sportovní filtr

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 21.11.2006 22:03

driver píše:motor bude o něco hlučnější něž normálně
jak myslis ze hlucnejsi ? akoze ten isty zvuk motora, len hlasnejsi ? alebo sa ku zvuku motora prida zvuk nasavania vzduchu (sycanie) ??
dost by ma to zaujimalo, lebo rozmyslam medzi vlozkou a komplet filtrom... :roll:

Uživatelský avatar
driver
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 517
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od driver » 21.11.2006 22:07

stejný zvuk motoru akorát hlučnější,a taky půjde pěkně slyšet jak motor násává vzduch

Fuks
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1476
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Fuks » 22.11.2006 10:02

Mám sportovní filtr - kit KN 57i a do 4000ot/min není rozdíl ve zvuku žádnej. Jak se překročí tahle hranice a šlape se mu na krk, tak má příjemnej hlubokej zvuk. Zdá se mi, že auto líp jede a líp se vytáčí. Se spotřebou to neudělalo nic. Jinak čištění technickým benzínem a vyfoukat se ,,nedoporučuje" :!: Prodává se orig čistící sada s postupem. Pokud se dodržuje pravidelný čištění, tak má vydržet 1.5 miliónu Km. :? :? Nevím, tolik nemám na FOFO najeto :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Dala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jevíčko

Příspěvek od Dala » 22.11.2006 12:31

Nazdárek, nechci Vás odrazovat od sportovního filtru, každého věc, ale já bych si ho určitě nenamontoval. Základní funkce vzduchového filtru spočívá v odfiltrování pevných, pilových a ostatních částic z nasávaného vzduchu. Sportovní filtr má větší rozměr mikropórů narozdíl od papírového (sériového filtru), tzn. že sice klade menší odpor při průchodu vzduchu, ale také propustí větší částice!!!. Ty samozřejmě způsobují větší opotřebení motoru (válec, píst, pístní kroužky), dostávají se do mot. oleje a také poškozují (zalepují-pilové částice) váhu vzduchu, která pak neměří skutečné množství nasávaného vzduchu. Výrobce se tak brání použitím papírových vložek těmto poruchám. Proto bych doporučoval pravidelnou kontrolu sériového filtru, podle potřeby výměnu.
Přeji hodně šťastných kilometrů.
Ford focus combi 2002 1.8 tdci 115 HP

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 22.11.2006 13:06

No tak s tim si zrovna dovolim nesouhlasit. Sportovni filtr je tvoreny skladanou bavlnou, ktera zarucuje lepsi propustnost nasavaneho vzduchu nez papir a pokud jde o filtraci tak ta bavlna je napustena specialnim olejem. Filtracni schopnost je diky tomu stejna jako u serioveho filtru. Samozrejme to plati pouze v pripade, ze je filtr cisteny cistici sadou od vyrobce filtru.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 22.11.2006 13:55

Tiez si myslim,ze je to pre motor prospesnejsie,ako papierovy filter.Odskusane dlhorocnymi skusenostami v automobilovej praxi a motoristickom sporte.

Fuks
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1476
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Fuks » 22.11.2006 21:20

S tím, že sportovní filtr motoru škodí nesouhlasím. Pokud se jedná o kit přímo na určitý model auta a motor a je od renomovaného výrobce (ne od těch co to vyrábějí z vaty a toaleťáku), tak je pro motor přinejhorším stejně vhodnej jako originál. Má výhodu v tom, že neklade takový odpor procházejícímu vzduchu a motor jde líp do otáček. Samozřejmě se musí ošetřovat jak uvádí výrobce :!: :wink:

Uživatelský avatar
miro
Junior
Junior
Příspěvky: 454
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro » 22.11.2006 21:24

misoo píše:
driver píše:motor bude o něco hlučnější něž normálně
jak myslis ze hlucnejsi ? akoze ten isty zvuk motora, len hlasnejsi ? alebo sa ku zvuku motora prida zvuk nasavania vzduchu (sycanie) ??
dost by ma to zaujimalo, lebo rozmyslam medzi vlozkou a komplet filtrom... :roll:
aj ja som uz rozmyslal :-) daj info ako si dopadol a co si si vybral mame veeelmi podobny motor :mrgreen:
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
botsman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 79
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od botsman » 25.11.2006 23:22

Ahoj, chtěl bych se s Vámi podělit o moje zkušenosti se sportovním filtrem KN. Je to trošku OT, protože jsem ho měl na Š Felicia 1.3 MPI. Jednoznačné klady: záběr znatelně od nižších otáček, vyšší max. rychlost-i když jen o pár km., lepší zvuk motoru při větším zatížení - znělo to krásně brumlavě, jako by to byla jednaosmička, spotřeba se nezvýšila, jednou za rok to stačilo vyprat a nastříkat olejem. No a teď ty zápory - teda jenom jeden ale značný: v 65tis. km výměna škrtící klapky směšovače(obdoba karburátoru). Podle názoru jednoho mechanika to mohlo být zapříčiněno právě tím filtrem, protože umožňoval mnohem silnější proudění nasávaného vzduchu a tím mohlo dojít k vykřivení klapek regulujících sání. Vím, že Focus by to měl mít udělané bytelněji, ale přestože jsem sportovním filtrům fandil, tak do toho u takhle drahého motoru mám strach jít.
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi

Uživatelský avatar
chaluha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od chaluha » 27.11.2006 18:29

Dík za názory,ale ted nevim esi si ho mám kupit.
Ford Focus combi II 1,6 16v duratec

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 27.11.2006 18:47

chaluha píše:Dík za názory,ale ted nevim esi si ho mám kupit.
Posledni slovo ma kazdy sam za sebe. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 28.11.2006 06:05

Podla mna s tym problem nemoze byt,ked mi ho vo Forde ponukli,ze mí ho namontuju....namontovali /sice iba vlozku KN/a mam to dokonca zapisane aj v servisnej knizke.....
Naposledy upravil(a) zirafak dne 28.11.2006 06:24, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 28.11.2006 06:22

Kazdy at si udela usudek a zaver sam. Vnucovat nekomu nazor nema opravdu cenu. Ja jsem rekl to co vim a kit si urcite dam. Jestli bavlněný filtr ovlivní životnost klapky tak o tom docela pochybuju.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
MiBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: HB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MiBa » 28.11.2006 22:22

stigi píše:No tak s tim si zrovna dovolim nesouhlasit. Sportovni filtr je tvoreny skladanou bavlnou, ktera zarucuje lepsi propustnost nasavaneho vzduchu nez papir a pokud jde o filtraci tak ta bavlna je napustena specialnim olejem. Filtracni schopnost je diky tomu stejna jako u serioveho filtru. Samozrejme to plati pouze v pripade, ze je filtr cisteny cistici sadou od vyrobce filtru.
Přesně jak řiká tady mistr, máme s kamarádama v klubu snad až na vyjímku sportovní konický vzduchový filtr, někdo jen vložku green, nebo K&N. Pokud mohu doporučit tak koupit removaného výrobce, měl jsem filtr na feldě 1.3 filtr od eufabu a měl až moc velkou propustnost. Ale kdyby jste slyšeli ten zvuk, pěkně si chrochtá. Z volnoběhu dáte plnej samozřejmě po zahřátí a nejdřív jako nádech-chrocht-a pak točky jak blázen. Všichni píšou že klesne spotřeba ale je to logicky blbost, když jde více vzduchu tak jde samo více paliva néé? ale tím pak může výkon vzrust.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 29.11.2006 15:25

Kdyz jde vice vzduchu, tak nemusi jit vice paliva. Je to neco jako topeni v pecu :)
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů