokovo ide na spravnu hodnotu.
Cidla maju kable uplne nanovo natiahnute, tam sa to nemoze ovplyvnovat. Jedine vnutri PCM (ta je tiez nova).
Nejaky napad?
EGR bypass valve je kde presne a kedy sa otvara/zatvara?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24118
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: spolocne chyby EGT a EGR
tohle by mohlo byt spravne schema
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů