Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
to bude bych řekl asi věčná otázka, asi jako o tý slepici s vejcem.... třeba mě se taky líbilo tankovat jen Vervu, jenže... subjektivně sem žádný zlepšení nepozoroval, spotřeba mi spíš stoupla a proto sem se vrátil k osvědčené kombinaci TopQ s Vifem, už jen taky kuli tomu že mám doma asi 4 plechovky a nebudu to dávat houmlesákům do kontíku, aby si s tím promazávali dvoukolák že...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
A proč používáš TOP Q a VIF? Cetanové číslo tím nezlepšíš a aditiva (a zřejmě aditiva zlepšující vlastnosti nafty, nejenom změna velikosti uhlovodíků kvůli filtravatelnosti) už v TOP Q jsou.
Co píšou na VIFu? Co to zlepšuje?
Co se týká spotřeby, tak pokud nějaká laboratoř neudělá test na brzdě, tak jeden budeme mít spotřebu o půl litru menší a druhý o litr větší.
Co píšou na VIFu? Co to zlepšuje?
Co se týká spotřeby, tak pokud nějaká laboratoř neudělá test na brzdě, tak jeden budeme mít spotřebu o půl litru menší a druhý o litr větší.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
no tak včera Verva 32.60 a Ultradiesel 31.50, ale zase jsem spadnul do Vervy. V Brně jsou dvě Vervové stanice, na Kaštanové a ve Slatině. Jezdil jsem na Kaštanovou, ale včera jsem tam nabral víc litrů, než jsem myslel že naberu. Možná je to jenom moje blbost, ale mě ukazuje palivoměr nepřesně v tom smyslu, že když mi ukazuje půlku nádrže, doplním vždy max. 20 litrů. A včera jsem měl kousíček přes půl a nabral jsem 23 litrů do cvaknutí. Je to maličkost, palivoměr nelze brát jako přesný nástroj, to je jasný, ale zatím budu jezdit radši do Slatiny, kde na mě navíc vedle u Avie pokukuje ten Ultradiesel. Tak ho jednoho dne asi zkusím a uvidím. Nevím, ještě jsem to neříkal Maxovi. On je zhýčkanej Vervou, tak snad nebude brblat...
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak mi to nedalo a volal jsem do Unipetrolu s otázkou, zda jsou v Ultradieselu podobná aditiva jako v TopQ a Vervě, pan Schejbal z Unipetrolu mi řekl, že každá firma si recepturu aditiv střeží, ale lze říci, že množství aditiv by se dal zhruba vyjádřit tímto pořadím:
1) - Verva
2) - Ulradiesel
3) - TopQ
... v podstatě tak nějak neurčitě řekl, že ve Vervě je "toho nejvíc" a Ultradiesel je někde mezi.
Potom jsem se ho ptal, kde všude bude Ultradiesel k sehnání... říkal, že seznam má u sebe, ale je v autě, ale že co se týká Globusu, v budoucnu budou mít Ultradiesel všechny Globusy v ČR.
Potom jsem volal do Agipu. Tam mi pán řekl, že Agip si nechává dodávat aditiva přímo v rafinerii při plnění cisterny, a to jím dodaným aditivem. Velmi se divil, když jsem mu řekl, že Benzina aditivuje Vervu přímo na čerpačce, říkal, že ho to překvapilo. Taky říkal, že všichni zaměstananci se služebními auty Agipu mají nařízeno brát DieselTech a nebyl nikdy problém. Pokud si prý zákazník stěžuje, že mu dieselTech poškodil motor, vysílají okamžitě na stanici mobilní laboratoř a prý se nikdy nestalo, že by závada byla DieselTechem. Taky zdůraznil, že Agip je jediná značková firma v ČR, která aditivuje za cenu obyč. nafty, bez příplatku.
Hlavně prý netankovat do moderních dieselů na malých neznámých stanicích, ale jen na velkých značkových... to ale už víme, že
Potom jsem volal do Eorooilu (Čepro a.s.) a tam mi bylo řečeno, že jejich aditivum je také naléváno a míseno už na lince v rafinerii. A že u nich není vůbec možné dolévat až na stanici z kbelíčku, ale že se to v minulosti na Benzině dělalo, ale myslí si, že v současnosti až na výjimky se to už nedělá. Taky mi bylo sděleno, že aditiva jsou ve své podstatě všechna stejná v základu, lišit se mohou pouze tím, že jedno zajišťuje lepší mazivost, jiné zase více přidává cetanové číslo. Že se tam moc nového vymyslet nedá... no, to už jsem taky tak nějak tušil.
Každopádně pán říkal, že dodatečné přidávání Vifu do již aditivované nafty (DieselTech, Optimal Diesel, Ultradiesel, V-power Diesel, Verva...) je nejen zbytečné, ale že i nafta se dá "přeaditivovat" a že to pak může dělat víc problémů než užitku, nehledě na různost aditiv a jejich množství.... prostě aditiva patří jen do obyčejné nafty... asi tak.
Dále jsem volat již nechtěl. Do Shellu volat nechci, nějak se mi nelíbí jejich způsoby a cenová politika... Škoda, na Shell jsem jezdíval dost.
Tak toliko z mého telefonického průzkumu. Tak a teď to poslední - doufat, že říkali pravdu. Já zůstanu zatím u Vervy a sem tam vezmu Ultradiesel, chci zkusit Optimal Diesel a Agip taky asi zkusím... ale jak říkám, jinak zůstávám u Vervy.
1) - Verva
2) - Ulradiesel
3) - TopQ
... v podstatě tak nějak neurčitě řekl, že ve Vervě je "toho nejvíc" a Ultradiesel je někde mezi.
Potom jsem se ho ptal, kde všude bude Ultradiesel k sehnání... říkal, že seznam má u sebe, ale je v autě, ale že co se týká Globusu, v budoucnu budou mít Ultradiesel všechny Globusy v ČR.
Potom jsem volal do Agipu. Tam mi pán řekl, že Agip si nechává dodávat aditiva přímo v rafinerii při plnění cisterny, a to jím dodaným aditivem. Velmi se divil, když jsem mu řekl, že Benzina aditivuje Vervu přímo na čerpačce, říkal, že ho to překvapilo. Taky říkal, že všichni zaměstananci se služebními auty Agipu mají nařízeno brát DieselTech a nebyl nikdy problém. Pokud si prý zákazník stěžuje, že mu dieselTech poškodil motor, vysílají okamžitě na stanici mobilní laboratoř a prý se nikdy nestalo, že by závada byla DieselTechem. Taky zdůraznil, že Agip je jediná značková firma v ČR, která aditivuje za cenu obyč. nafty, bez příplatku.
Hlavně prý netankovat do moderních dieselů na malých neznámých stanicích, ale jen na velkých značkových... to ale už víme, že
Potom jsem volal do Eorooilu (Čepro a.s.) a tam mi bylo řečeno, že jejich aditivum je také naléváno a míseno už na lince v rafinerii. A že u nich není vůbec možné dolévat až na stanici z kbelíčku, ale že se to v minulosti na Benzině dělalo, ale myslí si, že v současnosti až na výjimky se to už nedělá. Taky mi bylo sděleno, že aditiva jsou ve své podstatě všechna stejná v základu, lišit se mohou pouze tím, že jedno zajišťuje lepší mazivost, jiné zase více přidává cetanové číslo. Že se tam moc nového vymyslet nedá... no, to už jsem taky tak nějak tušil.
Každopádně pán říkal, že dodatečné přidávání Vifu do již aditivované nafty (DieselTech, Optimal Diesel, Ultradiesel, V-power Diesel, Verva...) je nejen zbytečné, ale že i nafta se dá "přeaditivovat" a že to pak může dělat víc problémů než užitku, nehledě na různost aditiv a jejich množství.... prostě aditiva patří jen do obyčejné nafty... asi tak.
Dále jsem volat již nechtěl. Do Shellu volat nechci, nějak se mi nelíbí jejich způsoby a cenová politika... Škoda, na Shell jsem jezdíval dost.
Tak toliko z mého telefonického průzkumu. Tak a teď to poslední - doufat, že říkali pravdu. Já zůstanu zatím u Vervy a sem tam vezmu Ultradiesel, chci zkusit Optimal Diesel a Agip taky asi zkusím... ale jak říkám, jinak zůstávám u Vervy.
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition
- globe
- Test driver
- Příspěvky: 4985
- Registrován: 23.03.2008 12:57
- Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
mickielli15: dobra prace, diky .. hezky zjisteno a sepsano
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
dík, ale chtělo by to teeeest (Agip, new Shell, Optimal diesel, Ultradiesel, Verva...) jako sůůůůl. Zatím mám jakous takous jistotu u Vervy, v nouzi u jakékoliv velké "aditivované" pumpy. Tomason tu dost píše zkušenosti s jednotlivými palivy a shoduje se to se zkušenostmi většiny, totiž že Verva je fakt dobrá
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition
- globe
- Test driver
- Příspěvky: 4985
- Registrován: 23.03.2008 12:57
- Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
ja muzu napsat svuj zebricek podle zkusenosti:
Benzina Verva Diesel: ***** (naprosta spokojenost - 100%)
Agip DieselTech: **** (kdyz neni moznost natankovat Vervu - 80%)
Benzina Top-Q: *** (pred vyplatou - 75%)
OMV Diesel: *** (75%)
Shell V-Power Diesel: ** (jen kdyz je uz hodne velka nouze - 40%)
Shell Diesel Extra: ** (jeste vetsi nouze - 40%)
Slovnaft: * (uz nikdy vic - 10%)
Ultradiesel - nemel jsem zatim tu cest
Benzina Verva Diesel: ***** (naprosta spokojenost - 100%)
Agip DieselTech: **** (kdyz neni moznost natankovat Vervu - 80%)
Benzina Top-Q: *** (pred vyplatou - 75%)
OMV Diesel: *** (75%)
Shell V-Power Diesel: ** (jen kdyz je uz hodne velka nouze - 40%)
Shell Diesel Extra: ** (jeste vetsi nouze - 40%)
Slovnaft: * (uz nikdy vic - 10%)
Ultradiesel - nemel jsem zatim tu cest
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
pokud bych měl Tvojí zkušenost (nemám, protože mám auto tři měsíce a zatím jsem tam nedal nic jiného než Vervu), tak bych asi neváhal a zůstal u Vervy a zálohoval bych to DieselTechem. Na ten se taky chystám. Pokud je skutečně tak dobrý, pak pro něj hovoří cena. Je jeden z nejlevnějších z aditivovaných naft.
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition
- globe
- Test driver
- Příspěvky: 4985
- Registrován: 23.03.2008 12:57
- Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
mickielli15: DieselTech me sice prijemne prekvapil, ale zustavam verny Benzine
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Diky Mickelli potvrzujeto jen me zkusenosti z praxe a jak se ma aditivovat v praxi je tady vlakno tez ode me z Autodieslu,ale je videt ze nekteri to potrebujou slyset aspon 3* aby uverili.Dieseltech je taky ok a vubec bych to zas toliko nedramatizoval ale nejhlidanejsi prepravu ma Benzina-Petrotrans.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
2mickielli15: klobouk dolů, pěkný průzkum.
Jsem rád, že z více zdrojů (Ústav paliv a maziv a Tvůj průzkum) potvrzuje, že VIF do aditivované nafty je o víře, že tomu udělám dobře, nicméně to je tak vše.
Ultradiesel v síti Globus je pro mě zajímavý, neboť Globus mám blíž než Benzinu plus s Vervou a cena bude 100% příznivější, než Verva.
Otázkou je, jestli to budou mít označený jako Ultradiesel nebo ne.
Ještě by mě zajímalo, co píšou na VIFu, že to umí, na pumpě vždycky zapomenu, že si to chci přečíst
Dle mého názoru aditiva:
- můžou zvýšit cetanové číslo (tohle si ale asi hlídají jako oko v hlavě, to nepustí do maloobchodu),
- zlepšit mazací schopnosti nafty
- zlepšit filtrovatelnost nafty (tohle je navíc závislé na teplotě a bude to gró těch aditiv v maloobchodu),
Detailně:
Detergenty
snižují množství úsad ve vstřikovacím systému a ve spalovacích prostorech a pomáhají tyto úsady vynést z motoru.
Protikorozní inhibitory
Většinou se přidávají do nafty přepravované na větší vzdálenosti kovovým potrubím. Chrání potrubí před korozí a snižují znečištění nafty částečkami rzi. Tím zároveň chrání palivovou soustavu vozidla před korozí.
Odkalovače
Voda, která se může dostat do nafty, ji zakaluje, což není žádoucí při jejím prodeji zákazníkům. Voda navíc může způsobit korozi palivového systému. Odkalovače rychle odstraňují vodu z nafty a vracejí jí původní čirý vzhled.
Lubrikační příměsi
Tyto příměsi se přidávají především do nafty s nízkým obsahem síry. Lubrikační aditiva chrání pohyblivé díly vstřikovacího čerpadla před opotřebením a poškozením.
Přísady snižující pěnění
Při čerpání či stáčení nafty pomocí čerpadel má nafta tendenci pěnit. Nádrž potom nejde úplně naplnit a zvyšuje se riziko rozlití přebytečné nafty. Aditiva snižující pěnění nafty také zrychlují rozpad a usazování vzniklé pěny.
zdroj: http://www.upmas.cz/cs/obsah/jak-se-pozna-dobre-palivo
Jsem rád, že z více zdrojů (Ústav paliv a maziv a Tvůj průzkum) potvrzuje, že VIF do aditivované nafty je o víře, že tomu udělám dobře, nicméně to je tak vše.
Ultradiesel v síti Globus je pro mě zajímavý, neboť Globus mám blíž než Benzinu plus s Vervou a cena bude 100% příznivější, než Verva.
Otázkou je, jestli to budou mít označený jako Ultradiesel nebo ne.
Ještě by mě zajímalo, co píšou na VIFu, že to umí, na pumpě vždycky zapomenu, že si to chci přečíst
Dle mého názoru aditiva:
- můžou zvýšit cetanové číslo (tohle si ale asi hlídají jako oko v hlavě, to nepustí do maloobchodu),
- zlepšit mazací schopnosti nafty
- zlepšit filtrovatelnost nafty (tohle je navíc závislé na teplotě a bude to gró těch aditiv v maloobchodu),
Detailně:
Detergenty
snižují množství úsad ve vstřikovacím systému a ve spalovacích prostorech a pomáhají tyto úsady vynést z motoru.
Protikorozní inhibitory
Většinou se přidávají do nafty přepravované na větší vzdálenosti kovovým potrubím. Chrání potrubí před korozí a snižují znečištění nafty částečkami rzi. Tím zároveň chrání palivovou soustavu vozidla před korozí.
Odkalovače
Voda, která se může dostat do nafty, ji zakaluje, což není žádoucí při jejím prodeji zákazníkům. Voda navíc může způsobit korozi palivového systému. Odkalovače rychle odstraňují vodu z nafty a vracejí jí původní čirý vzhled.
Lubrikační příměsi
Tyto příměsi se přidávají především do nafty s nízkým obsahem síry. Lubrikační aditiva chrání pohyblivé díly vstřikovacího čerpadla před opotřebením a poškozením.
Přísady snižující pěnění
Při čerpání či stáčení nafty pomocí čerpadel má nafta tendenci pěnit. Nádrž potom nejde úplně naplnit a zvyšuje se riziko rozlití přebytečné nafty. Aditiva snižující pěnění nafty také zrychlují rozpad a usazování vzniklé pěny.
zdroj: http://www.upmas.cz/cs/obsah/jak-se-pozna-dobre-palivo
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To Eidž:
A tohle jsi četl?
Tak nějak tvé pocity a názory ehmm
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Ale víš co je dobré? Máš vlastní názor což je super, ale nejdřiv si o problematice něco zjisti, než něco řekneš. Mužeš pak vypadat za hlupáka.
A tohle jsi četl?
Tak nějak tvé pocity a názory ehmm
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Ale víš co je dobré? Máš vlastní názor což je super, ale nejdřiv si o problematice něco zjisti, než něco řekneš. Mužeš pak vypadat za hlupáka.
Naposledy upravil(a) vitacz dne 15.04.2010 16:00, celkem upraveno 2 x.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Rozlišený už to dávno maji v Globusu i na ostatních pumpách.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
to vitacz - aby nedošlo k mýlce - VIF je určitě přínos, ale Eidž píše, že nemá valný smysl ho dávat do již aditivované nafty, s čímž musím souhlasit. Smysl ho má dávat do obyčejné nafty. Takže nebylo řečeno, že VIF je špatný (ba naopak), ale to, že VIF nemá moc cenu dávat do Vervy, DieselTechu, Ultradieselu a jiných, již aditivovaných naft... Takže si myslím, že spolu souhlasíte, ani o tom nevíte.... prostě nedorozumění.
