ford focus ST - úprava motoru
- Marťas
- Test driver

- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Dalsi argument
......ok, pres zimu ho vezmu taky 

Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
-
Ford King
- Nováček

- Příspěvky: 15
- Registrován: 01.10.2009 17:18
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Jsem domluven s jedním bazaristou s Kladna ,že mi doveze FF ST, chci toto auto, protože mam FF na denní ježdění, tak až ho budu mít, tak dám vědět!! 
- Macmiro
- .

- Příspěvky: 492
- Registrován: 30.03.2009 19:44
- Bydliště: Praha - Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
teebee: na základě tvých rad (srázek na Chodově) po zimě zakoupím DSCI dreamscience. Perfektní je teď ta verze USB kabel + CD se softem. Vezmu jako ty verzi s pěti mapama za bratru solidních 445liber, což je aktuálně cca 12500,- Díkes za rady.
FOCUS ST 2.5 Duratec 225 HP, 3 door, blue, Dreamscience mapy - Mod C, Dreamscience sání, kompletní 3" výfuk (downpipe Magnex + sportcat Cobra + catback Bluflame), podložky Eibach Pro-Spacer 15mm, pružiny Eibach Pro Kit Springs 25 mm.
- teebee
- .

- Příspěvky: 365
- Registrován: 13.07.2009 15:00
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Koukám, že kluci z Dreamsciencu by mi měli začít platit provize 
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey


- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
bee píše:to nikto nemate 30 evri na jedno meranie<killerhammer píše:aj kois meria u profituningu co viem
jednoznacne to treba odmerat, lebo to je uz fakt cudne, ze to nikto nema na grafe
Takže pánové – fandové úprav motoru STček – je to konečně zde – aktuální grafy měření na válcové zkušebně výkonu !!!!
Tak, jak jsem před časem slíbil, dávám k diskuzi konkrétní výsledky měření mého auta, a to dokonce na 2 různých měřících zařízeních.
První měření jsem absolvoval na brzdě ve firmě Camp Performance v Praze na Zbraslavi dne 2.10.2009.
Šikovní kluci, trošku amatérské podmínky – brzda v garáži, starší počítač…
Auto bylo upevněné řemeny, přední hnaná náprava ležela pouze na 1 válci. Základní nevýhoda – málo účinné větrání, resp. chlazení intercooleru. Mají tam sice kruhový ventilátor o průměru cca 1,2 metru, ale ten míří na auto šikmo shora, takže většina vzduchu jde na chladič, nikoliv dolů na intercooler.
Kluci to měřili na 6. rychlostní stupeň, i přes to se jim auto škubalo jako zběsilé - ten krouťák i na té šestce způsoboval prokluzování předních kol na válci (
Výsledky (6. rychlostní stupeň):
Maximální kroutící moment - 444,46 Nm při 2.974 ot/min.
Maximální výkon motoru – 190,6 kW (cca 260 PS) při 4.442 ot/min.
Krouťák jim však začal padat již kolem 4.100 ot/min. což je důsledek nízké účinnosti intercooleru, který dodával do směsi málo ochlazený vzduch právě díky tomu hornímu slabému větráku (zlatá slova Teebee-ho – vzduch tam musí jít hlavně proti intercooleru, dole, napřímo – tak, jako když jedeš po silnici ). Standardní průběh krouťáku je o dost více plochý – viz oba níže připojené grafy…
A hlavní zjištění nakonec – moje STčko má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h. To je krásně vidět na grafu – přesně při 6.000 ot/min (zařazená šestka) jdou obě křivky kolmo dolů, jak to ta elektronika odpojila. V té chvíli diagnostikoval počítač brzdy na předních kolech přesně 250 km/h – a tachometr v autě ukazoval přesně konec stupnice – 260 km/h (tzn. že mně to „podměřuje“ v těchto rychlostech přesně o 10 km/h).
To mně trošku nasralo, protože Wolf mi garantuje po té úpravě maximální krouťák 465 Nm při cca 6.150 ot/min., na šestku…. Takže díky té elektronice teď nemám šanci „šáhnout si“ na ta maxima….
Graf připojen níže.
Cena u Camp Performance – 1.200,- Kč vč. DPH.
Druhé měření proběhlo minulý týden v pátek 16.10.2009, na válcové zkušebně výkonu „Made in BRD“ MAHA LPS 3000 v servisu Mercedes v Praze na Chodově.
Tato brzda je v současné době naprostá špička v Evropě a v ČR je to to nejlepší, kam si jít výkon v současnosti změřit.
Dva technici na brzdě měli perfektní přístup. Nejprve přišly na řadu pneumatiky – kontrola tlaku – a trošku se dohustilo (na můj pokyn se měřilo při tlaku pneu přední nápravy 2,4 atm.)
Potom auto přikurtovali za přední hák, nastavili čidla do sání motoru a začali zahřívat gumy, motor a turbo. To vše trvalo cca 15 minut.
Dalším krokem bylo harmonizování otáček motoru s otáčkami na displeji počítače brzdy. To není až tak lehké, jak jsem myslel
Pak jsme se pustili do vlastního měření. Technik tvrdošíjně trval na tom, že se bude měřit na převod, který je napřímo. Já jsem jim dodal tabulku od Forda s tím, že STčko má v podstatě přímý převod na 4.rychlostním stupni (cca 1,082). Sice jsem kroutil hlavou, ale nakonec jsem jim to odsouhlasil.
Naměřené výsledky na 4.stupeň potvrdily mé pochyby a byly v podstatě k ničemu. Maximální krouťák cca 350 Nm při 4.320 Nm, maximální výkon 187,7 kW (cca 255 PS) při 5.630 ot/min.
Tak jsme to odmávali a začali to měřit na pětku.
Chlapci tomu dávali celkem kouř, teplota oleje turba byla skoro 90 stupňů, krátkodobě to ten technik točil až k 7.600 ot/min. Řekl jsem jim, ať to nešetří…
Výsledky (5.rychlostní stupeň) :
Maximální kroutící moment - 314 Nm při 5.420 ot/min.
Maximální výkon motoru – 194,4 kW (cca 265 PS) při 5.965 ot/min.
Krouťák jim vydržel až do hezkých cca 6.600 otáček, křivka relativně hezky mírně zaoblená…. jsou tam na něm patrné malé „skoky“ – to jsou prokluzy kol na válci - krouťák je fakt dost velký (ten válec – když jsem odjížděl – byl o dost více černý než když jsem přijel…
Znovu se potvrzuje názor TeeBee-ho – když tam šel vzduch přímo na intercooler, ten krouťák to tam krásně „podrželo“, o více než cca 2.000 otáček dál, než na Zbraslavi…
Cena u Mercedesu - 1 hodina měření 1.500,- Kč plus DPH (měřili jsme 2 hodiny)
A co z toho všeho plyne ???
Wolf mi garantuje tato data:
Maximální kroutící moment - 465 Nm při 3.320 ot/min.
Maximální výkon motoru – 220 kW (cca 300 PS) při 6.130 ot/min.
Takže nejvíce se deklarovaným hodnotám přibližuje Zbraslav (444 Nm) – což je o cca – 5 % méně než mám v dokladech o mé úpravě …
