Stránka 8 z 11

Re: Škrtící klapka

Napsal: 02.10.2014 11:26
od Cimi
Ahoj volnoběžnej ventil sem nedavno kupoval nový, protože jsem myslel že původí způsobuje bubnování do sání ale ventilem to nebylo, takže mam doma původní ventil vpořádku kdyby někdo chtěl, ale myslim si že ten může mít na volnoběh vliv jedině pokud je opravdu zadělanej nebo se odporoučela cívka a pak by nefungoval vůbec... když ho odpojíš za chodu tak ti auto zdechne okamžitě, když ho odmontuješ za chodu z příruby tak ti vyskočí otáčky... na tom se podle mě nedá nic pozorovat. :D ted jsem kvuli padání volnoběhu při brždění koupil novou baterku, očividně na staré byl špatnej článek. Jo a už nevim kdo jste to tu psal ale ty otáčky volnoběhu jsou fyziologicky někde na 650-700 nikoliv 750 .... při chvilkovém podtočení při brždění na neutrál poklesnou někdy klidně až na 300 div to nezdechne... se zaplou klimou a prudším brždění to zdechne téměř vždy
v mém případě to bude určitě baterkou protože napětí při prudkém brždění kdy mam zapnuto hodně spotřebičů klesne klidně na 4V na baterce na zlomek vteřiny kdy to má tendence chcípnout.

Re: Škrtící klapka

Napsal: 02.10.2014 16:55
od Case
750 otáček na volnoběh jsem tu teď v poslední době zmiňoval já a u mě tak skutečně jsou, respektive možná 740, ale 650-700 určitě ne. Tam někam mi občas padaly při dojezdech na křižovatku, teď už to, jak se zdá, skutečně přestalo.

Re: Škrtící klapka

Napsal: 02.10.2014 17:11
od miki21
Mám pocit, že se uvádí volnoběžné otáčky 700+-50 :wink:

Re: Škrtící klapka

Napsal: 02.10.2014 18:42
od Nonid
700 +- 8% to je :wink: Zalezi na teplote a, rekl bych, vybave v provozu.

Re: Škrtící klapka

Napsal: 02.10.2014 21:05
od stano.
Benziny 1.4, 1.6 a 1.8 maju volnobeh 700+-30 otacok. S automatom maju 800.

Re: Škrtící klapka

Napsal: 02.10.2014 21:37
od Honza_JR
Tak já vám nevím, ale volnoběžné otáčky co tak čtu jsou od cca 700-850ot. každý píše něco jiného, ale pravdou je, že když klesnou pod cca 730ot. tak se auto už lehce chvěje a je cítit, že už je to málo - měřeno diagnostikou, ale i budíky tomu cca odpovídají. Ideální se mi zdá kolem těch 750 +/- 20 ot.
Pokud jde o ventil samotný, tak pokud ho odpojím za chodu a zahřátém motoru, tak mi jen lehce poklesnou otáčky. Dřív motor do 3s zhasnul. Zkusím ho za chodu odmontovat z příruby a uvidím co se bude dít.
Je mi divné, že po odmontování a čištění se auto najednou chová jinak, když nic jiného se neměnilo. Teď po pár dnech se to trochu zlepšilo, otáčky se drží trochu níž na volnoběhu za jízdy, tak třeba si to ještě "sedne". Baterka mě také napadla, je tam nějaká malá přichcíplá a starty už také nic moc, bude před smrtí. Alternátor mám po kompletní repasi, tak tam bych problém neviděl. Batrii zkusím jinou, zánovní, už jsem se na to chystal, byl by to pech kdyby to zlobilo kvůli tomu. Napíchnu diagnostiku a zkusím sledovat napětí na baterii, při různých režimech zatížení...

Pak jsem našel tyto informace, přímo od výrobce krokových motorků:
Krokovým motorkem je regulován chod zahřátého motoru od volnoběhu až po plné zatížení
téměř konstantně. Krokový motorek reguluje množství vzduchu dle aktuálního zatížení
a teploty chladící kapaliny, které je nutné pro udržení volnoběžných otáček po zahřátí motoru
(regulace plnění při volnoběhu).
Závady:
Následující závady mohou být známkou vady krokového motorku:
- Volnoběh je příliš vysoký či příliš nízký
- Kolísavý volnoběžný chod
- Zhasínání motoru při spuštění motoru za studena či při deceleraci

Tak je dosti možné, že nepravidelný volnoběh může způsobovat volnoběžný ventil, zrovna tak pokud je příliš nízký či kolísavý...

Re: Škrtící klapka

Napsal: 02.10.2014 22:29
od stano.
Ak po odpojeni kabla voln. ventila motor nezdochne, niekde ti musi poriadne prisavat falosny vzduch. Najprv toto treba najst a odstranit, potom spekulovat dalej. Netaha ti to cez splostenu/prasknutu hadicu podtlaku/odvetrania klukovky?
Alebo ti netesni skrtiaca klapka.
V kazdom pripade, tolko falosneho vzduchu nemozes mat, RJ je potom z toho zblbnuta.

Re: Škrtící klapka

Napsal: 02.10.2014 22:47
od Cimi
ten můj ventil bych vesměs v pořádku po vyčištění, potíž kterou dělal že zatuhával v zimě +-5°C řekl bych že za to ani tak nemohlo znečištění jako spíš zmrzlá kondenzovaná voda ve ventilu po ránu. jak se motor těmi opakovanými starty trošku zahřál a námraza roztála bylo to v pohodě. V tom asi bude hrát roli stáří cívky kolem magnetického plunžru která pak je slabá. vyčištění pomůže jen chvilkově

Re: Škrtící klapka

Napsal: 03.10.2014 09:18
od vitr73
..nechci nijak oponovat...ale mam ted v aute(1.8ka) uz 2 roky ventil z roku 99-je uz v 5tem aute a porad funguje tak ze si s nim adaptace poradej(tzn ze uz ma slabsi pero nez ventil novej)...a cistenej byl nejmin 10x....ale jde o to jak se cisti a cim potom namaze...za vsechny problemy muze to ze jde vlivem utahane pruzuny chodi jinak nez novej a jednotka ho ridi podle pevne mapy bez zpetne odezvy..tzn aby drzela volnobeh dava PWM 50 procent a vi ze ventil se otevre akorad na 730 otacek...ale pokud ma slabsi protipero tak se otevre vic a hold to drzi treba i 1500 ot...coz je jednotce jedno ponevadz to nema zpetnou odezvu..sice se snazi casem adaptovat na jinej chod toho ventilu ale tolerance ma velmi male a pak to uz neridi...to je fakt vynalez-se nedivim ze vsechny ostatni automobilky od tohohle systemu odesli pro jeho nespolehlivost...ale ford se tyhle blbosti stale drzi(drzel do nedavna)....odbornik zasne a laik se divi.. neni nad elektronicky motorem ovladanej polnobeh pomoci klapky..to uz meli i feldy z roku 90!

Re: Škrtící klapka

Napsal: 03.10.2014 09:27
od Cimi
jo to máš pravdu, tohle je u fordu velké mínus, sice někdo říká že motory nejsou pak tak háklivé na kvalitu benzínu, ale to už by muselo být aby benzín byl tak moc nekvalitní. Koukal jsem že mk2 ma sice jinačí sání ale ventil stále stejnej... nevím tedy zda to maj všechny motorizace doufam že třebas duratec HE to už nemá :D nechtěl bych to řešit za pár let znova až si ho kupím :D

Re: Škrtící klapka

Napsal: 03.10.2014 09:57
od Nonid
Tohle bych mel jednou poradne procist a udelat i u sebe :cooler:

Re: Škrtící klapka

Napsal: 03.10.2014 20:58
od Honza_JR
Díky za rady, klapka těsní dobře. Jen mi nejde do hlavy, proč je to teď zase v pořádku, od včera jeszdím naprosto v pohodě... Celý ten systém sání vzduchu se Fordu opravdu nepovedl, kdybych věděl, jaké jsou s těmi benzíny potíže, nikdy bych si staršího Forda nekupoval. Ve všech recenzích jsem četl samou chválu na 1.6 16v ve Focusu, jen je vlivem ventilu občas problém s volnoběhem - řeší se jeho výměnou. Jenže tady nejde jen o ventil, když se pročte fórum tady, tak jsou lidé co mění a mění různé ND a nikdy to není na 100% OK. Jo, chybička se vloudila, každé auto má své mouchy...

Re: Škrtící klapka

Napsal: 03.10.2014 23:36
od Cimi
a nebo pak jestli tam máš filtr odvětrání z nádrže, je tam ventil a odfukuje to přetlak z nádrže do sání... tzn další podtlaková hadice navíc která zatěžuje motor. prej ten ventil stejně nefunguje a už to tu někdo řešil tak že ty trubky odpojil i s filtrem a ventilem, zaslepil a pak provrtal jen díru do víčka nádrže. prej se tim zároveň méně namáhá čerpadlo. tak nevim. přemýšlím že to někdy prubnu když by mé potíže pokračovaly

Re: Škrtící klapka

Napsal: 04.10.2014 18:42
od Honza_JR
No je pravda, že v nádrži když otevírám víčko, tak je tlak asi dosti velkej. Vždy to při šroubování víčka odfukuje jak blázen. To jsem u předešlého auta taky neměl, tam když jsem povolil víčko, tak nic ven nešlo, leda že byla nádrž skoro prázdná a venku abnormální vedro, pak to malinko fuklo, ale tady je to stále a daleko podstatněji.

Re: Škrtící klapka

Napsal: 04.10.2014 20:35
od Cimi
tady se to ford snažil vyřešit pro snížení emisí tím ventilkem s aktivním uhlím ale prej že to nefunguje tak nevim. v sání je podtlak kterým se cucaj ty výpary z nádrže ven. takže by za normálních okolností v nádrži podtlak měl být taky ale jelikož ten ventil přefukovací nefunguje tak je v nádrži neustále přetlak a proto to po otevření tak ufoukne.

když jsme u té škrtící klapky jak je v názvu, dnes jsem pro kontrolu znova klapku sundal a pročistil abych se ujistil že bubnování ze sání nedělá samotná klapka.... zároveň jsem zkouknul všechny přívody podtlakových hadiček do sání všechno bylo ok. jediné co mě nemile překvapilo byly jakousi zřejmě chemikálií nahlodané hranky na klapce v místě obtokového kanálu, těsnění je vpořádku a snad to těsní ale kdo ví. Nevím zda je to tam nově nebo jsem si toho posledně jen nevšiml a nevím co to takhle rozežralo