Stránka 8 z 14
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.09.2012 09:06
od Yeshterr
Takže o víkendu proběhla další dekarbonizace motoru prostředkem TEC 2000 Engine Flush. Tento sajrajtum ultrasekvencum je daleko řidší než přechozí bylinky pana Bishopa a má charakteristickou vůni - něco mezi petrolejem a starou smradlavou botou. Což mě utvrdilo v tom, že většina dekarbonizačních prostředků je na bázi petroleje a smradlavých bot se do nich přidává jen malinko. Procedura probíhala následovně - do jízdou ohřátého motorového oleje jsem nalil 375ml tohoto přípravku (celou plechovku) a nechal běžet na volnoběh 15min. Poté jsem ještě horké vypustil, nechal řádně vykapat z vany a provedl klasickou výměnu oleje. Po celou dobu decarbonizace motor běžel pravidelně v konstatních voln. otáčkách. Asi po půl hodině od výměny jsem motor nastartoval, chvilku běžel pravidelně a pak najednou začal celkem slušně houpat od cca 1100ot. do500ot. Toto trvalo asi 20sec. pak se motor sklidnil. Jel jsem to pomalinku projet, ale houpání už se neopakovalo. Zřejmě zateklý prostředek kdesi cosi uvolnil až po pořádném proniknutí. Druhý den najeto cca 250km, motor běží tiše, tak nějak normálně. Spotřebu oleje napíšu až po ujetí několika tis. km, aby výsledky byly relevantní.
Jinak mě napadlo, že by se tato dekarbonizace dala provést možná trochu efektivněji - výrobce doporučuje běh motoru s tímto přípravkem v délce 10-15min. Tudíž bych možná umožnil přípravku lepší práci, kdybych nechal běžet motor 5 min., pak cca 20 min. pauza, 5 min. běh, 20 min. pauza , 5 min. běh, vypuštění.

- TEC2000.jpg (7.8 KiB) Zobrazeno 5328 x
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.09.2012 18:20
od Jardak
Nemáš obavu,že část tohoto rozpouštědla v motoru i po vypuštění oleje zůstane a koluje v nový náplni?
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.09.2012 18:39
od HonzaK72
Můžu jednu off topic otázku? Co znamená zkratka HE přesně?
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.09.2012 18:46
od skier.n
.
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.09.2012 20:26
od Yeshterr
Jardak píše:Nemáš obavu,že část tohoto rozpouštědla v motoru i po vypuštění oleje zůstane a koluje v nový náplni?
Ani ne, pokud si vezmu, že v původní olejové náplni ten dekarbonizační prostředek tvořil cca desetinu, po vypuštění tam vždycky zbydou tak 2 deci starého oleje tak v nich už je jen 2cl (necelý malý panák) a to se rozředí ve 4l nového oleje...třeba to bude postupně dál decarbonizovat, jako přísada 560 od Bishopa

.
HonzaK72 píše:Můžu jednu off topic otázku? Co znamená zkratka HE přesně?
To by mě taky zajímalo. Tady aspoň nějaké podrobnosti o Duratecu, jestli už jsi to nečetl
http://www.rallyrace.net/docs/biker16-g ... ec_HE.html
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 01.10.2012 08:35
od Yeshterr
Chtěl bych tady rozvinout ještě jednu možnou teorii ohledně jedné tak trochu opomíjené příčiny vysoké spotřeby oleje. Narazil jsem na to na zahraničních fórech a tak se s Vámi chci poradit, co vy na to?!
Jedná se o chybnou funkci zpětného ventilu odsávání olejových par z klikové skříně. Když si to tak sumíruju zpětně, tak se u mě relativně vysoká spotřeba oleje začala projevovat po opravě, resp. výměně prasklé hadice tohoto odvětrání. Našel jsem nějaké fotky, které naprosto spolehlivě dokazují, že olej nemusí jít do válce jen (pominu-li kroužky) okolo dříků ventilů, ale také plastovým sáním v podobě zkapalnělých par z klikovky
http://www.focusfanatics.com/forum/show ... p?t=271204 přibližně v 3/3 stránky)
Co by jste doporučili - vyměnit ventil za nový, který bude otvírat tak jak má, a nebo ho demontovat, udělat odvětrání kliky přes nějaký malý filtřík do atmosféry a vstup na sání zaslepit?
http://www.focusfanatics.com/forum/show ... 212&page=3 (přibližně v 1/2 stránky).
Samozřejmě si nemyslím, že to je u mě jediná příčina spotřeby oleje, ale jak píšu - začalo to žrát po výměně té hadičky...
Ještě jsem našel něco o jeho funkci. Při volnoběhu je podtlakem skoro zavřen (překoná tlak pružiny), neboť je minimální požadavek na odvětrání klikové skříně. Při vysokých otáčkách (minimální podtlak v sání) pružina přestává být podtlakem stlačována a otvírá ventil(poněvadš se tvoří daleko více výparů z oleje, rozstřik je veliký a teplotou nabývá na objemu) a motor přes sání bere výpary. To mi trochu hraje k té vysoké spotřebě oleje na dálnici, kdy je motor trvale ve vysokých otáčkách. Tím pádem by asi výměna ventilu moc nepomohla, poněvadš to zřejmě funguje (bohužel) jak má...
http://freeasestudyguides.com/pcv-system.html
EDIT: ...A NEBO UŽ VYMÝŠLÍM HOVADINY?

Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 02.10.2012 16:54
od Jindraktm
To vubec neni špatná teorie!

Zaznamenal jsem větší spotřebu oleje taky na dálnici*tudíž při vyšších otáčkách...Udělal jsem takovej pokus a tyden jsem jezdil přibližně stejnou strasu,normálním tempem,následující týden jsem tomu dával "pod ocas" a spotřeba oleje byla ku*evsky znát víc..! Zanedlouho mě čeká výměna oleje a muj známej mechanik řikal,že má nějaký aditivum,co má vyzkoušený,že funguje,tak uvidíme...

Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 02.10.2012 17:45
od Yeshterr
Paráda, tak se pak nezapomeň podělit o zkušenosti

Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.10.2012 13:05
od Yeshterr
Včera jsem si sednul ke svým poznámkám a začal jsem převádět olejové choutky Mondea na čísla. Dospěl jsem k pár zajímavým zjištěním a to, že:
- recepturu Bishop 560, určenou k postupnému uvolňování pístních kroužků, která má fungovat v motoru alespoň 5000km jsem blbec omylem vypustil už po 3500km...
- se konečně dá spočítat spotřeba díky dlouhodobým poznámkám o dolévání a tedy
z původních 0,75l - 1l na 1000km (v té době hrubý odhad, ale pod 0,75l to nešlo)
na 0,31l/1000km.
- prvních 3500km spotřeba spadla na 0,42l/1000km (po Bishops 560), poté dalších 3500km na 0,31l/1000km (po TEC2000).
- že TEC2000 bude nejspíš super na naftové motory (reference od důvěryhodného známého), ale s Duratecem mi pohnul jen o deci.
Od letní dovolené jsem tedy najel 7000km (hrůzná spotřeba zjištěna ve 147tis. km, nyní 154tis. km) a to už se dá podle mne považovat za jakousi bernou minci. To, že jsem si možná "v nejlepším" vypustil Bishopa, je pouze moje blbost, nevím proč jsem se překouknul v číslech na tachometru, nicméně jsem rád, že jsem si poznámky dělal a teď se podle nich dokážu něčeho dopátrat. Tudíž pod heslem "když jsem blbej, platím dvakrát" jsem koupil další flaštičku 560tky, neboť podle výpočtů tomu pomohla zdaleka nejvíc. A už jí nechám v motoru až do další výměny oleje, jak předepisuje výrobce

.
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.10.2012 13:12
od tym

to zamrzí. Ale jinak super zkušenosti

. Těším se na pokračování.
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.10.2012 13:15
od Brehowicz
Nic není co by se v dobré neobrátilo

na druhou stranu zas na ten problém zautočíš jednou tolik větší silou
Neměřils náhodou kompresy před a po?jestli to nepomohlo i tam?
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 17.10.2012 13:23
od Yeshterr
Kompresi jsem měl "údajně změřenou" před montáží plynu a byla prý v pořádku. To znamená ale že taky měřená být nemusela, nikdy jsem od ní žádný grafický výstup neviděl. Nicméně problémy s chodem motoru po nastartování nikdy nebyly (žádné záchvěvy, chod na 3 válce), dodatečné chcípání za studena), tak snad byla dobrá. Je to škoda, bylo by zajímavé to porovnat.
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 22.10.2012 08:10
od Yeshterr
Moje špatné ranní startování - chytne napodruhé:
Yeshterr píše:Defacto jsou ty videa shodná, jen s tím rozdílem, že mě se to občas zakucká až chcípne. Na druhé nastartování už to je jako na vojbarzovu videu. Nebo tomu holt musím pomoct škrtícì klapkou. Trochu mám pocit, jestli to nemůže být svíčkami, začalo to dělat po použití té přísady na uvolnění kroužků. Sice jsem svíčky od té doby 2x čistil, ale poprvé na nich byla napečená bílá vrstva čehosi...
Potvrzeno! přísada 560 svým chemickým složením vytváří při průniku s olejem do spalovacích komor vodivou bílou vrstvu na izolátoru středové elektrody. To samé, jako pronikající olej, ale v daleko větší míře a rychleji. Druhým použitím této přísady jsem si to potvrdil, motor už opět po cca 200km ráno špatně staruje. Což není nic strašného, holt zpočátku, dokud bude přísada ještě "dravá", občas vypucuju svíčky. Už teda ne drátěným kartáčem

, ale pouze očistím izolátor střední elektrody jemným skelným papírem od usazenin. Pak to chytá skoro stoprocentně, nicméně po další výměně oleje vyměním ještě lambdu. Když jsem totiž zkoušel prvně povolit pístní kroužky petrolejem, tak po nastartování na ní šly zbytky nespáleného petroleje a tím jsem jí dost pomohl do kopru. Od té doby se plácá ze strany na stranu v intervalu cca 1 sec. a vytváří divoké adaptace, předtím to býval fofr a bylo vše v klidu. No a taky už má najeto přes 150tis. km.
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 31.10.2012 08:02
od Yeshterr
Další moje snaha o zmírnění spotřeby oleje duratecu spočívá v odstranění přisávání olejových par z klikové skříně. PCV ventil by se měl měnit tuším jednou po 60ti tis. km, což už teď vím, že se rozhodně u mého auta nikdo neobtěžoval sundat sání a vyměnit ho. Kdybych věděl, že necelý rok po opravě prasklé hadice tohoto odsávání budu tuto úpravu dělat, nekupoval jsem novou hadici za skoro 900,-.
Princip velmi jednoduché úpravy spočívá v odpojení stávající hadice z PCV ventilu, kterou jsem nahradil delší a vyvedl jí pod motor, ať si občas oddechne do atmosféry. Původní vstup této hadice do sání jsem zaslepil. Po dlouhých večerech hledání informací ohledně funkce PCV ventilu od jeho vzniku až po jeho finální podobu a funkci, přes informace ohledně vzniku možných podtlaků a přetlaků u řadového čtyřválce až po poutavé čtení ohledně ekologie a defacto diktatury vývojářům ohledně nutnosti spalování výparů z karteru, které ještě v 60. letech lítaly do ovzduší...jsem nabyl dojmu, že když tu úpravu udělám tak jak myslím, tak se stane prd. A stalo se. Klikový mechanismus si odfukuje jen když potřebuje, spotřebu oleje očekávám při dálničním provozu ve vysokých otáčkách nižší (o kolik ukáže čas) a nechci to zakřiknout, zlepšilo se ranní startování, neboť už to nejspíš v nízkém zatížení, kdy je v sání velký podtlak, nebere nekontrolovatelný vzduch z klikovky, který TMAP nezaznamená a taktéž, jak jsem psal výše - to netahá tolik výparů z Bišopa, které dokážou udělat na izolátorech střední elektrody svíčky vodivou vrstvičku...
Po pár tis. km. budu hlásit první měřitelné výsledky.
Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 31.10.2012 19:32
od Jindraktm
Jak to tak čtu,přemýšlím,že bych tu hadici taky zkusil odpojit a vyvést volně pod motor...ale až budou první poznatky a zkušenosti..
