Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Zamčeno
Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5335
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Stanley_vy » 29.02.2012 12:58

V12 píše:Majme vedla seba 2 auta - jedno s 200k km, komplet servisna historia a druhe stocene z 200k na 80k, serviska samozrejme zjavne falosna. Obe su v luxusnom stave a obe za rovnaku podozrivo nizku cenu. Ktore si vyberie bezny slovensky a cesky cloviecik ?

Achjo, pokolikáté tento týden? :dih:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 29.02.2012 12:59

Tu je otazka polozena inak :ble2:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 29.02.2012 15:55

Mám najeto 107 000km, když jsem to kupoval tak mělo asi 105 000km necelých. Je to z operativního leasingu serviska s falšovaná není. Auto sem si nechal i ověřovat na cebii, všechny údaje co jsou na cebii sedí s těma fakturama ohledně počtu KM. Jinak výbavu mám trend( žebráček ) a stálo 160 000kč. Právě že moc levný nebylo, viděl jsem v tý době i jiný měli najeto 115 tis km servisky všechno vyšší výbavu měli a stáli kolem 140 000kč ( což podle mě v tý výbavě a stěma kilometrama by stáli tak 170 - 190 tis). Mě to začalo houkat až když jsem si nechal měnit filtry, olej a žhavičky. Mě ještě napadlo jestli nemůže být podfouklý těsnění na bloku motoru, nebo někde prasklá hadice, se mi v zimě stálo, že jsem si škrtnul podvozkem o led a né jednou, tak třeba jestli tím to nemůže být. Ale jak přidám, tak to přestane houkat a krásně sviští jak když je nový. Tomu právě nerozumým, kdyby bylo v háji tak nesviští a jenom houká snad ne? Za 14 dní půjde k mechanikovi na rozborku.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od vita_k » 29.02.2012 16:29

jake mas DTC kody? Od PC je hodne tezky radit. Mas ELM 327 nebo nekoho s diagnostikou? Podle me by se mohlo ukazat neco zajimaveho.
treba neni duvod k panice zatim:) U tohoto motoru je na turbo "brzo"
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 29.02.2012 18:10

DTC kody žádný nemám, můj mechanik má diagnostiku. Já nepanikařím jsem naprosto v klidu :D Dneska jsem jel v garážích, měl jsem stažené okénko a všechno vypnutý (větrák, radio...) A turbo normálně krásně sviští + jsem občas zaslech ten sanitkovej zvuk k tomu svištění, tak už opravdu nevím co to je jedině mě fakt napadá to těsnění :bebng:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 01.03.2012 12:17

Treba sa s tym previezt s pripojenou diagnostikou a logovat plniaci tlak turba. Mal by sa pohybovat od 1 do 2.3 baru (absolutne), pri aktivovani overboostu na kratku dobu 2.5 baru. Ked sa turbo pridiera alebo frezuje skrinu, nenatlaci taky tlak a to by sa malo dat zistit.

Na ilustraciu pridavam graf plniaceho tlaku (zelene) a rychlosti (modre) z jednoducheho programu pre WinMobile platformu OBDGauge. Kazdy narast plniaceho tlaku cez 2 bary znamena poriadne dupnutie na plyn. Graf ukazuje, ako by sa nemalo jazdit. Hanbim sa za to v kute :oops:
Přílohy
OBDGaugeLog.png
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 01.03.2012 15:04

V12 díky za radu, pak to řeknu mechanikovi :D Ale když turbo frézuje skříň, tak houká, ale nesviští?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 01.03.2012 18:56

Zavyja, sanitkuje, huka, reve - skratka kovovo lomozi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Dav » 01.03.2012 21:12

To V12:
Obdgauge mam taky, ale nikde jsem plnici tlak turba nenasel, mam tam jem 4 zakladni zalozky :(
Ten pekny graf mas z PC :?:
Dik
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 01.03.2012 21:57

Dav :
Balicek OBDGauge obsahuje softik pre PC, ktory vizualizuje logy z PDA OBDGauge. Ano, ten graf je z toho PC softu. OBDGauge je hodne stary soft, ktory napr. na mojom 2.0TDCI sice cita absolutny tlak v sani (Intake Air Pressure), ale tlak paliva v raile uz nevie :(
Tebe to hodnotu Intake Air Pressure nezobrazuje ?

Inak na zber realtime dat odporucam uz spomenuty Torque na Androide, ked nie je ten, tak ScanMaster-ELM v notebooku urobi tu istu sluzbu, len je to trochu nepohodlne. ScanMaster verzie 2.1 ma dve velmi zaujimave funkcie - dokaze odmerat akceleraciu z 0 na X km/h, a podla akceleracie z X na Y km/h na jeden prevod dokaze vypocitat momentovo - vykonovu charakteristiku, potom z toho vytlaci graf ako z MAHA brzdy. Netreba ziadne drahe meranie vykonu na valcoch, staci zopar sprintov a mas celkom realny obraz o motore svojej kary. Ja osobne momentalne hodne zurivo zhanam prave ScanMaster PPC pre WinMobile zariadenia. Zatial neuspesne. Ani to potentovane demo som nenasiel. Sef mi ale slubil Androidovsky telefon, takze Torque to isti :cooler:
Myslim ale, ze toto je uz debata na inu temu.

EDIT :
Mne OBDGauge loguje :
- engine rpm (otacky)
- vehicle speed (rychlost)
- calculated load value % (vypocitana zataz motora v %)
- intake air pressure (tlak v sacom potrubi ZA turbom - MAP senzor)
- intake air flow (hmotnostny prietok vzduchu - MAF senzor)
- air temperature (teplota nasavaneho vzduchu -IAT senzor)
- coolant temperature (teplota chladiacej zmesi)
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Kranich11
Junior
Junior
Příspěvky: 214
Registrován: 22.04.2010 21:46
Bydliště: Brno a okolí :)

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Kranich11 » 01.03.2012 22:03

Tez me tyto technické vychytávky lákají, nechceš založit new téma? Mám v autě car dvd player.. viz. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=315 s tím že tam pracuje win CE 6 .. doinstalovat tam programek na čtení dat z CAN BUS sběrnice.. hmm myslím že něco obdobného má nisan gt... :cooler:
Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2013 Bílá Frozen Gallery
dříve Ford Mondeo 2.2 TDCI r.v. 2011 Černá
dříve Ford Focus II 1.8 TDCI r.v. 2006

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 01.03.2012 22:05

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od Dav » 01.03.2012 22:05

Dik moc za podrobne vysvetleni, ukazuje mi to Intake Air, jen jsem nevedel, co to presne znamena. Myslel jsem si, ze je to nejaky tlak v sani :)
Na na notebooku jsem zkousel hodne programu, jen na windows mobile nic bohuzel nejede, tedy nic jak Torque. Asi si take budu muset poridit androida :wink:
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od phofy » 03.03.2012 09:03

Tak za studena mi to houká, ale když se to ohřeje na cca 75 stupňů, tak to houká míň, ale když se to ohřeje na normální provozní teplotu cca 90 stupňů, tak to houká jako za studena. Nemůžou být třeba zohejbaný parohy, nebo podfouklý těsnění ?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Vadne turbo FF 1,6 TDCi

Příspěvek od V12 » 03.03.2012 19:33

Ano, to moze byt. Treba to poriadne vsetko skontrolovat. Hlavne nechaj premerat plniaci tlak. Turbo NESMIE vydavat ziadne mechanicke zvuky, ma iba svistat.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti