Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 12.02.2025 12:42

Stanley_vy: takze argumenty koukam dosly a jeste si namlouvas cosi o sociálním postavení lidi, kteri se o auta zajímají, umi si sebrat informace, nejak s nimi naložit a rozhodnout se. Tyhle primitivni uvahy vypovidaji hlavně o tobe.
Tak ještě jednou, najdi si na FB Engine Duratec Rebuild (nebo tak nejak) a udelej si obrazek sam. Praskle pisty, totálně zalepene motory černým hnojem, všechno Ecoboosty. Nájezdy s těmito problémy mnohdy do 100 tis. km. Podle tebe je to zrejme v pořádku. Oprava krouzku u Duratecu po 200 tis. km za 30 tis. Kc mi přijde proti tomu uplna banalita.
Uz jsem psal o prusvihach 1.5 pred lety, kdy jsem tyto informace mel od lidi od forda a moc se o tom jeste nepsalo. Mozna i ty jsi tu machroval, ze nic takoveho se nedeje. A pravda se nakonec ukázala.
Nikdo tu nehani nova auta pausalne, to je opet prekrucovani informaci.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Raada » 12.02.2025 12:52

Ne, ze bych se chtel zapojovat do diskuze, ale ja si u kluku z Duratec Engine Rebuild (v Dobrusce) nechal opravit svou 2.0i v Galaxy (motor zral olej). Skvela prace a muzu jen doporucit. Pravdou je, ze jsem cilene chtel atmo motor s neprimym vstrikem. Ma vyssi spotrebu, ale porad snesitelnou - dlouhodobe s prevahou kratkych jizd mam 8,4litru a na delsi trase jsem se bez problemu dostal i hluboko pod 7 litru. Primovstrikovy benzin s turbem (typicky 1,6 Ecoboost) bych jel se stejnym autem mozna o litr niz???

pokud je to off topic tak sorry, jen jsem si vsiml zminky o Duratec engine rebuild

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1683
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Jemar » 12.02.2025 13:24

Asi oba víme, že další diskuse nemá smysl, protože si každý bude stát za svým. Mondeo jezdilo v normálním provozu, žádná jízda při zdi s podtočeným motorem. Ani kdyby jezdilo jinak, nemůže to mít vliv na prasklý blok motoru mezi prostředními válci. Ford si toho byl velmi dobře vědom, že je to konstrukční vada a drážku v pozdějších motorech změnil na otvor.
Slovo tuším jsem použil ne proto, že nevím jestli se to vůbec stalo, ale proto, že si nejsem jist že to bylo v Austrálii. Takže nepoužívej prosím takovéto argumenty.
Že netoužím po ecoboostu ti stejně nevysvětlím, takže nebudu zbytečně ztrácet čas. Mých 107 kW mi na můj styl jízdy naprosto stačí, auto má nejvyšší výbavu (jen chybí couvací kamera) moderní výdobytky jako startstop, čtení značek, adaptivní tempomat, a další mi nechybí. Řízení aut mě vždy bavilo a nepotřebuji, aby za mě auto řídilo (asistent jízdních pruhů). Bohužel mi chybí na rozdíl od jiných asistentů u moderních aut povinná automatická nivelace světel, protože LED světlomety pálí do očí víc než xenony nebo halogeny. LED Matrix bohužel každé auto nemá. Klidně ale přiznám, že mě vadí chybějící šestka jako mělo stejně staré Mondeo.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1683
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Jemar » 12.02.2025 14:15

stano. píše: 12.02.2025 12:32
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 přímovstřikové motory jsou daleko náchylnější na poruchy než atmosféry
Priamy vstrek je sposob dopravy paliva do valca, kdezto atmosfera je plnenie vzduchom. Vies o tom, ze existuju priamovstrekove atmosfery, ze? A nepriamovstrekove turbomotory.
Hento je len vylev nezmyslov.
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 když si řekne u přímovstřiku autorizovaný servis pomalu 40 tisíc za výměnu rozvodů, tak to asi taky není normální.
Co s tym ma priamy vstrek?
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 jaký je poměr nakupu aut mezi firmami a soukromníky. Firmy na tom budou asi o hodně lépe.
Samozrejme, ked si ludia kupuju auta na srocku bez DPH...
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 Já se klidně přiznám taky, že mám starou herku, ale jsem s ní spokojený, najezdil jsem s ní cca 150 t km, celkem má asi 230 t. Jediná dražší věc co jsem měnil je katalyzátor, jinak jen spotřební díly jako brzdy, řemeny, tlumiče výfuku, zadní pružiny atd.
Tiez ti jazdi za 4-5 litrov ako moderne motory? Jaj nie, ti to zere tak o 3-4 litre viacej. "Usetril" si na oprave a 2x tolko si nalial do nadrze :perfect:
Jemar píše: 12.02.2025 11:56 většinou to není chyba motoru, ale jeho majitele,da kdybych chtěl někoho předjet
Ano, tie prasknute piesty a donicene motory casto byvaju chybou majitela. Pri 1500 otackach rovno plyn na podlahu. Lebo to tahne pyco!

Teď se cítím jako naprostý nýmand. Hezky jsi mi to nandal.

Ad1/ Pokud evropský Ford v současné době používá nějaký přímovstřikový atmosférický motor, pak se ti omluvím. Pokud ne, je tvůj post naprosto zbytečný, protože 99% lidí ví přesně co tím myslím.

Ad2/ U mého motoru je řetěz, u nejrozřířenější atmosféry 1.6 je suchý řemen s napínákem, výměnu zvládne zručný majitel doma. U nových motorů vymysleli řemen máčený v oleji a chtěl bych vidět, kolik majitelů si to už dělalo doma

Ad3/ Opět zbytečný post, samozřejmě že si lidi kupují auta k podnikání. Otázkou je, kdyby nebyli podnikateli, jestli by si nové auto koupili. Mě zajímalo kolik lidí si ročně koupí nové auto pro soukromé účely. Chápu, že taková statistika neexistuje, pak nemá smysl tuhle věc komentovat. Vzhledem ke stáří vozového parku jich asi (zase jsem použil asi) moc není.

Ad4/ Mám teď čerstvou zkušenost s Fabií 1.0 TSI v kombajnu. Zkoušel jsem spotřebu a dostal jsem se na 4,8 l/100 km. To jsem ale pořád čuměl na zelené sloupečky a běda kdybych chtěl někoho předjet. Nějaké potěšení mi ta jízda nedala. Pořád 1200 otáček, jinak jsou sloupečky fuč. Jak píšeš výše, když potřebuješ předjet a pokud nepřeřadíš, můžeš si zničit motor. Tomu neříkám zrovna výhra. U atmosféry prostě nepředjedeš, ale jinak se nic nestane. Jezdím dlouhodobě za 7 l/100 km a zeťák s 1.5 Mondeem za 7,5 l/100 km. Úplně bych to v reálu tak nehrotil. Málokdo v běžném provozu jezdí za 5 litrů.

Ad5/ Píše Ford v manuálu, že je striktně zakázané přidávat plný plyn v 1500 ot./min.? Pokud ne, odkud to mají řidiči vědět? Všude se píše jak mají turbomotory plochou křivku výkonu, že jedou pěkně odspodu. Pak je těžké jim něco vyčítat, koukají na zelené lístečky, sledují kdy jim auto radí řadit a najednou potřebují předjet. Chytrá zelená aplikace jim už neřekne, že musí podřadit, on to ten motor přece dá...

Uživatelský avatar
robbert
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1288
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od robbert » 12.02.2025 14:23

Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13391
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 12.02.2025 14:41

1) Pisal si to ako vseobecnu frazu. Co do toho tahas konkretne Ford motory? Ale dobre, ako chces. 5.0 V8 TiVCT. Cmuk.

3) Nie. Auta si kupuju pre osobnu potrebu, ako rodinne. Ale fakturovane cez srocku.

5) To je aj s olejom. Daju vymenit, ked si to auto vypyta, alebo maju razitko v knizke. Ci tam vediet a menit preventivne je ok, ale neradit ako poleno uz ok nie je?

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5638
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 12.02.2025 15:21

Ma.rt píše: 12.02.2025 12:42 Stanley_vy: takze argumenty koukam dosly a jeste si namlouvas cosi o sociálním postavení lidi, kteri se o auta zajímají, umi si sebrat informace, nejak s nimi naložit a rozhodnout se. Tyhle primitivni uvahy vypovidaji hlavně o tobe.
Že vy jste jich předložili. To, že na nová auta mají jen firmy napsal Jemar, tak se domluvte, jak to je. Ale očividně je Česko specifický trh milovníků starých atmosfér. Žádná "fyjalovaů bída. Ty nejradikálnější z nich by raději jednoduchá auta pro russký trh, soustředí se hlavně na autoforu.
Ma.rt píše: 12.02.2025 12:42
Tak ještě jednou, najdi si na FB Engine Duratec Rebuild (nebo tak nejak) a udelej si obrazek sam. Praskle pisty, totálně zalepene motory černým hnojem, všechno Ecoboosty. Nájezdy s těmito problémy mnohdy do 100 tis. km. Podle tebe je to zrejme v pořádku. Oprava krouzku u Duratecu po 200 tis. km za 30 tis. Kc mi přijde proti tomu uplna banalita.
Uz jsem psal o prusvihach 1.5 pred lety, kdy jsem tyto informace mel od lidi od forda a moc se o tom jeste nepsalo. Mozna i ty jsi tu machroval, ze nic takoveho se nedeje. A pravda se nakonec ukázala.
A ta pravda je tada na těch FB stánkách? A tu většinu auta, co jezdí bez problémů si někdo vymyslel?
Ma.rt píše: 12.02.2025 12:42 Nikdo tu nehani nova auta pausalne, to je opet prekrucovani informaci.
Ma.rt píše: 07.02.2025 17:00
Vůnec ne:
ZaQik píše: 04.02.2025 07:28 par "novinek" ze servisu, ktere na foru (bohuzel) take resime
https://www.garaz.cz/clanek/testy-ojeta ... e-21014183
Tak zhruba tohle jsem si ted vyslechl v servisu, kam jinak skoro vubec nejezdím. Obcas vaham, jestli neobmenit auto a odpověď zhruba byla, ze jestli tam chci nechavat nasobne vic a casteji, tak smele do toho :)
:perfect:

