Stránka 8 z 13

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 30.03.2015 22:44
od miki21
až přestane a někde tě to nechá, tak napiš. :wink:
Taky jsem je přiletoval natvrdo a po chvíli se čerpadlo kouslo v ten nenevhodnější okamžik. Pomohla až domluva "poklepem". To, že se dráty utaví značí, že se čerpadlo chystá do kopru a tím se zvýší odběr a dráty to neutáhnou.

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 31.03.2015 13:07
od vitr73
nechal mne na ceste prave upalenj konektor...
a jestli to cerpadlo odejde samo o sobe nic nemeni ten fakt jestli je tam ten pitomej konektor a nebo jsou draty natvrdo priletovany...tzn nejak nechapu ten tvuj prispevek posledni...co s tim nechanim jsi vlastne chtel naznacit??????

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 31.03.2015 14:17
od miki21
No myšleno to bylo tak, že to nějak fungovalo i s konektorem x tisíc kilometrů. Takhle to bylo vymyšleno a navrženo, připouštím, že ne zrovny šťastně. Že se dráty utaví bych připisoval zvýšenému odběru čerpadla, které už má nejlepší roky za sebou a chystá se to zabalit. Zvýší se odpor-zvýší se odběr- utaví se drát, který na tento zvýšený odběr není stavěný. Přiletováním natvrdo silnějších vodičů dle mně celou situaci řeší jen dočasně.
Napsal jsem to dost polopaticky? :wink:

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 31.03.2015 14:47
od vitr73
jj..ted jo
ale to dale resi pojistka takze by nic horet nemelo...a takhle jak to maj navrzeny....no uz jsem menil cerpadla na ruznejch autech od ruznejch automobilek...ale takhle po fordovsku to skurveny jsem jeste na nicem nevidel...dokonce ani na skalnimi fordisty odsuzovanejch skodovka a folksech... :bebng:

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 31.03.2015 15:21
od pkadecka
Pojistka se přepálí, jen když zkratový proud bude větší, než její jmenovitá hodnota (resp. pojistka má nějakou vypínací charakteristiku, kdy různě velký proud ji přepálí za různě dlouhou dobu). Něco by klidně hořet mohlo, například obyčejný cigaretový zapalovač se slušně rozžhaví a přitom je to jeho normální funkce ;)

Ten konektor může být příčina závady nebo následek. Čerpadlo může mít docela normální odběr, ale protože ten konektor je v autě už 15 let a 200 000 km, tak to holt nedá, je v něm přechodový odpor, hůř vede, tím se víc zahřívá, křehne plast, černají a oxidují jeho kontakty a nakonec přestane vést natolik, že se čerpadlo nerozeběhne. Samozřejmě, stejně tak může mít čerpadlo zvýšený odběr proudu, protože v něm něco mechanicky odchází - něco je tam přidřené (a ten konektor se vypaluje rychleji), ale po hotfixu připájením natvrdo tam může chodit další desítky tisíc kilometrů a dožít s autem. A v nejhorším případě odejde celé čerpadlo.

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 31.03.2015 15:38
od fulda007
Taky jezdím už nějaký rok s přiletovanými dráty na konektor a vše ok.Na escortu vždy čerpalo začalo být hlučné než odešlo.

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 31.03.2015 17:00
od vitr73
taky tak...a dokonce jsem meril ohmetrem vnitrni odpor noveho cerpadla a toho s upalenym konektorem ...a svete div se...je to stejny, takze to davam za vinu konstrukci konektoru a vznik prechodoveho odporu v nem coz ma za nasledek silnej ohrev daneho bodu az to uhori.
..proc asi maji cerpadla na golfech draty chyceny ockem na sroub s 5 a 6 kou matkou? ..no asi proto ze vedi(narozdil od nejakeho konstruktera u fordu) ze cerpadko bere asi + - 4 amp proud tzn pri jakemkoliv prechodovem odporu pri tomhle proudu vznika ukrutne rychle velke teplo...a konkretne tenhle konektorecek je na tohle misto teda fakt slabej na tenhle proud...
proste a jednoduse..je to dalsi kurvitko co fordi do tohohle auta nacpali a jde eliminovat pomerne jednoduse...pajeckou...na rozdil od jinejch kurvitek co do auta jsou nacpany a jen tak lehce odstaranit nejdou!! howgh (jen naznacim-volnobezny ventil,teleso sani. alternator a jeho rizeni dobijeni a funkce kontrolky!! atd)
a to aby slo vyndat teleso plovaku s cerpadlem jen tak ze se musi odmontovat cela nadrz...to taky nechvalim...

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 31.03.2015 20:43
od pkadecka
Ohmmetrem nic nepoznáš. Jedině spálený nebo částečně spálený vinutí motoru. Ale můžou tam být přidřená ložiska nebo někde drhnout vlastní čerpadlo a pak by měl motor zvýšený odběr.

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 01.04.2015 14:46
od vitr73
nehadam se...ja teda zahazuju dil z auta az kdyz je nefunkcni....a cerpadlo s uhorelim konektorem je funkcni stale a dal na nej uz druhym rokem kazdy den jezdim

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 01.04.2015 14:48
od vitr73
a nejsem tak bohatej a blbej abych zahazoval funkcni cerpadlo

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 01.04.2015 15:11
od pkadecka
Já jsem nepsal nic o vyhazování, jenom tolik, že měření ohmmetrem není dostatečnej test stavu čerpadla. Připojit na napětí a změřit proud, to už je lepší test, ale i pak by mohlo být ve stavu "někdy funguje, někdy ne", takové součástky jsou.

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 04.04.2015 13:31
od vitr73
jen pro zajimavost..rano mne na lane pritahli mondeo III ze prej nejde nastartovat- no to same...uhorelej konektor na cerpadle ovsem mne to nerozhazelo a na cerpadlo jsem opet naletoval draty natvrdo...ted mne volal z jiznich cech ze to jede normalne a v pohode...tak oni tuhle skurvenost nacpali i do mondea jo? ..no pan buh s nama a zle pryc!! :bebng:

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 15.04.2015 14:58
od vitr73
tak dneska rano mne to mondeo zase na lane pritahli ze nejde nastartovat....vlezu do vnitr,a misto startu jen cvakani civky na starteru...no jen a pouze odesla ze dne na den baterka...skoro nova-jen 11 let stara :D ...dal jsem jinou moji zalozni a na prvni otoceni zase zije...tak jsem je poslal at si dojdou koupit novou...uf ..ja se tehle hromady srotu nezbavim...dokud to nehodej do srotu... :bebng:

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 15.04.2015 19:57
od petulak
romane, s tohoto už jsem vyrost-----furt nemám čas, nazdar, jim říkám. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Motor nenaskoci

Napsal: 16.04.2015 13:00
od vitr73
..kdyz Peto...tohle jsou pro mne dulezity lidi...u nich to prote nejde je poslat do prdele...nevim kdy je budu potrebovat...a v tom je ta prekerka pro mne... :bebng:
bejt to nekdo cizi pro mne nedulezitej tak ho s takovym vrakem klidne poslu do .... ale tady to nejde...