Stránka 7 z 8
Re: Problem s řazením
Napsal: 25.05.2022 09:47
od LeonardoTM
jenikHK píše: 25.05.2022 06:42
Těch 1.9l jsem nalil do ib5 zpet při výměně oleje taky - všechno prostě vypustit nejde a jestliže tam zůstalo 0.4l, tak budiž...
Toho Etzolda bych bral lehce s rezervou - jiné manuály hovoří o náplně do výšky plnícího otvoru.
Zkontroloval jsem návod podle anglického manuálu Haynese pro Fusion a tam píšou pro převodovku iB5 objem náplně 2,3l (což je shodné s údajem od Etzolda pro Focus). Stejně jako ty uvádí, že hladina by měla být po okraj napouštěcího šroubu...
Takže těch prakticky dosažených 1,9l při nalévání je opravdu výsledkem toho, kolik je člověk schopen odsát (a že tam tedy nějaké množství starého oleje ještě zbylo). Tím bych se tak nestresoval, ale raději ještě zkontroluji, jak vysoko mi vyšla hladina nalitého oleje.
Re: Problem s řazením
Napsal: 25.05.2022 10:09
od jenikHK
Ano, čerpal jsem z Heynese

- subjektivně mi jejich přijdou manuály lepší.
Jen je potřeba být ve střehu, mají tam "Steering wheel on the right side"

Re: Problem s řazením
Napsal: 25.05.2022 11:00
od LeonardoTM
Jinak my tady tak trochu paralelně diskutujeme na podobné téma jako v jiném vlákně, které je specializováno přímo na převodový olej:
viewtopic.php?f=9&t=37655
(to je jen užitečný odkaz pro další čtenáře, aby měli kontext)
Re: Problem s řazením
Napsal: 20.06.2022 10:42
od LeonardoTM
LeonardoTM píše: 25.05.2022 09:47
Stejně jako ty uvádí, že hladina by měla být po okraj napouštěcího šroubu...
Takže těch prakticky dosažených 1,9l při nalévání je opravdu výsledkem toho, kolik je člověk schopen odsát (a že tam tedy nějaké množství starého oleje ještě zbylo). Tím bych se tak nestresoval, ale raději ještě zkontroluji, jak vysoko mi vyšla hladina nalitého oleje.
Po kontrole hladiny (zahnutým drátem) jsem zjistil, že těch nalitých 1,9l mi vyšlo asi 2 mm pod okraj, takže to tak nechám (už nemám další připravený olej na dolití). Řazení jde subjektivně dobře. Tento údaj je opravud orientační, protože záleží, jestli je auto opravdu na rovině a jak dobře se tam povede ten dát založit (když má moc dlouhé zahnutí, tak se tam o něco uvnitř převodovky opře).
Další praktický poznatek byl, že ten spodní "vypouštěcí šroub" s kuličkou me potřeba velmi silně dotáhnout. Já jsem kolem něj měl malý únik oleje a dotažení asi 40 cm dlouhým klíčem na kola to pak spravilo. Horní šroub s imbusem není na dotažení kritický, tam hladina oleje nevystoupá.
Re: Problem s řazením
Napsal: 20.06.2022 10:51
od jenikHK
Aretační šroub jsem zajistil (zatesnil) běžným středně pevnostním lepidlem (tmelem) na závitové spoje - nic neteče a stačí běžný utahovací moment.
Posunuta řadící páka v před
Napsal: 03.07.2022 23:00
od Randal2328
Zdravíčko všem, prosím vás poraďte mi ..
Mám Fors focus mk2 1.6 74kw /2005
A najednou za jízdy mi přestalo jít řadit rychlost 1, 3, 5.
Vlastně chvilku to šlo velice těžko, ale aby jste pochopili,tak "nejde řadit protože závaží plast tunelu".
Tam kde má být normálně r.s. 3. tak tam mám teď neutral.
Na 2, 3 a R auto jede normálně.
Napadá někoho něco?
Re: Problem s řazením
Napsal: 04.07.2022 04:39
od miki21
Řazení je ovládáno dvěmi lanky. Jedno máš nejspíš poškozené.
Re: Problem s řazením
Napsal: 06.07.2022 20:41
od Randal2328

jupííí ,už to funguje.
Známý se na to podíval a přesně jak říkáš bylo to jedním lankem.
Bylo vyskocene z samonastavovaci mechanismu , víš co myslim?
Jen jsme to nasadili z5 jak to patří a fungovalo.
I přesto Děkuji
Re: Problem s řazením
Napsal: 26.07.2022 23:48
od Ragnarok
Ahoj. Prosím o radu.
Mám FF MK2 1,6 16v 74kw. Při řazení zpátečky mi to začalo často řadit mezi zuby. Teď se mi zhoršilo řazení 3 a 4 převodového stupně. když řadím 4ku, tak páka nejde rovno do zadu, ale šikmo doleva ke 2 převodovému stupni a jde někdy trošku ztuha, u té zpátečky se mi taky zdá, že se to přitahuje blíž ke čtverce. 1,2,3 stupeň se mi zdá jde v pořádku.
Myslíte, že bude špatné převodovka, nebo bude stačit seřídit lanovody?
Navíc mi tam při pomalé jízdě začalo něco chrastit.
Auto mám chvíli, najel jsem jen pár kilometrů. Auto má prý najeto jen 100tis km. Myslíte, že by mi to uznali v bazaru jako skrytou závadu, kdyby bylá oprava drahá? Při zkušební jízde se nic neprojevilo a eď se to kazi:(
Děkuji za odpověď
Re: Problem s řazením
Napsal: 27.07.2022 07:49
od ZaQik
pokud mas auto jen chvili, res to s prodejcem
(jinak to muzou byt lanovody nebo kulisa)
Re: Problem s řazením
Napsal: 23.03.2023 23:24
od LeonardoTM
Mám další praktickou zkušenost s převodovkou:
Při výměně startéru jsem zjistil, že spínač zpátečky nebyl úplně těsný, tj. prosakoval kolem olej (což bylo vidět na povrchu převodovky jako mastný flek začínající u spínače a rozšiřující se směrem dolů). Při výměne startéru jsem v jeho okolí "operoval" s ráčnou a tento senzor jsem urazil (čili dorazil). Tak jsem si ještě užil výměnu spínače, protože tam časem nějak zdegradoval materiál (hliníkové pouzdro), který se drolil jako zkřehlý plast (viz červené šipky v obrázku). Tak jsem dal raději komplet nový.
Ještě jsem pak trochu doplnil olej - vlezlo tam skoro 0,3l, než začal vytékat z horního otvoru, což by v návaznosti na minulou výměnu (nalito 1,9l) souhlasilo s údajem z Haynese, že tam má vlézt 2,3l - viz
viewtopic.php?t=38484&start=100.
Plus ještě nějaké malé množství, co zhruba za rok uniklo tou netěsností kolem senzoru, takže to +/- sedí.
Zatím je subjektivně řazení o trochu zlepšené, uvidíme ještě za nižších teplot
Update 30.3.2023: za nižších teplot je to zhruba stejné, tj. stále trochu tužší řazení, než se převodovka ohřeje. Za tepla to pak jde o trochu lépe, než před dolitím.
Re: Problem s řazením
Napsal: 14.07.2023 15:03
od LeonardoTM
LeonardoTM píše: 16.05.2016 11:11
...výměna oleje v převodovce 05/2016 při 165tkm...
Update po 7 letech a najetých 90tkm:
- při kontrole stavu oleje jsem pomocí zahnutého drátu nenašel hladinu oleje (cca 1 cm pod okraj díry horního šroubu na imbus) a protože Haynes stejně doporučuje doplnit tak, že olej vytéká (viz příspěvek
viewtopic.php?t=38484&start=100), tak jsem tam zkusil doplnit nový olej. Vlezlo ho tam skoro 0,3l, než začal vytékat. Při minulém doplnění jsem nalil 2,0l a také už vytékal. Tak, že by se mezitím trochu ztratil netěsnostmi na převodovce (viděl jsem náznaky průsaků na boční přírubě).
Jinak už byl zase docela černý, tak možná zvážím opětovnou výměnu, myslím, že oficální doporučení bylo poprvé po 150tkm a pak po každých dalších 80-100tkm nebo 5 letech znovu (viz
https://club.autodoc.cz/magazin/jak-zko ... u-kapalinu), tak to už bych měl vlastně zase najeto
Update po zkušební jízdě po dolití:
- převodovka trochu ztichla, ostatní vlastnosti bez pozorovatelné změny (hlavně mám po té kontrole klid, že je tam oleje dost)