Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 09.05.2009 18:38

ono by to chtělo pořádně prostudovat přímo na autě :idea: v jakých otáčkách se to zavírá a ve kterých otáčkách otvírá :idea: nejsem si totiž už jistý, zda ta hadička jde přímo na sání nebo je tam ještě ten ventilek.
tchifla vždyť to sem psal, že čím větší podtlak = větší otáčky klapky se zavírají :wink:

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od tchifla » 09.05.2009 19:39

hmm, ja som ale pisal o tom, ze pri nizkych otackach je vacsi podtlak a pri vyssich otackach je podtlak mensi. S rastucimi otackami ten podtlak klesa... Alebo mi nieco uniklo? :) 8)

Ak je to tak, ze tie klapky su sposob ako obmedzit vykon, preco ich ma iba ford? :idea: :?:
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 09.05.2009 20:18

tak to si nejsem až tak jistý, já mám za to, že je to obráceně, teď už k autu nepoletím abych sondoval :-)

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 09.05.2009 20:40

Dle mne, nejjednodužší způsob jak ukočírovat emise. Počítají se na mg/ km a při plném otevření sání by to ten llimit překročilo. Pro názornost z jiného soudku, proč jse sání děláno co nejkratší s co největčím průměrem, aby nasávaný vzduch měl co nejmenší odpor. U jiných kár to může být složitější elektronikou a nebo celkově omezeno průřezem sání. A ten podtlak je daný jako u kompresoru, čim větší točky tím větší množství jak nasávaného tak vytlačovaného vzduchu. Zvýším odpor proudění vzduchu na výstupu - zvýší se tlak. Opačně když stížím přístup nasávaného vzduchu - zvýší se podtlak a tím menší plnění válce. Ford prostě nechává do půlky otáčkového rozsahu motoru volnost ale pro emise druhou část ve vyšších točkách klapkami omezuje hranici emisí a tím i výkon. Teoreticky , kdyby ty klapky nebyly tak nad 4500ot jako by se dávalo jen půl plynu. Přesněji plný plyn je 100% nasávaného vzduchu do 4500 ot , nad pak klapky plynule snižují ze 100% na 50% a tim ikdyž pedál plynu dělá díru v koberci jde tam jen tolik, aby při měření to hranici emisí nepřekročilo. 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od vcedula » 10.05.2009 00:28

dovolim si vstupit do tejto diskusie. Nemyslim si, ze by sa po prekrceni 4500 otacok zacal zatvarat privod vzduchu, nedava to logiku. Podla merani na brzde, ktore som robil na mojom aute, to sice vyzera, ze krutiaci moment ide dole (meranie 2.0 Duratec, ale to iste sa deje aj pri1.6 TiVCT, takze podla merani to tak nie je.

Co ja mam informacie, tak oznacenie nasho motora HE znamena variabilne sanie alebo nieco take. Malo by to znizovat spotrebu pri nizsich otackach. Fakt neviem, ci to nie je este nejaky dalsi diel ale typoval by som to prave na tieto klapky. Neviem, ako sa sprava motor vam, ale ja ked uvolnim plyn, tak mi otacky klesnu na asi 1100 - 1200, tam chvilku pockaju a potom nieco snad aj cvakne (mozno sa mi to len zda) a potom klesnu na 800 ot/min.

Jednoducho si myslim, ze to funguje pri 800 ot/min a nie pri 4500 a ze to klapky zatvara pri poklese otacok k volnobehu.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 10.05.2009 08:32

Ty zvýšené otáčky jsou řízené ŘJ a jsou vázané na rychlost vozu a dále dělají prodlevu při řazení, aby hned napadaly otáčky dolů . Třeba u Escca to je heliuv snímač/tak nějak název/ který je přímo na vývodu bovdenu tachometru na převodovce. To má za následek, že při brždění motorem nad 1500 ot volnoběžný ventil zavře úplně přívod paliva. Popřípadě jízdy bez kvaltu, z kopce, automaticky zvyšuje volnoběžné otáčky na 1100 pro podtlak na brzdy a popřípadě větší spotřeby elektřiny pro klímu , světla atd. Když se tento snímač odpojil, okamžitě šly otáčky na volnoběžné 850 ot.a kdo řadil pomalu auto cukalo. Popřípadě úvahy o variabilnosti sání, nemá to logiku , že při zvyšování výkonu přidáváním plynu se místo otevírání klapek a tím dosáhnutí lepšího plnění se právě děje opak a přívod se přiškrcuje. Třebu u té 1,6 tato konstrukce klapek není třeba, protože se i tak dostane do max emisního limitu. Jelikož funkce těchto klapek nikde není popsaná, tak jen dedukujem co mají za význam a jak se projeví odstranění , pro jejich poruchovost a možnost rozbití motoru, na chod a spotřebu motoru. :D
Když nad tím přemýšlím, tak nebudu daleko od pravdy, protože kdyby to bylo někde napsaný že pro emise to přiškrcuje výkon, tak to okamžitě každý odmontuje a ekologové si budou rvát vlasy i s prodejci Ford , protože nějaká emisní norma 4 by šla do kytek a tím neprodejné dle nesplnění norem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od vcedula » 10.05.2009 10:38

tak som to nasiel a je to tak ako som pisal. Nie som sice super v anglictine, ale tu sa pise o tom, ze klapky su zatvorene pocas statia napr. na semaforoch a otvaraju sa pri plnom vykone.
The tumble flaps are fitted in each of the intake runners close to the cylinder head flange. Controlled by a solenoid actuator, they are closed during light-load operations, such as idling at traffic lights, shifting actions and deceleration, to maximise combustion efficiency, fuel economy and emissions performance. The valves are fully open during higher load conditions to maximise volumetric efficiency and power output.
Viac sa mozte docitat tu:
Duratec HE

Asi by som to mal stiahnut a odlozit na neskorsie pouzitie :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 10.05.2009 13:06

Tak jsem raději zde ten divoký překlad z angličtiny vymáznul. V podstatě na dalších stránkách se pomalu dopracováváme na jádro pudla. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Naposledy upravil(a) ballu dne 16.05.2009 11:08, celkem upraveno 2 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od vcedula » 10.05.2009 19:38

pekny prekladaci automat, aj sa snazil menit slovosled :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 10.05.2009 22:25

Některý věci si musí člověk domyslet , ale aspoň něco. Anglicky glábnout neumím, jsem odchován ruštinou , ta by mně šla o moc lépe. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jinak máš asi pravdu, to otvírání a zavírání je prováděno podtlakem ale řízeno selenem. Ale jinak to na věci nic nemění, auto bez problému bude jezdit i bez těchto klapek, které mají funkci nějakého tlumení rázů v sání mezi válci , nějaké omezení při volnoběhu, ale vše je směřováno pro dodržení emisí na úkor nevyužití maximálního výkonu motoru. Dokonce uvádějí, že tento 2L motor má lepší zátah jako 2,5 L 8O Asi má lepší průběh výkonové křivky a konstruktéři neměli zájem jít do vyššího výkonu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od koumess » 11.05.2009 23:08

ballu píše:Před chvilkou podal Wizi tyto informace.

Je to tedy přesně naopak, než jsem se dočetl na cmc a jiných fórech, kde se razily teorie, že v nízkých je to zavřené, aby to lépe míchlo směs v nízkých otáčkách a zlepšovat tak krouťák, spotřebu, emise a kožíšek králíčka Azurita. Není to pravda, takže jejich účel je mi záhadou, zvlášť když je to zdroj takových problémů.
_________________
teda nevím jak na tohle Wizi přišel, ale můj duratec teda rozhodně klapky otvírá při akceleraci a ve vyšších otáčkách (přibližně od 3500 ot.). Na volnoběh a při nízkých ot. jsou zavřené. Čili dál trvám na teorii vířivých klapek tak jak jsem o tom psal i na cmc. (as: code ).

Samozřejmě,že v sání je největší podtlak na volnoběh,kdy je škrtící klapka zavřená.

Já jsem ty klapky vyštípal už někdy koncem loňského roku a to zaslepování otvorů (uvnitř po hřídelce) nijak neřešil,jelikož jsem netušil co mě po demontáži sání čeká. A myslím si,že to nemá ani žádný měřitelný vliv.Rozhodně bych tam necpal nějaký jiný materiál s jinou tepelnou roztažností,už vůbec ne něco jistit vteřiňákem.Když už tak nějaké vhodné dvousložkové lepidlo...
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 12.05.2009 05:36

koumes tys to pozoroval přímo na autě ? chování tý klapky ?

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 12.05.2009 07:41

Před chvilkou jsem telefonoval s koumesem. Jak pojedu toho 22.5. na vyndání klapek, tak máme sraz všichni tři i s Wizim a proběhne technická konsultace přímo na autech. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 12.05.2009 07:51

:idea: :wink: super spolupráce :idea: :wink:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Anndy » 12.05.2009 08:03

Ked je motor bez klapiek, nemá to vplyv na meranie emisii pri emisnej kontrole?
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti