Stránka 8 z 22

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 23.06.2015 14:22
od Druss
me se motor po pouziti aditiva zacal chovat normalne, ale to mam natankovano Verva 100. Vzal sem tedy jednu N95 (Shell fuelsave) a problem se objevil znovu - tedy po nastartovani pridam plyn na volnobeh a motor misto aby sel do otacek tak chcipne .... po druhem nastartovani to uz nedela stejne jako kdyz pockam 10 - 15 sec..... Druhy problem sem videl teprve nedavno, jakmile vyradim a dojizdim na volnobeh zacnou otacky mohutne kolisat od 400 do 1800 .... opet ale jen pri studenem motoru, jakmile se zahreje problem zmizi. Motor to driv nedelal (a nebo v minimalnim rozsahu), natankovano Verva100.
Co doporucujete zkontrolovat popr. vymenit? Diagnostika pres ntb u kamarada po koupi auta nic neodhalila.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 26.06.2015 16:51
od merlog
Už jsem to zase zpravil... Nejdřív byl uvolněnej kabel na jedný svíčce a pak jsem zjistil, že i na cívce. Je to divný. Týden předtím jsem byl vservisu, tak si říkám, jestli to neudělali schválně, aby měli kšeft :D :D :D

kolísání otáček při studeném startu

Napsal: 28.06.2015 14:34
od MautinaK
Zdravím,
už si nevím rady, ostatně ani servis.
Mám FF II 2006 1.4/59 kW.
Delší dobu mě trápil ranní start, tudíž za studena při nižších venkovních teplotách.
Otáčky spadnou až na 300-400, občas se rozsvítí kontrolka baterky, následně se derou až na 1800-2000 otáček.
Párkrát to zdechlo. Nějakou dobu jsem to řešila tím, že jsem přidávala plyn. V zimě je měněná baterka. Chvíli to bylo ok.
Strach, že zůstanu někde viset, např. na dovolené, mě dohnal až do servisu.
Jednoznačná odpověď - špatná škrtící klapka - ok, vyměněná. Po dvou teplých dnech se ale situace opakovala, následovala reklamace opravy (údajně špatná klapka od dodavatele, vyměněná za další nový kus). Dnes v poledne při 16 st. jsem vyjela na nákup, otáčky spadly opět na cca 300, s cukáním se draly nahoru na cca 1700.
Dle mého názoru to tou škrtící klapkou nebude :-(
Ještě chvilku a budu automechanik :-) dosud jsem max. natankovala a jela..

díky za Vaše názory, rady či tipy.

M.

Re: kolísání otáček při studeném startu

Napsal: 28.06.2015 14:50
od MautinaK

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 28.06.2015 23:15
od viduka55
Tahle zavada muze mit vice duvodu. Jen se zeptam servis = nejaky znamy mechanik a nebo servis ktery se vyzna ve fordech? Co diagnostika? Pri ohratem motoru je vse v poradku?

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 28.06.2015 23:53
od rofek
@ mautinak
po precitani nazvu vlakna a po tom co som zacal citat popis tvojho problemu, mi okamzite napadlo - skrt. klapka... pises, ze mas po jej vymene, a znovu sa to objavuje...

mam tento isty motor vo fusione, r.v. 2011, a isty cas som sledoval forum pre tieto auta - a tam sa u viacerych vyskytoval podobny problem. Vo vacsine pripadov to nakoniec vyriesilo nahratie noveho firmware (software) pre riadiacu jednotku motoru.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 29.06.2015 04:30
od MautinaK
Diagnostika nic, software přehrán, při zahřátém motoru není problém, ani když je venku tepleji.
Utrpením jsou ranní starty.
2x jsem to měla u "známého" v garáži, ti mi to max. vyčistili, profukl, max. nějaký nový filtr...
ted jsem měla menší nehodu :-D takže to šlo přes pojišťovnu, dostala jsem náhr.vůz, využila jsem situaci a nechala to "opravit" ve stejném servise, kde mají přímo příjem oprav Ford ... bohužel se nedaří ani na druhý pokus :-(

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 11.09.2015 14:49
od jarod72pm
fordavid píše:Mně po studeným startu a v zimě /tím myslím fakt zimu/ otáčky drží výš, tak 1100, pak kolísají 1100 - 800 a pak se ustálí na 800, normálka
Tohle je běžný jev , co mi ale někdy udělá je že po normálním nastartování vše OK ujedu třeba 2 km ke křižovatce - vyřadím na neutral na asi 800-900otáček a motor se začne dusit padá to 700-600 otáček někdy se to po pár sekundách uklidní někdy má tendenci zdechnout ale lehce přidám plyn a potom je to OK po celou dobu, pak se někdy u studeného motoru stává že jedu třeba na trojku 2000otáček a přidám lehce plyn - auto nejede jakoby se dusilo 2-3 sekundy a pak najednou vyrazí jako střela a jede do otáček jako divé.
Při zahřátém motoru tohle nesleduji vše je OK a auto jede bez problémů .

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 01.10.2015 17:01
od koblajs
Ahoj, mám ff II 1.8 92kw. Mám podobný problém, auto normal startuje, drží otáčky, ale když jedu z kopce a chci si přibrzdit se spojkou nebo jet na neutrál auto chcípne, otáčky nekolísají. Po opětovném startu už vše OK. Volal jsem mechanikovi co mi fordíka dělá, opravdu machr a že prý je to nějaké čidlo teploty, něco jako sitič, vymění a prý to bude OK. Kdyby se to někomu hodilo jako odpověď.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 02.10.2015 12:31
od shamycz
Mám taky FFII 1.8 92kW, přesně tohle se mi občas stane - ne vždy. O jaké čidlo se jednalo prosím?

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 10.10.2015 00:07
od Druss
taky by mě to zajímalo, protože jediný co jsem vykoumal je, že s lepším benzínem (verva100, maxxmoiton 100 atd.)je kolisani otacek mensi nez s normalnim N95; taky palivovy cerpadlo min kvili

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 11.10.2015 00:54
od petazavinac
Druss píše:taky by mě to zajímalo, protože jediný co jsem vykoumal je, že s lepším benzínem (verva100, maxxmoiton 100 atd.)je kolisani otacek mensi nez s normalnim N95; taky palivovy cerpadlo min kvili
Ahoj, mám Focus II 1.8 92 kW a dělá mi to hodně podobně jako tobě. Mám sice už slabou baterku, ale nastartuju v pohodě i teď, když je už ráno chladno. Ale jakmile zařadím, přidám plyn a pouštím spojku, otáčky mi spadnou někam pod 1000 a motor se chystá chcípnout. Když sešlápnu spojku, vyběhnou zpět někam na 1100. A to stejné stále dokola. A když přidám plyn víc, jako že to chci trochu vytúrovat, je to to stejné, otáčky, místo aby šly nahoru, padají dolů. Musím to zkusit několikrát po sobě, než se je podaří udržet tak, abych se mohl rozjet. Po zahřátí je to trochu lepší, ale ne moc. Velkej problém na křižovatkách, při rozjíždění do kopce atd. Furt abych se jen bál, kdy mi to kde zase chcípne.

A při "zahřátém" motoru mi navíc po sešlápnutí spojky a jízdě na volnoběh začnou lítat otáčky pořád dokola nahoru-dolů, tak mezi 400 - 1700, občas se už rozsvítí i kontrolka baterky a začíná to chcípat.
Měl jsem to teď ve Ford servise na prohlídce po 120 tis. km, napsali mi špatný termostat a to je fakt, ukazatel teploty si dělá co chce. Občas nepřeleze 65 stupňů, jindy v pohodě vyleze nad 80.

Takže nechám co nejdřív vyměnit a uvidím, jestli to pomůže. Taky hodlám začít lít do nádrže aditivum VIF, to by třeba mohlo taky pomoct. Snad.

V to servise mi měnili svíčky, ty staré byly prý v dost hrozném stavu a je fakt, že zmizelo cukání a klepání auta při jízdě na volnoběh se zařazenou rychlostí a motor celkově líp jede ve vyšších otáčkách. Taky přeinstalovali program v řídící jednotce a restartovali nastavení škrtící klapky. Ale problémy s rozjezdem a kolísáním otáček zůstaly.

Napsal: 11.10.2015 00:57
od Nonid
Hele, tim termostatem bych zacal :) Spatnej udela fakt bordel v adaptacich. Az ho vymenej, udelej reset rj(viz forum) a sleduj, jak se to upravi. I v tomhle topicu se dozvis dost, co delat pak :)

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 11.10.2015 16:23
od koblajs
shamycz píše:Mám taky FFII 1.8 92kW, přesně tohle se mi občas stane - ne vždy. O jaké čidlo se jednalo prosím?

zjistím a napíšu. Jinak se tu někdo zmiňuje o VIFU, na doporučení toho mechanika, jej tam od začátku liju, podle dávkování, je to prý dobré, protože biosložka v benzínu. A co jsem tak hledal info o tom VIFU, tak nějací uživatelé psali, že Verva již není adetivována, že na to Benzína už prdí. Poznatky, než jsem sehnal VIF: lepší tah, nemusí se tolik točit, tišší motor a mám pocit o trochu nižší spotřeba, ale ne nijak drasticky.

Re: Kolísání otáček a zhasnutí motoru

Napsal: 23.11.2015 23:25
od cencul.sk
Tak už sa pridávam aj ja k vám postihnutým týmito problémami. :cry: Asi 3 mesiace dozadu mi to urobilo prvý krát - na kruháči pri podraďovaní mi prestal reagovať plyn, rozsvietila sa kontrolka s výkričníkom a bateria .... strašne som sa zlakol, motor ale nezhasol, šiel na volnobeh, plyn ani posilovač riadenia nereagoval. Stačí vypnúť zapalovanie, znovu naštartovať a ako keby sa nič nestalo :shocked:
Od tej doby sa to sporadicky objavilo ešte tak 5-krát.
Skúšal som to do tohto stavu dostať aj kontrolovane, no ani za toho boha... proste si to robí čo chce, naposledy sa mi to stalo dnes pri výjazde z diaľnice. Som zvedavý, čo povedia vo FORDE TN