Problem s řazením

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 330
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM » 25.05.2022 09:47

jenikHK píše: 25.05.2022 06:42 Těch 1.9l jsem nalil do ib5 zpet při výměně oleje taky - všechno prostě vypustit nejde a jestliže tam zůstalo 0.4l, tak budiž...
Toho Etzolda bych bral lehce s rezervou - jiné manuály hovoří o náplně do výšky plnícího otvoru.
Zkontroloval jsem návod podle anglického manuálu Haynese pro Fusion a tam píšou pro převodovku iB5 objem náplně 2,3l (což je shodné s údajem od Etzolda pro Focus). Stejně jako ty uvádí, že hladina by měla být po okraj napouštěcího šroubu...
Takže těch prakticky dosažených 1,9l při nalévání je opravdu výsledkem toho, kolik je člověk schopen odsát (a že tam tedy nějaké množství starého oleje ještě zbylo). Tím bych se tak nestresoval, ale raději ještě zkontroluji, jak vysoko mi vyšla hladina nalitého oleje.
Přílohy
Haynes_Fusion_prevodovy-olej.jpg
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 25.05.2022 10:45, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Problem s řazením

Příspěvek od jenikHK » 25.05.2022 10:09

Ano, čerpal jsem z Heynese :palec_nahoru: - subjektivně mi jejich přijdou manuály lepší.
Jen je potřeba být ve střehu, mají tam "Steering wheel on the right side" 8)
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 330
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM » 25.05.2022 11:00

Jinak my tady tak trochu paralelně diskutujeme na podobné téma jako v jiném vlákně, které je specializováno přímo na převodový olej:
viewtopic.php?f=9&t=37655
(to je jen užitečný odkaz pro další čtenáře, aby měli kontext)
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 330
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM » 20.06.2022 10:42

LeonardoTM píše: 25.05.2022 09:47 Stejně jako ty uvádí, že hladina by měla být po okraj napouštěcího šroubu...
Takže těch prakticky dosažených 1,9l při nalévání je opravdu výsledkem toho, kolik je člověk schopen odsát (a že tam tedy nějaké množství starého oleje ještě zbylo). Tím bych se tak nestresoval, ale raději ještě zkontroluji, jak vysoko mi vyšla hladina nalitého oleje.
Po kontrole hladiny (zahnutým drátem) jsem zjistil, že těch nalitých 1,9l mi vyšlo asi 2 mm pod okraj, takže to tak nechám (už nemám další připravený olej na dolití). Řazení jde subjektivně dobře. Tento údaj je opravud orientační, protože záleží, jestli je auto opravdu na rovině a jak dobře se tam povede ten dát založit (když má moc dlouhé zahnutí, tak se tam o něco uvnitř převodovky opře).

Další praktický poznatek byl, že ten spodní "vypouštěcí šroub" s kuličkou me potřeba velmi silně dotáhnout. Já jsem kolem něj měl malý únik oleje a dotažení asi 40 cm dlouhým klíčem na kola to pak spravilo. Horní šroub s imbusem není na dotažení kritický, tam hladina oleje nevystoupá.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Problem s řazením

Příspěvek od jenikHK » 20.06.2022 10:51

Aretační šroub jsem zajistil (zatesnil) běžným středně pevnostním lepidlem (tmelem) na závitové spoje - nic neteče a stačí běžný utahovací moment.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Randal2328
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 03.07.2022 19:43

Posunuta řadící páka v před

Příspěvek od Randal2328 » 03.07.2022 23:00

Zdravíčko všem, prosím vás poraďte mi ..
Mám Fors focus mk2 1.6 74kw /2005
A najednou za jízdy mi přestalo jít řadit rychlost 1, 3, 5.
Vlastně chvilku to šlo velice těžko, ale aby jste pochopili,tak "nejde řadit protože závaží plast tunelu".
Tam kde má být normálně r.s. 3. tak tam mám teď neutral.
Na 2, 3 a R auto jede normálně.
Napadá někoho něco?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Problem s řazením

Příspěvek od miki21 » 04.07.2022 04:39

Řazení je ovládáno dvěmi lanky. Jedno máš nejspíš poškozené.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Randal2328
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 03.07.2022 19:43

Re: Problem s řazením

Příspěvek od Randal2328 » 06.07.2022 20:41

:lol: jupííí ,už to funguje.
Známý se na to podíval a přesně jak říkáš bylo to jedním lankem.
Bylo vyskocene z samonastavovaci mechanismu , víš co myslim?
Jen jsme to nasadili z5 jak to patří a fungovalo.
I přesto Děkuji

Ragnarok
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.05.2022 22:57

Re: Problem s řazením

Příspěvek od Ragnarok » 26.07.2022 23:48

Ahoj. Prosím o radu.
Mám FF MK2 1,6 16v 74kw. Při řazení zpátečky mi to začalo často řadit mezi zuby. Teď se mi zhoršilo řazení 3 a 4 převodového stupně. když řadím 4ku, tak páka nejde rovno do zadu, ale šikmo doleva ke 2 převodovému stupni a jde někdy trošku ztuha, u té zpátečky se mi taky zdá, že se to přitahuje blíž ke čtverce. 1,2,3 stupeň se mi zdá jde v pořádku.
Myslíte, že bude špatné převodovka, nebo bude stačit seřídit lanovody?
Navíc mi tam při pomalé jízdě začalo něco chrastit.
Auto mám chvíli, najel jsem jen pár kilometrů. Auto má prý najeto jen 100tis km. Myslíte, že by mi to uznali v bazaru jako skrytou závadu, kdyby bylá oprava drahá? Při zkušební jízde se nic neprojevilo a eď se to kazi:(
Děkuji za odpověď

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24753
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Problem s řazením

Příspěvek od ZaQik » 27.07.2022 07:49

pokud mas auto jen chvili, res to s prodejcem
(jinak to muzou byt lanovody nebo kulisa)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 330
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM » 23.03.2023 23:24

Mám další praktickou zkušenost s převodovkou:
Při výměně startéru jsem zjistil, že spínač zpátečky nebyl úplně těsný, tj. prosakoval kolem olej (což bylo vidět na povrchu převodovky jako mastný flek začínající u spínače a rozšiřující se směrem dolů). Při výměne startéru jsem v jeho okolí "operoval" s ráčnou a tento senzor jsem urazil (čili dorazil). Tak jsem si ještě užil výměnu spínače, protože tam časem nějak zdegradoval materiál (hliníkové pouzdro), který se drolil jako zkřehlý plast (viz červené šipky v obrázku). Tak jsem dal raději komplet nový.

Ještě jsem pak trochu doplnil olej - vlezlo tam skoro 0,3l, než začal vytékat z horního otvoru, což by v návaznosti na minulou výměnu (nalito 1,9l) souhlasilo s údajem z Haynese, že tam má vlézt 2,3l - viz viewtopic.php?t=38484&start=100.
Plus ještě nějaké malé množství, co zhruba za rok uniklo tou netěsností kolem senzoru, takže to +/- sedí.
Zatím je subjektivně řazení o trochu zlepšené, uvidíme ještě za nižších teplot

Update 30.3.2023: za nižších teplot je to zhruba stejné, tj. stále trochu tužší řazení, než se převodovka ohřeje. Za tepla to pak jde o trochu lépe, než před dolitím.
Přílohy
20230323_spinac-zpatecky.jpg
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Uživatelský avatar
LeonardoTM
Junior
Junior
Příspěvky: 330
Registrován: 10.04.2012 23:11

Re: Problem s řazením

Příspěvek od LeonardoTM » 14.07.2023 15:03

LeonardoTM píše: 16.05.2016 11:11 ...výměna oleje v převodovce 05/2016 při 165tkm...
Update po 7 letech a najetých 90tkm:
- při kontrole stavu oleje jsem pomocí zahnutého drátu nenašel hladinu oleje (cca 1 cm pod okraj díry horního šroubu na imbus) a protože Haynes stejně doporučuje doplnit tak, že olej vytéká (viz příspěvek viewtopic.php?t=38484&start=100), tak jsem tam zkusil doplnit nový olej. Vlezlo ho tam skoro 0,3l, než začal vytékat. Při minulém doplnění jsem nalil 2,0l a také už vytékal. Tak, že by se mezitím trochu ztratil netěsnostmi na převodovce (viděl jsem náznaky průsaků na boční přírubě).
Jinak už byl zase docela černý, tak možná zvážím opětovnou výměnu, myslím, že oficální doporučení bylo poprvé po 150tkm a pak po každých dalších 80-100tkm nebo 5 letech znovu (viz https://club.autodoc.cz/magazin/jak-zko ... u-kapalinu), tak to už bych měl vlastně zase najeto :dih:

Update po zkušební jízdě po dolití:
- převodovka trochu ztichla, ostatní vlastnosti bez pozorovatelné změny (hlavně mám po té kontrole klid, že je tam oleje dost)
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti