Termostat
- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Termostat
Docent pokud bude studena tak je s největší pravděpodobnosti ten velky dobrý,ale pokud už ty peníze na to máš tak se svět nezboří když to vyměníš máš jistotu že tebe už nepřekvapí a budeš mít i novou kapalinu.
- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Termostat
V neděli budeme měnit ty termostaty, tak mám jednu otázku. Stačí pak jen dolít chladící kapalinu a můžu jet? Nebo to musí ještě projít nějakým procesem ?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Termostat
Tak pokud ji jen doliješ o to co při práci utěče tak ji naředíš a posuneš nezámrzný bod.
Doporučuji vyměnit za novou,auto je stejně z roku 04 a poku si ji neměnila ty tak bych ji určo rovnou vyměnil.
Doporučuji vyměnit za novou,auto je stejně z roku 04 a poku si ji neměnila ty tak bych ji určo rovnou vyměnil.
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Termostat
A nebo to dolij fridexem namíchaným např. do -40° a je to taky pohoda.
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: Termostat
Aha sem si nevšimnul že tam má Zuzana napsané chladící,sem myslel že myslela jen vodou.
Záleží kolik te kapaliny zdrhne poku bude pořád v nádobce troška tak stačí jen dolít.
Pokud ji uteče tolik že je nádobka prázdná tak je dobré po dolití nechát motor chvilku vrčet na cca 2500ot 2-3min,pak na pár sekund zvednout ot ke 4000 a pak zas opakovat ty 2500 na 2-3min aby došlo k dokonalému odvzdušnění systému.
Dolívá se vždy kapalinou o stejné barvě u forda nejčastěji červená.
Záleží kolik te kapaliny zdrhne poku bude pořád v nádobce troška tak stačí jen dolít.
Pokud ji uteče tolik že je nádobka prázdná tak je dobré po dolití nechát motor chvilku vrčet na cca 2500ot 2-3min,pak na pár sekund zvednout ot ke 4000 a pak zas opakovat ty 2500 na 2-3min aby došlo k dokonalému odvzdušnění systému.
Dolívá se vždy kapalinou o stejné barvě u forda nejčastěji červená.
- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Termostat
Já jí nechala před cca 1/2 rokem vyměnit za novou, ale tím že mi někde teče, tak stejně pořád dolévám. Koupím nějaký červený (růžový) koncentrát a naředím aby to bylo někde na rozmezí -30 až -40 stupňů, tak snad to bude ok . Díky za radu co udělat po výměně, budu se tím řídit .
V neděli poreferuji jak se zadařilo.
V neděli poreferuji jak se zadařilo.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Termostat
jo ještě je ok, když tam dám tuto kapalinu?
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761800;4 ... ST=0|LNG=0|
Nebo mám koupit ten růžový fridex?
Díky
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761800;4 ... ST=0|LNG=0|
Nebo mám koupit ten růžový fridex?
Díky
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 01.11.2009 21:40
- Bydliště: Znojmo
- Docent
- Junior
- Příspěvky: 462
- Registrován: 28.02.2010 22:55
- Bydliště: Bratislava
Re: Termostat
Takze hadica bola po cca 6km co som prisiel domov tepla..
Zacal som to testovat a akonahle mu prikurim teplata ide pekne na 90 ked sa jazda ustali do 2000ot tak zase klesa.
Viacerí mi vraveli, ze by to malo byt ok... ze mondea maju poddimenzovany chladic. ze v zime je to normalne... v lete je to vsetko ok.
este jedna vec: ani podlhsej dobe mi nechce klesnut volnobezne otacky na normal. mam ich na cca 900ot. normal v lete 750ot.
Zacal som to testovat a akonahle mu prikurim teplata ide pekne na 90 ked sa jazda ustali do 2000ot tak zase klesa.
Viacerí mi vraveli, ze by to malo byt ok... ze mondea maju poddimenzovany chladic. ze v zime je to normalne... v lete je to vsetko ok.
este jedna vec: ani podlhsej dobe mi nechce klesnut volnobezne otacky na normal. mam ich na cca 900ot. normal v lete 750ot.
Ford Mondeo Combi 2.5 V6 125kw Ghia, r.v07/01, 18´´alu, Eibach...Facelift na 2006+
Ex:Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kw Ghia, r.v12/01, 18´´alu...Facelift na 2006+
Ex:Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kw Ghia, r.v12/01, 18´´alu...Facelift na 2006+
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Termostat
to je podle mě spíš jen takové tápání. Pokud chceš mít jistotu,že je termostat ok,tak jedině ho vytáhnout ,dát do hrnce "vařit a měřit".
On klidně může začít otevírat o 5 -10°C dříve a pak se ti to takto chová a rukou poznáš prd.
Mimochodem kdyby byl chladič u mondea poddimenzovaný tak by spíš nestihal chladit a věčně by to vařilo...co docente
On klidně může začít otevírat o 5 -10°C dříve a pak se ti to takto chová a rukou poznáš prd.
Mimochodem kdyby byl chladič u mondea poddimenzovaný tak by spíš nestihal chladit a věčně by to vařilo...co docente
FM 01 kombi,107kW. ...à essence
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Termostat
2Docent:
jak pise koumess, poddimenzovany chladic je nesmysl. To bys ho musel mit naddimenzovany, aby ti to prechlazovalo. No a aby to nechladilo moc, tak proto tam je ten termostat, ktery nepusti vodu do chladice dokud neni tepla natolik, aby se prehrival motor.
Termostat bych nevyndaval, at se pak nezlobis s tesnenim, zatim poradne osahej hadice. Chce to si k tomu autu sednout a zacit zkoumat teplotu od studena a ne az po delsi jizde, to poznas prd. Nejdriv se poradne podivej, ktera hadice od termostatu kam vede, jedna tlusta by mela smerovat do chladice.
Natoc motor a prubezne (cca kazdou 1-2 minuty) osahavej ty hadice (muzes kontrolovat i chladic), pokud se budou zahrivat stejne, tak ti termostat podteka a je potreba ho vymenit. Pokud bude ta hadice k chladici studena, tak ten termostat neni uplne v haji, ale muze otvirat pri jine teplote (nizsi) nez ma. To se zkouma rukou uz hur a pak je treba ho fakt vyndat a povarit, abys zjistil, ze se chova opravdu tak jak ma. Potom by se chyba hledala jinde, treba cidlo teploty.
Ale podle toho co pises, tak bude podtekat, delalo mi to taky. Kdyz se da autu zabrat, tak se to proste prohreje komplet, ale kdyz se zatez ubere (treba pri klidne jizde po okresce), tak to ten chladic zase vychladi vic nez je potreba.
Ten termostat by mel byt zalezitost par stovek, jestli nemas neco extra.
edit: otacky muzou (ale nemusi) souviset s teplotou. Jo a pokud se ti do toho termostatu jit nechce, tak se to resi papundeklem pred chladicem. To funguje taky, ale neni to koser, porad zbytecne ohrivas cely okruh a kdyz tomu budes davat poradnej kour, tak se to nemusi stihat chladit, taky bude zbytecne tocit vetrak atd. Je lepsi mit v poradku termostat.
jak pise koumess, poddimenzovany chladic je nesmysl. To bys ho musel mit naddimenzovany, aby ti to prechlazovalo. No a aby to nechladilo moc, tak proto tam je ten termostat, ktery nepusti vodu do chladice dokud neni tepla natolik, aby se prehrival motor.
Termostat bych nevyndaval, at se pak nezlobis s tesnenim, zatim poradne osahej hadice. Chce to si k tomu autu sednout a zacit zkoumat teplotu od studena a ne az po delsi jizde, to poznas prd. Nejdriv se poradne podivej, ktera hadice od termostatu kam vede, jedna tlusta by mela smerovat do chladice.
Natoc motor a prubezne (cca kazdou 1-2 minuty) osahavej ty hadice (muzes kontrolovat i chladic), pokud se budou zahrivat stejne, tak ti termostat podteka a je potreba ho vymenit. Pokud bude ta hadice k chladici studena, tak ten termostat neni uplne v haji, ale muze otvirat pri jine teplote (nizsi) nez ma. To se zkouma rukou uz hur a pak je treba ho fakt vyndat a povarit, abys zjistil, ze se chova opravdu tak jak ma. Potom by se chyba hledala jinde, treba cidlo teploty.
Ale podle toho co pises, tak bude podtekat, delalo mi to taky. Kdyz se da autu zabrat, tak se to proste prohreje komplet, ale kdyz se zatez ubere (treba pri klidne jizde po okresce), tak to ten chladic zase vychladi vic nez je potreba.
Ten termostat by mel byt zalezitost par stovek, jestli nemas neco extra.
edit: otacky muzou (ale nemusi) souviset s teplotou. Jo a pokud se ti do toho termostatu jit nechce, tak se to resi papundeklem pred chladicem. To funguje taky, ale neni to koser, porad zbytecne ohrivas cely okruh a kdyz tomu budes davat poradnej kour, tak se to nemusi stihat chladit, taky bude zbytecne tocit vetrak atd. Je lepsi mit v poradku termostat.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- Docent
- Junior
- Příspěvky: 462
- Registrován: 28.02.2010 22:55
- Bydliště: Bratislava
Re: Termostat
Takze ak budem mat cas, tak dam asi vymenit oba termostaty a bude pokoj. Dufam..
Ford Mondeo Combi 2.5 V6 125kw Ghia, r.v07/01, 18´´alu, Eibach...Facelift na 2006+
Ex:Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kw Ghia, r.v12/01, 18´´alu...Facelift na 2006+
Ex:Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kw Ghia, r.v12/01, 18´´alu...Facelift na 2006+
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Termostat
myslím že je to to nejjednodušší a nejrychlejší řešení než se s tím pachtit osaháváním ze kterýho stejně člověk nebude dvakrát moudrej a nebo vařením v hrnci. To už je vyndanej venku, tak proč tam rovnou nedát novej?? Nestojí to až tolik peněz
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 01.11.2009 21:40
- Bydliště: Znojmo
Re: Termostat
U "konkurence" jsem zahlídl něco v tom smyslu, že za termostat vede bokem z motoru nějaká hadička(možná něco s odvzdušněním?) - proto by ta hadice k chladiči měla být snad teplá. Borec tam dal jinou s ventilem a když to zavře, tak by to snad mělo být o něco lepší.
Ford Mondeo Kombi 2.0 107kW Ghia 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů