FF a pohon na plyn

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
hape
Junior
Junior
Příspěvky: 287
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Orlová

FF a pohon na plyn

Příspěvek od hape » 25.07.2006 20:45

Chtěl bych se Vás zeptat, protože vím,že tady poradíte každému :wink: , máte někdo zkušenosti nebo informace o pohonu FF na plyn? Teď když hrozí že benzín bude stát 35 Kč, je to vcelku aktuální :cry: . Proto bych přivítal jakékoliv informace, jak to jezdí, klady, zápory, kolik to stojí, kam se může umístit nádrž na plyn, atd,atd. Jen upřesňuji, že mám combi, což je ostatně v podpisu :lol: . Díky předem!
FF Combi GHIA 1,6 Zetec, r.v.7/99, Pacific green
Obrázek

petulka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petulka » 25.07.2006 22:32

S plynem obecně mám dlouholetou zkušenost(Felicia 1.3 MPi hatch.). Zjišťoval jsem to i ohledně FF. "Můj" propanbutanový mechanik by mi to instaloval za 26000 Kč. Ale dá se to pořídit i za 45000 Kč.Záleží jestli to dávkuje plyn do sání, nebo do válců. Mrkni na konkurenční fórum Ford http://forum.fordclubs.org. Nádrž ti dají budˇmísto rezervy (dražší), nebo válec do kufru za zadní sedačky. Máš kombi, tak lepší do kufru. Snížení výkonu naprosto zanedbatelné ( nesrovnávat se Š 120 apod. :D to by nebylo srovnání ale urážka FoFO) ,vykompenzuje ti to nehubnoucí peněženka.Častější servis, revize a výměny svíček a vzduch. filtru jsou směšné položky proti tomu,co ušetříš. Já to počítal a za šest let jsem ušetřil 150 tis. při 25 tis.km/rok.Pokud hodně jezdíš a chceš si FF nechat dýl než 3 roky tak jdi do toho. Jako zápor bych uvedl větší opotřebení motoru,co se týče ložisek klik. hřídele, ojnic a tak. Ono to hoření směsi ve válci má jiný průběh,tak to víc vibruje a namáhá uvedené. Holt s tím motorem nenajedeš 400 tis. ale jenom 300 tis. (Příklad):lol: Mohl bych popisovat jak to funguje,co se kam montuje,ale není místo a chce se mi spát :D

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 26.07.2006 17:06

Tady na foru řeší chip tunning a vy tu pohon na plyn... :lol:

A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?

No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha... :lol:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

petulka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petulka » 26.07.2006 20:12

speedy píše:Tady na foru řeší chip tunning a vy tu pohon na plyn... :lol:

A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?

No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha... :lol:

Jo jo jo, ALE ! měl by jsi vědět,že startuješ vždy na benzin a k přepnutí na plyn dochází při zvýšení otáček motoru automaticky.Psal jsem nesrovnávat se šádama apod. Zimní starty tudíž bez rozdílu. 8) Parkovat v uzavřených prostorech můžeš, pokud jsou při zemi odvětrány otvorem nebo otvory o celkové velikosti aspoň 25 cm čtverečních. Mimo podzemních garáží prkotina. Větší nebezpečí při nehodě hrozí od benzínové nádrže.To proto, že konstrukce plynové nádrže je setsakra bytelná a silně předimenzovaná.Navíc jsou na nádrži uzavírací ventily,takže v ní lze plyn zkrátka zamknou aby nemohl ven.Kontrola těsnosti jednou za rok 200 Kč a pokud mechanik dělá něco k tomu tak je to zdarma.
V životě jsem necítil plyn, mimo tankování,věř mi. 8) A to místo v kufru? Někdy je s tím problém pravda.... Ale pokud jezdíš hodně a nemáš tři děti, tak to místo lehce oželíš díky úspoře financí.Neříkej že ne :wink:


Býval jsem ohledně LPG taky skeptický, ale po sedmileté osobní zkušenosti tzn. že mi to auto ušetřilo jistou sumu na pořízení bytu a já nemusel brát hypotéku...... nikoho bych nepřemlouval,ale já jsem max. spokojený :D

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 26.07.2006 21:27

Dle meho nazoru velky minus, ze nemuzes do podzemnich garazi, ktere se ted celkem hodne rozsiruji. Je rozdil jet na nakupy a strcit auto v 35°C do tmy pod zem nebo nechat na slunku :) Dalsi vec instalace treba tech 40 000kc + nejaky ten castejsi servis, kontroly nadrze, atd. Tak usetris priblizne 110,- na 100km, podle spotreby a cen... Tady asi celkem dost zalezi na tom, kolik rocne nahrkas. Muze se ti to vratit za rok, kdyz najedes 40k, nebo taky za 3-4 roky. A pokud uz nahrkas tolik, tak te dost mozna vyjde nastejno diesel, za ktery nezaplatis navic vice nez tech 40 000,- a nemas zacpany kufr nejakou bombou - nadrz misto rezervy je sice pekna, ale stejne nekam musis dat tu rezervu.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 26.07.2006 23:01

jj jako ahmed .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
speedy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 831
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slánsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od speedy » 27.07.2006 08:51

uffff to byla teda odezva.... :lol: :lol: :lol:
Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 27.07.2006 21:55

Mozna jeste k te bezpecnosti. Ja osobne si myslim, ze plyn je bezpecnejsi, nez benzin, i kdyz jsem odpurce plynu :D Pokud je bomba po pravidelnych kontrolach, tak se nemuze stat, ze ti to rachne pod zadkem, ty nadoby jsou celkem predimenzovane, takze vydrzi urcite o hodne vice, nez plastova vana na benzin. Zlata nafta :wink: :lol: :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

petulka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petulka » 28.07.2006 08:25

Pravda pravda,ona ta mastná páchnoucí tekutina :lol: má taky svoje klady. Jenom nesmí uhodit kruté mrazy. :P Ještě na doplnění k té bezpečnosti. Nádrž na plyn má platnost tlakové zkoušky 10 let. Po deseti letech, ať je v sebelepším stavu zkrátka končí a musíš koupit novou. Něco jako bezpečnost u raketoplánů asi ....Jinak neprojdeš na TK. Na tento zápor jsem zapomněl. :lol:

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 28.07.2006 19:58

petulka píše:Pravda pravda,ona ta mastná páchnoucí tekutina :lol: má taky svoje klady. Jenom nesmí uhodit kruté mrazy. :P ....
To je problem jen u nas. Napriklad v severskych zemich maji v autech zabudovane elektricke vyhrivani chladici kapaliny a kdyz zaparkuji u sveho domu, tak se pripoji kabelem do specialniho konektoru, tusim na blatniku, a celou mrazivou noc je motor teply. (z vypraveni naseho zakaznika)
U nas by nekdo ze zavisti asi ty kabely rozstrihal, takze by pouziti takoveho vyhrivani bylo hodne nejiste.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

petulka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petulka » 28.07.2006 20:17

Něco podobného mají u nás akorát traktory a stavební stroje. Soused zetora napíchne přes spínací hodiny a hodinku a půl před tím ,než chce vyjet se to sepne. Nasedá do traktoru nastartuje a má to 50 stupňů a hned jde do kabiny teplý vzduch. Ale to parkuje na svém pozemku a za plotem. Jinak by byl už dávno bez prodlužováku.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 28.07.2006 20:24

Kvalitni nafta nemrzne :) Chce to mit vsechno v dobrem stavu a pak neni problem - baterka, zhavice, palivovy filtr a kvalitni nafta :twisted:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 28.07.2006 20:25

U nas v praci, kdyz "cernosi" vidi jakoukoliv zasuvku, tak si natahnou draty domu. A pokud nefunguje, tak ji ukradnou i s kabelem :roll:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

petulka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Letovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petulka » 29.07.2006 11:11

Ahmed píše:Dle meho nazoru velky minus, ze nemuzes do podzemnich garazi, ktere se ted celkem hodne rozsiruji. Je rozdil jet na nakupy a strcit auto v 35°C do tmy pod zem nebo nechat na slunku :) Dalsi vec instalace treba tech 40 000kc + nejaky ten castejsi servis, kontroly nadrze, atd. Tak usetris priblizne 110,- na 100km, podle spotreby a cen... Tady asi celkem dost zalezi na tom, kolik rocne nahrkas. Muze se ti to vratit za rok, kdyz najedes 40k, nebo taky za 3-4 roky. A pokud uz nahrkas tolik, tak te dost mozna vyjde nastejno diesel, za ktery nezaplatis navic vice nez tech 40 000,- a nemas zacpany kufr nejakou bombou - nadrz misto rezervy je sice pekna, ale stejne nekam musis dat tu rezervu.

A ještě si neodpustím jednu poznámku :D V Holandsku se montují plynové nádrže na místo benzinové, takže o prostor je postaráno.Přímo do nových vozů. A jelikož je benzín ale i tak potřeba kvůli startům, dávají malou nádrž asi na pět až osm litrů. Všechno je schovaný v prostoru pro nádrž. Mají to prostě vychytaný.Lze to i u nás ale stojí to velmi mnoho.Do toho by se snad dalo jít ne?? Koupit nový vůz a jezdit 50 tis./rok, to se sakra vyplatí.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 30.07.2006 12:50

Joo, to neni spatne, ale fakt jenom, kdyz to koupis jako nove auto a mas to misto nadrze a udelane od vyroby. Taky jsem o tom slysel. Ale netusim, o kolik je to auto drazsi, nez normalni benzin :?:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti