Alternátor
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
- Jenda25
- Pokročilý
- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
mjusím tě opravit baterie se stejnosmětrným napětím dobíjet dá, ale výhodnější je pro ní impulzní režim který vzniká usměrněním bez filtrace. Jinak diodovej můstek je složen například ze 4 diod(dvoucestný-gretzův).Noah píše:No tam neni jedna dioda ale diodovy mustek,ktery ti ze stridaveho napeti ktere alternator vyrabi dela stejnosmerne.Stridavym napetim se baterie dobijet neda
Naposledy upravil(a) Jenda25 dne 23.11.2007 07:52, celkem upraveno 1 x.
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- PePe_tdci
- Junior
- Příspěvky: 275
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak v servisu na nic nepřišli.. kontrolka dobíjení se rozsvicí pořád.. jezdím teď hlavně po městě do deseti km..
Ještě jsem vypozoroval, že se mi mění intenzita svícení světel a podsvícení budíků.. nepřišel jsem na to kdy, na přidání plynu to nereaguje..
Nevíte co by to mohlo být? Případně neznáte nějaký dobrý servis specializující se na elektriku v Praze? Dík
Ještě jsem vypozoroval, že se mi mění intenzita svícení světel a podsvícení budíků.. nepřišel jsem na to kdy, na přidání plynu to nereaguje..
Nevíte co by to mohlo být? Případně neznáte nějaký dobrý servis specializující se na elektriku v Praze? Dík
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Ja ale nepsal ze se neda stejnosmernym napetim dobijet:)) a o pulznim nabijeni.......tzv.pulsní nabíječka, která dodává sice stejnosměrný proud, ale ne trvale (kontinuálně), ale v pulsech, tzn.v krátkých časových úsecích, mezi nimiž je pauza. Délka (správněji šířka) jednotlivých pulsů a prodlev mezi nimi je řízena většinou procesorem, podle stavu nabití akumulátoru a jeho momentální teplotě. Tím, že stejnosměrný proud není dodáván chemické reakci spojitě, dochází k zajímavému jevu, že do akumulátoru lze dodat několikanásobně větší množství energie za stejnou dobu, než při spojité dodávce el.proudu. El.proud během jednoho pulsu lze dodávat mnohonásobně vyšší, než by bylo možno do akumulátoru dodat spojitě a krátká následná pauza zabezpečí, že se elektrolyt neohřeje tak, jak by se ohřál při souvislé dodávce stejnosměrného el.proudu. Výsledkem je, že pulsní nabíječkou je možno akumulátor nabít za zlomek času, který by byl nutný k nabytí klasickou nabíječkou, aniž by došlo k jeho přehřátí a poškození. Navíc, puslní nabíjení má pozitivní účinek na stabilizaci chemických sloučenin na olověných deskách a omezuje tzv.sulfatizaci, což je průvodní jev stárnutí baterie, vedoucí až ke konci její životnosti.Jenda25 píše:mjusím tě opravit baterie se stejnosmětrným napětím dobíjet dá, ale výhodnější je pro ní impulzní režim který vzniká usměrněním bez filtrace. Jinak diodovej můstek je složen například ze 4 diod(dvoucestný-gretzův).Noah píše:No tam neni jedna dioda ale diodovy mustek,ktery ti ze stridaveho napeti ktere alternator vyrabi dela stejnosmerne.Stridavym napetim se baterie dobijet neda
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- 750kv
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
Také mně zlobí dobíjení.Nastartuju kontrolka dobíjení zhasne,ale palubní napětí je kolem 11V. Po asi 20s je slyšet jak motor jde do zátěže kontrolka se rozsvítí napětí vyskočí na 14,5V.Po mírném zahřátí motoru to vypnu a znova natočím kontrolka nesvítí a napětí je 14,5V.Mně hlavně zaráží proč se rozsvítí až je napětí vpořádku proč nehlásí těch 11V.Je to jakoby by někde studený spoj stačí trochu tepla a vede.Teoreticky by to mohly být diody je to polovodič a ten čím má větší teplotu tím má menší odpor.,ale při těch proudech co jsou v autě by taková dioda měla proletět buď do zkratu nebo na nevodič
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- DaviS
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Přebíjení..
Ahoj, mám taky nějakej problém s dobíjením, před nedávnem mi "profici" vyměnili nějakou hřídel na altíku (5000,-), protože mi to přestalo dobíjet. Po měsíci jsem zjistil, že mi to nabíjí 15,5 volty, zajel jsem za autoelektrikářem a on mi vyměnil regulátor (2500,-), ale dobíjí to pořád kolem 15,1 V. Když zapnu vyhřívání skla pohasnou mi budíky a motor jde hodně do zátěže... baterku mám taky novou.. tak nevím. Když jsem nechal zapnutý vyhřívání dlouho rozsvítila se mi kontrolka dobíjení, po vypnutí motoru a opětovném nastartování už nesvítila, ale vyhřívání už jsem nezapínal. NEVÍ NĚKDO ČÍM TO ASI BUDE A KOLIK DO TOHO JEŠTĚ VRAZÍM....mě připadá že opravě Fordíků nikdo nerozumí a musím se naučit si to opravit sám. Nebo zná někdo profika někde v okolí Vyškova až Třebíče. DÍKY
Ford Focus 1.8 TDCi Combi 2002
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- giacomo
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vyškovsko, E50
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přebíjení..
..máš SZ ..nechci dělat reklamuDaviS píše:...... Nebo zná někdo profika někde v okolí Vyškova až Třebíče. DÍKY
-
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Detva SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
pridam svoju skusenost:
preblikavala kontrolka dobijania, neskor už svietila, v nizkych otačkach bolo počutelne hučanie z oblasti klinoveho remena a alternator sa značne zahrieval
-výmena diodoveho mostika (magneti marelli, cena 1900Sk + praca) a zvada zrejme odstranena
preblikavala kontrolka dobijania, neskor už svietila, v nizkych otačkach bolo počutelne hučanie z oblasti klinoveho remena a alternator sa značne zahrieval
-výmena diodoveho mostika (magneti marelli, cena 1900Sk + praca) a zvada zrejme odstranena
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Nektera z diod byla prorazena a altik pracoval do zkratu, proto se prehrival.
- Aki
- Junior
- Příspěvky: 240
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
tak dneska došlo i na mě
chvílemi se rozsvěcovala a zhasínala kontrolka dobíjení, pak postupně vše odumíralo, evidentně jsem jel už jen z baterky (nové) ok, beru, altík KO, proběhlo měření a dával pouhých 4,6 až 5v, s čímž jsem se teda ještě nesetkal..a přišlo mi že čím víc otáček, tím to šlo napěťově níž..
o co sakryš jde? rego?
chvílemi se rozsvěcovala a zhasínala kontrolka dobíjení, pak postupně vše odumíralo, evidentně jsem jel už jen z baterky (nové) ok, beru, altík KO, proběhlo měření a dával pouhých 4,6 až 5v, s čímž jsem se teda ještě nesetkal..a přišlo mi že čím víc otáček, tím to šlo napěťově níž..
o co sakryš jde? rego?
Ford Focus 1.8i LPG Kombi 99
ex Ford Mondeo 2002, 2.5 V6 Ghia
ex Ford Focus 2.0i flip flop
ex Ford Mondeo 2002, 2.5 V6 Ghia
ex Ford Focus 2.0i flip flop
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 6 hostů