Děsivý je však rozdíl mezi změřeným krouťákem Na Chodově a na Zbraslavi – 444 Nm oproti 314 Nm …… ????? To je fakt o dost – i když každý je měřený na jiném rychlostním stupni (nebo snad právě proto ???? – nevím - ???
S výkonem si hlavu moc nedělám – jednak se dopočítává z křivky točivého momentu a jednak – pokud tam budu mít ten zasraný omezovač rychlosti, stejně si na těch plnohodnotných 300 koníků nesáhnu – ty tam podle měření přijdou do hry až někde kolem 6.100 otáček, tzn. pravděpodobně až za hranicí 250 km/h….
A jak tedy dál ????
Prvním krokem bude odstranění spodního grilu a příští týden tam už bude jen tahokov – jen tak tam dostatnu k tomu svému mamutímu intercooleru dost vzduchu – teď ho mám přesně v ½ zakrytý SPZkou, což je na hovno…
Druhým krokem bude v květnu montáž sportovního výfuku od Milltec Co. z UK – to udělají u Wolfa, až tam pojedu nechat si prodloužit garanci. Výfuk ještě více „vyhladí“ krouťák a navíc mu přidá cca 5% ….
A třetí krok – Wolf mi odpojí elektronický omezovač rychlosti tak, aby to auto nic nebrzdilo. Tady mi to teď nikdo nechce udělat – ani motoráři ze sportovní divize Charouze na Žebráku (ladí tam Mercedesy pro okruhové závody DTM v SRN).
Podle všech motorářů, kteří zatím ty grafy viděli, má to auto – po odstranění omezovače - výkonový potenciál na cca 270 km/h.
A proto v červnu přijde krok č. 4 - další měření u Mercedesu.
Zde ale nechám měřit už jen na šestku, a mám dojem, že možná s tím novým výfukem, vypnutým omezovačem a pořádným naložením pod kotlem přelezu tak cca 480 Nm a maximálka půjde až těm 270…..
Toť zatím vše, další dotazy odpovím obratem
Grafy pro lepší přehled lze zvětšit kliknutím přímo na ně....
Naposledy upravil(a) Bob Wolf dne 20.10.2009 13:06, celkem upraveno 6 x.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
hmm, zaujimave... my co sme boli merat v BA v profituningu, tiez maju Maha LPS, tak typek vravel ze sa meria na predposledny rychlostny stupen a zeby nejak nastavoval otacky ci co, to si nepamatam...
A tiez to druhe meranie, ST toci do 7.580ot
To je na turbo motor nejak velmi vela, tolko tocia poriadne poladene atmosfery 
A tiez to druhe meranie, ST toci do 7.580ot
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
TripleJay píše:hmm, zaujimave... my co sme boli merat v BA v profituningu, tiez maju Maha LPS, tak typek vravel ze sa meria na predposledny rychlostny stupen a zeby nejak nastavoval otacky ci co, to si nepamatam...
A tiez to druhe meranie, ST toci do 7.580ot![]()
To je na turbo motor nejak velmi vela, tolko tocia poriadne poladene atmosfery
Zatím tam měří většinou jen ty Mercedesy a sem-tam pár jiných sportovních aut - ale jen výjimečně - prostě STčko nebo RSko tam zatím neměli, tak si to musel úplně ponovu zkalibrovat aby to bylo objektivní....
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
aha, tak to hej... Ale co tie otacky?
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Prostě na obrazovce počítače brzdy měl graf - digitální budík - stejný jako máš na palubce...TripleJay píše:aha, tak to hej... Ale co tie otacky?
Ten nastavil na počítači na doběh přesně na 6.800 otáček.
Potom jen v autě přidával plyn až k cca 6.800 otáčkám na otáčkoměru auta - a když tam s motorem na těch otáčkách reálně byl, tím pagerem dal pokyn do počítače a tam se ta digitální ručka srovnala přesně na těch 6.800 otáčkách, které byly v tu chvíli i v motoru.
A nakonec si to ten počítač zpětně nastavil a ta digitální pole se srovnala tak, že to, co točil na motoru, se současně točilo i na té obrazovce.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ford focus ST - úprava motoru
nie nie, to rozumiem, ja myslim ze co vravis na tie max dosiahnute otacky - 7.580ot. Bo papierovo ma ST max vykon pri 6.100ot. Takze seria tipujem ze ma obmedzovac na 6.500/800, ale tych 7.580 je kua vela
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
TripleJay píše:nie nie, to rozumiem, ja myslim ze co vravis na tie max dosiahnute otacky - 7.580ot. Bo papierovo ma ST max vykon pri 6.100ot. Takze seria tipujem ze ma obmedzovac na 6.500/800, ale tych 7.580 je kua vela
Člověče, sám ti nevím ?????
Prostě jsem jim u toho Mercedesu řekl, ať to točí co to dá, ať se toho nebojí, že to auto to vydrží - ať jen hlídají teplotu oleje u turba, jinak nic...
Skutečně tam pak z toho dostali těch skoro 7.600 ot - viz graf - takže podle mého:
1. Wolf odstranil elektronický omezovač otáček
2. Wolf se už ale vysral na odstranění elektronického čipu, který odpojuje elektroniku v případě, kdy auto jede reálně nad 250 km/h
Takže na jaře - v květnu - ten omezovač rychlosti půjde do pryč, a to hezky rychle
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- Marťas
- Test driver

- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: ford focus ST - úprava motoru
Celkem divny je ten velky rozdil kroutaku
. Vzdyt i seriove ST bez uprav ma mit 320Nm
Na druhou stranu se nedivim, jelikoz je celkem nemozne ziskat Wolfovy udaje se seriovym vyfukem/catem. Musi to byt vse v harmonii. Poradne sani - silne vnitrnosti motoru - velky tlak turba - poradna roura vyfuku s co nejmensima restrikcema...
Na druhou stranu se nedivim, jelikoz je celkem nemozne ziskat Wolfovy udaje se seriovym vyfukem/catem. Musi to byt vse v harmonii. Poradne sani - silne vnitrnosti motoru - velky tlak turba - poradna roura vyfuku s co nejmensima restrikcema...

Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam
- Tesna
- .

- Příspěvky: 100
- Registrován: 26.05.2009 16:52
- Bydliště: ValMez
Re: ford focus ST - úprava motoru
Bohužel, obě měření lze brát jako zajímavost a informativní, protože naměřené výsledky jsou úplně mimo.
U prvního je jasné, že výkon v oblasti 6000 ot. bude reálně úplně někde jinde než naměřené maximum v 4400, protože pak už motor nebyl dostatečně uchlazen. Do těch 4400 ot. bych to bral jako relevantní měření.
A druhé měření je totálně KO, stačí se pouze podívat na průběh i hodnotu max. krouťáku. Kdo někdy jezdil s turbobenzínem, tak ví, jaký je průběh a kde nastupuje "zátah".
U prvního je jasné, že výkon v oblasti 6000 ot. bude reálně úplně někde jinde než naměřené maximum v 4400, protože pak už motor nebyl dostatečně uchlazen. Do těch 4400 ot. bych to bral jako relevantní měření.
A druhé měření je totálně KO, stačí se pouze podívat na průběh i hodnotu max. krouťáku. Kdo někdy jezdil s turbobenzínem, tak ví, jaký je průběh a kde nastupuje "zátah".
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Marťas píše:Celkem divny je ten velky rozdil kroutaku. Vzdyt i seriove ST bez uprav ma mit 320Nm
![]()
Na druhou stranu se nedivim, jelikoz je celkem nemozne ziskat Wolfovy udaje se seriovym vyfukem/catem. Musi to byt vse v harmonii. Poradne sani - silne vnitrnosti motoru - velky tlak turba - poradna roura vyfuku s co nejmensima restrikcema...
Já si osobně myslím, že základ u té mé upravené verze je do budoucna zkoušet krouťák a výkon výhradně na 6. rychlostní stupeň - ta šestka když se to na ní měřilo na Zbraslavi, má nádherný tah, rovnoměrný, rychlý nárůst krouťáku (viz graf) a ten motor je třeba dostat do co nejvyšších otáček - samozřejmě za 100 % souhlasu s tím, co píšeš - za optimálního odvodu výfukových plynů co největší rourou bez zúžení jako v sérii - jako to tam mám teď i já
Čím menší odpor za turbem (tzn. čím širší výfukový svod v 1. části - tzv. "downpipe") tím je účinnost turba vyšší a krouťák i výkon je potom na požadovaném maximu... když tam bude úzká roura, tak vzniká protitlak plynů, které účinnost turba do jisté míry snižují.
Takto to má pořešen britský MILLTEC - já půjdu do kompletně celého nového výfuku.
Tam to je vymyšleno takto:
1. downpipe od turba směrem dolu s rozměrem 3 palce na vstupu a výstupu
2. první horizontální díl se sportovním catem s 200 dírkama - vstup 3 palce, výstup 2,75
3. první středový díl s rezonátorem a vstupem i výstupem 2,75 palce
4. další trubka s průměrem kolem 2,5 palce
5. a nakonec koncovka s rezonančním tlumičem a výstupy ven 2x100 mm
Celé je to odladěné speciálně na STčko, vyrobeno ze speciální "letecké" nerez oceli která se neprobarvuje ani po velkém zahřátí - v podstatě nezničitelná záležitost na celou životnost auta.
Když toto zkombinuju s odpojením té elektroniky blokující maximálku na 250, motor půjde točit i nadále k 7.600 ot/min. díky již pravděpodobně nyní odstraněnému restriktoru otáček a auto udělá pak reálně i tu maximálku ke 270....
V cca 6.150 ot/min tam budu mít - při zařazené šestce - současně vrchol krouťáku a výkonu - potom to sice půjde pomalu, pozvolna dolů, ale auto bude rozjeté a na tu maximálku se dostane i např. při 400 Nm a výkonu pokleslým někam k cca 260 PS......
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- Bob Wolf
- Pokročilý

- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: ford focus ST - úprava motoru
Tesna píše:Bohužel, obě měření lze brát jako zajímavost a informativní, protože naměřené výsledky jsou úplně mimo.
U prvního je jasné, že výkon v oblasti 6000 ot. bude reálně úplně někde jinde než naměřené maximum v 4400, protože pak už motor nebyl dostatečně uchlazen. Do těch 4400 ot. bych to bral jako relevantní měření.
A druhé měření je totálně KO, stačí se pouze podívat na průběh i hodnotu max. krouťáku. Kdo někdy jezdil s turbobenzínem, tak ví, jaký je průběh a kde nastupuje "zátah".
U Mercedesu jsem zaváhal - měl jsem je dokopat k tomu, ať to změří i na tu šestku - sice by jim to při měřených 250 km/h zase spadlo dolů, jako na té Zbraslavi, ale alespoň bych od těch cca 3.800 do těch 6.000 ot/min. měl k dispozici objektivnější průběh toho točivého momentu = plošší, delší křivka - díky tomu vzduchu, který tam pěkně zespoda foukali
Maximální krouťák to má mít podle Wolfa v 3.320 ot/min. - což bychom tam v pohodě udělali - a ten maximální výkon má přijít kolem těch 6.100 otáček/min - což je těsně potom, co to ta elektronika odpojila...
No nic - dobré poučení pro příští měření (za 3 litry
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