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
2 vitacz: Dne 11.04.2010 19:42 jsem do tohoto vlákna vložil citaci z mailové korespondence s p. Milošem Auersvaldem, Project Managerem Ústavu paliv a maziv, a.s.
Jsem rád, že článek, na který mě odkazuješ, vznikl taky ve spolupráci s Ústavem paliv a mazic, a.s. (zpracoval jej Vladimír Matějovský, někdejší dlouholetý vedoucí pracovník ÚPM - str. 117)
Dne 15.04.2010 06:15 jsem vložil příspěvek, co za vlastnosti ovlivňují aditiva a opět jsem rád, že článek TESTUJE zvýšení/zhoršení
zvýšení cetanového čísla
zlepšení mazivosti
protikorozní vlastnosti
vliv na pěnivost
Ano, jak jsem psal, dle mého názoru (záměrně jsem nepoužil IMHO, neboť to nemusí být všem známé), zvýšení cetanového čísla nepustí do maloobchodu. Omyl. V testu prokázali, že VIF zvyšuje o 4,4 jednotky. A jako jediný VIF plní to, co má na etiketě. A nežádal jsem snad, aby kdo doma má VIF, aby přečetl etiketu a napsal to sem?
A nakonec, co mě na testu zaujalo nejvíc, str. 122 - zvýšení cetanového čísla pomocí aditiv a "přirozeně". Já to z článku chápu tak, že naftu o 60 jednotkách dělají tak, že přidají syntetickou naftu (80 jednotek) do "normální" nafty a výsledkem je 60 jednotek. Toto je považováno za "přirozené" vlastnosti, které snížili spotřebu o 5,8%. A teď cituji "kdyby palivo mělo uměle zvýšené cetanové číslo, dosáhlo by se pravděpodobně jen menších efektů."
(uměle = aditiva)
Jelikož TOP Q vs Verva je o tom cetanovém čísle, tak závěry si udělejte sami, nováček(=zde já) je na fóru jen za blbce, bez možnosti tvoření závěrů. (Jen pro informaci, na fórech, kde mi svěřili právo moderovat, taky každého setřu, že když umí psát, tak by měl umět číst.)
Jsem rád, že článek, na který mě odkazuješ, vznikl taky ve spolupráci s Ústavem paliv a mazic, a.s. (zpracoval jej Vladimír Matějovský, někdejší dlouholetý vedoucí pracovník ÚPM - str. 117)
Dne 15.04.2010 06:15 jsem vložil příspěvek, co za vlastnosti ovlivňují aditiva a opět jsem rád, že článek TESTUJE zvýšení/zhoršení
zvýšení cetanového čísla
zlepšení mazivosti
protikorozní vlastnosti
vliv na pěnivost
Ano, jak jsem psal, dle mého názoru (záměrně jsem nepoužil IMHO, neboť to nemusí být všem známé), zvýšení cetanového čísla nepustí do maloobchodu. Omyl. V testu prokázali, že VIF zvyšuje o 4,4 jednotky. A jako jediný VIF plní to, co má na etiketě. A nežádal jsem snad, aby kdo doma má VIF, aby přečetl etiketu a napsal to sem?
A nakonec, co mě na testu zaujalo nejvíc, str. 122 - zvýšení cetanového čísla pomocí aditiv a "přirozeně". Já to z článku chápu tak, že naftu o 60 jednotkách dělají tak, že přidají syntetickou naftu (80 jednotek) do "normální" nafty a výsledkem je 60 jednotek. Toto je považováno za "přirozené" vlastnosti, které snížili spotřebu o 5,8%. A teď cituji "kdyby palivo mělo uměle zvýšené cetanové číslo, dosáhlo by se pravděpodobně jen menších efektů."
(uměle = aditiva)
Jelikož TOP Q vs Verva je o tom cetanovém čísle, tak závěry si udělejte sami, nováček(=zde já) je na fóru jen za blbce, bez možnosti tvoření závěrů. (Jen pro informaci, na fórech, kde mi svěřili právo moderovat, taky každého setřu, že když umí psát, tak by měl umět číst.)
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů