Stránka 8 z 62

Napsal: 07.12.2006 15:49
od chmelko
PaJaS píše:Tak včetně materiálu a práce mě ta výměna rozvodů vyšla na 6300 Kč 8O
máš to rozpísané? 8O
celkom by ma zaujímalo, čo presne účtovali..

Napsal: 07.12.2006 16:03
od PaJaS
Mám tady napsáno řemen, 2x hnaná řem/páka, napínák, 3 hod. práce.

Napsal: 15.12.2006 15:45
od romosch
Tak to je masakr 6300kč.
Kámoš co my auto sehnal mi říkal že za to u něj dám 3500 za matroš a něco na pivo.
A já se pořád nerozhoupal tam zajet.
Ale prý v servisní knížce by to mělo být napsáno kdy měnily řemen né?
Ale je Německy tak nevím. :oops: :cry:

Napsal: 15.12.2006 21:51
od Zakus
Ve Fordu Trutnov předběžná cena 6000,- :evil:

Napsal: 15.12.2006 21:57
od Magic
romosch píše:Tak to je masakr 6300kč.
Kámoš co my auto sehnal mi říkal že za to u něj dám 3500 za matroš a něco na pivo.
A já se pořád nerozhoupal tam zajet.
Ale prý v servisní knížce by to mělo být napsáno kdy měnily řemen né?
Ale je Německy tak nevím. :oops: :cry:
Německy datum poznáš určitě :lol: . Mělo by být stejné, přinejhorším měsíc přelouskneš.

Btw. já dal za:

rozv. řemen
kladky rozvodů
svíčky
pylový filtr
olej
spony výfuku
brzdovou kapalinu
dest. vodu :D
--
4.087,-
+ práce 1.500,- (v ceně práce je i výměna 1 a 2 dílu výfuku + pár drobností)
--
celkem 5.587,-

Mechanik měl Focuse pod rukama podruhé, poprvé to bylo údajně TDCI. Nevěděl za boha jak tam dostat rozvoďák, tak je v ceně 2x cesta z Otrokovic do NJ a poté proplacený benzín 2x Otrokovice. Tj. pokud bych tohle měl odečíst, tak jim nezbylo skoro nic. Dřeli se s tím pěkně dlouho. Doporučil mi je kamarád, já tam sice ztratil taky hodně času, ale ty cesty s ním v nové 320D za to stály :oops: . Ten den sem si s ním projel ještě v tamním salonu kousek dál nového Fusiona.

Od té doby - počátek dubna (auto zakoupeno v půli března) už šlo auto na olej znovu v listopadu.

Napsal: 15.12.2006 22:50
od romosch
Sakra a jak by to mělo být v tý Němčině asi napsaný?
Není to třeba - Neue Bremsflussigkeit-?

Napsal: 16.12.2006 03:38
od Magic
romosch píše:Sakra a jak by to mělo být v tý Němčině asi napsaný?
Není to třeba - Neue Bremsflussigkeit-?
To je nová brzdová kapalina, ale jsi blízko. :lol:

Napsal: 16.12.2006 04:39
od Peta
Ford Charouz - 1.8 TDDi 01, klima:
komplet rozvodak, kladky, gufera, tesneni pod viko, klinak bla bla bla... (uz si nepamatuju co vsechno k tomu jeste patri) + prace
cca 8200.- (a za tyden telefonat od Fordu jak jsem spokojenej, jestli vsechno funguje, jestli neco nepotrebuju... 8O)

Napsal: 16.12.2006 04:51
od Magic
Peta píše:Ford Charouz - 1.8 TDDi 01, klima:
komplet rozvodak, kladky, gufera, tesneni pod viko, klinak bla bla bla... (uz si nepamatuju co vsechno k tomu jeste patri) + prace
cca 8200.- (a za tyden telefonat od Fordu jak jsem spokojenej, jestli vsechno funguje, jestli neco nepotrebuju... 8O)
To se asi ptali, jestli už Ti vypadlo to jima uvolněné těsnění a přijedeš za nima, aby ho opět utěsnili + našli něco dalšího :lol: .

vymena rozvod. řemene

Napsal: 26.12.2006 17:46
od elektronik
Když tady vidim ty desivě rozdílné ceny za výměnu řemene, připadá mi to až neskutečné. Není to nikterak složitá práce a pokud se jedná o prostou výměnu opotřebovaného po cca 150 000 km za nový není potřeba žádných speciálních přípravků. Samotný řemen stojí kolem 600 a automatická napínací kladka asi 1200 podle výrobce, mě se nejvíc osvědčily kladky SKF a řemen originál FORD..U motoru Duratorq 1,8 je řemen mezi kladkou naftového čerpadla a kladkou vačkového hřídele. Napínací kladka je dvojího provedení, jednoduchá s excentrem a automatická s pružinou. Největší problém je dostat se ke krytu řemene, musí se udělat trochu místa a odšroubovat nádržku na chladící kapalinu a i s hadicemi ji odsunout stranou. Po sejmutí krytu se lihovou fixkou označí poloha obou kladek a řemene dvěma čárkami vždy z kladky na řemen. Pak se odšroubuje napínací kladka, je na jednom šroubu. Tím se uvolní řemen, který se stáhne. K starému řemenu se přiloží nový na ten se přenesou označovací čárky. Nový řemen se nasadí na kladky vačky a čerpadla tak aby značky seděly k sobě. Pak se našroubuje napínací kladka,předepne pružina napínače ke značce. U napínací kladky na to bývá přiložen návod. Nasadí se kryt řemenu, vrátí a přišroubuje vše na původní místo a je zas na delší dobu vystaráno. Zuby mají rozteč cca 10mm a posunout kladky o zub je docela dost vidět, to snad ani nejde. Při sejmutém řemenu se nesmí s vačkovým hřídelem nebo klikovým hřídelem hýbat, ale ono ta ani moc lehce nejde. Když ož se to stane, musí se to nastavit na značky fixkou na řemenu.

Napsal: 26.12.2006 18:42
od pelen
Je to myslim dobry, podrobny navod. Vzdy je ale myslim to napoprve delat s nekym, kdo uz to delal. Riziko je dost velke. :wink:

Napsal: 26.12.2006 19:09
od sasa01
, taky se na to chystam z jara , nevite kolik to tak muze stat u Forda ?

Napsal: 26.12.2006 19:57
od foki
to elektronik : přál bych si popsat vymenu remene u 1,6 a jak se to znaci lihovou fixkou .

jinak k tomu td , kazdy remen se natahuje a ma se to delat tak ze se kladka uvolni a pak se dotahne sroub na vacce . ale na to jsou treba pripravky . ale samozrejme kazdy si to muze vymenit podle tveho navodu , akorat bych tam pripsal ze za to neneses zodpovednost az se to nekomu potka , aby jsi potom neshanel jenom tdi motory .

a vajcka na tvrdo taky nevaris tak ze je oloupes a das do vody uvarit -je na to taky postup stejne jako na vymenu rozvodu .


a mohl by sis nastavit podpis aby jsme vedeli co mas za vuz .

Napsal: 26.12.2006 20:22
od Ahmed
Mohli by jsme to pridat k navodu na aditivum do nafty :D

Napsal: 27.12.2006 13:49
od elektronik
Ten návod na výměnu není můj vynález, dělal to tak starý automechanik v Německu, který mě to naučil, když jsem u něj pracoval. Byl jsem tam 5 let a za tu dobu jsem neviděl žádný problém. Měl přípravky na nastavení na různá auta, protože jsou potřeba když se motor sestavuje po demontáži, ale výměny dělal u všech aut podobně. Byl to už starší pán a měl to nacvičené z řetězových rozvodů, které se dělaly dříve. Ono se toho v mechanice u aut zase tak moc nezměnilo, materiály jsou lepší, přesnost vyšší, ale systém stejný. Přidala se akorát elektronika, která umožňuje nejen kompenzovat mechanické nedostatky, ale zvýšila přesnost řízení spalování. Ten pán o kterém mluvím, byl trochu na historická auta a měl MG z roku 1938 s motorem OHC 1litr a výkonu 45 koní při 5500 ot s kotoučovými brzdami Girling. Zajímavé je, že spousta lidí neváhá štourat se v sofware¨počítačů motorů, různě amatérsky "tunit" a výměna rozvodového řemene je tabu. Protože se pohybuji v oblasti elektroniky, už jsem viděl různě propálené písty pomocí vytuněné elektroniky, neuvěřitelně vymordovaná ojniční ložiska atp. ale ladiči k motoru žádný respekt nezískali a ladili dál. Prot tomu se mi zdá chyba vačkového hřídele, 1 nebo 2 stupně, kterou ziskám tím že nekompenzuji výrobní tolerance řemene opravdu prkotina.