Jemar píše: 12.02.2025 13:24 Ford si toho byl velmi dobře vědom, že je to konstrukční vada a drážku v pozdějších motorech změnil na otvor.
Zatímco dřív žádné konstrukční vady nebyly. Kolem roku 2012 se tu ve velkém řešili DPF, dneska tady pamětníci na ta auta se slzou v oku vzpomínají, za deset let budou stejně vzpomínal na ecoboosty a tvrdit "já jsem to říkal".

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 12.02.2025 15:35

Stanley: ja se nemusim s nikym domlouvat, forum je snad od toho, aby kazdy vyjadril svuj nazor. Ja o firmách nic nepsal, to jsi dost mimo.

Servis, o kterém jsem mluvil, byl Ford, jak jinak. Ecoboost i Ecoblue jsou podle nich problémové motory. A ze by si me tam chteli drzet s Duratecem, aby na me vydelavali? No jasne, jednou za cas na geometrii a vymenu brzdovky, pripadne vymenu opetrebenych veci, do kterých se mi doma v garazi nechce, to je terno :)

Argument, ze vetsina EB jezdi, je dost primitivni uvaha. Ze tomu tak neni, to tu nikdo nekdy netvrdil.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13391
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 12.02.2025 17:59

Jeee to bolo kydov ked prisli Duratecy, ake su otrasne a ze stare dobre Zetecy.

To je taky evergreen starych pupkatych krcmovych znalcov za starymi dobrymi casmi mladosti a vykonnosti. Suvislost medzi ich (kaziacim sa) zdravim, vladou, zlyhavajucou erekciou a motormi sice ziadna nie je, ale oni si to tak projektuju :mrgreen:

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1683
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Jemar » 12.02.2025 21:06

Stano, asi na pivo spolu nikdy nepujdem, měl bych pocit, že jsem tam s umělou inteligencí. Na všechno máš nejméně deset odpovědí, samozřejmě jsou všechny správné, nikdy v životě se nemýlíš, jak v technickém, tak i v politickém světě jsi jednička, prostě dokonalý člověk, takový Klausův nevlastní brácha. Neber si to nijak osobně, prostě mi to z tvých postů zde tak nějak vyšlo.
Já nemám vždy pravdu, dokážu si to přiznat a chci se ti omluvit, že jsem opomněl přímovstřikový atmosférický motor z Mustangu. Sice to není v EU nijak rozšířený motor, ale o to tu teď nejde. Takže se ti veřejně omlouvám, že jsem uvedl nepřesné informace. Zapomněli jsme na motor 1.8 SCi z Mondea Mk3, který ale díky své složitosti nebyl zrovna etalonem kvality a jen málokdo ho uměl opravit.
Tím bych tuto diskusi ukončil, protože proti umělé inteligenci nemá smrtelník šanci se alespon trochu prosadit, natož se obhájit.
Ecoboosty jsou skvělé motory, za všechny jejich fatální závady mohou jejich majitelé. Zeteky a Durateky jsou naprosté bídy, divím se jak se vůbec mohly dostat do Fordu nebo Volva a tolik let v nich vydržet.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13391
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od stano. » 12.02.2025 23:00

Nie asi, urcite nepojdeme.
A inak, to si mi teda dal. Fuuu. Sice si si to ty sam sposobil potrebou bohorovne dokazat si svoju neomylnost, ale okydat treba aj tak druheho. Si skvely :perfect:

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5638
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Stanley_vy » 13.02.2025 09:53

Ma.rt píše: 12.02.2025 15:35 Servis, o kterém jsem mluvil, byl Ford, jak jinak. Ecoboost i Ecoblue jsou podle nich problémové motory.

Argument, ze vetsina EB jezdi, je dost primitivni uvaha. Ze tomu tak neni, to tu nikdo nekdy netvrdil.
A ten problém je teda kde? Já jezdím do servisu, kde tvrdí, že jsou to držáky, co najedou půl milionu. :perfect:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.02.2025 11:22

Tak ten byl fakt dobrej :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001


Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 13.02.2025 18:35

:D
Hele, ja bych ti ten pulmega fakt pral, ale neverim. Neverim tomu ani u Duratecu, kdy jsem vicemene v pulce a zatim to nechtělo skoro nic. Veril bych 2.0 TDCi, ale obavam se, ze i kdyz samotny motor poslape, budou se resit veci okolo - DPF, vstriky, turbo..
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti