Diagnostika motoru

Moderátor:phofy
Odpovědět
HWSpeedy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 11.11.2009 13:37

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od HWSpeedy » 07.04.2010 08:00

to ACEMajky: A nemáš nějakou zkušenost s kabelem HEX-CAN určeného pro VW GROUP na autech FORD?

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od ACEMajky » 07.04.2010 12:33

Nee, ja skousel jenom svoji BT OBD II na brachovu koktu, co to dokaze a nedokaze
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Tomin123 » 07.04.2010 14:00

VW ma svuj protokol, Ford taky svuj.
Jedine co by ti melo s Hexcanem jit i na Fordu je EOBD protokol. Ten je predepsany pro vsechny stejny. Chyby si tim vyctes, nic moc ale od toho necekej.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

HWSpeedy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 11.11.2009 13:37

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od HWSpeedy » 07.04.2010 21:43

to Tomin123: A co presne znamena jiny protokol? Je to jen zalezitost sw nebo i toho hex-can kabelu? Ja mel za to, ze nove Fordy potrebuji CAN-BUS a ze toto prave splnuje i ten kabel HEX-CAN pro VW. Muzes to nejak vice vysvetlit, pripadne se vyjadrit k memu problemu zde http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=20248 ?

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Tomin123 » 07.04.2010 23:44

Uz jsem to tu nekde psal (ale mozna to bylo na http://forum.fordclubs.org).
CAN nebo K-line nebo J1850 jsou jen ruzne draty v DLC konektoru pres ktere se da komunikovat s ruznyma jednotkama v aute. Je to neco jako kdyz neco rikas bud do telefonu nebo do televize, ... Oboje jen prenese tvuj hlas nekam na druhou stranu. Proste jen dorozumivaci prostredek.
Pak ale jeste zalezi CO rikas. Muzes pronaset k autu vety typu OBDII, nebo jine vety.
Podle toho jak se zeptas ti pak auto bude odpovidat. A to je ten protokol.

Predstav si to jako 2 vrstvy:
- jazyk kterym mluvis (Cestina, Anglictina) = CAN, K-line, J1850PWM, ...
- co rikas = OBDII nebo jiny protokol

OBDII jsou "vety" ktere jsou vymyslene na univerzalni zjisteni stavu emisnich ptakovin v aute. Puvodne zamyslene pro snadnou kontrolu jakehokoliv auta napr. policajtem nebo na STK. Vyrobci to v Americe dostali predepsano, ze kazde auto od 1996 (ale jen v Americe !) musi znat domluvu pomoci OBDII. V Evrope je podobna norma, EOBD a pro benziny plati od 2000.
Takze pres OBDII se domluvis s "kazdym" autem ktere splnuje jisty rok vyroby, ... bez ohledu na to, zda to je Ford nebo VW nebo Honda. U Fordu to sice bude po jinych pinech/dratech nez u VW, ale protokol (slova/vety) jsou stejna.
Protokolem obdii lze cist pouze motor, protoze je mysleny na kontrolu EMISI !
OBDII/EOBD umoznuje take vycist registr chyb.
Ale napr. uz neumoznuje spustit nejaky test motoru, nastavit nejaky parametr apod.

Vedle toho ma pak skoro kazdy vyrobce svuj jiny protokol (vety) kterym dela skutecnou diagnostiku. Bohuzel tehle dalsich protokolu je kvanta.
Napr. nektere Opely maji na stejnem pinu 7 (k-line) jiny protokol pro ABS, jiny pro Xenony, atd. U Fordu je to stejne.

OBDII protokol funguje na Fordech pres J1850 (piny 2/10), na mladsich Fordech uz pres CAN (piny 6/14). Na VW to byl K-line (pin 7), na mladsich VW pres CAN.
Na obou (hodne mladych) autech by ses mel domluvit pres CAN protokolem OBDII.
(Ale oba vyrobci maji skutecnou diagnostiku na tom samem CANu odlisnou :-) )

Tak doufam ze si z toho neco vemes. Maglajs to je slusnej ... :lol:
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

HWSpeedy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 11.11.2009 13:37

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od HWSpeedy » 08.04.2010 00:26

to Tomin123: Diky za podrobnou odpoved. Je bych mel k tomu jeste 3 dotazy.

- Pises toto: "Takze pres OBDII se domluvis s "kazdym" autem ktere splnuje jisty rok vyroby, ... bez ohledu na to, zda to je Ford nebo VW nebo Honda. U Fordu to sice bude po jinych pinech/dratech nez u VW, ale protokol (slova/vety) jsou stejna."
- Jak na jinych pinech? Tento standartni protokol nevyzaduje standartizovane zapojeni konektoru? Tak co je to pak za standart a jak by si s tim meli tedy poradit napriklad ti policajti? Neco me asi unika.

- Pises "na mladsich VW pres CAN"
- je to tedy stejne jako u novych Fordu (piny 6/14)? A muzu tedy pouzit ke komunikaci s novymi Fordy hex-can vw kabel a pouzit jiny sw urceny pro Ford?

- Pises "Ale oba vyrobci maji skutecnou diagnostiku na tom samem CANu odlisnou"
- Tim se rozumi jen ty komunikacni protokoly? Pokud ano, tak je to jen zalezitost sw. A ptam se tedy, jestli je dostupny za rozumny peniz sw pro Ford umoznujici uz rozumnou diagnostiku pres CAN, potazmo s pouzitim kabelu vw hex-can?

P.S. Diky za trpelivost

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Tomin123 » 08.04.2010 01:09

HWSpeedy píše:- Jak na jinych pinech? Tento standartni protokol nevyzaduje standartizovane zapojeni konektoru? Tak co je to pak za standart a jak by si s tim meli tedy poradit napriklad ti policajti? Neco me asi unika.
JJ, spravna otazka. Problem je v tom, ze standard sice popisu standard.zapojeni konektoru ale ten standard obsahuje 3(ted uz 4) mozne varianty propojeni s jednotkou motoru.
1, K/L line
2, Ford J1850PWM
3, GM J1850VPW
4, ted uz i CAN
Standard rika, ze vsechny tyto moznosti jsou MOZNE a je na vyrobci, co si vybere.
Ve skutecnosti byl proste pri navrhu standardu Ford a GM v Americe tak silny (a asi i u toho), ze si prolobovali do standardu svoje sbernice :wink: .
HWSpeedy píše:- je to tedy stejne jako u novych Fordu (piny 6/14)? A muzu tedy pouzit ke komunikaci s novymi Fordy hex-can vw kabel a pouzit jiny sw urceny pro Ford?
Piny a typ sbernice jsou stejne, to je dane standardem. :wink:
Hexcan teoreticky muzes pro Ford pouzit, ale jen s vyuzitim OBDII/EOBD protokolu. A to HexCanu (co vim) jde, ale je to tam jenom jako hodne slaby doplnek.
Pouzit jiny soft s kabelem hexcan na 99.9% nelze, protoze protokol kterym se hexcan kabel domlouva s PC, potazmo s jejich softem (hexcanu), je urcite neverejny = nikdo ho nezna. Kazdy vyrobce si chrani svoje vlastnictvi a tak si vetsinou navrhne svuj protokol mezi PC a kabelem. Teda ted uz to neni pravda, obslehnuli jim to Cinani, takze minimalne Cinani ten protokol uz znaji.
Vyjimka je cip ELM327, ktery je nejproflaknutejsi v levne diag. a ma zdokumentovanou sadu prikazu na netu, a tedy pro nej vzniklo hodne ruznych softu od nezavislych vyrobcu. Ale co jsem kdy nasel, tak vse pouzivalo OBDII protokol.
HWSpeedy píše:- Pises "Ale oba vyrobci maji skutecnou diagnostiku na tom samem CANu odlisnou". Tim se rozumi jen ty komunikacni protokoly? Pokud ano, tak je to jen zalezitost sw. A ptam se tedy, jestli je dostupny za rozumny peniz sw pro Ford umoznujici uz rozumnou diagnostiku pres CAN, potazmo s pouzitim kabelu vw hex-can?
Jak jsem psal, myslim ze Hexcan se obecne pouzit v cizich softech neda. Nevim o tom ze by to slo.
Na dostupnem sw pro Ford delam, ale CAN tam jeste nemam. :-(
Muj obchodni model je ale takovy, ze muj soft chodi jen s mym kabelem. Ale muj kabel je take kompatibilni s prikazy ELM327, takze lze pouzit i s jinym softem.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

cz_pipa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.03.2010 09:29
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od cz_pipa » 10.04.2010 12:41

Tak mi přišel kabel, který jsem si objednal z Aukra. Je to teda ten "ELM 327 univerzální diagnostika ELM327 USB". Mám FOFO II R.V.:2006. 1,6TDCi.

Kabel jsem do notebooku nainstaloval dle pokynu co byly přiloženy na CD. Poté mi trvalo asi hodinu než jsem začal komunikovat mezi PC a autem. Použil jsem program ScanMaster ELM verzi 2. První problém, který nevim jak vyřešit je, že program komunikuje s autem ale jakmile kabel odpojim a znova pripojím tak už se nespojí auto s notebookem a musím restartovat notebook aby vše zase fungovalo. No budiž.

Dále mi program občas při nějakým testu program napsal chybu, něco že komunikace je rychlý a port nestíhá číst. Jakou máte nastavenou rychlost portu, když to běží pře USB.

Dále se chci zeptat zda-li neznáte nějaký další SW pro diagnostiku???

Dá se s tímto kabelem zjistit třeba kolik má auto najeto, nebo tak? Ve scanmasteru jsem nic takového nenašel.

cz_pipa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.03.2010 09:29
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od cz_pipa » 16.04.2010 12:37

Nikdo neporadíte? :(

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Tomin123 » 16.04.2010 13:00

Obcasne zatuhnuti spojeni muze vyresit nainstalovani posledni verze driveru.
Pres OBDII nelze vycist kolik ma auto najeto.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Petrákkk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 17.04.2010 17:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Petrákkk » 17.04.2010 17:24

Zdravím všechny mondeaře,
včera se mi dostal do rukou Scangauge II - palubní počítač + diagnostika v jednom (více se můžete dozvědět na http://www.scangauge.cz/ nebo zde je o něm krátká diskuze http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... e613ca7be4), šel jsem SG hned vyzkoušet Mondea. Bohužel se po připojení a nastartování zobrazí pouze connecting a po chvilce se Scangauge vypne. Nastavil jsem vše potřebné (typ paliva, objem motoru, objem nádrže), dokonce jsem vyzkoušel popřepínat všechny komunikační protokoly a PIDs jsem vyzkoušel přepnout z ALL na SUPPORTED. Nic nepomohlo. Vyzkoušel jsem ještě SG na fábce 1.4 MPi a tam se bezproblému spojí a ukazuje. Nemáte nějaké nápady co zkontrolovat? Předpokládám, že bude něco špatně na OBD II vedení nebo konektoru a nechce se mi hned do forda a zaplatiti jim 700CZK za krok přes práh, když to může být něco, co už tady třeba někdo vyřešil. Každý návrh je vítán. Ještě dodám, že jsem byl u mého mechanika, ten se s autem také nemohl spojit, napětí do zásuvky jde. Doporučil mi autotronika... :( Jestli se v tom někdo vyznáte -kde co projít, tak se PROSÍM podělte. Děkuji.
Mondeo 4/2003 2.0 TDCi 96kW kombajn

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Tomin123 » 17.04.2010 18:28

Neznam SG, ale jestli to lze, tak tam nastav at se pokousi spojit na J1850PWM sbernici (nekdy take zvana SCP). A urcite nezkouset OBDII, musis mu rict, ze je to Ford, protoze tvuj diesel OBDII neumi.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Petrákkk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 17.04.2010 17:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Petrákkk » 17.04.2010 19:10

PWM jsem zkoušel a nepřipojí se, divné mi právě je, že ostatním lidem s TDCi (konkrétně 10/2003), dokonce s TDDi (konkrétně focus 2002 TDDi) to jde spojit bezproblému (viz odkaz v mém minulém příspěvku) a hlavně že se nespojil ten mechanik, který to v NTB nastavoval, že se jedná o ford. Proto si myslím, že problém nejspíš bude nějaký hardwarový, ale do OBD zásuvky napětí jde. Jak to tak vypadá, budu muset navštívit autotronika, nebo zajedu do origo servisu. A tak mě napadá - nemůže to být nějaká pojistka nebo povytaženej konektor?
Mondeo 4/2003 2.0 TDCi 96kW kombajn

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Tomin123 » 17.04.2010 19:25

Povytazeny konektor to urco nebude. Bez napeti na pinu 16 by asi SG nenaskocil (nema externi napajeni?), takze to bude taky ok.
Muzes prosimte vyfotit tvuj konektor ? Ktere piny mas osazene ?
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Petrákkk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 17.04.2010 17:04
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika motoru

Příspěvek od Petrákkk » 17.04.2010 21:01

Externí napájení nemá, však jsem to psal, že v zásuvce napájení je. Soráč za kvalitu, ale fotil jsem to 100 letým kompaktem, co neumí makro, proto jsem to raději vyznači...
Přílohy
P1170368.JPG
Mondeo 4/2003 2.0 TDCi 96kW kombajn

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host